OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Moikka moi kaikille!
Jokohan meidän ensimmäistä vauvaa mahassa odottavien kuuluis saada huomiota äitienpäivänä? =) Mies vaan totesi vihjaillessani, että "ethän sä oo mun äiti".. Tosi kivaa hei! :D

Upp3: sykkeet ei kerro oikeasti _mitään_ siitä, kumpi vauva masussa on..:) Joillakin se vain käy yksiin ja sitten siitä innostutaan, että muka siitä pystyi päättelemään, vaikka oikeasti tulos on 50-50. Meillä esim. on aivan päinvastainen syke kuin sukupuoli, joka selvisi 4D:ssä. Eli sykkeistä olis voinut päätellä aivan toisin.
Ainakin meillä terkkarikin sanoi, että ihan puhdasta sattumankauppaa on tuo asia, sykkeistä ei oikeasti voi päätellä mitään, se syke on ihan muista jutuista kiinni. Siksi minustakin ammatti-ihmisenä(th) on tosi kummallista, jos joku th edes puolitosissaan suostuu "ennustelemaan" sykkeistä jotain..

Eilen tuli tehtyä kivoja löytöjä lastentarvikekirppikseltä! Meillä alkaa olla muutenkin vauvalle kaikki tärkein hankittuna :) Saa nähdä, mitä neuvolalääkärissä selviää, onko paikat pysyneet kiinni vai ei.

Noista seksijutuista..Mua ei oo oikein huvittanut koko raskausaikana. Ei vaan tee mieli, enkä väkisinkään halua. Lisäksi ainakin viimeksi alkoi supistelemaan, ei kivuliaasti, mutta silti inhottavan tuntoisesti. Onneksi mies on ymmärtäväistä sorttia..Kerrat on harvassa, mutta kun ei voi itteään pakottaakaan!

 
Moikka mammat ja masut!

En oo aikoihin kirjotellu ku ei oo ollut mitään kommentoitavaa. Eipä sen kummempia nytkään. Viime viikolla oli neuvola ja kaikki ok. Paino on noussut melkeen 7kg, josta vähän sanomista. Mut viimeksin tuli 15 kg ja kaikki lähti pois imetyksen myötä, joten en meinaa stressata painosta. Oma vointi on ollut hyvä, poju liikkuu paljon ja potkut tuntuu alhaalla joten taitaa olla vielä pää ylöspäin. RIntapumpuista oli aiemmin puhetta, suosittelen ehdottomasti sähkökäyttöstä versiota!! Mun mielestä silläkin oli aika tuskasta pumppailla joten jos ois ollu käsikäyttönen ni ois varmaan mennyt puol päivää ennen ku mitään ois herunut pulloon.

Viime aikoina on ollut niin ihanat ilmat et oon ulkoillut tosi paljon. Tänään lähdenkin sit shoppailemaan ku mies jää kotiin pojan kanssa, ihanaa. Mitäs mieltä te muut ootte siitä ku joku koskettelee teiän mahaa? Siis ´joku muu ku oma mies. Mua jotenkin inhottaa ku oma äiti tai anoppi hyökkää ensimmäisenä mahan kimppuun ja paijailee sitä edes kysymättä lupaa. Oonko vähän yliherkkkä, en tiiä. Pitäis kelan paprutkin täyttää ja palauttaa, taidan ottaa avustuksen rahana ku meil on jäljellä toi vuoden 06 pakkaus.

Hei te jotka ootte tehnyt ite kestoja, mistä saittee ohjeet vaippoihin?!

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja yritän käydä täälläkin useammin!

tintsa ja poju 24+3?
 
moi taas!!
just eilen taisin kehua hyvää vointiani, illalla/yöllä tuli selkä aivan hirveen kipeeksi ja alamahaa juili ja supisteli meinasin jo lähtä sairaalaan mutta otin sit yhen panadolin niin se helppas sen verran että pääsin uneen ja kerkesin pari tuntia vetää sikeitä kun tämä minun tän hetkinen "vauva" rupes oksentaan no tunteroinen meni et sain siivottua pojan pestyä ja nukkuun takas ja nukahdinpa sit itekkin niin yläkerrassa keskimmäisellä tuli ripulit sänkyyn (ja nukkuipa muuten isoveljen vieressä) niin siinäpä mulla oli kaks poikaa yltäpäältä paskassa, ja taas siivottiin ja laitettiin pyykkärit laulaan no loppu yö meni sit suht. hyvin omia vessa käyntejä lukuun ottamatta. ei muuten naurattanut yöllä yhtään mutta aamulla naureskelin kun poijjaat tuli aamupalalle :LOL:
painonnoususta on ollut jotain puhetta itellä tullut 6kg mikä on yllättävän vähän ku muilla oon lihonut 16kg, 17kg ja 25kg no toisaalta ei kyllä haittaa kun kuumat ilmat on vasta tulossa niin silloin mulla ruukaa tota turvotusta tulla niin paljon ja sehän nostaa kilojakin.
miten voi olla mahdollista että jollain ei ole lääkäri neuvolaa ollenkaan kun sehän kuuluis raskausaikana olla vähintään 3kertaa. no ei sen puoleen ei muakaan nyt niin kauheesti tarkkailla neuvolassakin oon käynyt vasta kahesti ja äippäpolilla yhesti ja seuraava aikakin on vasta kesäkuun alusta suoraan äippäpolille ultraan. saapa nähdä huomenna saan tietää joudunko nuitten pissatulehduksien takia sille estolääkitykselle loppuajaksi.
mut eiköhän tässä ollut jo juttua tarpeeksi tältä erää.
hyviä vointeja kaikille ja nauttikaa aurinkoisesta ilmasta.



