Onko täällä muita hoitajia

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 13:38 Mindre kirjoitti:
Hoitoalalla tyytyväisenä, mutta lähiesimiehenä, jolloin omiin työaikoihinsa pystyy vaikuttamaan paljon ja voi tehdä vähemmän niitä iltoja, öitä ja viikonloppuja. Ja pakkokin tehdä vähemmän, koska mua tarvitaan virka-aikana.
Eli jos olet sairaanhoitaja, pidät haasteista ja hoitotyöstä, käy esim. vuoden mittainen esimiestyön koulutus työn ohessa ja hakeudu lähiesimieheksi.
Hei Mindre! Minkälaisella osastolla olet lähiesimiehenä ja mikä on työnkuvasi? Eikö siinäkin ole vähän niinkuin puun ja kuoren välissä...??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 16:11 hoitsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 13:38 Mindre kirjoitti:
Hoitoalalla tyytyväisenä, mutta lähiesimiehenä, jolloin omiin työaikoihinsa pystyy vaikuttamaan paljon ja voi tehdä vähemmän niitä iltoja, öitä ja viikonloppuja. Ja pakkokin tehdä vähemmän, koska mua tarvitaan virka-aikana.
Eli jos olet sairaanhoitaja, pidät haasteista ja hoitotyöstä, käy esim. vuoden mittainen esimiestyön koulutus työn ohessa ja hakeudu lähiesimieheksi.
Hei Mindre! Minkälaisella osastolla olet lähiesimiehenä ja mikä on työnkuvasi? Eikö siinäkin ole vähän niinkuin puun ja kuoren välissä...??
Oon sosiaalipuolella töissä, hoitokodissa. Meillä on hyvä sakki töissä enkä tunne olevani mitenkään puun ja kuoren välissä. Päivisin teen yleensä niitä "puhelin- ja paperihommia" eli hoitelen asukkaiden asioita, henkilöstöasioita, taloushallintoa ym. ja muissa vuoroissa ihan samaa duunia kuin muutkin eli hoito- ja ohjaustyötä, siivousta, ruuanlaittoa etc.
Kiirettä pitää useimmiten, mutta mä pidän siitä, kun ei työt lopu.
Tykkään ihan hirveästi duunistani, ainakin tällä hetkellä.
 
sosiaalikasvattaja
Hei, olen tehnyt kolmivuorotyötä yli 10 v. lastenkodissa ja pitänyt kovasti työstäni. Mutta nyt olen vaihtamassa päivätyöhön. Menen tekemään neuvolan perhetyöntekijän sijaisuutta toisen kunnan puolelle. Meillä on kotona 2 alle kouluikäistä lasta ja mies lähti opiskelemman vuoden vaihteessa työn ohella iltaisin. Siihen yhtälöön kolmivuorotyö ei enää sopinut. Ja onhan sitä aina huono omatunto lähteä illaksi/ yöksi / viikonlopuksi töihin. Vanhin lapsi osaa jo ilmaista mielipiteensä ja sanoo että aina sinä olet iltaisin töissä!
Onneksi tuo päivätyö alkaa kohta. Se on työnäkin sellaista mitä olen jo pitkään halunnut päästä kokeilemaan. Ei haittaa vaikka ensi kesänä pidetään palkatonta, lyhyttä lomaa. Saan kuitenkin arvokasta työkokemusta avopuolen perhetyöstä. Päivätöihin haluaa sosiaalipuolellakin moni. Huomasin sen käydessäni erinäisissä työhaastatteluissa ennen kuin tämä työ tärppäsi.
 

Yhteistyössä