OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

niin ja unohtu lisätä että mulla käsikäyttöinen kaksi osainen ikivanha rintapumppu jonka merkistä ei hajuakaan. Mutta toimii! :)

Eikä rintojen koolla ole merkitystä imetyksen onnistumiseen ja maidon tuloon, eniten kai rinnanpään malli haittaa imetystä mutta rintakumeilla kai onnistuu. Mulla pienehköt ja ekaa imetin kolmisen kuukautta ja tokaa vuoden. Ekalla tuli maitoa jo kauan ennen synnytystä ja olin laitoksella hukkua maitoon ja tokalla nousi vasta kolmannen päivän jälkeen ja oli paljon niukempaa. Jännä muuten kun yleensä sektion jälkeen menee kauemmin maidon nousussa niin mä uin jo valmiiksi.

Ja huomaa että vauvan koolla on kai jotain merkitystä syömiseen, esikoinen oli 4190g ja söi kuin hevonen heti syntymästään asti ja kuopus pienempi 3830g ja vähemmällä pärjäs.
 
Dementia vaivaa minuakin aina välillä. Toissa kerralla neuvolaan mennessä se iski oikein kunnolla. Neuvolaan mennessähän pitää heti käydä ottamassa pissanäyte ja sillä kerralla menin vessaan ja otin purkin ja yritin pissata, mutta mitään ei irtoa, muutama hassu tippa vaan. Hetken siinä mietin, että miten tää on mahdollista, sillä mun edellisestä vessakäynnistähän on jo tunnin verran aikaa. Tarkkaan siinä mietittyäni keksin, että taisin sittenkin käydä vessassa juuri ennen kuin lähdin kotoa, elikkä vain 10 minuuttia aiemmin, mutta kun mä olin sen unohtanut jo siinä 10 minuutissa. Sitä vaan niin automaattisesti käy vessassa ennen kuin lähtee kotoa.
No onneksi se pienen pieni liraus riitti.
 
Heipparallaa
Tarttee tulla laittaan kuulumisia tällekin kuulle.
Masu kasvaa ja pyöristyy silmissä. Vauvi on vaan keksinyt keljun tavan saada mammaan vauhtia... hän nimittäin käyttää mun rakkoa nyrkkeilysäkkinä tai potkupallona, lir lir vaan kun aina vähän lirahtaa kun isku sattuu oikeaan paikkaan. EI OO KIVAA :/

Eilen tulevan mummin kaa tehtailtiin vaippoja. Viisi vaippaa saatiin aikaiseksi, siinä sai vanhat pyyhkeet ja fleecepaidat kyytiä. Kuorikangas ja tarrat vaan ostettiin kaupasta.

Vappu meni aurongosta nautiskellen ja munkkia mutustellen... onnistuin muuten syömään munkin ilman huulten nuolaisua... olihan vaikeeta :kieh:


Kaunista kevättä kaikille
 
Heimoi!
Täältä pikaseen kuulumisia.. Aluks voimahaleja kaikille niitä tarvitseville!! :hug:

Sain tänään valmiin mekkoni ompelijalta, tykkään siitä, 65e maksoi.:) Huolestuttaa vaan vetoketjun kiinnimenevyys kuun lopussa, tosi tiukka nimittäin jo nyt rintojen kohdalta (piilovetska siis sivulla...)!! Mies alkoi nalkuttaa että miks en kysyny mitään siltä ompelijalta että entäjos se vetoketju ei meekkää kiinni sit kuun lopussa.... ihan niinku ei itteä jo pelottais valmiiksi sama asia nii pakko alkaa sit jankuttamaan siitä lisää! :kieh: Kengät löysin lauantaisella shoppailureissulla, sellaset hopeansävyiset, minikorolla. Tykkään niistäki. Mulla vaan on tyhmän mallinen jalka, kapea ja pitkä :D koko 37 lenkkasi mutta varpaat mahtu paremmin, kun taas ostamani 36 kokoiset muuten sopivat mutta varpaat vähän lintassa....... :headwall: Ei löytyny parempiakaan vaikka useita kenkäkauppoja ja -osastoja kiertelin! Nyt oon pitäny niitä oikeen paljo kotona että ne vähä muotoutuis mun jalalle sopivimmiks....

