Onko tässä nöyristelyssä mitään järkeä - kuinka paljon on liikaa?

Seliseliseliseliselismamumamumamuseliseliseli

Vai ei Suomen lippu puhuttele pieniä lapsia? Lapsethan just tykkää kuvasymboleista.
Vai ihan _outo_itsenäisyyspäivän symboli? :eek:
Kerro mitä sieniä vedät.
Tai mä alan uskoa että sä himoitset jotain sessiota mamumiesten kanssa.
Ei mua kiinnosta minkäänmaalaiset miehet.

Siis ihan oikeasti. Onko sun pakko, ihan aina pakko vetää kaikki mamuja ymmärtäväksi? Vaikka mitä tapahtuisi, niin sä vaan "joo ei ole tarkoituskaan suomalaisuutta vaalia millään tapaa enää..."
Mitä päihteitä itse vedät? Nimittäin yhdessäkään viestissä en tässäkään ketjussa ole kirjoittanut MITÄÄN maahanmuuttajia "ymmärtävää", en ole kirjoittanut maahanmuuttajista paljon mitään, paitsi sen että perinteet tai jouluvalot eivät nähdäkseni liity heihin.
 
Eihän joulu edes ole alunperin kristillinen juhla, joten en tajua mitä te koko ajan vauhkoatte.
Mitä sitte

Se on silti tärkeä juhla meille, menkää te juhlimaan arabimaihin burgha hulmuten muiden arabien kanssa heidän juhliaan jos se on nuin ihanaa, mutta ei se ole oikein että suomalaisten pitäisi luopua omista perinteistään. Jopa moni muslimi ihmettelee tätä suvaitsevaisten hössötystä olla kieltämässä koko ajan kaikki..ei ole kauan kun luin jonkun blogia missä hän kovasti mietti Suomenlippua ja sitä että pitäiskö sitä muuttaa ettei sen malli loukkaa muslimeja...huh huh huu:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: .....
Ei mua kiinnosta minkäänmaalaiset miehet.



Mitä päihteitä itse vedät? Nimittäin yhdessäkään viestissä en tässäkään ketjussa ole kirjoittanut MITÄÄN maahanmuuttajia "ymmärtävää", en ole kirjoittanut maahanmuuttajista paljon mitään, paitsi sen että perinteet tai jouluvalot eivät nähdäkseni liity heihin.
Sit sulta puuttuu pari ruuvia päästä.
Mä olen nelikymppinen, nähnyt jouluvaloja kaupungilla koko ikäni. Ehkä kerran olen huomannut jonkun tapauksen jossa niistä olisi ollut harmia, muutoin niistä ei ole ollut vaaraa.
Joten eikö sun päässäsi raksuta, että mikä yhdistävä tekijä on nykyajassa?
-Ruotsin piispa kieltää ristin käytön kirkossa
-jouluvalot halutaan kieltää
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mitä sun lapsille suomenlippu merkitsee? Ehkä sun olisi kannattanut lukea se viestini kokonaan, koska nyt et ilmeisesti tajunnut ollenkaan, mitä kirjoitin. Kukaan ei ole nimittäin kuollut lipun puolesta vaan sen, mitä se lippu symboloi. Lippu on edelleen vain pala kangasta, ja sen tärkeys on lähinnä siinä symbolissa. Mutta maan itsenäisyys on ihan eri asia. Aikoinaan Suomelle ei ollut tärkeintä saada oma lippu vaan itsemääräämisoikeus. Yritin tuossa aiemmassa viestissä rautalangasta vääntäen selittää sitä, että lippu on vain symboli, mutta ehkä kaikki eivät palstalla ymmärrä niin abstraktia ajattelua.

