oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Perjantai iltaa kaikille huhtimammoille!

Kun muistin ni piti tulla kommentoimaan aamuista neuvolakäyntiä.
Tätsy oli tyytyväinen sokerimittailuihin ja niihin paastoarvoihin. Ei ois kuulemma ees muita arvoja tarvinnu mitata.. No, vähenee pistot sormissa siis. Täytyy ny viel jatkaa hommaa pari viikkoa mutta oli tyytyväinen.
HB oli noussut 113 -> 119 mutta tabuja saa vielä syyä. Verenpainekkii normaali ja sf 29. Tasaseen tahtiin kasvaapi. Ainoa hurja hämmennys koski painoa jota olikii tullu tällai kuukaudessa monen monta kiloa. Aijaij.. Itekkii kyl hämmästelin vähän tätä mutta ehkä siitä johtuu pieni ahtauden tuntuma kulkiessa ja käppäillessä. No, jos ens kertaa varten ei ois ihan noi paljoa tullu enää. (en ees kehtaa kertoa kui paljon.)

Vauvan sydänäänet kuulu reippaina, tais olla 138, ja ny kuulu vasemmalta puolelta. Ehkä ei oo nii ihmeellinen asia mutta ku aina ennen kuulunu/löytyny vaa oikealta ni täytyy iloita näistä kaikista pienistä asioista mitä tähän raskauteen liittyy :)

Vauvakirjoista olitte puhunu. Täytyy myöntää että jo syksyllä tuli kyseisiä kirjoja tutkiskeltua kirjakaupan hyllyiltä ja siis sieltähän löytyy vaikka mitä ja minkälaisia. En oo viel löytäny sitä mikä ois se oma suosikki, ois kyl kiva hankkia se jo vähä etukäteen matkaan mukaan ni saisi sitten täyteltyä kirjaa ihan alkumetreiltä lähtien. Tatu ja Patu - versio oli kyllä kivan värikäs, saattaa olla yks ehdokas meille :)

Käsien puutumisesta piti mainita että täällä puutuminen koskee enimmäkseen muutamaa sormea vasemmasta kädestä aina silloin tällöin. Melko ikävä tunne kyllä mutta helpottaa kun niitä hieroo. Tiedä sitten liittyykö varsinaisesti raskauteen vai ei mutta harvemmin niistä aiemmin tullut kärsittyä.

Piti varmaan jostai muustaki sanoa ja kommentoida mutta ei enää muista.. Se on tää dementia yhdistettynä perjantai-iltaan.. :) Mut seuraava neuvola onki jo kahen viikon päästä. mukavaa :)

Viikonloppuja kaikille!

saraneito & bertta 30+3
 
Hyi kun on kylmä -29 näytti mittari, kun kävin tuikkaa kaaran lämmitykseen. : / pitää esikoinen lähteä hakemaan mummilasta puolilta päivin ja jos kävis samalla kaupassa hakemassa voileipäkakku tarvikkeet, alko niin tekee mieli et sitähän on nyt pakko saada :D
Kysymys? onko teidän miehet lihoneet nyt tässä raskausaikana? Mun ukko kävi eilen puntarissa ja tuumas, että hitto ku sä syöt aina kaikkee hyvää ja sit on itekin pakko syödä, niin tulos on tässä (kesän jälkeen lihonu 5kg) :LOL:

Tänään poksuu 31+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kultakurkku
Hei Hei! Täällä olen! Olen vähän laiska kirjoittelija kun kylkimakuu asennossa on hankala kirjoitella. Viime maanantaina pääsin sairaalasta "koti" lepoon, eli asumme Turussa 32 viikolle asti pikkuisessa laina yksiössä. Poriin lähdetään heti kun tuo maaginen 32 viikkoa täyttyy joka on Porissa viikkoraja. Kontrollissa käyn kerran viikossa Tyksissä ja viime tarkistuksessa kaikki ennallaan eli kaulaa jäljellä se 1,4cm mikä on ollut jo kolme viikkoa sama. Vaavin painoarvio on 1,2kg 28+3

Annamariaplus2 ja "samuel 29+1"
 
Tervehdys
Täällä sairasloma on kyllä saanut aikaan sen, että supistelee huomattavasti vähemmän kuin töissä ollessa. Hyvä niin. Nyt onkin tullut levättyä niin, että makuuhaavat lonkassa ei ole aina kaukana. Miltei päivittäin yritän silti käydä lenkillä, jottei ihan jää liikkuminen sohva-jääkaappi-vessa -välille. Eilen heitin n. 50min kävelylenkin (tykkään tuosta kauniista talvesta, vaikka kylmä onkin...tosin ei minulla, koska ostin alkutalvesta talvitakin, jolla pärjää vaikka napajäällä). ja kävin vielä kuntosalillakin näyttämässä kropalle kevyttä jumppaa. Maha kesti sen ihan hyvin. Sitä kuulostellen etenen. Jäi hyvä mieli. Edelleenkään eivät supistelut mitään hirmu kipeitä ole, joten missään vuodelevossa en ole.

Onko teillä hoitolaukkua? Roikotatteko te sellaista esim. vaunuissa ym? Minulla ei ole vielä minkäänlaista, enkä vielä oikein tiedä millaisen haluaisin. Katsotteko sellaiseen edes tarvetta vai sullotteko tarpeelliset releet ja rensselit aina käsillä olevaan johonkin muuhun käsilaukkuun? Jos jollakin on ideoita, niin linkkiä ja vinkkiä saa heittää.