Ukolla ois synttärit äitienpäivänä, tilasin sille t-paidan johon tulee meijän marsuista kuva, toivottavasti tykkää...!!! Entiiä jaksanko kakkua vääntää.. Pyöreitähän tuo kuitenki täyttää nii ehkä jotenki pitäis yllättää.. Tietäis vaan miten!

Huomenna neuvolaan ja perhevalmennukseen,saa nähä mitä hemppa näyttää kun oon yhteensä kaks pakettia syöny Obsidaneja nyt.. Nyt oli n. 3 päivää tosi hiljaista eloa masuasukilla, huolestuin kun vaan muutama liike tuntui.. Nyt kuitenki kun tässä koneella oon istunu hetkosen niin johan alkoi kunnon jumppatuokio!! :LOL: :heart: Ihana vauva :heart:

Upp3 ja Mötky 25+6 (kai.. :ashamed: )
 
Oliks se mammaliini83 kuka puhu niist tukisukkahousuista?? Mistä sä noin halvalla sait? mä oon ostanu instrusta ja maksanu 25 euroo, kahdet oon vaan raskinu ostaa.... tai siis ne on ollu stay up mallin tukisukat!.
 
Huomenna olisi jälleen neuvolalääkäri, toivottavasti paikat ei ole pehmentynyt lisää eikä kohdunsuu lyhentynyt. Ihme etteivät sairaslomalle määränneet. Toisaalta ihan hyvä niin, on kuikintekin kiva ns. putsata pöytä huolella ennen lomaa.

Mulla on lähes aina töissä jakkupuku ja korkkarit. Korkokenkiä ei oikein enää pysty pitämään, selkä tulee kipeäksi ja jalat turpoaa. Eilen yritin epätoivoisesti kiertää kenkäkauppoja töiden jälkeen. Tulin vain pahalle päälle kun mitkään mitä olisin voinut ajatella ei mahtunut jalkaan. Onneksi on enää muutama viikko töitä ja sitten koittaa odotettu loma ja on aikaa laittaa paikkoja valmiiksi vauvaa varten :)

Meille ei ole puhuttu perhevalmennuksesta yhtään mitään, mitenkäs muilla? Taitaa olla paikkakunta kohtaista, mutta millaisia valmennuksia teillä muilla järjestetään?

Shihtzu uteliaisuus heräsi, mistä yhdistelmästä teille pentu tulee? Onko Suomesta vai? hmm... noin 10 viikkoiseksi täsmäisi Buddyn ja Kirpun pennut. Kamala pentukuume olisi täälläkin, olen vain saanut päähäni, että seuraava koira on tyttö, eikä tällä hetkellä sopivia tyttöjä ole saatavana.

-Lauren ja poika 27+2

 
Lauren-78: Oikein päättelit, Kirpun poika Armando tulee mulle :) Mä jo reilu vuosi sitten sanoin, että jos Kirppu astutetaan, niin minä olen ensimmäisenä jonossa, jos vain poikia syntyy ja syntyihän se.

shihtzu + pikku apina 26+1
 
Rintapumpuista ollut puhetta. Mä aion ostaa Ainun sähkökäyttöisen rintapumpun tässä, kun ehdin. Mulla on siitä hyviä kokemuksia, kun on ollut sellainen lainalla kahden ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Kolmannessa sainkin lainalle neuvolasta sellaisen jumalattoman ison vehkeen, joka oli samanlainen mitä sairaalassa sielä "lypsyhuoneessa" oli. Sekin oli ihan ok käyttää vaikka olikin suuri. Tuon Ainun sähkökäyttöisen pumpun voi ottaa vaikka kylään mukaan jos tarve niin vaatii :D

Eilen kattelin lapsille hautajaisvaatteet valmiiksi. Kovin synkkiä vaatteita ei varsinkaan tytön kaapista löytynyt. Täytyy tyytyä farkkuhaalareihin ja punaraidalliseen pitkähihaiseen. Pojalle tumman harmaat housut ja tummansininen paita jossa pieni nallekuva edessä. Rahatilanne just nyt on sellainen, että ei oo varaa mennä ostamaan kenellekään vaatteita. Siskolta taas itte saan lainalle tumman paidan, kun sellaista ei mulla ole. Saa luvan kelvata meidän vaatteet. Perjantaina varmana sit ostan lapsille omat ruusut, jotka voivat asettaa tilaisuudessa isänsä arkun päälle ja halutessaan vielä heittää hautauksen yhteydessä arkun päälle. Kuinka ite haluavat. Onko ruusun värillä väliä?? Anoppi ainakin sanoi, että mieluusti ei ainakaan tummanpunaista. Muilla kokemuksia tälläisesta käytännöstä??

