Onko täällä muita hoitajia

jotka ovat ajatelleet vaihtaa kokonaan alaa?? Itse etsin juuri jotain muuta työtä kuin hoitotyötä.Olen niin kyllästynyt 3 vuorotyöhön ja rankkoihin vuoroihin vanhustyössä.
Nyt kun itsellä on lapsia ja mieskin käy 2 vuorotyössä niin tuntuu liian vaikealta järjestää kotiasiat jos itsekin olen vuorotyössä.
Eihän niitä lapsia ehdi näkemään silloin ollenkaan kun ovat aina päiväkodissa.
Itseäni vaivaa nyt niin kovasti tämä työpaikan löytäminen jostain muualta, sitä kun on tehnyt vain hoitsun hommia jo vuosia.
Onkos täällä muita jotka "painivat" tämän saman ongelman kanssa?
 
hoitaja myös
Mä rakastan 3-vuorotyötä, miehenikin tekee 3-vuorotyötä. Ainut miinus, kun miehen kanssa nähdään tosi harvoin..
Meillä voi tosi paljon itse vaikuttaa työvuoroihin, itse teen pääsääntöisesti ilta-ja yötyötä, en juuri lainkaan aamuja. Mies tekee viikon aamua, viikon iltaa ja viikon yötä, eli hänellä on säännöllinen työaika.
Lapset on hoidossa jos meille sattuu sama vuoro, yritämme tosin järjestää niin, että olisimme mahdollisimman usein erivuoroissa.
Sitten hoitoalalla plussaa, kun saa viikonloppuna tehdä töitä ja viikolla olla vapaalla lasten kanssa.
Toki kaikille ei käy 3vuorotyä, mutta mulle tää on tosi passeli. Ja vanhustyö on raskasta, mutta ihanaa.
 
Kyllä minäkin pidän vanhustyöstä. Mutta eikö se ala rasittamaan parisuhdetta ja perhe elämää kun ollaan aina eri vuoroissa töissä?
Joutuvatko teidän lapset olemaan hoitopaikassaan yötä vai haetteko ne hyvinkin myöhään sieltä kotiin?
 
Mä en ole päässyt kokeilemaan vuorotyön iloja yhdistettynä perhe-elämään, mutta vaihdoin sairaanhoitajan hommat farmaseutin työhön. Se on tosi hyvä ammatti, asiakassuhteet ovat pääsääntöisesti lyhyitä eikä kiire vaivaa samalla lailla kuin sairaalassa. Asiakaskaarti on vauvasta vaariin ja laidasta laitaan. Terveysneuvontaa saa antaa päivittäin ja asiakkaiden ongelmia ratkoa yhdessä heidän kanssaan ja tukea saa loistavista tietokoneohjelmista, työkavereilta jne. Jos ratkaisua ei löydy, ohjataan asiakas eteenpäin. Työ on vastuullista ja haastavaa, mutta ei ihan niin intensiivistä kuin hoitotyö. On paljon mukavampaa myydä peräpuikko kuin työntää se asiakkaan... Apteekista riippuen tietty työajat vaihtelevat, mutta ei ole pakko mennä sellaiseen, mikä on yötäpäivää auki. Ja työpaikkoja on auki mielin määrin.
 
sisar hentoinen
:\| vaikkakin olen hoitaja ja jo äippälomalla,ni ette tosiaankaan ole AINOAITA jotka haluais vaihtaa alaa/tai ainakin ovat miettineet sitä...itse ennen edellistä raskautta olin töissä aina siihen asti kunnes jäin äitiyslomalle,eli viime tippaan ja olin silloin jo kyllästynyt kolmivuorotyöhön...ja ennen raskauttakin ajattelin et jos olen hoitaja niin onko minun pakko tehdä kolmivuoroista työtä,pakko oli koska kun ei ole vakipaikkaa ja elettäväkin oli ni piti ottaa se työ vastaan mitä sattu saamaan,ettei tule sitä "leimaa"otsaan. :/ mutta nyt kun en käynyt töissä välillä,olen ajatellut, että vaihdan alaa ja mikä sen ihanampaa olisikaan kuin yksivuorotyö!!!ensiksi vain pitäis saada joku kurssi käytyä ja ajattelin et joku toimistoalan työ olisi sellainen...eli sihteeriks vaan lukemaan... :ashamed: mietin vain niinkuin sinäkin joka otit tämän aiheen käsiteltäväksi et mitähän sitä tosiaankaan muuta osaa tehdä kun on aina hoitanut mummoja ja en tosiaankaan osaa kuvitella itseäni pöydän taakse kun ikiliikkuja olen tottunut olemaan...mutta sempäs näkee sitten hamassa tulevaiduudessa!! :( ps.ja eihän hoitajan palkatkaan ole niitä kaikkein parhaimpia,noin niikun peruspalkkana pelkästään,ainoa plussa puoli siinä vuorotyössä oli se et sai enemmän rahaa käteen... :\|
 