jyffe ja 24 jotain en muista nyt =)
 
Kävin sitten ylimääräisellä neuvolakäynnillä ,kun vointi ollut niin huono. Vauva on edelleen rt:ssa niin kuin arvelinkin. Melko alhaalla on myös :/ . Ultrassa kaikki hyvin .Painoa jo 800 g. Kohdunsuu kiinni ,mutta pehmeä ja alhaalla. Kanavaa 2 cm jäljellä. Joten levätä pitää ja olla hyvin varovainen. Ensi viikkolla lääkäri. Muuten kaikki hyvin. Pissakin nyt puhdas, kun viimeksi oli sokeria.

Jaksuja muillekin lepotilassa oleville!!
Nyt maate taas..
-Poni ja Manteli 25+1
 
Heippa!

Tintsa mä löysin jonkun käsityölehden jossa oli kaavat. Ootas kun etin sen.... sattumalta oli vielä uuskin eikä sata vuotta vanha.. eli suuri käsityölehti ja tammikuu 2008. En oo vielä ehtinyt tehä vaan ajattelin hankkia valmiin vaipan ainakin malliksi niin näkis vähän millanen se on "luonnossa". Löysin tuolta eilenillalla just yhtiä pyyhkeitä joita ajattelin hyödyntää niissä jos ne vaan käy niihin ja sitten harsojakin olis mutta meillä on vauvat ruukannut pulautella niin julmasti että aika paljon tarvin siihen käyttöön kun noin 4 harsoa ainakin menee päiväs likaiseksi.

Ostin kuopuksen aikana jo kestoliivinsuojia kun rupes menemään paketti päivässä ja rahaa paloi niihin ihan liikaa. Eli niilläkin kestoillaan...

Milba laiton yvtä! vaipoista!

Taas ihana kitinä päällä... pitäis laittaa noi ulos purkamaan energiaansa mutta mun pitäis saada siivottua ja käytyä ehkä kaupas niin en vielä laittanut niitä... Illalla saattais tulla kaveri käymään jos nyt ei tulla kipeiksi.... kuopus pulautti (2v..) ruuan jälkeen ihan pikkasen mutta en sitten tiiä onko kipeäksi tulossa vai hetken häiriö. Appiukko kävi tosiaan hakemassa sen auton täältä ja sanoin vasta kun oli täällä että joo mummo on siellä oksennustaudissa ja itekkin oli kerran oksentanut ja että toivottavasti en tuonut nyt tautia tullessani!! :kieh: Kiva.... niinkuin ei oltais jo ihan tarpeeksi sairastettu,,, no annoin tuota gefilus jauhetta kaikille niin jospa auttais,,

Miehen sisko kauppas lastentarvikkeita ja ainakin pinnasänky patjoineen taidetaan ostaa sieltä. Mummoni kyllä kauppas yhtä vanhaa (oliskohan peräti mun isän vanha) viime kesänä ja käskin laittaa sen aittaan jemmaan. Pitää nyt kattoa viikonloppuna miltä se näyttikään ja jos on hyvä niin myydään tuo miehen siskolta ostettu sit eteenpäin.

Seksi maistui eilen illalla kummasti piiiiiiiiiiitkästä aikaa,,, mies ei meinannu edes uskoa tapahtunutta todeksi! :LOL: ehkä kaks kolme kertaa tapahtunut tuo koko odotusaikana...

Mutta nyt laittamaan pyykit kuivumaan!

Äiti lpr; eikö oo ihania nuo 4veet?? Mulla nykyään palaa päivittäin käämit sen kans kun tuo ihme uhma päällä. Onko teijän tenavalle tullut kuuro kausi? Meijän tyttö ei muka kuule kuin vasta kun melkein huutaa pitäis että menee perille.... Liittyyköhän tuohon ikään?

 
joo, nuo syke jutut on vähän sellasii, et ei niihin kannata hirveesti luottaa.. esikolta oli 140-145 ja poika tuli (terkkakikn veikkas poikaa) ja nyt on ollu 140-156, että tiedä sitten..ultrassa veikattiin tyttöä, mutta elokuussa nähdään kumpi tulee!!