Kiva, että kuuntelet Juicen Sika-biisiä. Itsekin tykkään kuunnella sitä, se on tosi hyvä biisi. Toivottavasti ymmärrät myös biisin sanoman - nimittäin sehän ei kerro siitä, miten hyvä asia lihansyönti on.
voi elämän kevät ja kukkiva nuoruus sun kanssa:eek:
Symboolisesta merkityksestähän mä olen koko ajan puhunut....enkä kankaanpalasesta. Ikävää että maamme lipun merkitys merkitsee sinulle noin vähän.
Se lippu muistuttaa mun lapsia esim. siitä uhrauksesta minkä veteraanit antoivat tälle maalle...se merkitsee tämän maan historiaa heille...he kunnioittavat sitä kankaanpalasta sen kaiken takia mitä tapahtui että me saatiin kankaanpala ylipäätänsä.
Eikö sua yhtään harmita aiheuttaa mulle korkeeta verenpainetta nuilla jutuillas?:X3::cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mörköäiti on niitä huolettomia suviksia joiden takia ruotsalaiset ovat saaneet kärsiä mamutuksesta.
Jotka eivät ymmärrä asioita kuin senhetkisen tilanteen mukaan eikä 10 vuoden päähän.

"Tämä muutos ei haittaa, voimme sopeutua. Tämä on vielä pientä."
"Ai meidän symbolimme otetaan pois?No ei siitä vielä haittaa."
"Ai meidän oppikirjojamme muutetaan mamujen toimesta? No heh, päivitystä ne tarvitsivatkin."
"Ai poliisi ei uskalla mennä Malmössä joka alueelle? No se on vielä niin pientä, eihän ne meidän yhteiskuntaa uhkaa."
 
  • Tykkää
Reactions: ..... ja Elena777
voi elämän kevät ja kukkiva nuoruus sun kanssa:eek:
Symboolisesta merkityksestähän mä olen koko ajan puhunut....enkä kankaanpalasesta. Ikävää että maamme lipun merkitys merkitsee sinulle noin vähän.
Se lippu muistuttaa mun lapsia esim. siitä uhrauksesta minkä veteraanit antoivat tälle maalle...se merkitsee tämän maan historiaa heille...he kunnioittavat sitä kankaanpalasta sen kaiken takia mitä tapahtui että me saatiin kankaanpala ylipäätänsä.
Eikö sua yhtään harmita aiheuttaa mulle korkeeta verenpainetta nuilla jutuillas?:X3::cautious:
No ei oikeastaan harmita, koska kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä keskustelupalstaa lukemaan ilman sekoamista. Ei minuun ainakaan vaikuta muiden palstalaisten jutut ollenkaan. Jos alkaa ärsyttää, kirjaudun ulos ja menen tekemään jotain muuta. Ei tässä ketjussa nyt mitään niin kummallista ole ollut, että sinunkaan pitäisi saada verenpaineen nousua. Vai onko tuo lippu joku tabu, josta ei mielestäsi saa sanoa mitään?

Maamme lipun merkitys ei tosiaan henkilökohtaisesti merkitse minulle juuri mitään. Minulla ei ole tunnesidettä lippuun. Minua ei myöskään haittaa se, että joillekin lippu on todella tärkeä. Itse en tarvitse tällaisia symboleita.
 
Sit sulta puuttuu pari ruuvia päästä.
Mä olen nelikymppinen, nähnyt jouluvaloja kaupungilla koko ikäni. Ehkä kerran olen huomannut jonkun tapauksen jossa niistä olisi ollut harmia, muutoin niistä ei ole ollut vaaraa.
Joten eikö sun päässäsi raksuta, että mikä yhdistävä tekijä on nykyajassa?
-Ruotsin piispa kieltää ristin käytön kirkossa
-jouluvalot halutaan kieltää
Jouluvaloja ei edelleenkään haluttu kieltää. Haluttiin kieltää vain katulampuissa olevat jouluvalot.
 
No ei oikeastaan harmita, koska kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä keskustelupalstaa lukemaan ilman sekoamista. Ei minuun ainakaan vaikuta muiden palstalaisten jutut ollenkaan. Jos alkaa ärsyttää, kirjaudun ulos ja menen tekemään jotain muuta. Ei tässä ketjussa nyt mitään niin kummallista ole ollut, että sinunkaan pitäisi saada verenpaineen nousua. Vai onko tuo lippu joku tabu, josta ei mielestäsi saa sanoa mitään?

