Onko tämä normaalia riidoissa ollessa???

  • Viestiketjun aloittaja paska vaimo
  • Ensimmäinen viesti
paska vaimo
Eilen antelin miehelle ihan aiheesta korvan makeaa. Lopputulos oli se että haistatti vitut ja paineli nukkumaan viskaten mua ensin kakella ohi mennessään, ei osunut.

Tänä aamuna heräsi aiempaan, kuten lapsetkin. Ei puhu lapsille mitään. Kuten ei koskaan kun on mulle vihainen. Saan taas viikon verran huolehtia ihan kaikesta yksin koska mies ei aio olla kotona paljon mitään, käy syömässä ja nukkumassa. Ei puhu mulle eikä lapsille (3 ja 5) mitään saatikka huomio heitä. Ihan uskomaton.

Mitä vikaa on tuollaisen ihmisen päässä? kertokaa mulle?????
 
paska vaimo
Miten sen nyt ottaa... Olen todella kipeänä ja suutuin miehelle koska ei auta mua missään asissa vaikka tietää että mulla on tuskaisaa tehdä niitä hommia. Kerroin miten pettynyt olen siihen etten saa apuia edes silloin vakka melkein kävelykyky on mennyt.
 
Lapsellista käytöstähän tuo on.

Miksi te ylipäätään olette riidoissa? Ei sekään nyt oikein normaalilta parisuhteelta kuulosta.. Teidän pitäisi päästä puhumaan asiasta (joo, tiedän että ei ole helppoa tollasen mykän kanssa). Teillä mättää joku nyt pahasti.
 
Kepsis
Tämmösissä asioissa on aikas huono alkaa tekemään tuomioita kun ei voi tietää tarkalleen mitä on sanottu ja mikä on historia molempien näkökulmasta.

Toi kaken heitto taasen oli vähän sellainen että jos oikeasti yritti heittää sinua sillä niin vajukkihan se tyyppi on, mutta nämä on niitä tulkinta asioita....
 
"juu"
Meillä myös ukko tuntuu olevan samalla vihainen lapselle kun mullekin. Tosi ärsyttävää. En käsitä, miksi se parisuhteen asia pitää lapsille kostaa, mutta luulen että miehelle vaan vaikuttaa niin kokonaivaltaisesti se riita, ettei sitten kykene olemaan samassa tilassa hyvällä tuulella. Ja ajattelee, että kyllä lapset sietää sen, jos on pahalla tuulella.
Heitä pihalle se. Ei ole hyvä isä. Niin teen minäki, jos joskus tulee pitkä riita, jonka ajan on lapselle kylmä. Nämä meidän fightingit kestää vain pari tuntia.
 
paska vaimo
Ei me normaalisti riidellä kovinkaan usein, ei edes joka vuosi. Takana jo toistakymmentä kuitenkin.
Eilen sanoin ihan todella aiheesta, tässä viime aikoina kun on niin selkeästi ollut nähtävillä että saan vaikka olla pää kainalossa niin apua en mieheltä saa. Illalla väsyneenä ja kipeänä sitten sanoin siitä, vihaisena toki että apua ois enemmän kuin tarpeen. Kyse vain siis pikkuasioista jotka mulle tässä kunnossa todella tuskaisaa tehdä, mies istuu koneella tai telkkarin ääressä. Ei siis olisi ollut hankalaa edes auttaa jos olisi halunnut.

Miehen tuntien tätä kiukuttelua nyt jatkuu hamaan asti, lapset kärsii siinä samalla. Kun ei puhu mulle niin ei puhu lapsillekkaan. Tuollaisen 5 vuotiaskin osaa kyllä jo hämmentyä tuollaisesta jo ihan kunnolla. Mies taas viettää aikaansa ihan kaikkialla muualla kuin kotona, itkettää jo nyt ajatus miten jaksan. Terveenä jaksaisin hyvinkin mutta nyt paukkuu mun rajat.
 
Ei me normaalisti riidellä kovinkaan usein, ei edes joka vuosi. Takana jo toistakymmentä kuitenkin.
Eilen sanoin ihan todella aiheesta, tässä viime aikoina kun on niin selkeästi ollut nähtävillä että saan vaikka olla pää kainalossa niin apua en mieheltä saa. Illalla väsyneenä ja kipeänä sitten sanoin siitä, vihaisena toki että apua ois enemmän kuin tarpeen. Kyse vain siis pikkuasioista jotka mulle tässä kunnossa todella tuskaisaa tehdä, mies istuu koneella tai telkkarin ääressä. Ei siis olisi ollut hankalaa edes auttaa jos olisi halunnut.