hoitsuja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 13:24 kukka kirjoitti:
jotka ovat ajatelleet vaihtaa kokonaan alaa?? Itse etsin juuri jotain muuta työtä kuin hoitotyötä.Olen niin kyllästynyt 3 vuorotyöhön ja rankkoihin vuoroihin vanhustyössä.
Nyt kun itsellä on lapsia ja mieskin käy 2 vuorotyössä niin tuntuu liian vaikealta järjestää kotiasiat jos itsekin olen vuorotyössä.
Eihän niitä lapsia ehdi näkemään silloin ollenkaan kun ovat aina päiväkodissa.
Itseäni vaivaa nyt niin kovasti tämä työpaikan löytäminen jostain muualta, sitä kun on tehnyt vain hoitsun hommia jo vuosia.
Onkos täällä muita jotka "painivat" tämän saman ongelman kanssa?
:heart: heissan kanssasisaret!itse olen myös miettinyt näitä samoja juttuja...tosin oma ukko tekee yksivuoro työtä joka saattaa olla joskus sitten 12h...eli aamu kuudesta ilta kuuteen...onneksi yöllä ei sentään.hän on sitä mieltä(seurannut lehtiä ja telkkaria)että lähihoitajan ja sairaanhoitajan työ on niin raskasta ja aliarvostettua kohta ettei siellä kannata jatkaa...siis niinkuin vuodeosastoilla yms.paikoissa.työ on raskasta,työympäristö tiukkaa,henkilökunta hermoromahduksen partaalla ja palkka kehno eli hänkin on sitä mieltä että minä vaihtaisin alaa.en tiedä osaisinko olla ns.toimistorotta.?hammashoitajan työtä olen vakavasti harkinnut..terveyskeskuspuolella kun sekin on yksivuorotyötä ja viikonloput vapaalla jos ei mene sitten yksityiselle...sinulle farmaseutti tsemppiä,olisiko lähihoitajalla mahdollista lukea samaan ammattiin ja olisikohan koulutus pitkäkin,tiedätkö? =)
 


[/quote]
sinulle farmaseutti tsemppiä,olisiko lähihoitajalla mahdollista lukea samaan ammattiin ja olisikohan koulutus pitkäkin,tiedätkö? =)
[/quote]

On varmasti mahdollista. Mun yks opiskelukaveri oli kosmetologi eikä ollut käynyt lukiota ja ihan hyvin selviytyi. Lukiosta on sikäli hyötyä, että koulutuksessa on paljon kemiaa ja on apua jos on siitä vähän hajulla ennestään. Muttamutta... mulla oli lukiosta aikaa 6 vuotta enkä muistanut kemiasta yhtään mitään. Luistelin kurssit läpi opiskelemalla aikaisempien vuosien tentit. :whistle: Ei sillä huippuarvosanoja saavutettu, mutta kukapa niitä tänäpäivänä farmaseuteilta kyselee! Jos sulla on hoitoalan kokemusta ja farmaseutin koulutus niin olet KUUMAA KAMAA työmarkkinoilla. Ja hoitoalan koulutuksesta on valtavasti hyötyä apteekkityössä. Ja siellä ei sitä kemiaa tarvitse muuta kuin brassailemiseen ja pottumaisten lääkärien harmiksi. ;)