Maamme lipun merkitys ei tosiaan henkilökohtaisesti merkitse minulle juuri mitään. Minulla ei ole tunnesidettä lippuun. Minua ei myöskään haittaa se, että joillekin lippu on todella tärkeä. Itse en tarvitse tällaisia symboleita.
On(y)
 
Mitä sitte

Se on silti tärkeä juhla meille, menkää te juhlimaan arabimaihin burgha hulmuten muiden arabien kanssa heidän juhliaan jos se on nuin ihanaa, mutta ei se ole oikein että suomalaisten pitäisi luopua omista perinteistään. Jopa moni muslimi ihmettelee tätä suvaitsevaisten hössötystä olla kieltämässä koko ajan kaikki..ei ole kauan kun luin jonkun blogia missä hän kovasti mietti Suomenlippua ja sitä että pitäiskö sitä muuttaa ettei sen malli loukkaa muslimeja...huh huh huu:rolleyes:
Miten arabit liittyvät tähän, mitä olen kirjoittanut joulusta? Eivät mitenkään. Minua ei kiinnosta sen enempää kristillisyys kuin islamkaan.
 
Mörköäiti on niitä huolettomia suviksia joiden takia ruotsalaiset ovat saaneet kärsiä mamutuksesta.
Jotka eivät ymmärrä asioita kuin senhetkisen tilanteen mukaan eikä 10 vuoden päähän.

"Tämä muutos ei haittaa, voimme sopeutua. Tämä on vielä pientä."
"Ai meidän symbolimme otetaan pois?No ei siitä vielä haittaa."
"Ai meidän oppikirjojamme muutetaan mamujen toimesta? No heh, päivitystä ne tarvitsivatkin."
"Ai poliisi ei uskalla mennä Malmössä joka alueelle? No se on vielä niin pientä, eihän ne meidän yhteiskuntaa uhkaa."
Ei, vaan olen niitä ihmisiä, jotka tajuavat että oli täällä maahanmuuttajia tai ei, perinteet tulevat muuttumaan. Suomi on nyt paljon maallistuneempi kuin joskus aiemmin, joten uskonnolliset elementit vähenevät ihan sen takia.

Onko teillä jotain linkkiä tai muuta todistetta, että oppikirjoja olisi muutettu muslimien arvomaailman mukaiseksi? Oppikirjoja toki muutetaan koko ajan, ja esimerkiksi nykyisissä oppikirjoissa halutaan välttää perinteisiä sukupuolirooleja, kun taas joskus 50-luvulla tilanne on varmasti ollut aika erilainen. Onko jossain oikeasti poistettu kuvia muslimien takia?

Mikä symboli on otettu pois?

Onko joku oikeasti ollut sitä mieltä, että ongelmalähiöiden syntyminen ei olisi ongelma?
 
No sitten ymmärrän, miksi hermostuit. Miksi se on tabu? Pelkäätkö, että jos joku analysoi lipun merkitystä tai kyseenalaistaa lipun merkityksen suomalaisuuden symbolina, se ei enää tunnu sinustakaan niin hienolta? Vai mitä johtuu?
Sitä että sillon lähdetään vaaralliselle tielle jopa nuoleskelussa kun aletaan kaikkeen suomalaisperinteeseen puuttumaan vain siksi, että muslimit...et sä vastaavaa nuoleskelua nää yhdessäkään ns. muslimimaassa ei muslimeja kohtaan. Voit väittää ihan kaikessa rauhassa ettei näillä asioilla ole mitään tekemistä muslimien kanssa mutta kun on ja jopa he sen myöntävät. Mitäs sä sitten teet kun jonakin päivänä he alkavat vaatimaan Suomesta islamilaista valtiota?
 