Vauva on jaksanut äiskäänsä muistuttaa ainakin tunnin aikana useilla potkuilla täs koneella istuessani :heart: Ihan maha hytkyy :LOL:

Torstaina olis meikäläisen synttärit (kauheeta) ja samana päivänä myös lääkärineuvola. Että sitä odotellessa. Niin ja vissiin flunssakin olis antamas periksi. Onhan sitä jo taas pari viikkoa tullu sairastettua ja nenäsumutetta kulutettua urakalla.

Tatjana80 ja tyttö 26+4
 
Huoh. Muuttopäivä nyt varmistui 13-14.6. Ihana päästä lähelle vanhempiani mutta toisaalta haikeeta... tuon miehen takia vaan kun jää niin kauas, 10 km... vaikka ei ole läsnä ollutkaan niin kuitenkin ihan vieressä asunut.
Multa vetää puoleensa kovasti ja haluaisin laittaa kasvimaata ja kukkia ja kaikkea mutta kun ei ole oikeen mahiksia. Äitin pellolle pääsee kohta kuokkimaan ja siellä myös pihanrakennushommat alkamassa, tahtoisin jo niin kovasti multaa kynsien alle! Kuinkahan se sitten onnistuu kun tämä maha alkaa olla jo tiellä, kyykkypissikin on suoritettava puuta tms vasten kun ei muuten pääse alas eikä ylös.
Paino ei ole noussut mutta nyt alkaa olla vaivoja: jalat kasvaneet eli turvonneet yli yhden koon isommiksi, suonenvetoakin on ollut ja se kamala puutuminen käsissä tulee jopa syödessä ja on erittäin kiusallista.
Makeaa en pysty syömään kun tulee niin kamalat olot, väsymys ja semmonen humina päähän, luulen että kunhan ensi viikolla sokerirasitukseen pääsen niin on aika sekasin mulla ja saan varmaan vielä insuliinitkin... Tavallinen ruokakin tekee kumman olon jos syön liikaa ja liian usein, eli viittaa kyllä insuliinin pulaan.
Vauva on erittäin liikkuvainen ja näkyy liikkeet hyvin uloskinpäin vaikka ihraa onkin päällä. Tuntuu että olisi kovin korkealla, ikäänkuin jättänyt läskin tuonne alavatsalle ja noussut itse kylkiluiden alle väljemmille vesille.
Pahoja tunteita herättää nyt se että nuorin siskoni vertailee omia kokemuksiaan minun raskauteeni. Kun hän odotti esikoistaan hän jaksoi sitä ja tätä ja oli niin ahkera ja auttoi vielä muitakin ja mitähän vielä... minä kun vain hoidan nämä välttämättömät ja turvaudun kovin paljon äidin apuun... Asiahan on niin että minä yritän nauttia tästä raskaudesta kaikista vaikeuksista huolimatta enkä halua pilata sitä turhalla näyttämisen halulla ja rehkimisestä tulevilla kivuilla ja peloilla keskenmenosta. Toisaalta olen myös 14 vuotta vanhempi kuin siskoni ensimmäistään odottaessaan, kai sekin jotain vaikuttaa, hedelmällinen ikä kun on vain parikymmentä vuotta naisen elämästä.
Muttamutta kyllä nyt täytyy jotain multaista keksiä, ruukutan jonkun kaktuksen vaikka...ja suunnitella pitää sitä vauvan sängyn kissasuojaa...ja vaippakaavoja etsiä...
23+3 ja höh mun koneella ei näy mun nimi!! eccu
 
Ihanan aurinkoinen sää ulkona, mutta mukavampi vain sisätiloista ihastella säätä, sen verran jäätävältä tuuli tuntuu. Kävin aamupäivällä kelassa viemässä paperit, nyt ei muuta kuin odotellaan koska pakkaus saadaan. Ekan kerran kävi mielessä tänään että kohta vois ihan oikeesti alkaa vaatteita yms ostelemaan kun meillä nuo esikoisen vauva-ajan vaatteet kovin hempeitä vaaleanpunaisia ja violetteja väreiltään. Ehkäpä se ostovimma kohta puoliin iskee päälle ja eksyn sinne poikeinkin osastolle hypistelemään pienen pieniä vaatteita.