Koulutus kestää kolme vuotta ja siitä on puoli vuotta palkallista työharjoittelua. Siitä puolet pitää suorittaa apteekissa, toisen puolen voi tehdä lääketehtaassa, sairaalassa tai vaikka ulkomailla niinkuin mä tein. Aika helppoa on jo opiskeluaikana päästä apteekkeihin töihin, koska apteekkarit kalastelevat ahkerasti tulevia työntekijöitä. Mä pääsin töihin ennen kuin kouluun kun vain ilmoitin hakeneeni opiskelemaan. :p

Koulusta pystyi aika paljon olemaan pois jos osasi lukea itsenäisesti tenttimateriaaleja. Tosin käytännön kurssit kuten lääkkeenvalmistus ja kemian labratyöt on tietty pakko suorittaa paikan päällä. Mun yks opiskelukaveri oli leikkaus-anestesiasairaanhoitaja ja aktiivinen opiskelija. Hän valmistui 2.5 vuodessa. Sairaanhoitajat saa vapautuksia esim anatomian ja ensiavun kursseista. Matikkaa, ruotsia ja englantia pystyi suorittamaan läpäisemällä tasokokeet. Myös joistakin reseptinkäsittelykursseista (opeteltiin siis koneiden käyttöä) sai vapaata jos oli apteekissa jo töissä.

Jos kiinnostuit niin lisää tietoa löydät esim www.apteekkiduuni.net ja varmaan myös paikkakuntasi työvoimatoimistosta ja yliopistoista tietty suoraan. =)
 
Juu mietitty on kovastikin, että mitä sitä isona haluais tehdä. Valmistuin loppuvuodesta lähihoitajaksi ja entiseltä ammatilta olen päivähoitaja. Nyt vaan odottelen kovasti äitiyslomaa ettei tarttis näissä pätkätöissä hypätä. Eilenkin soitettiin töihin kolmeksi tunniksi. Tosi kivaa. Pienellä paikkakunnalla käytetään kyllä ihmisiä törkeästi hyväksi ja heti otetaan työkkäriin yhteys jos kieltäytyy lähtemästä töihin. Onkohan muilla aloilla tää pätkätouhu yhtä härskiä.
 
Oon alottanut hoitotyön tosi nuorena. Nyt takana 15 v. Niistä 12 v tein 3-vuorotyötä. Sitten kyllästyin ja lapset alkoivat narisemaan kun olin usein iltaisin ja vkl:sin töissä.
Nyt olen päivätyössä kotihoidossa/päiväkodissa ja täytyy sanoa että oon nyt tosi tyytyväinen!!! Ei valvomisia eikä iltatöitä.
Silloin kun lapset olivat hoidossa siis alle kouluikäisiä ne eivät niin kai tajunneet vaikka olinkin vkl:sin paljon töissä. Nyt kun ovat isompia juttu on aivan toinen.
 
Kyllä, olen paljonkin miettinyt alan vaihtoa. Sopivaa vaihtoehtoa ei oikein tunnu löytyvän. Toisaalta joku lastensuojelu juttu tms. En tiedä. Hankaluutena koen, kun ei tuo koulun penkki oikein houkuta. :whistle:

Olen valmistunut sairaanhoitajaksi -99. Mitenkäs tästä muuntautuisi toiseen ammattiin suht helpolla? :saint:
 
Eri vaihtoehtoja
Itsellänikin on hoitoalan peruskoulutus, mutta nyt olen jo sairaseläkkeellä. Jos olisin ollut terveenä, olisin halunnut opiskella vaihtoehtohoitoja ja tehdä sitä työkseni. Tosin siinä joutuu yleensä olemaan yksityisyrittäjänä. Myöskin yliopistossa on lisäkoulutusta hoitoalan ihmisille, jos haluaa erikoistua johonkin tiettyyn esim. hallintopuoleen tai lastensuojelutyöhön. Kannattaa miettiä omat vahvuudet ensiksi, että onko esim. äidinkieli vai matematiikka enemmän sopiva itselle. Uskoisin, että tulevaisuudessa hoitoala on hyvin kysytty, koska vanhukset lisääntyvät ja myöskin lapset. Meilläpäin perhepvhoitajia ei ole tarpeeksi ja terveyskeskuskin palkkaa koko ajan lisää lähihoitajia. Työvoimatoimistossa on ihmisiä, jotka osaavat auttaa lisäkoulutusvaihtoehdoissa, esim. oppisopimus käy joillakin aloilla. Onnea kaikille sen oman alan löytämiseen !
 
