Onko tässä nöyristelyssä mitään järkeä - kuinka paljon on liikaa?

vierailija
Mitä nää nyt sitten halus osoittaa tolla marssillaan?
Haluavatko muutakin kuin hotellitason asumista ja lisää rahaa?

Viimeks ollu vissiin anarkistiriehat samantyypisiä tapahtumia kuin tämä videossa näkyvä.
Eiköhän tuolla pääse jo mukavasti elelemään. Kun vielä lisätään nenän eteen kannettu valmis ruoka (joka vain paranee kun valittaa) niin mitäpä sitä muuta.
 
Eiköhän tuolla pääse jo mukavasti elelemään. Kun vielä lisätään nenän eteen kannettu valmis ruoka (joka vain paranee kun valittaa) niin mitäpä sitä muuta.
No jos itse olisin islamisti niin haluaisin tänne suuren joukon lisää islamisteja, jotta voisin paremmin levittää äärimmäisen rauhallista totaalitaarista ideologiaani.:rolleyes:
 
vierailija
Mä ja mun lapset ei kuulu kirkkoon. Mä en halua mitään uskonnon vinkumista yhtään mihinkään ja se kuuluis kieltää ja tapahtua vaan kirkossa. Samaten uskonnon opettamisen sais lopettaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Oletko valmis luopumaan joulusta tai Suomen lipusta?
Ei vietetä joulua. Ei tykätä joulun ruuista ja shopata voi millon vaan paitsi jouluna vittu. Mä pitäisin kaikki liikkeet aina auki ja joulussa mua vituttaa todella paljon se että likkeet on kiinni ja kaikki pysähtyy ja mikään ei oo auki. Suomen lippua mulla ei ole ja ihmiset on vaan sattuneet syntymään johonkin ja ei sen takia tarvii vouhottaa.
 
vierailija
Ei vietetä joulua. Ei tykätä joulun ruuista ja shopata voi millon vaan paitsi jouluna vittu. Mä pitäisin kaikki liikkeet aina auki ja joulussa mua vituttaa todella paljon se että likkeet on kiinni ja kaikki pysähtyy ja mikään ei oo auki. Suomen lippua mulla ei ole ja ihmiset on vaan sattuneet syntymään johonkin ja ei sen takia tarvii vouhottaa.
Jos Suomi ei sulle mitään merkkaa niin painuppa sitten vittuun täältä. Ei pitäisi olla ongelma.
 
vierailija
Mua vituttaa tää maa todella paljon tän kylmän ja lumen takia. Ei voi mennä ulos ja aurinko ei paista koskaan. Vittu mikä maa tää on. Sen takia ihan turha luulla että kukaan tälläseen paikkaan tulis muun takia kun sodan. Täytyy olla tosi huonosti asiat jos tälläseen paskaan joutuu muuttaa. KUKA VITUN IDIOOTTI LAITTO NOI KUVAT!!!
 
Ei vietetä joulua. Ei tykätä joulun ruuista ja shopata voi millon vaan paitsi jouluna vittu. Mä pitäisin kaikki liikkeet aina auki ja joulussa mua vituttaa todella paljon se että likkeet on kiinni ja kaikki pysähtyy ja mikään ei oo auki. Suomen lippua mulla ei ole ja ihmiset on vaan sattuneet syntymään johonkin ja ei sen takia tarvii vouhottaa.
Osa Prismoista ja S-marketeista alkaa olla auki 24/7.:)(y)

Niin kiva kun muualla onkin käydä - kotiin on aina hyvä palata omiensa pariin!:love: Täällä meillä on tuttua ja turvallista olla ja elellä. (ja ihan ilman huonoa omatuntoa - ei me koko maailmaa voida pelastaa)

Tää on vaan villi veikkaus, mutta luulen, että suurin osa maailman västöstä ajattelee näin omasta maastaan!:love:

Suomen lippu edustaa vapautta, puhtautta, lunta ja vettä.:love:
Siitähän meidän maa on tehty.:)

Katoppa ku onkin henkeä salpaavat maisemat.

Me pidetään asiat kunnossa niin paikat ei näytä tältä:



 
Nähdäkseni noista ei yleensä luovuta maahanmuuttajien takia vaan siksi, että monet suomalaiset kokevat kouluissa vaakunatunnukset vanhentuneena tai että joulukuvaelman sijaan halutaan uudistaa joulujuhlaperinnettä. Erikoinen ratkaisu jos joululaulut poistettaisiin kokonaan, mutta on suomalaisten ei-kristittyjen huomioimista, ettei koko joulujuhla ole täynnä tunnustuksellista virsilaulua. Paljon ei-kristillisiäkin joululauluja on, tai sellaisia, joiden uskonnollisuus ei ole niin silmille ryöpsähtävää.