Tatjaana kyseli ruusun väristä lasten isän hautajaisiin. Minä ostaisin varmaankin valkoiset ruusut lapsille. Meillä kun oli tytön mummin hautajaiset viime syksynä niin tytölle teetätettiin kukkakaupassa pienen pieni kimppu jonka hän sitten heitti mummin hautaan arkun perään. Se kimppu oli väritykseltään vaaleanpuna-valkoinen. Jos lapsi olisi ollut poika olisin varmaan teetättänyt koko valkoisen kimpun. Valkoinenhan on sopiva väri surukukkiin. Varmasti tuo vaateasia jota mietit on ihan hyvä noin kun kirjoitit. Lapsille kun on aika vaikea löytää mustaa vaatetta muutenkaan, joten hautajaisiinkin usein riittää vaatteeksi siistit hillityn väriset vaatteet. Ei meilläkään ollut tytöllä silloin anopin hautajaisissa mitään tummaa päällä, beige siisti liivihame ja body löytyi valmiina kaapista.

Pyykit odotaa koneessa märkänä ripustajaansa, joten hommiin on ryhdyttävä. Kirjolohi-kiusauksen tekoon myös alettava, että saa neiti ruokaa kunhan heräilee ulkoa uniltaan. Oikein mukavaa päivää kaikille ja hyviä vointeja!

[/b]Aurinkoenergiaa huhuilen linjoille kertomaan kuinka voit??

:heart: haaveilija ja poju 25+1
 
Poipi mä oon ostanut norlynin tukisukkahousuja, ei nää nyt varmaan ihan sellaset "kunnolliset" oo mutta on kyllä helpottanut jalan särkyä ja ei ne niin rypäleisenä nuo suonikohjut oo kuin ilman näitä. Mulla on mustatkin ja sitten yhet äidiltäni saadut vanhemmat jotka ilmeisesti ostettu jostain alan liikkeestä. Pitäis käydä siellä instrussa kun ehtis tuonne kaupungille mutta ei oikein tuu lähettyä sinne.

Appiukko tuli eilen illalla yöksi junalla ja lähtee miehen siskon autolla joku päivä takaisin etelä-suomeen, mies on korjannut sen siskon autoa tässä aika lailla ja nyt on vihdoin ja viimein kunnossa ja odottanut vain hakua tuos pihassa.

Mutta nyt ottamaan lasagne uunista!

Mammaliini83 ja api 26 tänään (kylläpä viikot vierii!!)
 
Jäi sitten kuitenkin Kelan paperit tänäänkin viemättä, olin nimittäin unohtanut miehen nimmarin pyytää paperiin :kieh: Huomenna kenties? On minulla vielä kesäkuun alkuun aikaa, jos ihan viime tippaan haluan sen jättää :whistle:

Täälläkin aika hyytävä tuuli ollut tänään, ollaan pojan kanssa pysytty sisätiloissa kauppareissua lukuunottamatta... Ollaan vaan viime päivinä oltu niin hirveästi ulkona että poika alkaa heti hyppiä seinille kun joutuu sisällä olemaan, joten pakko illemmalla varmaan ulos on mennä!

Hölynpölyksi meni tämäkin, kun ei muuta kerrottavaa ole :) Kaikki mallillaan, joten mikäpä tässä ollessa...

Lilli ja Tiitti 26+6
 
Heipat täältäkin!

Täällä päivät kuluu niin tasaiseen tahtiin ,että ei ole oikein mitään kirjoitttavaa. Välillä supparit ja erinäiset heikotukset kaataan sänkyy ja välillä on ihanan normi päiviä. Ensi viikolla on lääkärille meno ,jossa tsekataan kohdunsuun tilanne. Vauvan potkut tuntuvat edelleen ylhäällä eli pikkuinen on päättäväisesti jo rt:ssa. Onneksi ei tunnu laskeutuneen kovinkaan paljon. Näin on ollut jo yli kaksi viikkoa. Esikkokin kääntyi rt:n jo näillä viikoilla ,eikä sen koomin toisinpäin kääntynyt. Hänella olikin mojova pahka päässä ,kun oli pää niin piukassa paikassa pitkään.

Tatjana Jaksuja edelleen. Kukan väriksi käy hyvin muukin kuin tummanpunainen.

-Poni ja Manteli 24+6
 
Moikka taas!