liitossa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 20:06 Maiksu kirjoitti:
Juu mietitty on kovastikin, että mitä sitä isona haluais tehdä. Valmistuin loppuvuodesta lähihoitajaksi ja entiseltä ammatilta olen päivähoitaja. Nyt vaan odottelen kovasti äitiyslomaa ettei tarttis näissä pätkätöissä hypätä. Eilenkin soitettiin töihin kolmeksi tunniksi. Tosi kivaa. Pienellä paikkakunnalla käytetään kyllä ihmisiä törkeästi hyväksi ja heti otetaan työkkäriin yhteys jos kieltäytyy lähtemästä töihin. Onkohan muilla aloilla tää pätkätouhu yhtä härskiä.
:\| hei!oletko liitossa?ammattiliitossa siis,jos et ,ni liity hyvä ihminen ja superiin se on hoitoalan liitto,liitton voisit ottaa yhteyttä noista pienistä tuntihommista joita ne sulla teetättävät ja kiristävät sit työkkärillä jos et menisikään,minusta tuo on jo ihmisrääkkiä!!!liiton asiamies on sitä varten että puoltaa sinua ette voi saada karenssia jos kerran ne sinua noin höykkyyttävät!tsemppiä sulle ja muista pitää puoles!! :wave:
 
täällä yksi sairaanhoitaja, joka ei jaksa myös kolmivuorotyötä ja koko alaa enään. Siispä ammatin vaihto edessä.
Tällä hetkellä olen kotona kodinhoidon tuella, mutta ensi syksynä olisi töihin paluun aika.
Tein sinkkuna kolmivuoro työtä, silloin sen vielä jaksoikin, mutta nyt ei kyllä enään yhtään.
Sairaala työ oli jo silloin kiireistä ja ala arvostettua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 15:06 vieras kirjoitti:
täällä yksi sairaanhoitaja, joka ei jaksa myös kolmivuorotyötä ja koko alaa enään. Siispä ammatin vaihto edessä.
Tällä hetkellä olen kotona kodinhoidon tuella, mutta ensi syksynä olisi töihin paluun aika.
Tein sinkkuna kolmivuoro työtä, silloin sen vielä jaksoikin, mutta nyt ei kyllä enään yhtään.
Sairaala työ oli jo silloin kiireistä ja ala arvostettua.
Aika tasan kuin miun suusta. Olen myös aina pitänyt työstäni, mutta nyt lasten syntymän jälkeen, se ei tunnukaan niin hohdokkaalta enää. Olen harkinnut alan vaihtoa myöskin, mutta mikä se toinen juttu sitten voisi olla.... sitä en vielä tiedä.
Sen kuitenkin tiedän, että kolmivuorohommat ovat minun osaltani tehdyt, hankkiudun päivätöihin. Tiedän, että niitä on vähissähoitoalalla, jos yleensä hoitohommiin jään, mutta silti etsin sellaisen vaikka kiven alta.
Olen myöskin kotona vielä, ja kotihoidontuella, mutta sellaista rahaa ei olekaan, joka saisi minut takaisin siihen oravanpyörään, jossa elin vielä ennen tätä pikkukakkosta. (Mies on myös kolmivuorotyössä).
Ensi syksynä esikoinen lähtee kouluun, tulee läksyt ja muut menot, ja aion olla silloin lapseni apuna ja tukena hänelle varmasti suuressa elämänmuutoksessa.
 
kyllä tässä itsekin miettii kolmivuorotyön mielekkyyttä kun on tuo lapsi nyt mutta silti olen palaamassa helmikuussa töihin.vaihdoin työpaikkaa ja työmatyka lyheni päivässä 2 tuntia joten mielestäni tein hyvät kaupat =)
olin kyllä väsynyt ennen äitiyslomalle jäämistä kolmivuorotyöhön mutta nyt työhönpaluu houkuttaa jo.olen päättänyt uhrata vielä muutraman vuoden sille ja sit vois hakea muuta kun on enenmmän kokemusta.eli siis päivähommia.

on 3 vuorossa hyvätkin puolet,kuten arkivapaat jolloin voi olla tytön kanssa kotona.ja palkka on perustasolta huono joten lisillä saa vähän extraa palkkaan.
 