Mein 4v. ei tosiaan oo kuullu tän vuoden puolella mitään, paitsi aina sillon ku sanon et nyt lähen soittaa korvalääkärille aikaa..tai kuiskaan karkkii, jädee :LOL: , hyvin kuulee!! ihanakin osaa olla, mutta pääsääntösesti aika :kieh: :kieh: .. tällä hetkellä.. eilenki huuti miulle (ku en johonki suostunu) et mie otan sen vauvan pois siun mahasta ja heitän sen ulos..ILMAN VAATTEITA.. vitsi ku purskahin nauramaan, mut pakkohan sit oli toruu, et ei noin saa sanoo.. vähän alkaa jänskäämään, mitä mein elo on sitten ku vauva syntyy, mut kai siitä selvitään =) onhan muutkin selvinnyt!!
 
Tänään on ollut pesänrakennusvietti pinnassa :) Joka ikinen pieni tahra ja väärässä paikassa oleva tavara on häirinnyt ihan hirveästi, niin paljon että aamulla kauppaan lähtö myöhästyi tunnilla. Koko ajan jäin puunaamaan ties mitä kahvinkeitintä ym. Sitten vihdoin kun olin pojan kanssa kauppaan lähdössä, ei auton avaimia missään. Soitto sitten miehelle töihin ja tittidii, hän oli ottanut toisenkin auton avaimen mukaansa :/ Hieman meinasi kiehahtaa... Onneksi kaapissa oli kuitenkin vähän jotakin että sain pojalle väännettyä ruokaa. Sitten jatkoinkin siivousta :D

Tänään tein myös kännykkään lähetelistan jonne lisäsin ihmisten numerot joille sitten pistetään tekstaria kun tyttö on syntynyt :) Onpa sekin sitten valmiina :D

Tiitti oli koko eilisen päivän niin että potki minun sisuskalujani koko ajan, oli kyllä inhottavan tuntuista :x Tänään on onneksi taas kääntynyt niin että mahanahkaan potkii, on huomattavasti mukavampi olo :)
Aika lähelle kylkiluita Tiitinkin potkut osuvat, ja hengästyn nykyään myös paljon helpommin. Ja syömään en pysty kovin paljoa kerrallaan, ähky olo tulee heti...

Hyvää vointia kaikille!

Lilli ja Tiitti 27+1
 
Hei vaan,

mulla myös supistelee melkos paljon ja kovaa paineen tuntua alavatsalla ja alapäässä. Välillä supistus pakottaa ihan kumaraan seisaallaan ollessani, hyvin helposti tuntuu supistuksia jo tulevan. Myös mulla, kuten ponillakin nuo liikkeet tuntuvat vain pääasiassa tuolla ihan alhaalla. Istuessa saattaa silloin tällöin tuntua tuolla jossain kylkiluiden takana pientä hipsuttelua, kunnon potkuja ei siellä juuri ole tuntunut. Alavatsalla käy sitäkin hurjempi jytinä vähän väliä. Onneksi tiistaina pääsen lääkärin tarkastukseen,toki vähän pelonsekaisin tuntein sinne olen menossa kohdusuun tilannetta kuulemaan. :( Toivottavasti ei vielä hirveästi ois paikat alkaneet pehmenemään ym koska pelkkä vuodelepo vilkkaan taaperon kanssa tuntuu mahdottomalta. No päivä kerrallaanhan tässä mennään ja kaikki otetaan vastaan mitä eteen tulee. Levättävähän se vaan on jos tilanne sen vaatii.

Nyt ei muistu muuta mieleen, joten taidankin mennä hiukan pitkälleen siksi aikaa kun tyttö vetelee ulkona uniaan.

Hyviä vointeja vaan kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 25+3
 
Ai niin.. Siihen seksiasiaan piti kommentoida. Mulla myös petipuuhat saa aikaan "kipua" ja ikävää tunnetta alavatsalla. Myös supistelut lisääntyvät selvästi seksin aikana ja sen jälkeen. Melkos vähiin on meilläkin kerrat jääneet, juuri noiden minun ikävien tuntemusten takia. Esikoisen odotusaikana en muista samanlaisia tuntemuksia tulleen lainkaan seksin yhteydessä, toki joskus harmittomia vatsan kovettumisia esiintyi.. Nyt on kyllä tuntemukset aivan toisia kuin silloin. :kieh:

:heart: haaveilija taasen
 
Tämä päivä tuntuu tosi pitkältä...me herättiin tänään joskus viiden aikoihin kylläkin. Äsken leikkelin vaippakankaita ja poika meni koskemaan chinchillan häkkiin siinä vieressä, niin eläin näykkäsi poikaa sormenpäästä. Eli toinen haaveri jo tänään...onneksi vaan ihan pikkuinen naarmu. Yleensä poika ei uskalla koskea chinchillaan, vaan katsoo siitä metrin päästä. Höh.