Itsenäisyyspäivän juhliminen siniristilipulla ja vaakunalla on ehkä koettu huonosti varsinkin alakouluun sopivaksi, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö päivää huomioitaisi ollenkaan. Aika monen suomalaisen kohdalla isänmaallisuus konkretisoituu jossain ihan muissa asioissa kuin vaakunassa. Voisi ollakin parempi idea tuoda lapsentasoisesti vaikka vanhaa kansanrunoutta (Kantelettaressa on paljon kaikille tuttuja lastenloruja) ja sitä kautta tuoda suomalaisuus ja suomalainen kulttuuri lapsille läheiseksi. Lippu on aika kaukainen symboli.

Mistä oppikirjasta on poistettu maatilan eläimistä possu? Mitä olen nykyaapisia seurannut, niin niiden kuvasto on paljon urbaanimpaa kuin vuosikymmeniä sitten, mutta epäilen että syy ei ole muslimit vaan kaupungistuminen. Nykylapsen elinpiiriä eivät enää ole pientilat, heinäpaalit ja traktorit vaan kaupunkimiljöö. Toisaalta aapisessa on myös satuaiheita. Vähän vaikuttaisi siltä, että tuossa linkitetyssä jutussa on tehty aika reippaita tulkintoja asioista, joille voi olla jokin ihan toisenlainen selitys.
Meinaat, että Kantelettaren runot ovat lapsille tutumpia ja läheisempiä kuin Suomen lippu :D
Miksi ihmeessä itsenäisyyspäivänä ei lippua nostettaisi ja laulettaisi Maamme-laulua? Eivätkö valtiot enää saa tunnustaa ja juhlia itsenäisyyttään (sitä vähää mikä jäljellä) ja omaa identiteettiään?
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Elena777
vierailija
Osa Prismoista ja S-marketeista alkaa olla auki 24/7.:)(y)

Niin kiva kun muualla onkin käydä - kotiin on aina hyvä palata omiensa pariin!:love: Täällä meillä on tuttua ja turvallista olla ja elellä. (ja ihan ilman huonoa omatuntoa - ei me koko maailmaa voida pelastaa)

Tää on vaan villi veikkaus, mutta luulen, että suurin osa maailman västöstä ajattelee näin omasta maastaan!:love:

Suomen lippu edustaa vapautta, puhtautta, lunta ja vettä.:love:
Siitähän meidän maa on tehty.:)

Katoppa ku onkin henkeä salpaavat maisemat.

Me pidetään asiat kunnossa niin paikat ei näytä tältä:



Sulla on kyllä ihan ihme uskot. Paljonko luulet et suomalaisia muuttais lämpimään jos ne antais työt tai korvaukset. Tänne jäis ehkä muutama persu ja uskovainen.
 
Minä ja monet (liekkö suurosa) muut oppilaat ovat lukeneet koulussa Agatha Christianin "Kymmenen pientä neekeri poikaa".

Mitä olette mieltä; vieläköhän tämä on ihan sopivaa luettavaa?
Vai saako tästäkin joku mielensä pahoitettua?



Kymmenen pientä neekeripoikaa.

Kävi kymmenen pientä neekeripoikaa yhdessä pöytähän,
vaan yksi kun ruokaan tukehtui oli jäljellä yhdeksän.

Vietti yhdeksä pientä neekeripoikaa illan niin rattoisan,
vaan aamun tullen avaa silmänsä kahdeksan.

Lähti kahdeksan pientä neekeripoikaa onneaan etsimään,
yksi kun sille tielle jäi, joukko väheni seitsemään.

Ja seitsemän pientä neekeripoikaa sytykkeitä vuoli,
nyt kuusi on enää jäljellä,kun yksi heistä kuoli.

Sai kuusi pientä neekeripoikaa palloksi pesän harmaan,
vaan yhtä pisti mettinen,jäi jäljelle viisi varmaan.

Kun viisi pientä neekeripoikaa oikeutta halaa,
nii yksi heistä tuomittiin,vain neljä heistä palaa.

On neljä pientä neekeripoikaa merelle lähtenyt,
syö yhden ankka punainen,on heitä kolme nyt.

Käy kolme pientä neekeripoikaa nyt eläintarhan teitä,
kun yhden karhu kahmaisee,on kaksi enään heitä.

On kaksi pientä neekeripoikaa rannalla vieretyksin,
kun toisen kuumuus korventaa,on toinen ypöyksin.

Vaan yksi pieni neekeripoika ei kestänyt yksinään
hän meni,hirtti itsensä,ei jäljellä yhtäkään.
Jos vanhoihin Aku Ankkoihinkin pitää jo laittaa vastiivapautuslausekkeet, niin eiköhän tuo opus kohta polteta roviolla,
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Sulla on kyllä ihan ihme uskot. Paljonko luulet et suomalaisia muuttais lämpimään jos ne antais työt tai korvaukset. Tänne jäis ehkä muutama persu ja uskovainen.
Kummaksikaan en tunnista itseäni, mutta mä tykkään rakennella lumiukkoja, hiihtää, käyä pulkkamäessä ja alkaa lumisotaa.:love:

Edit:
Eikä piä unohtaa luistelua, mutta ihan ulkona, eikä missään hallissa!!!:love::love::love::love::love:
 
Mörkölle:
Muslimiäiti aapisen possun poistamisesta: "Kuinka aivottomina meitä oikein pidetään?"
Torstai 22.8.2013 klo 19.15

Iltalehteen yhteydessä ollut muslimiäiti pelkää, että possuista karsittu aapinen ainoastaan lisää ennakkoluuloja muslimeja kohtaan.