Nostanpa tämän vanhan keskustelun kun huomasin että nyt on alkamassa Kuopion yliopistossa uusi farmasian muuntokoulutus. Että jos hoitsuja vielä kiinnostaa alan vaihto niin tässä on yksi vaihtoehto:

http://www.uku.fi/kkk/muuntokoulutus/

:D
 
Hienoa Mspitz, että olet ollit tyytyväinen alanvaihtoon =) Itsekin ole apteekkilainen. Valitettavasti en viitsi suositella alaa kenellekään :ashamed: Minua todella mietityttää, mikä on farmaseuttien tulevaisuus. Lääkkeitä viedään kauppoihin ja apteekkien perustamista ollaan vapauttamassa jne. Alan yllä on suuria, tummia pilviä. Vai liekkö sitten meilläkin kohta oikeus perustaa pikkuapteekkeja sinne tänne ;) Totta on, että työ on siistiä sisätyötä, eikä palkkakaan on huonoin mahdollinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 20:37 valdemari kirjoitti:
Hienoa Mspitz, että olet ollit tyytyväinen alanvaihtoon =) Itsekin ole apteekkilainen. Valitettavasti en viitsi suositella alaa kenellekään :ashamed: Minua todella mietityttää, mikä on farmaseuttien tulevaisuus. Lääkkeitä viedään kauppoihin ja apteekkien perustamista ollaan vapauttamassa jne. Alan yllä on suuria, tummia pilviä. Vai liekkö sitten meilläkin kohta oikeus perustaa pikkuapteekkeja sinne tänne ;) Totta on, että työ on siistiä sisätyötä, eikä palkkakaan on huonoin mahdollinen.
Olin mä alaan tyytyväinen mutta en niihin apteekkeihin missä olen työskennellyt. En ole jaksanut tuota ruokakauppa-asiaa stressata, tehköön mitä tekevät. Yhteiskunta on (paikoitellen) mätä eikä sille mitään voi. Oletteko muuten koskaan miettineet mikä haloo on koko ajan hukkumiskuolemista? On tiedämihinhyppäät-kampanjat ja vesiturvamiehet ja vaikka mitkä ja koko ajan pidetään tilastoa siitä miten moni hukkuu vuosittain ja kuka missäkin kuussa jne. No entäs ne arviolta jopa 400 ihmistä jotka vuosittain kuolee särkylääkkeisiin? Olisko paikallaan joku tiedämitänappaat-kampanja?

Enivei, mä olen nyt unelma-ammatissani kotiäitinä ja toivottavasti pysyn tässä työssä vielä piiiiiitkääääännnn...!!! Valitettavan huonosti palkattuahan tämä homma on, mutta yritetään jotenkin tulla toimeen. Farmasia on minusta ihan kivaa, mutta ihan avoimesti suhtaudun muihinkin töihin, sitten kun sen aika taas on. Alaakin voi taas vaihtaa jos tarvis tulee. =)
 


[/quote]

Olin mä alaan tyytyväinen mutta en niihin apteekkeihin missä olen työskennellyt. En ole jaksanut tuota ruokakauppa-asiaa stressata, tehköön mitä tekevät. Yhteiskunta on (paikoitellen) mätä eikä sille mitään voi. Oletteko muuten koskaan miettineet mikä haloo on koko ajan hukkumiskuolemista? On tiedämihinhyppäät-kampanjat ja vesiturvamiehet ja vaikka mitkä ja koko ajan pidetään tilastoa siitä miten moni hukkuu vuosittain ja kuka missäkin kuussa jne. No entäs ne arviolta jopa 400 ihmistä jotka vuosittain kuolee särkylääkkeisiin? Olisko paikallaan joku tiedämitänappaat-kampanja?