Noita kestovaippojen kaavoja saa tuolta kestovaippainfon sivuilta, siellä myös on keskustelualueet aiheesta... mä piirsin ite kun en oikein löytänyt sopivia kaavoja. Hyviä vinkkejä siellä kyllä on :)

Mulla oli eilen sellainen päivä, että supisteli kans tosi paljon! Kyllä niitä tässä vaiheessa jo on jatkuvasti aika lailla, ja tiedän että mulle tulee niitä muutenkin helposti kun edellisessäkin raskaudessa tuli. Sitä vaan ihmettelen kun ei meillekään tule keskiraskauden lääkärikäyntiä ollenkaan! Kyllä sinne varmaan pääsisi jos pyytäisi neuvolasta, mutta automaattisesti ei tule. Kyllä ihan jokaisen kohdalla varmasti olisi aihetta tässä vaiheessa tarkistaa tilanne...

Toisaalta mulla on nyt loppuajaksi tiedossa noita äippäpolikäyntejä riittämiin, eli saan olla jossain menossa vähän väliä. Minä pistin nyt pojan takaisin sänkyyn vaikka päikyt on jo nukuttu, mutta on niin kovin itkuinen kun on kaikenlaista tänään pienelle sattunut. Kultamuru :heart:



 
ÄRR MURR teksti katosi!!!!!! Jaksaakohan tuota uudelleen kirjoittaa, huoh!! |O :kieh: :kieh: :kieh:

Eli siis en nyt mitenkää tyttöä ala odottelee th:n puheiden perusteella, ihan vitsillään se sen heittikin.. Siskon tytöillä on ollu alhaset sykkeet yms niin eipä niiden perusteella voi mitään tosiaan ennustaa.. :LOL: Alkuun mulla oli tyttöolo, mutta se sit vaihtui poikaoloksi, toivotaan että vaavi haarojaan vähä levittäis viimeisessä ultrassa nii tietäis mahdollisesti etukäteen sukupuolenki!;)

Kestovaippainfo.fi tosi kattava sivusto kuten vib jo mainitsi, saa apuja ja vinkkejä tosi paljon niitä kaivatessa!! Kaavat oon löytäny sieltä, samoin ompeluohjeet ja vinkit kankaisiin.. Ja kaikkeen muuhun! Ja sieltä kirpputori-osiolta oon ostanu valmiitakin vaippoja käytettynä, hyviä ja edullisia! ;) Ja uskoisin että kestoilun aloitettua ongelmia ilmenee nii sieltä palstalta saa melko paljon apua niiden ratkaisuun. :whistle: Jokos se tää markkinapuhe riittäis ;)
 
Huomenna lomapäivä! Ihanaa =)

Eipä täälläkään hirmuisesti ole edes esikoistaan odottavalle neuvola/lääkärikäyntejä. Olen käynyt tähän mennessä kolmesti neuvolassa enkä vielä kertaakaan lääkärillä. Tosin ensimmäinen lääkärikäynti on ensi viikolla. Onneksi, koska neurootikkona pelkään, että olen stressannut vauvani melkein ulos masusta.

Tänään sain töissä tehtyä hommia kivasti eteenpäin, joten vaihteeksi on ihan kiva fiilis. Ja nyt mulla onkin enää 7 viikkoa töitä!! :D Toivon, että mun seuraaja myös nimitettäisiin aiemmin kuin edellisenä päivänä, jotta voisin lykätä sille kaikki ikävät hommat, ja voisin keskittyä vain niihin vähemmän stressaaviin töihin. Toivossa on hyvä elää.

Marikki ja pikkuinen
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Olipas tullut tekstiä viikossa! Oli taas mukava lukea kaikkien kuulumisia. Voimia ja paljon haleja niitä tarvitseville! :hug:

Hautajaiset on takana. Se oli rankka reissu muutenkin. Tuo autossa istuminen kakstoista tuntia ei ole enää herkkua tässä vaiheessa raskautta... Mutta nyt taas töissä istutaan kaks päivää kolmetoista tuntia kerrallaan, joten häntäluu ei paljon lepoa saa...

Huomasin tuossa tekstejä lukiessa, että suurella osalla meistä on alkanut olla enemmän näitä "raskausvaivoja" kuin ennen. Supistelee ja vatsa on "tiellä" jo hengittäessäkin! :LOL: Tästä ne vaivat taitaa alkaa ennen kuin saadaan käärö syliin!

