onko vähän köyhät lahjat kun tyttö saa nämä =(

  • Viestiketjun aloittaja oikeesti köyhä
  • Ensimmäinen viesti
pienijoulu
Kyllähän lapsesikin varmaan jo ymmärtää ettei rahaa ole mielinmäärin, ja tuskin enää uskoo joulupukkiinkaan et ajattelis et oonpa ollu tuhma kun tuli vaan nämä lahjat. Jos tuossakin on jo ainakin yksi lahja mitä on todella toivonut ni varmasti riittää, muuthan tulee sit kaupanpäälle. Joulu on kuule paljon muutakin kuin lahjoja. Ite oisin voinu pienenä luopua kaikista saamistani lahjoista jos äiti ois ollu aina selvinpäin. Hyvältä nuo kuulostaa!
 
"vieras"
Laitappa ap ittelles vaikka luukkuun sähköpostiosoite, auttajia löytyy kyllä ja takuulla tytölle ainakin pientä kirjekoureen mahtuvaa lähtee täältäkin. Ota yhteyttä tiitii@luukku.com niin voin avustaa kyllä pampuloilla yms. lähetettävällä.
 
"mä"
Riippuu siitä mitä tyttö itse toivoo .
Jos on tiukkaa niin yritän ostaa edes yhden lahjan mitä lapsi on kovasti toivonut . Itse jättäisin ehkä esim. reinot/ainot ostamatta jos ne ei ole lapsen toivelistalla ja toteuttaisin toiveen.
 
No onhan noi ihan kivoja lahjoja jo. Ei sitä voi olettaa, että vain vanhemmat ostaa lahjoja. Jos ei ole mummoja, sisaruksia, tätejä, setiä yms jotka antaa lahjoja, niin ei sille sitten voi mitään. Emme itsekään osta tuon isompia määriä tai kalliimpia juttuja lapsillemme..
 
tehimiini harmaana
Meidän poika saa joululahjaksi meiltä vanhemmilta ikean mammut-sarjan pöydän ja muutaman tuolin, jotka ostetaan käytettynä. Nuo on pitänyt ostaa jo aikoja sitten, mutta nyt löysinkin ne käytettynä edullisesti, joten saa ne sitten joululahjaksi. Varmaan köyhää ja ehkä epäreiluakin jonkun mielestä, mutta mä tiedän että poika tulee olemaan maailman iloisin noista. :)

Sukulaiset ja kummit tuo sitten leluja, joita me ei tosin tarvittais yhtään enempää. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti köyhä;25078684:
kyllä leikkii välillä. täällä monet tytön kavereista leikkivät näillä.ja syksyllä tytön synttäreillä sai pari uutta lisää.
Minä rikon nyt palstan sääntöjä, saa lynkata. :ashamed:

Pistä mulle yv, lähetän tytöllesi nuo pari pet shoppia, jotka ostin jo pukin konttiin. Mutta tarvitsee osoitteen ensin. :)

Ja lahjasi ovat loistavat tytöllesi! Varsinkin jos pinkkejä reinoja toivonut jo :)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Noista reinoista tuli kyllä mieleen, kun joku väitti ettei kukaan oikeasti niitä juurikaan pidä, niin päiväkodeissa ja eskareissa joka toisella näyttää olevan reinot tai ainot ja on väriä jos minkälaista ja reinokaupasta tilattuja nimikoituja tossuja.
Tupakkatossuina todella monella, saunatossuina monilla varsinkin jos on ulko-/rantasauna, mökeillä.

Eipä tää reinovillitys vielä näihin koti- ja eskaritossuihin lopu. Niillä käydään nykyään kaupassakin, ulkoillaan niin omassa pihassa kuin puistossa. Paikallisiin kapakoihinkin monet lompsii reinoissa.
Muutaman yläasteelaisen oon havainnut ajelevan jopoillaan pinkit tai ruskea reinot jaloissa.

Mulla ei oo reinoja :( Ehkäpä pukki tuo tänä jouluna ;)

Mä sentään asun korvessa, haja-asutusalueella. Niin mietin kyllä, missä sinä asut, kuka väittää ettei reinoja kukaan oikeasti käytä..
 