Enivei, mä olen nyt unelma-ammatissani kotiäitinä ja toivottavasti pysyn tässä työssä vielä piiiiiitkääääännnn...!!! Valitettavan huonosti palkattuahan tämä homma on, mutta yritetään jotenkin tulla toimeen. Farmasia on minusta ihan kivaa, mutta ihan avoimesti suhtaudun muihinkin töihin, sitten kun sen aika taas on. Alaakin voi taas vaihtaa jos tarvis tulee. =)
[/quote]

Tiedämitänappaat-kampanja :LOL: Hyvä idea =)

Siinäpä se meidän alan heikkous onkin - nuo itse apteekit. Kahdessa hyvässä olen ollut :whistle: Sellaista se on, kun pomot eivät ole ammattiyrittäjiä eikä heillä valitettavasti ole henkilöstöhallinta aina hallinnassa :/

Sulla on hyvä asenne =) Itsekin parhaillani opiskelen eri alaa. Tuskinpa saan töitä siltä alalta ( tietotekniikkaa ), mutta siitä on hyötyä apteekillakin. Samalla työnkuvani laajenee. Eipä nykyisin voi mitään työtä kovin pitkälle ajatella. Kuka tahansa voi joutua välillä vaihtamaan alaa ja itse asiassa se tekee ihmiselle oikein hyvää =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 20:57 valdemari kirjoitti:
Tiedämitänappaat-kampanja :LOL: Hyvä idea =)

Siinäpä se meidän alan heikkous onkin - nuo itse apteekit. Kahdessa hyvässä olen ollut :whistle: Sellaista se on, kun pomot eivät ole ammattiyrittäjiä eikä heillä valitettavasti ole henkilöstöhallinta aina hallinnassa :/

Sulla on hyvä asenne =) Itsekin parhaillani opiskelen eri alaa. Tuskinpa saan töitä siltä alalta ( tietotekniikkaa ), mutta siitä on hyötyä apteekillakin. Samalla työnkuvani laajenee. Eipä nykyisin voi mitään työtä kovin pitkälle ajatella. Kuka tahansa voi joutua välillä vaihtamaan alaa ja itse asiassa se tekee ihmiselle oikein hyvää =)
Minun edelliselle pomolle on varmaan ihan uusi, hieno, pitkä sana tuo henkilöstöhallinta. Pitäisköhän käydä sanomassa sille että sellainenkin on keksitty... Eipä sitä taitais kiinnostaa, kun "kaikki paitsi purjehdus on turhaa".

Minä olen samaa mieltä että alanvaihto tekee oikein hyvää. Harmittaa vaan välillä kun tuo "vanha kansa" alias sukulaiset näkee niin kovasti vaivaa kun olen käynyt kouluja ihan "turhaan" ja hukannut vuosia, markkoja ja viime aikoina euroja "turhiin" koulutuksiin ja nyt sitten kuitenkin nyhjään kotona. Ei ne nyt ihan turhia menoja olleet, kyllä siellä lystiäkin oli...! ;) Ja mieti mikä määrä yleissivistystäkin tulee kun hankkii vaikka parikin TEO:n laillistusta plakkariinsa.. :D
 
Sain vakipaikan juuri kun jäin äitiyslomalle. Kauhulla odotan aikaa kun joudun palaamaan kolmevuorotyöhön. Kovasti olen koittanut veikata jos jostain pamahtas voitto, mutta ei oo vielä tullut. Luojan kiitos voin jäädä hoitovapaalle ainakin vuodeksi. Sairaanhoitajana olo p....stä. Kauhee vastuu ja surkee palkka. Ite oon vielä lastensairaanhoitaja. Jospa sitä joskus sais jotain kehiteltyä että sais vaihdettua alaa, pitkä koulutus ei kyllä kiehdo... :kieh: :kieh:
 
Tähän ei voi olla vastaamatta. Itse olen ihan samassa tilanteessa, alanvaihto mietityttää kovastikin. Vaan opiskelut ei kiinnosta, eikä siihen olisi edes mahdollisuutta vielä aikoihin. Itselläni on pätevyys 3 hoitoalan ammattiin ja kyllä siitä haloo nousisi suvussa jos vaihtaisin alaa ihan johonkin muuhun. :LOL:

Joku mietti hammashoitajan töitä. Itse olen tehnyt sitä vähän ja ei kiitos minulle. Selkä ihan p..na staattisesta istumisesta ja jos sattuu v..mäinen työpari niin siinähän kärvistelet :/ Ja yksityisellä puolella oli melkoinen hulina, kun piti tehdä paljon rahaa mahdollisimman nopeasti. Vaan voihan joku tykätäkin. Itse jatkoin opiskeluja amk:ssa, hoitoalalla. Että olisi ihmisen siinä vaiheessa pitänyt ymmärtää opiskella jotakin muuta, vaan ei.