Mulle on kertyny vaivoja oikein olan takaa, mutta ei onneksi mitään vakavaa, luultavasti. Neuvola on onneksi ens viikolla, että voi siellä sitten valittaa ja lääkärikin tutkii, miten kohdunsuun tilanne on. Edellisestä neuvolasta onkin jo kuus viikkoa!

Alkanut supistella kovasti joka hetki. Lepo auttais, mutta kun ei ehdi levätä! Kaverit käskee neuvolaan hakemaan saikkua, mutta kynnys siihen on mulla korkea. En yleensä ole paljon sairasteleva mutta nyt tuntuu, ettei jaksais enää ja sekö käy itsetunnon päälle. Häntäluu ja iskias alkanu kans vaivaamaan.

Joku muukin kärsi unettomuudesta. Yöt menee mullakin heräillessä tunnin välein, ilman syytä. Väsyttää kamalasti, mutta unta ei saa tarpeeksi...

Jokohan tuli valitettua tarpeeksi.. :saint: :LOL:

Kiia ja kaveri 27+2
 
Ai niin, unohdin kertoa, että olin sitten osannut täyttää väärin Kelan paperitkin! :LOL: Vaikka kävin ihan paikan päällä Kelassa ne palauttamassa, niin siellä ei huomattu ensin papruissa mitään virheitä. Mutta sieltä soiteltiin viikon päästä perään ja kyseltiin tiedot. Piti vain ennen sitä soitella ympäri työpaikkaa, että sai asioista selvän. Kaikki onneksi hoitui puhelimitse. Mutta nytpä tiedän, että työpaikka maksaa palkan äitiysvapaan ajalta ja vasta sitten tipun Kelan rahoille. Luulin, ettei palkkaa tipu, ku on äitiysvapaalla ja siksi ruksin väärät kohdat... Esikoista odottelen, joo... :whistle:
 
Moiks!

Neuvolassa kävin tänään. Kaikki oli ok. Kohdunpohjan korkeus oli 22cm ja kuulemma käyrän alarajoilla, mutta on ihan ok koska olen pienikokoinen. Sydänäänet kuuluivat hyvin jne.

Tuleeko teillä muilla nuo harjoitussupistukset ihan yksittäin vai "sarjoissa"? Mulla nimittäin työpäivän jälkeen kun olen jo "levossa" voi alkaa tulla niitä monta ihan peräkkäin. Sanoin asiasta neuvolassakin ja kehoitti seuraamaan. Kolme viikkoa vielä olisi töitä... En muista esikoisesta mitään sarjasuppareita, vain niitä yksittäisiä, paitsi tietenkin sitten sairaalassa =)

terv. Jennika1983


 
Heipat kaikille!

Mullakin on noita kivuttomia suppareita, luulen että töissä on sen verran kiiretta ja stressiä että senkin vuoksi siellä tulee niitä, välillä on vihlonut myös tuolta alavatsalta ja nyt rupesin huolestumaan ettei toivottavasti ole kuitenkaan ollut haitallista kun muuten tuntuu että on ihan hyvä olo. Lääkäri neuvola olisi reilun parin viikon päästä, ensi viikosta taidan ruveta sijaiselle pikkuhiljaa siirtämään omia töitäni siltä varalta että joutuu kuitenkin saikulle niin ei sitten ihan pulaan jää. Muuten ois vielä viisi viikkoa töitä ja sitten kesälomalle, toivottavasti nyt saisi terveenä ja kunnossa olla.
Muutenkin taitaa kohdulla olla joku kasvukausi kun tuntuu että on ihan hetkessä kasvanut kokoa paljon, voihan ne supparit tietysti siihenkin liittyä, ja mahaa kutittaa.

Mullakin on kohtu aika 'toispuoleinen', enemmän taitaa vauva tuolla oikealla puolella köllötellä, sieltä on aina korkeampi.

Meilläkin oli tällä viikolla eka perhevalmennus, yhteensä ois viisi kertaa tässä touko- ja kesäkuun aikana. En tiedä jaksaako kaikkiin mennä, nytkin kesti melkein kaksi tuntia ja oli vähän tuskaista istua kun ensin oli istunut koko päivän töissä ja sitten vielä illalla siellä niin selkä kipeytyy..