[QUOTE="vieras";25079741]Noista reinoista tuli kyllä mieleen, kun joku väitti ettei kukaan oikeasti niitä juurikaan pidä, niin päiväkodeissa ja eskareissa joka toisella näyttää olevan reinot tai ainot ja on väriä jos minkälaista ja reinokaupasta tilattuja nimikoituja tossuja.
Tupakkatossuina todella monella, saunatossuina monilla varsinkin jos on ulko-/rantasauna, mökeillä.

Eipä tää reinovillitys vielä näihin koti- ja eskaritossuihin lopu. Niillä käydään nykyään kaupassakin, ulkoillaan niin omassa pihassa kuin puistossa. Paikallisiin kapakoihinkin monet lompsii reinoissa.
Muutaman yläasteelaisen oon havainnut ajelevan jopoillaan pinkit tai ruskea reinot jaloissa.

Mulla ei oo reinoja :( Ehkäpä pukki tuo tänä jouluna ;)

Mä sentään asun korvessa, haja-asutusalueella. Niin mietin kyllä, missä sinä asut, kuka väittää ettei reinoja kukaan oikeasti käytä..[/QUOTE]

Meillä reinoja näkyy myös koulussa :)
 
"Vieras"
Onko ap vielä linjoilla? Ihanaa, kun ihmisillä on auttamisen halu!! :) Tää tuntuu itsestäkin tosi hyvältä.

Noita Reinoja on tosiaan lähes kaikilla nykyään. Meillä kans koulussa niitä haluttais käyttää, mutta en ole antanut, koska joka vuosi yksi lapsista hukkaa toisen kengän... En kyllä käsitä kuinka noin voi käydä ja aina saman lapsen kohdalla. Mutta en raaski antaa noita Reinoja sinne hukattavaksi...
 
"carelia"
Kaikille suosittelisin ennen joululahjaostoksia luettavaksi tai kuunneltavaksi Mauri Kunnaksen "Onnin paras Joululahja" tarinan.

Ja aapeelle. Lahjat ovat oikein kivat. Jäätelö ja suklaakoneita en ostelisi vaikka rahaa ois, niistä ei pidemmän päälle ole iloa...paitsi jos tykkää pyyhkiä pölyjä ja siivota kaapeista joutavaa roinaa.

Jos aapee, et ole töissä niin tee tytön kanssa joulu yhdessä. Leivotte jotain pientä, teette ruuan yhdessä. Jouluna voi pelata myös jo olemassa olevia lautapelejä, ei kaiken tarvitse olla uutta. Olipa uskonnollinen tai ei niin on mukava käydä kirkossa kuuntelemassa kauneimmat joululaulut, miksei käydä aattohartaudessakin. Ne on elämyksiä, jotka eivät maksa mitään.
 
No onhan se aika surkeaa kertoa sitten joululoman jälkeen koulussa että ei saanut oikein mitään.
En kyllä ymmärrä tämmöistä. Itse huomannut, että lapset mainostaa sitä yhtä isoa juttua jota ollaan kovin toivottu. On joukossa niitäkin jotka ovat saaneet sitten kaikki mahdolliset lelut mitä vaan voi kuvitella (vaikka oikeasti eivät ole saaneetkaan).
 
"mamaa"
Muista ap, että ei ne lahjat vaan ne muut asiat. Rahalla ei voi ostaa onnea, se on hyvä pitää mielessä. Tuossa oli hyviä vinkkejä esim. se jäätelön tekeminen yhdessä lomalla. Luulen kyllä, että H&M:sta tms. saisi pari käsikorua tai muuta vastaavaa ihan parilla eurolla. Tai kirppikseltä?

Minusta "köyhempää" on noilla, jotka moittivat lahjojasi tai sanovat että ei niistä lapsi tule onnelliseksi. Tarkoitan, että aika köyhä arvomaailma ja olen onnellinen etten itse ole yhtä henkisesti köyhä. Itse olen tarkkaan miettinyt tuota lahja-asiaa, ja vaikka olisi varaa ostaa suht. paljonkin lahjoja niin olemme ajatelleet että lapsi saa vain 5 lahjaa. Minä kokisin itseni enemmän epäonnistuneeksi, jos lapsi alkaisi lahjat saatuaan haukkua niitä tai ei osaisi olla onnellinen niistä mitä saa!
 
oikeesti köyhä
[QUOTE="Vieras";25079215]Tuo lahjamäärä kuulostaa mun mielestä kyllä tosi kivalta!! :)

Mutta noita Nominationiin paloja saa paljon halvemmalla Hattentatti. Monikin ystäväni on sieltä osatnut ja sanoi, että kestävät yhtä hyvin, kun aidotkin. Meidän neiti saa kummeiltaan tuollaisen jouluahjaksi. Siitä jää säästöä sen verran, että pystyt vielä ostamaan vähän pompuloita tai jotain. Niitäkin on usein isojen kauppojen ale-hyllyissä ja Seppälässä.