Lilli85: apua, mihin niissä Kelan lapuissa pitäisi laittaa miehen nimikirjoitus? :eek: Ei ainakaan noissa minun palauttamissani tullut mihinkään, olenko tehnyt jotain väärin... Tosin ei meillä mies vielä mitään tukea hakenutkaan, esim. isyysrahakauden pitää sitten, kun itselleni tulee vanhempainrahaa.. Kun jotkuthan pitävät sen vauvan syntymästä lähtien.

Kestovaippakiinnostus kasvaa.. :) Voi, kun löytäis käytettyjä hyväkuntoisia jostakin, nuo BumGeniukset kun maksavat n. 22e/kpl, voisivat olla tälle aloittelevalle tumpelollekin tarpeeksi helppoja :D Me asutaan sen verran syrjässä, että roska-auto käy vain tietyin väliajoin ja voi hiukkasen roskis pursua, kun vaipparuljanssi alkaa..:D Siispä olisi vaikka päiväsaikaan hyvä kestoilla!

Miulla muuten ei näy, kuka nimimerkki on kirjoittanut Tatjana80:n ja Haaveilija08:n välissä! Teksti näkyy, muttei nimimerkkiä! :/

Vauva myllertää mahassa todella hassusti parhaillaan.. Mitähän sen pienessä päässä oikein liikkuu :heart: Tuota kotidoppleriakaan ei ole tarvinnut viikkokausiin, kun vauva potkii ja pyörii joka päivä hyvin kuitenkin.

Nyt uusimman KaksPlus-lehden pariin, sellainenkin tuli tilattua.. :D Jaksamisia kaikille!
 
Neuvolakuulumisia; Olin menossa vaan tavan neuvolaan ja ihmettelin että miks se täti merkkas hetimiten uutta aikaa eikä perehtynyt olleskaan mun ruoka-ja liikunta juuttuihin. Sano vaan että voit käydä odotteleen tonne käytävään :whistle: Niin siis se oliki neuvolalääkäri tänään. Eli ollut mulle mitään sanonut :D No, ei tuo mitään haitannut. Mietinkin että millon se seuraava lääkäri on..Kaikki hyvin paineet 110/70, hemppa 136, sain ohjeen tiputtaa rautalääkitystä 2-3 krtaa/viikko. Painoa on nyt tullut yhteensä 6,6 kg, en muista mitä viimeks oli mutta varmaan tullut joku kilon verran. Sf-mitta 23 :D Eli keskikäyrää edetään. Kohdunkaula kiinni ja kaikki vaikuttas normilta. Kohdunsuu(?) on sormelle auki, mutta on ollut sitä alusta asti, kuulemma normaalia uudelleen synnyttäjillä. Sykkeestä sano vaan että on hyvä ja tasanen :heart: Kun paineli mahaa niin herätti samalla pampulan ja se alko sitten melskaamaan masussa, mutta tais sit nukahtaa uudelleen :saint: Seuraava aika onkin jo kolmen viikon kuluttua 27.5 Sillon on eka lomapäivä, JES!

Mulla ainun käsikäyttönen pumppu. On ihan hyvä. Kyllähän se voimille ottaa jos työkseen pumppailee, mutta en ainakaan uutta ole ostamassa. Enkä näkis siinä mitään estettä ostaa vanhaa pumppua, nehän kummiskin desinfioidaan aina keittämällä =)

Vointeja ja nauttikaa auringosta B)

fosfori ja pampula 27+2
 
Tervehdys pitkästä aikaa. En ole kirjoitellut pitkiin, pitkiin aikoihin kun tuntuu ettei omassa elossa juuri kommentoitavaa ole. Päivittäin kyllä teidän juttuja lueskelen.

Rintapumpusta kommentoin sen verran, että mulla on just se Ainun sähkökäyttöinen ja on ihan super-loistava. Esikoisen tapauksessa kun rintamaitoa pystyin antamaan vain pullon kautta (tuotos n. 2-3dl/vrk pumppaamalla), niin kyllä olisi käsikäyttöisellä ollut tuskaista.

Päivityksenä voisi listalle laittaa mullekin sairaalan, eli on Jorvi ja 4D:ssä tosiaan varmistui että tytön tylleröä odotellaan. Viikot näyttivät olevan hitusen väärin, tänään 26+1.