Pitää varmaan vielä ulos hetkeksi mennä raitista ilmaa haukkaamaan =)

Hyviä vointeja kaikille
miranth ja masu 26+3

 
Jennika1983: mulla oli sf-mitta 22cm viime maanantaina eli 25+6, ja se oli käyrän mukaan vain ihan aavistuksen keskikäyrän alapuolella. Voisko sulla olla sama juttu, vai voiko muutaman päivän heitto vaikuttaa noin paljon :eek: ? Että jos neuvola oliskin ollut vaikka huomenna, niin olisin tippunut jo alakäyrille? Mulla siis la päivää sun jälkeen..
Itse en ole mitenkään pienikokoinen, vaan keskikokoa(165cm).. Tosin lantio on leveä ja kohtu taaksepäin kallistunut, mutta silti melkoinen kupoli miulla kuitenkin on jo :D
 
Kiia, jos siulla on hirveesti supistuksia tai muuta oireilua oman jaksamisen kanssa, niin älä ihmeessä ole enää töissä.. itellä myös korkee kynnys ruiinata vapaata, mutta vauvan ja sinun hyvinvointi on tällä hetkellä tärkeintä. EI TYÖ.

Miulla ei oo supistuksia, mutta olo on vaikee, välillä koskee selkää, välillä alapäätä, välillä lonkkia, ja välillä nää kaikki samaan aikaan. sen vaan tiedän, että jos olo ei ole hyvä, niin sillon pitää levätä!!

Eilen illalla oli pihatalkoot.. ihan kivasti tuli oltua ulkona, mutta enpä tajunnu et haravointi voi alkaa koskee alapäätä??? no loppu ajan nojailinkin kiltisti aitoihin ja hymyilin naapureille :D , onneksi oli tuo vilkas pojan vesseli mukana, ni piti olla sitten sen kanssa, ettei aiheuta liikaa tuhoja.. Ni ei kai ne naapurit pahalla aatellu.. tarjottavat söin kyllä kiltisti :D

miulla kanssa tukala olo mahassa.. ei tiiä että onko nälkä, täysi vai muuten vaan ähky.. ja se vaan tästä vielä "pahenee" ku vauva kasvaa ja nousee ylemmäs.. mutta ei oo enää kauaa.. kolmisen kuukautta!!!

Nyt lähen jalottelemaan (vessaan) ja sit jos miettis vähän työjuttuja, ni pääsis ehkä perjantain kunniax aikasemmin pois..

Äiti lpr 27+3
 
Pitipä nousta aikaisin tänään että saan varmasti hammaslääkärin peruttua, oon kahtena päivänä yrittänyt soittaa mutta en saanu ajanvarauksesta ketään kiinni niin tänään olin sit kaheksalta heti soittamassa. Yheltä olis ollu aika. Mutta enpä oikein voinut mennä kun nokka ihan tukossa.

Ihana päivä taas tulossa. Jospa sitä pystyis hetkeksi mennä ulkoilemaan ettei olis heti ihan silmät turvoksissa ja punaisena. Saa nähä lähetäänkö mun kotiin viikonlopuksi, äitienpäivää viettään ja mun veljen synttäreitä. Mies ehotti että oltais menty sen kotia pääkaupunki seudulle mutta en jaksais lähteä istumaan autoon moneksi tuntia. Ja maanantaina pitäis olla 7.30 töissä. Harmi kun toisen vanhemmat asuu niin kaukana niin on aina työ lähteä kylään ja pitäis olla kunnolla aikaa eikä voi vain päiväseltään pyörähtää. Sitten ei viittis olla toisten nurkissa montaa yötä kun se on aina sellasta häsläämistä ja vähän eri rytmit jokaisella. Meillä valvotaan illalla pidempään ja nukutaan aamusta ja ne vanhukset menee aikaisin nukkuun ja herää aikaisin. Ja usein sitten kuulen kaikkia ihania ohjeita anopilta kuinka pitäis nukuttaa ja syöttää ja ......

Mutta nyt taidan mennä laittamaan pyykit kuivumaan! Ja uutta tilalle! Mulla iskee aina tälläsiä pyykkipäiviä ja sitten ei tiiä mihin laittais kaikki kuivumaan! Uloskaan ei voi vielä viedä ennenkuin siitepölyaika ohi.

Mammaliini83 ja Api 26+3
 
perjantaita! meijän steve hikottelee nykyään ihan hirveesti! miltähän se mahtaa pienestä vauvasta tuntua, oon sitä tässä mietiskelly ja ihmetelly:) ekan kerran tunsin hikottelun vappuna ja sen jälkeen on muutaman muunki kerran tuntunut hytkymistä. hauskan tuntusta mut jotenki sitä miettii et onkohan se pahan tuntusta vauvalle, ite kun joskus joutuu hikkailemaan pitkään niin se on niin ärsyttävää. noh, sepä on elämän hallitsemattomia asioita:)