Mä olisin halukas ostamaan tytöllesi pyjaman joululahjaksi, jos sitä haluat! Tuputtaa apuani en halua, mutta jos kiinnostaa, niin ilmoita tähän ketjuun!! :)

Ihanaa Joulua teille!! :)[/QUOTE]

kiitos linkistä. pitää käydä illalla perehtymässä sivuun. nämä illat kun on yhtä touhua täynnä. niin saan rauhassa perehtyä sivuun. meidän paikkakunnalla kun ei ole kuin 1 koruliike eikä siellä ollut noita feikkejä myynnissä.

eikä tosiaan tarkoitukseni ollut ruikuttaa täällä apua tai sääliä :) halusin vaan rehellisen mielipiteen mitä mieltä noista lahjoista olette. ja tullutkin sit todella paljon ehdoduksia.
ja ehkä mun pitää käydä kirppiksiäkin koluamassa vaikka meidän kylällä on vaan yksi jossa harvoin mitään löytyy mutta jos näin joulun alla ihmiset vaikka tyhjentäisivätkin kaappejaan.

pyjama idea oli huippu mutta enmä tosiaan kehtaa :)
 
oikeesti köyhä
jaa edelliseen lisäten oikein mukavaa joulua sinne :)
ehkä me tytön kanssa joulu saadaan mä en ite tarvitse mitään jos spr:n lahjakortilla saan vaikka juulia konvehti rasian ostettua itselleni niin olen tyytyväinen. enemmän huoli vaan tytöstä. vaikka uskon että ymmärtää. touhuamme muuten ulkosalla ja kattellen telkkua.
 
oikeesti köyhä
Onko teitä paljonkin, jotka eivät voi viittä, kymmentä euroa säästää jouluun mennessä? :(
kyllä mä säästäsin jos ois mutta kun kaikki mitä tulee niin meneekin. ja tuntuu ettei riitäkkään.eikä todellakaan aina riitä.

eikä tosiaankaan ole aina ollut näin.viime jouluna pärjättiin ilman spr:n ym apua ja oli lahjoja ja ruokaa eikä tarvinnut kännykän kanssa laskeskella että riittääkö raha vai ei.
tänä syksynä on vaan tapahtunut aivan liian paljon kaikkee sellasta mitä en esim alkuvuonna vielä uskonut. ja siksi olen sossun asiakkaana nyt ollut jonkun tovin ja laskenut rahoja että riittäisivät.
eikä tämä mitään kivaa ole. ja kun tuo joulu tosiaan lähestyy ja ite stressaan sen takia kamalasti. vaikka jollain voi mennä oikeesti huonomminkin.

siispä mukavaa joulua kaikille (en uskonut että omasta avauksesta kasvaa monen sivun juttu)
 
"Hmmmmm"
Mä veikkaan kans et 10-vuotias tyttö voisi tykätä ihan mielettömästi jostain tyttöjen jutuista, kuten kynsilakasta ja kynsitarroista, huulikiillosta tms. Mä voin vaikka ostaa sille sellaisen pienen paketin, koska itselläni on ylimääräistä rahaa eikä yhtään lapsiakaan :)
 
"Vieras"
Ole hyvä linkistä!! :) Kannattaa tosiaan käydä tutustumassa, palat maksaa 6,50€. Jos vielä tulet toisiin ajatuksiin, niin ilmoittele!! Pyjama lähtee kyllä täältä vielä lähempänä jouluakin. Uskon, että saatte lapsesi kanssa ihanan joulun!! Lapset kyllä ymmärtää, niin meilläkin ymmärsivät. Kerrottiin etukäteen asiasta, niin se oli siinä! Se tunnelma joulussa on kuitenkin kaikista parasta.

Ihanaa Joulua teille!! :)
 

Yhteistyössä