Tietokirjailija Sinikka Raikunen kertoi Vantaan Sanomissa, että aapisista on sensuroitu varotoimena porsaat. Näin on tehty, etteivät eri uskontokuntien edustajat loukkaantuisi.

- Siksi esimerkiksi porsaita ei aapisiin voi laittaa, koska se saattaa loukata joitakin pieniä aapisen lukijoita. Uskontoon liittyvissä asioissa kannattaa pitää kieli keskellä suuta, Raikunen kertoi lehtihaastattelussa.

Pienten koululaisten muslimiäiti ei voi käsittää Raikusen lausuntoa. Hän ei suostu uskomaan, että moinen pyyntö olisi tullut oman uskontokunnan edustajalta.

- Olemme tästä aiheesta keskustelleet muslimien omissa keskusteluryhmissä harmistuneena siitä, että taas saadaan aikaiseksi tällainen turha urbaani legenda, mikä jää elämään totuutena. Siitä on meille paljonkin haittaa. Saamme jatkuvasti selitellä, ettei se pidä paikkansa. Asia lisää ennakkoluuloja sekä vihaa muslimeita kohtaan entisestään, hän sanoo.

Äidin mukaan sianliha ei kuulu muslimien ruokapöytään, mutta koulukirjojen possukuvat eivät hetkauta edes tiukan linjan muslimeja.

- Kuinka aivottomina suomalaiset meitä oikein pitävät? Miksi ihmeessä kukaan possukuvasta loukkaantuisi? hän ihmettelee.

Äiti kertoo, että perheen satukirjoissa seikkailevat myös saparohännät, ja lapset leikkivät myös Nalle Puhista tutulla Nasu-lelupossulla.

Hänen mukaan possukuvan poistaminen aapisesta uskonnollisista syistä tuntuu lähinnä alentavalta ja loukkaavalta muslimeja kohtaan.

- Asiaan on saatava oikaisu ja myös myös meidän mielipide kuuluviin. Ei tuollaista voi vain olettaa.

Kirjan noudatettava opetussuunnitelmaa

Opetusneuvos Pirjo Sinko Opetushallituksesta vahvistaa, että kyseessä ei ole mikään yleinen linjaus vaan päätös possujen poistamisesta on tehty kirjakustantamossa.

Opetushallitus ei ole tarkastanut aapisia tai muitakaan oppimateriaaleja miltei kahteenkymmeneen vuoteen.

- Ennen joka ikinen materiaali hyväksyttiin, mutta käytännöstä luovuttiin melkein 20 vuotta sitten. Kirjan kustantajan oma tekijäryhmä tekee nykyisin valinnat, Sinko kertoo.

Sinko kertoo, että tekijätiimi lukee opetussuunnitelman ja tekee siihen perustuen oppikirjat. Opettajat valitsevat oppikirjat.

- Kirjojen suhteen vallitsee luottamuksen kulttuuri: on myös valtava taloudellinen riski, jos kirja ei noudata opetussuunnitelmaa, Sinko muistuttaa.

Iltalehti ei tavoittanut illalla tietokirjailija Sinikka Raikusta tai hänen kustantajaansa Otavaa kommentoimaan asiaa.

ANNI ALENTOLA
anni.alentola@ilmedia.fi
JENNA HEINO
jenna.heino@ilmedia.fi
Elämme kyllä sellaista mielensäpahoittajien aikaa, että oikeasti kohta kukaan ei uskalla sanoa (tai edes piirtää) yhtään mitään.
Hymistellään vain kaikki kuorossa.
 
Mä taas en. Mä vihaan lunta ja kylmää ja sellaset ihmiset sais tappaa kaikki jotka siitä tykkää. Mulle ei kannata tulla puhumaan et kiva kun tuli lunta sun muuta paskaa.
Pitäskö sun hakea apua tohon sun masennukseen?
Eiku ainii, ei Suomella olekaan nyt varaa hoitaa sua kun me panostetaan juhlapaikanhakijoihin!(y)
Ja yksityisillä on kaaaaaameet ruuhkat kun juhlapaikanhakijat saavat palvelua myös yksityisellä puolella.:)
 
vierailija
Pitäskö sun hakea apua tohon sun masennukseen?
Eiku ainii, ei Suomella olekaan nyt varaa hoitaa sua kun me panostetaan juhlapaikan hakijoihin!(y)
Ja yksityisillä on kaaaaaameet ruuhkat kun juhlapaikanhakijat saavat palvelua myös yksityisellä puolella.:)
Ei mulla ole mitään masennusta. Mulle ilmat on tosi tärkeitä ja kun on kylmät ilmat niin kaikki on päin helvettiä. Mua ei jaksa kiinnostaa turvapaikan hakijat tulkoot mun puolesta vaikka miljardi niitä. Ei oo mulle tärkeitä asioita.
 

Yhteistyössä