täälläkin alkaa tuntua et vauva kasvaa ja painaa ylemmäs, välillä syönnin jälkeen on tosi pitkään ihan ähky vaikkei olis paljoa syönykkään ja sit välillä tosiaan niinku äiti lpr sano ei oikein tiiä et onko nälkä vai ähky vai lentääkö oksennus. ja sit huomasin eilen ku kaverin kanssa kävelin kaupungilla et meinaa happi loppua jos yrittää puhua kauheesti ja kävellä yhtä aikaa. se ei mua vaivaa niin paljon ku se et haluaisin kävellä ja reippailla ja kaikkea mut mulla alkaa heti tuolla käppäillessä vihloa tuohon mahaan niin kovasti et eilen piti oikeen pysähtyä ja nieleskellä kyyneliä. en oo siitä huolestunu ku oon käsittäny et ne on niitä liitoskipuja tai mitä lie venymiskipuja mut tiistaina ku on seuraava neuvola ja lääkärineuvola niin ajattelin et jos mainitsen lekurille niistä. kun nyt ei oikeen tiiä et pitäskö sitä vaan puskea sen kivun läpi vai sit rauhottaa menoa mut siinä on se et se hiljentäminen ei aina tosiaankaan auta vaan sit vasta ku on takas kotona ja ihan rauhassa. valivalivali :LOL:

jaha jos sitä nyt menis sinne kelaan viemään ne pirkuleen laput, ollu ne 4 vkoa tuossa pöydällä eikä oo saanu aikaseksi vaikka kela on tuossa 2 minuutin päässä:D

hyvää viikonloppua kaikille!

salamanteri&steve 27 tasan! :heart:
 
Heissan!

Salamanterin kirjoitus noista kivuista on kuin suoraan mun näppäimistöltä :D Eilenkin maha oli tosi arka, mutta oon ajatellut, että kai tietynlainen arkuus ja kipuilu kuuluu asiaan, kun kaverilla on kuitenkin täyteen mittaansa vielä hetki venymistä... Ja niin sitä sitten töissä seisoessa tuli masu vielä entistä kipeämmäksi ja vihloi välillä yölläkin. Mulla myös seuraava lääkärikäynti maanantaina, jos sieltä sais infoo miltä alaosastossa näyttää ja pitääkö menoa himmata vai ei.

Suppareita on myös alkanut tulla entistä enemmän - ja nyt ne jo jopa tunnistaa eikä joudu arvailemaan :D Täällä kanssa vauva on laajentanut reviiriään ja potkii välillä kylkiluiden kohdalla niin että maha tärisee. Kova on myös kääntyilemään. Eilen illalla kävi mahassa hirmuinen möyriminen ja tänä aamuna potkut onkin sitten tuntuneet alhaalla, joten kai siellä suoritettiin täyskäännöstä.

Nuo monen puhumat hengitysvaikaudet ja närästys on täälläkin listalla mukana. Ehdin jo näin ensikertalaisena pelästyä kunnolla tuota hengenahdistusta... Onneksi on tää palsta ja ihanat kanssasisaret - täältä saa kyllä useimmiten rauhan mielelleen, kun aina on joku jolla on täsmälleen samanlaisia fiilareita ja tuntemuksia =)

Jahans - josko sitä viitsis siirtyä pankin sivuille maksaan laskuja. Mahtavaa viikonloppua kaikille! Ja oikein aurinkoista äitienpäivää :flower: :heart: joka elomasulle - oli jo aiempaa jälkikasvua tai vasta ensimmäinen rinnan alla kasvamassa =)

kaneliomena ja Elmeri 27+3
 
Juupajuu vaikeeta on nukkuminen täälläkin. Asento on hakusessa ja ajatukset missä lie.
Muuttamaan pääsenkin jo kuun alusta heti, se piristää tätä tilannetta kyllä mutta sekottaa taas lisää mun päätäni. Paperisota pitäis alotella kelan kanssa kun haettava asumistuki ja äitiyspäiväraha ja miten se sitten vaikuttaa siihen ja millon se alkaa... Kauhee sekoilu!
Niin ja verottajakin vielä. Luultavasti olen peeaa jonkun aikaa.
Maanantaina sitten neuvolaan ja sokereita kattomaan.
Mulle kyllä seksi maistuis enemmän kun ennen mutta kun ei oikeen ole ollut tuota miestä tyrkyllä tännepäin. Eikä se ole koko aikana oikeen halunnutkaan.
Viikonloppuiloa kaikille!
eccu ja 23+6?
 
neitiperho
Pakko ihan tulla tännekin kertomaan. Eilen illalla olin taas "reippaana" istumassa kurssilla perse puuduksissa kun mies laittoi viestiä kysyäkseen, että koska olen kotona, että hänellä odottaa yllätys kotona.
Noh, minäpä sitten tietysti mielenkiinnolla kurssin jälkeen riensin kotiin ja voih mikä kotona odotti. Mies oli käynyt vanhempiensa luona ja tuonu sieltä mukana pinnasängyn. Sitähän se sitten ähkyen kasasi olohuoneessa. Nyt sitten odottaa meillä sänky pikkuisen tuloa maailmaan. Lakanat siitä vielä pitäisi pestä, mutta pehmusteet ja verho on laitettu valmiiksi. Nyt sitä oikein itsekin tajusi, että herran jestas...MEILLEHÄN TULEE VAUVA!!! Hyvä tietysti tajuta se nyt. Mieskin vaan naureskeli että eipähän tarvii enää nähdä painajaisia ettei lapsella ole sänkyä (näin nimittäin toissa yönä unta, että synnytin etuajassa. Meillä ei ollut sänkyä, hoitopöytää ja oikein mitään valmiina).