On toki mahdollista, että ei mitään, mutta jutussahan kerrottiin, että oli huolena, että katulamput eivät kestä niiden painoa. Ratkaisuhan voisi olla tässä laittaa ne jouluvalot jonnekin muualle kuin katuvaloihin, mutta sen sijaan kaikki alkoivat huutaa kuorossa muslimeja.
Siis sä ihmettelet että miten arabit liittyy jouluun. Ei tietysti alunperin liittyneetkään.
Mutta koita siellä suvis-huuruissasi tajuta että mamujen lisääntyminen vaikuttaa joulun näkyvien viettotapojen vähenemiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
On toki mahdollista, että ei mitään, mutta jutussahan kerrottiin, että oli huolena, että katulamput eivät kestä niiden painoa. Ratkaisuhan voisi olla tässä laittaa ne jouluvalot jonnekin muualle kuin katuvaloihin, mutta sen sijaan kaikki alkoivat huutaa kuorossa muslimeja.
Se painoläppä vaikuttaa vähän oudolta kun katuvalotolpat ovat aina ennenkin kestäneet mukisematta jouluvalojen painon.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
Mä en taas näe mitään väärää tai tyhmää tai turhaa tai blaa blaa blaa kun lapsille opetetaan Suomen (kauniin) lipun merkitys ja tärkeys. Tämä maa taisteli ja vuodatti paljon omaa vertaan saadakseen sen lipun...ja itsenäisyyden. Monen meidän (jopa sinun) sukulaiset kuolivat sen lipun puolesta jonka päälle suvakit nyt kovalla kiireellä yrittävät kusta kilvan rakkaiden partalapsiensa kanssa. Sori mutta oksettavaa, todella oksettavaa. Mä ainakin olen opettanut lapsilleni Suomen historiasta ja ihan varmasti ylpeydellä sen olen tehnyt.
Mun lapsille Suomenlippu merkitsee ja paljon.
Ja aivan varmasti meillä kotona kuunnellaan tänä Jouluna Juicen Sika ihan vaan vaikka suvakkien ja muslimien kunniaksi, jos ei muuta syytä keksi.

Niin ja en jaksanut lukea koko tuota viestiäsi kun alkoi paineet nousta jo puolessavälissä...sori siitä.
Elä turhaan hermojasi menetä.:)
Mörköäiti edustaa marginaalia mitä tulee yleisestikin mielipiteisiin. Olen ollut täällä jo pitkään, mää tiiän.:)
Ja mielipiteitä täällä ollaan jakamassa. Mielipide on kuin perseenreikä - jokaisella on omansa.:D:p
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Sitä että sillon lähdetään vaaralliselle tielle jopa nuoleskelussa kun aletaan kaikkeen suomalaisperinteeseen puuttumaan vain siksi, että muslimit...et sä vastaavaa nuoleskelua nää yhdessäkään ns. muslimimaassa ei muslimeja kohtaan. Voit väittää ihan kaikessa rauhassa ettei näillä asioilla ole mitään tekemistä muslimien kanssa mutta kun on ja jopa he sen myöntävät. Mitäs sä sitten teet kun jonakin päivänä he alkavat vaatimaan Suomesta islamilaista valtiota?
En minä lähtisikään muslimien takia mitään muuttamaan. Enkä kieltäisi sinultakaan lippuhurmostasi. Se, että minulle maan itsenäisyys merkitsee muita asioita kuin lippua, ei liity muslimeihin mitenkään.

Toistaiseksi en muista yhtään virallista puheenvuoroa, jossa olisi haluttu muuttaa suomalaista kulttuuria islamilaiseen suuntaan. Mikä taho sinusta nyt sitten haluaa tehdä niin?

Okei, oletetaan että jossain vaiheessa jokin kiihkoislamilainen vähemmistö alkaisi vaatia Suomesta islamilaista valtiota. Uskotko, että sen estämiseksi suomenlipulla on suurikin merkitys? Tai vaarantuuko maan vallitsevat arvot jotenkin, jos kaikille lippu ei ole ikonisessa asemassa?
 
vierailijaxxxxxxxx
Elä turhaan hermojasi menetä.:)
Mörköäiti edustaa marginaalia mitä tulee yleisestikin mielipiteisiin. Olen ollut täällä jo pitkään, mää tiiän.:)
Ja mielipiteitä täällä ollaan jakamassa. Mielipide on kuin perseenreikä - jokaisella on omansa.:D:p
Mielipiteitä tosiaan ollaan jakamassa. Tosin sä olet jakanut myös sitä persereikää aika tavalla...
 

Yhteistyössä