Onks muovailuvahaa, jonka sais irti pöydän pinnasta ilman jumalatonta rappaamista?

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Joo ne täytyy kyllä säilyttää suljetuissa purkeissa. Mutta ei ne ihan hetkessä kuivu.
Okei, kiitos sulle. Tämä on ihan hyvä tietää :)
vesitipalla kostuttamalla saa kuivahtaneen vahan taas pehmeäksi.
Joo huomasin saman myös paketista :)

Tyttö on ollu ihan innoissaan, se on puol päivää muovaillu ku on kunnon vaha. Ne hapikset ku on niin kamalan jäykkiäki että niil on ankee tehä..
 
meille taas ei play dohia tule, on aivan liian pehmeää, sillä ei pysty kunnolla muovailemaan.

Meille ostetaan tiimarista muovailuvahaa, joka on ihan pahvi/muovi-pakkauksessa, ei halvinta se ei ole hyvää, on liian kovaa. Mutta tuo on ehdottomasti paras muovailuvaha mikä löytyy.

5 v, muovailee siitä esim. delfiinejä, kukkia ties mitä, hahmot ovat aivan selvästi tunnistettavia ja käyttää värejä sekaisin, esim. vaatteet, silmät jne. Meillä menee muovailuvahaa vähintää pari pakettia viikossa, ja vuodessa ties vaikka kuinka monta.

Play dohilla on muuten meille saatu kaamein sotku ikinä, joku sukulainen joka tiesi poikien rakastavan muovailua, toi lahjaksi muovailuvaha spagettikoneen. Sitä sotkua oli kummasti joka paikassa, ja yhtä kummasti tuo spagettikone katosi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Jaahas, täytyy sit kävästä Anttilasta ostaan tuota Play Doh -muovailuvahaa. Tuo muovailu ku on kuitenki niin hyvää ja kehittävää hommaa että hyvä vaan jos siitä tyttö on innostunut.

Mutta onhan niitä tahroja sitten lattiallakin ku murusia tippuu ja sit niitä saa sieltä kontata ja hangata. Ärsyttävää hommaa :D
Poika sai sitä joululahjaksi, olin taas epäilevällä kannalla että onko nyt muka niin paljon parempaa kun ne halpikset :snotty: On, se ei tartu mihinkään ja ne värit ei sekotu keskenään vaan ne saa irti toisistaan =)
ja meillä se, ettei värit sekoitu, on ehdottomasti huono ominaisuus, paketeista kun puuttuu yleensä esim. ruskea. Sen ruskean saa sitten tehtyä värejä sekoittamalla!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä teen itse. Halpaa ja hyvää. Mä en tosin jaksa tehdä kuin yhden värin kerrallaan, mutta hyvin muovaillaan yhdelläkin värillä :)
Ai niin ja se ohje:
5 dl jauhoja
2 dl suolaa
2 rkl alunaa
2 rkl ruokaöljyä
2 dl kiehuvaa vettä
elintarvikeväriä (jos siis haluaa, muuten tulee sellainen valkoinen tai vaalea vaha)
Mä säilytän tuon muovailuvahan muovipussissa, niin ei kovetu. Ihanan tuntuista muovailla, pehmeää. Ja on muuten turvallista, vaikka eksyisi vähän suuhunkin. Tuo on kyllä niin pahaa, ettei sitä hevin kukaan syö :)
 
Mun pitäs oikeesti laittaa teille kuvia, noista mun muksujen tekeleistä, niin näkisitte mistä tässä meillä on kyse. Värien pitää sekoittua, ja niiden pitää olla juuri oikeita. Tekevät esim. spiderman-hahmon, turtle-kilpikonnia, star wars -hahmoja. Muovailuvahan pitää olla niin kovaa, että hahmot kestävät myös leikkimistä, eli tehdyillä hahmoilla leikitään myös. Vahan pitää olla siis muovailtavaa, mutta kestää myös leikki. Eli parasta meille on ehdottomasti se tiimarin vaha. Mulla on epäilys, että kuopuksesta saattaa tulla taiteilija.

Olivat muuten päiväkodissa muovailleet, ja olivat luulleet kuopuksen tekemää ukkoa, jonkun aikuisen tekemäksi, kyselivät vain toisiltaan, kuka tämän on tehnyt. Oikeasti en itse taida kyetä enää samaan kuin nuo kundit. Vakio apuväline muotoilussa on hammastikku ja ruokailuveitset.
 

Yhteistyössä