Olo on kaikenkaikkiaan mitä mainioin, erityisesti nyt kun itsepintainen yli 3viikkoa kestänyt flunssakin alkaa olemaan takana päin. Huomenna lääkärineuvola ja paikkojen yms. mittojen tarkistus : )
 
Heippa!

Rintapumpuista olette puhuneet. Mulla oli käsikäyttöinen, en nyt muista merkkiä, mutta uutena maksoi alle 20?, Prismasta ostin, ja hyvin toimi! En kyllä ehkä ostaisi ennen vauvan syntymää sitä, kun eihän sitä tiedä, rupeeko sitä maitoa tulemaan ollenkaan... pumpun saa kuitenkin ostettua samalla, kun käy ruokaostoksilla, niin...
Tissien koollakaan tuskin on merkitystä imetyksen onnistumiseen. Enemmän uskon olevan perimästä ja äidin ruokavaliosta kiinni, siis syökö äiti tarpeeksi ja monipuolisesti. Esim. mulla ja siskolla on aika erikokoiset ja -näköiset rinnat ja silti molemmilla on onnistunut imetys oikein hyvin ja ollaan imetetty pitkään.

Pohkeet on tuntuneet pölkyiltä ja on alkanut olla öisiä suonenvetoja. Jipii. Oon nyt viikannut ylimääräisen peiton jalkojen alle, että jalat on vähä kohoasennossa öisin ja se auttaa! Päivällä kuljen juomapullon kanssa koko ajan, hirveä jano ihan koko ajan (plus sit seurauksena joutuu myös ramppaa vessassa...). Mut jospa tuo runsas juominen estäis pahimpia turvotuksia, vähän jo alkaa (nää ihanat kelit?) kerryttää nestettä, esikoiselta turposin vasta synnytyksen jälkeen. Kengät mahtuu kyllä hyvin jalkaan, sormukset pyörii, mutta nuo pohkeet... muuten on kyllä olo oikein hyvä! Tänään ja toissapäivänä käytiin taas uimassa ja hyvin siellä jaksoi! Tosi hyvä olo aina uinnin jälkeen, etenkin nyt kun en oo oikein muuta "hikiliikuntaa" päässyt harrastamaan. Täällä rohkeimmat käy jo meressä uimassa, vesi on 13-asteista, trrrrr..... mites muuten, oliko järvi- tai merivedessä uimiseen jotain rajoituksia raskausaikana? Loppuajasta piti vissiin varoa, ainakin jos paikat on yhtään auenneet?

Hemuli täältä helteiden keskeltä, 24 + jotain

ps. ei mullakaan näy kaikkien nimimerkit

 
Pikaisesti kuulumisia! :wave:

Mulla ois ollu tänään neuvola-aika, mut viime yönä aloin oksentaa, ni piti perua aika.. :/ Nyt sitte on koitettu toipua mahataudista, juonu oon jo jotain, mut en oo uskaltanu syödä... kurja olo.. :x Onneksi vauveli on riehunu masussa koko päivän, joten hänellä tuntuu olevan kaikki mun taudista huolimatta hyvin... :heart:

Rintapumpuista oli puhetta.. mulla on Ainun käsikäyttöinen pumppu, ihan hyvä se oli ainaki viime käytössä, mut kyllähän sellasella sähkökäyttösellä sais tietenki helpommin lypsettyä, jos maitoa tulee runsaasti. Mut alkuun aion ainaki pärjätä tuolla nykysellä, kattoo sitte että tuleeko maitoa edes..

Vappu meni ihan kivasti anoppilassa. Oli kyllä uskomattoman ihanat ilmat.. niiiin lämmintä.. B) Jätskiä tuli syötyä ja makkaraa grillailtua... Nyt sitte viileniki heti ilmat.. noh, malttaapahan pysyä sisälläki...