Kolmivuorotyö tuli kokeiltua valmistumisen jälkeen ja ei kiitos sovi minulle. Sitten olenkin tehnyt sijaisuuksia ksh:ssa ja päivätyötähän se on, vaan jotakin siitäkin kai sitten puuttuu kun alan vaihtoa mietin . Juuri kävin tekemässä keikkaa näin hoitovapaalla ollessa ja eipä kyllä ikävä ole niihin töihin. Tuli vain ajatuksiin, että tätäkö koko loppuikä.

Ehkä itsellä tökkii se, että aina saa olla hoitaja olit sitten missä vain. ...juhlissa, kyläillessä sukulaisten luona, pienellä paikkakunnalla vaikka kaupassa ym. EVVK jonkun kumminkaiman lonkkaleikkaus tai verenpaineet :headwall: :headwall: Eikä sitä kyllä töissäkään jaksaisi aina kuunnella vaivoja. Vanhukset on kyllä ihania, vaan ehkä se työ ei sitten vain sovi minulle. En ehkä halua antaa itsestäni niin paljon. Töiden jälkeen on jotenkin takki tyhjä.

Itsellä kiinostaisi työ eläinten parissa, puutarha-ala, metsäala, raksatyö, myyntityö ja vaikka mikä. Vaan hoitovapaallahan sitä on aikaa miettiä. Jos hoitajien palkat lähtee kunnolla nousuun, niin sitten voin vaikka harkitakin jatkavani päivätyössä, kunnes keksin jotakin muuta.
 
Kyllä on paljon yhtymäkohtia tuohon edellisen kirjoitukseen!! Samaa mietin minäkin.. tosin mulla on 3 muun alan ammattia ja sitten hoitopuolen. Että pitkään yritin, ennenkuin luovutin ja aloin tehdä sitä mitä hyvin osaan:) Yksityispuolella oli antoisaa olla duunissa, sain tehtä monipuolista työnkuvaa ja se näkyi palkassa (hoitotyötä, pomon sijaisuutta, laskutusta yms toimistoduunia lomakkeiden suunnittelusta alkaen).

Nyt on 3pientä lasta ja jotai pitäis kehitellä. Molemmilla meillä miehen kanssa vuorotyö, koti on pelkkä tankkausasema.

Olen päättänyt lähteä lukemaan vielä eteenpäin jollain tyylillä ja etenen siistiin toimistoaikaan, palkka paranee ja haasteet lisääntyy. Syödäkin saa ihan ruokatauon aikaan, ei tule just silloin turvahälyä kun ruoka on edessä... :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 20:26 Mspitz kirjoitti:
Nostanpa tämän vanhan keskustelun kun huomasin että nyt on alkamassa Kuopion yliopistossa uusi farmasian muuntokoulutus. Että jos hoitsuja vielä kiinnostaa alan vaihto niin tässä on yksi vaihtoehto:

http://www.uku.fi/kkk/muuntokoulutus/

:D
Hei! Täällä kans ammatinvaihtoa suunnitteleva sh. Olen haaveillut just farmaseutin opinnoista, ja mielellään tällä muuntokoulutuksella. Mutta tuossa pitäis olla työtön/työttömyysuhan alla!! Harmi juttu!! Oon kans kyllästynyt niin perusteellisesti raskaaseen, huonosti palkattuun vuorotyöhön. Ja aina saat kuunnella joko potilaiden tai omaisten haukkuja!! Ei siis hlökohtaisia, mut yleisesti, kun ei ole tarpeeksi väkeä!
 
Hoitoalalla tyytyväisenä, mutta lähiesimiehenä, jolloin omiin työaikoihinsa pystyy vaikuttamaan paljon ja voi tehdä vähemmän niitä iltoja, öitä ja viikonloppuja. Ja pakkokin tehdä vähemmän, koska mua tarvitaan virka-aikana.
Eli jos olet sairaanhoitaja, pidät haasteista ja hoitotyöstä, käy esim. vuoden mittainen esimiestyön koulutus työn ohessa ja hakeudu lähiesimieheksi.
 

Yhteistyössä