Miehen tuntien tätä kiukuttelua nyt jatkuu hamaan asti, lapset kärsii siinä samalla. Kun ei puhu mulle niin ei puhu lapsillekkaan. Tuollaisen 5 vuotiaskin osaa kyllä jo hämmentyä tuollaisesta jo ihan kunnolla. Mies taas viettää aikaansa ihan kaikkialla muualla kuin kotona, itkettää jo nyt ajatus miten jaksan. Terveenä jaksaisin hyvinkin mutta nyt paukkuu mun rajat.
No aika kusipäältä vaikuttaa. Mitä sä teet tollasella miehellä, joka ei halua auttaa sua, vaikka ihan oikeasti tarvitset apua? Mitä lapset tekee isällä, joka lakkaa huomioimasta ja häipyy, kun on äiskälle vähän vihainen (ihan syyttä)?
Jos ei se suostu näkemään tilannetta ja lähtemään johonkin pariterapiaan tai vastaavaan, niin kannattaako tollasen nuhjakkeen kanssa olla ollenkaan?

Millaista teidän arki muuten on? Teettekö asioita yhdessä miehen kanssa ja koko perheellä? Vai käykö mies töissä ja asuu kotonaan kuin hotellissa..? Haluaa "rankan työpäivän" jälkeen olla rauhassa ja lapset on lähinnä rasite? Perse painuu aina sinne sohvaan eikä sieltä nousta muitten takia..? Tähä mennessä kuullun perusteella ei yllättäisi.
 
Ei ole normaalia, että toinen vanhempi tekee kotona kaiken. Ei ole normaalia, että jos tästä huomautetaan laiskempi osapuoli suuttuu. Ei ole normaalia viskoa esineillä toista päin. Ei ole normaalia olla puhumatta puolisolle, saatikka lapsille.

En ymmärrä.
 
paska vaimo
Molemmat käydään töissä, miehellä enemmän joten teen todellakin kotona kaiken. Olen raskaana viikoilla 30, nää mun vaivatkin häviää kyllä synnytyksen myötä.

Miehellä on kyllä tosiaan outo tapa jotenkin vetäytyä kuoreen, tarkoitan tällä sitä että se on täällä kotona "yksinään", me muut eletään täällä perhe-elämää ja mies vaan on, mikään ei mene hänen juttujensa edelle.

Ehkäpä siis aika nostaa kissa pöydälle...
 
romano
aikasta lapsellinen mies, mitä lapsille kostaa puhumattomuudella? ja tavaroiden heittely on myös epätervettä minun mielestä. jos tarve on apuun niin silloin autetaan vai onko hän mahdollisesti kolmas lapsi?
 
paska vaimo
Sepä se, ei munkaan mielestä ole oikein lapsille kostaa. Ja kun se on totaalista puhumattomuutta. Tänä aamuna kuuntelin sängystä kun lapset yritti puhua isälleen niin ei sanonut mitään vaan istui vaan koneella. Minä kun nousin, laittoi ulkovaatteet päälle ja lähti jonnekkin. Kellekkään ei sanonut mitään, ei edes silloin kuin isompi lapsi meni ulko-ovelle vielä perästä huutamaan että isä, minne menet. Heräsivät jopa 3 tuntia aimmin kuin minä eikä edes aamupalaa ollut antanut.

Harvoin minäkään jaksan nalkuttaa miehelle mistään ja yleensä on ihan aihetta jos sanon jostain. Eilen purkautui koko rankan työviikon väsymys ja se kun siivosin kodin ja haravoin pihan yksinään, illalla meni sitten kuppi nurin kun kujon jo melkein konttaamalla ja mies jätti ruokatarvikkeet pöydälle ja eikä viitsinyt nousta pyllyä pyyhkimään kun lapsi huuti, mun piti oikeasti viimeisillä voimillani nousta ne tekemään. Mun mielestä en ihan aiheetta räyhännyt. Mutta tiedä sitten.
 
Paska ukko sulla
Ei ole ok, jos miehesi on tuollainen tissiposki vätys. Onko se sitten normaalia, siihen en ota kantaa. Kysypä mieheltäsi onko hän tyytyväinen panokseensa jonka perheelleen antaa? Kysy myös mitä lapset on hälle tehnyt? Kysy suoraan noista epäkohdista yksi kerrallaan, ja seuraa syttyykö siellä kupolissa mikään valo. Käytä oikein selkeitä esimerkkejä ja puhu suoraan, mies ei ymmärrä kaartelua tai vihjauksia.
 
Noo... Entä, jos jähnäystä ja motkotusta on ollut pitkin viikkoa ja mies on kettuillakseen sulkenut korvansa ja ottanut vastaan kaiken pashan. Väsyneenä.. Siis ihan mistä vaan voi myös mies väsyä siis, tuli vaan mitta täyteen. KAIKKI miehet ei puhu, vaikka esim. töissä olisi raskasta... tai voi mieskin ahdistua/masentua.

En halua puolustella ketään, mutta ... En tiedä teidän perhekuvioita :) . Toivottavasti saatte asiat selvitettyä ja mies unohtaisi tuon lapsille mököttämisen. Kaikkea hyvää teille :hug:
 

Yhteistyössä