Mutta nyt taas valmistautumaan töihin...tylsää. Ja koko viikonloppu pitäisi jaksaa töissä..mutta sitten enää kolme vuoroa jäljellä jihaa!!!


 
Eilen siis rv 26+6 oli toinen neuvolalääkäri. Sydänäänet oli lääkärin sanojen mukaan vahvat ja hyvät, kohdunsuu oli kiinteä, kiinni ja kanavaa jäljellä 2 cm. Hemoglobiini oli edelleen 126 (kuin viimeksikin) vaikka syön rautaa joka päivä. Verenpaine oli hyvä, 110/62. Painoa tullut 3 viikossa 1130 g/viikko :ashamed: Sitä siis tullut koko raskauden aikana jo yhteensä 15,7 kg |O Miks helkutissa toi paino nousee tollasta vauhtia vaikka syön aamulla 1 leivän, päivällä sama, iltaruuan ja iltapalan?? Kauheesti en kyllä liiku ulkona, kun kävely on tän masun kans jotenkin hankalaa :'( On tiellä joka paikas!! Ja sitten tuo kohdunpohjan korkeus. Mulla se oli muka 3 viikossa noussut huimat 8 cm, eli nyt sf-mitta olis lääkärin mukaan jo 30 cm :wave: Eipä siitä mitään mainintaa tullut eikä painostakaan ja toi mitta menee reilusti yläkäyrän ylhäällä kaukana :LOL: Kauheeta.

Milba: Mulla myös on istukka kohdunsuun lähellä (vieressä). Meen siitä kontrolliultraan 27.5. Toivon tosiaan, että se olis siitä siirtyny muualle!!

Seksiä on täälläkin aika harvakseltaan. Ei edes kerran viikossakaan. Mua ei edelleenkään kiinnosta koko homma sitten pätkääkään. Mieskään ei enää jaksa kinuta seksiä, heh.

Masun koskettelusta: Eipä mua sen kummemmin häiritse jos joku muu sukulainen tai ystävä (kuin mies) koittaa masuani. Musta se on vain mukavaa, kun sukulaiset on kiinnostuneita :D Joitakin se toki voi ärsyttääkin.

Lilli-85: Mulla on myös kännykässäni kirjoitettuna valmiina kiva runo, jolla kerron lähimmille vauvan syntymästä. Ei tarvi tosiaan, kun laittaa viesti menemään, kun numerotkin on jo valmiina!!!!

Meikä täytti eilen 28-v :flower: Kauhee mikä vanha akka jo oon ja pian neljän lapsen äitikin, huh huh. Niin se aika vain rientää eteenpäin vauhdilla. Mieheltä sain lahjaksi kivan pienen nallen, jolla oli sydän ommeltu rintaan kiinni. Oli myös semmosessa läpinäkyvässä sydänlaatikossa :heart:

Tänään ostin lapsille sitten ruusut sinne huomisiin isänsä (ja mun exän) hautajaisiin. Ostin molemmille vaaleanpunaiset ruusut. Lapset saa ne laittaa tilaisuudessa sit arkun päälle ja halutessaan vielä voivat sen heittää hautaan ulkona arkun mukaan. Alkuviikosta lähetin jo adressin menemään exän äidille, että on edes se jo pois jaloista. Adressiin laitoin lasten nimien lisäksi myös omani. Muuta muistoa en iteltäni aio viedä, en edes kukkakimppua. Lapset sitä lähinnä muistaa enkä minä. Huh huh, huomisesta kun selviää, niin hyvä olis. Saa vain nähdä millä mielellä 6 v ja pian 5 v lapset ovat koko hautajaisissa ja mitä tuumaavat jälkeenpäin tilaisuudesta yms.

Omaan napaan ei mitään ihmeellisempää. Masuasukki voi hyvin, kun joka päivä itestään muistuttelee ja varsinkin iltaisin alkaa masussa oikein "maailman sota" :LOL: Mut voidaan kaikki hyvin ja paksusti ja halit vielä niille muillekin jotka niitä sattuu tarvitsemaan :hug:

Tatjana80 ja tyttö rv 27 tasan
 

Yhteistyössä