Voimia kaikille odottajille ja masuasukeille!!!!!!!!! :hug:

Annilia + Nuppu 26+1 (minä ku luulin että niitä viikkoja ois jo 27... :ashamed: )
 
Täällä taas pitkästä aikaa! On ollut pientä hulinaa... :headwall: Molemmat tenavat ovat kipeenä ja minä myös. Pojalla korvatulehdus ja kurkunpääntulehdus, saanut jo kaksi kuuria, toinen kuuri loppuu huomenna, toivotaan et auttais! Likalla poskiontelotulehdus, ja kuuri päällä. Molemmilla kova yskä. Minulla myös poskiontelotulehdus ja kuuri päällä! Isäntä myös yskii... Meni pojan 2-vuotis synttäritkin sairastaes, mut vietetään sit likan synttäreiden kans yhes. Supisteluja on ollu ja voint :headwall: i aika huono, mut olempa silti pessyt ikkunoita ja vaihdellut verhoja. Eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa...toivotaan. Olin kans neuvolas tänään ja verenpaine oli hupaisa...130/60, johtuneeko sairastelusta Hb oli 121. Vauvan sydänäänet 152. :heart: Äitiyspakkauksen sain myös eilen, ihania vaatteita... No eiköhän tässä tullut taas vuodatettua tarpeeks! Kiitos kaikille jotka jaksavat lukea!!!!! :ashamed:
 
Kolme viikkoa piti olla vielä töitä, ennen kuin alkaa kesäloma ja sit mammaloma, mutta neuvolalääkäri laittoi tänään loppuajaksi sairaslomalle.

Se tuli ihan täytenä yllätyksenä itselleni. Olen voinut hyvin, eikä pahemmin kipuja, paitsi kun muuttopuuhia olen hommaillut (pesemistä, pakkaamista ja kantamista), niin silloin olen saanut vatsan kipeäksi. Lääkäri totesi tänään, että kohdunkaula pehmennyt, joten lepoon. Onneksi ei ole auennut tms.

Nyt menee muutto hieman hankalaksi, kun en voi itse juuri mitään tehdä :(
Olo muutenkin kuin puusta pudonneella, kun noin yhtäkkiä piti jäädä töistä pois.
Olen koko ajan asennoitunut siten, että kolme viikkoa vielä ja sitten...
Janottaisikin, mutta kun huomisaamuna sokerirasitus, niin ei saa edes juoda...

Siinä pientä valitusta...mulla muuten mennyt kaikki tosi hyvin, ei liitoskipuja tms. Suppareita on ilmeisesti ollut (ainakin lääkärin mukaan), mutta en ole niitä siksi tunnistanut, luullut että alavatsa muuten vaan kipeä ja kävellyt varovasti. Oivoi, kuinka hölmö sitä onkaan, kun ei tajua...
:LOL:

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Mikkka + pikku-Raksu (lisänimeltään Mylläri) 26+6 :heart:
 
Noista kelan lappusista ollu puhetta, mäkin aloin vanhasta tottumuksesta pyytelee siihen miehen nimee, mut eihän siinä ollu mitään kohtaa et mihin sen nimen ois laittanu... Eli ne on siis uusinu niitä lappuja, nimittäin niissä vanhoissa kyllä vaadittiin miehen nimikin jo tässä vaihees papereihin...
Kiitos mammaliini83: Voisin kans kokeilla noita samoja sukkiksii et miltä ne tuntuu.....
 
moi vaan!

Minäki ehdin jo säikähtää noita kelan lappuja, en niihin miehen allekirjoitusta ottanu. mut setä tarkisti laput ku vein ja nyt ku mietin niin kyllä viime vuonna vielä siihen miehen allekirjoitus tarvittiin.

tukisukat on loistava keksintö!! ostin viime vuonna instrusta kahdet kun oli puoleen hintaan, polvisukat. ja toiset oon hajottanut ja toisista työnsin eilen sormen läpi |O pakko ostaa vielä yhdet.

mulle edelleen kiirre painaa ja ihan järetön ressi ja vit..tutus, kun mitään ei ehdi ja tunnit oikeesti loppuu kesken :'( oikeasti ihmettelen, että tää vauva on mukana pysynyt :heart: ja toivottavasti ei raukasta tule ihan hullu :ashamed: mitenhän tämmönen jatkuva ressi vaikuttaa sikiöön? välillä tuntuu, että voisin jonku ohimennen tappaa ku oon koko ajan ihan raivona!! pelottaa jo itteäkin... vielä pitäis reilut 6 viikkoa jaksaa! työnantajaa pyysin laittaa mulle yövuoroja, ettei tarvis koko ajan juosta hullunlailla. oli laittanut yövuoroja+ muita vuoroja enempi ja tunteja onkin sit 40 enempi entä tähän asti! ja ku luulin ettei muita vuoroja sit olis lisänä.

Olipa siinä valitusta :ashamed: nyt nukkuun ja äkkiä!
Triine ja trinsessa 24 ja jotain ei muista..
 

Yhteistyössä