Lihomista miehellä en ole huomannut. Tosin en ole painolukemia kysynytkään. Muistelisin, että joskus siskolleni ja hänen miehelleen oli neuvolatäti erikseen muistuttanut (laittaessaan meihenkin alkuraskausneuvolassa vaa'alle) ettei miehelle sitten saa tulla raskauden aikana kuin enintään pari kiloa :)

Vauvakirjoja olen katsonut myös jo sillä silmällä. Haluaisin sellaisen missä olisi runsaasti kysymyksiä, joihin on sitten helppo itse vastailla. Sitä hyömyä sitten irtoaa paremmin omaa tekstiä. Tatu ja Patu -oli ihan kiinnostaa. Nyt raskausajalta olen raapustanut aina silloin tällöin fiilareita ja tilannetietoja muistiin ihan koneelle.


Babylonialainen 28+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei

Ärtynyt päivä tänään selvästi. Pitäisköhän kömpiä takaisin sänkyyn.

Hoitolaukusta: ostin tällaisen Lastentarvike Baby Style Oy - Brio Hoitolaukku Bag, Hopea Mielestäni ihana kun tuollanen olkalaukkumainen, mutta silti saa vaunun aisaan kiinni tarvittaessa. Ja sisällä erillinen hoitoalusta, ja on tosi tilava.

Miehen lihomisesta. Huomaan kyllä että mun mies on lihonu. On muutenkin sellainen et lihoo helposti. Ja nyt kun olen ollut kotona, olen tehny paljon hyvää ruokaa :p

Käsien puutumisesta. Yhtenä aamuna on mulla ollut toinen käsi puutunut. Toistaiseksi ei enempää.

Eilen käytiin lasten kanssa Ikeassa tunnin reissu ja sitten vielä ruokakaupassa. Ja olin taas illan todella kipeä.

Ärtynyt kultakurkku ja Eemi 29+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiva Annamariaplus2 kuulla etä tilanne ennallaan ja vauva malttanut pysyä yksiössään :)

Täällä melkein toivosin et mies lihois sen pari kiloa, urheilee hulluna ja muutenkin "suorasuoli" joten eipä mitään missään näy.. Meän seurusteluaikana minä lihoin tasasesti 10kg kun aloin syömään yhtä paljon kuin hän, vaan eipä miehessä itessään mitään näy.... En silti katkera ole :D :D

Täällä meinaa vatsa mennä ummelle jatkuvalla tahilla enkä oikein tiiä mitä tekisin sen kans.. Luumuja ja päärynää olen koittanu syödä, juoda paljon ja kuitupitosta ruokaa, mut silti.. Tekeekö juuri niin paljon kun ei kunnolla pääse liikkeelle et ei paskakaan tule kuten ennen. huoh. Ja varmasi lapsiki vie jo sen verta tilaa tuola mahassa et vaikuttaa..

Nyt päiväunille :) huomena vihdoin päästään kolmosella alkaville viikoille!
 
Mä olen ihastellut noita cake lingerie- imetysliivejä :heart: luulen että tilaan vasta, kun vauva syntyy b e b e s . f i

Ennestään mulla on ollut HotMilk- liivejä, mut nyt en löytäny tolta merkiltä kivoja : /

Puutumisesta Torstaina kesken työpäivän puutui koko vasen käsi- tosi inhottavaa! Mut pienellä' jumppaamisella sekin vaiva poistui.

Vauva yrittää kovin puskea kyljestä läpi, ja kun tönäisee takaisin, niin tämä epelipä puskee entistä kovemmin :LOL:

Tänään juhlitaan miehen synttäreitä: syödään kunnon pihvit ja jälkkäriksi kakkua. Tyttö meneekin illaksi hoitoon, niin saadaan ihan kahdenkeskistä aikaa :heart: Ainakin meinattiin mennä pitkälle lenkille ja sit illaksi vuokrata joku hyvä leffa :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Jassåå ja Pyöriäinen 31+3
 
Hoitolaukuksi hommasin tän tyylisen
Olkalaukut Puma DRIFT BAG Black - Ilmainen toimitus Spartoo.fi-nettisivustolla ! - laukut 30,00 €
Mieskin hyväksyi kun kehtaa sitten myös kanniskella sitä:) Laukun saa hyvin vaunujen aisaan ja on helppo kantaa kun sen saa pään yli, niin ettei oo kokoajan tipahtamassa:)

Meillä vaan mulle tulee painoa. Mies on nyt treenannut aika paljon, tietää että keväämmällä aika ei riitä siihen samalla tavalla.

Onpa kiva, että Annamariaplus2 on päässyt välillä sairaalasta pois, vaikkakin ette oo omaan kotiin vielä päässeet...:)

Vauvakirjoista tykkään ehkä eniten Mauri Kunnaksen kirjasta ulkonäöllisesti ja olikohan se Tatu ja Patu ja meidän vauva-kirja on hauskin. Ajattelin josko sen ostais jo pilkuhiljaa niin vois täytellä odotusajan juttuja. Oon kirjottanut "päiväkirjaa" ihan alusta asti, oireita ja fiiliksia, tapahtumia yms. niin onneks ei tarvii kaikkea muistaa:)
 
Mukava että pikkuinen vielä kasvaa omassa yksiössään Annamariaplus2 :)

Löllöttelijä: Käytätkö sitä Visibliniä? Mulla on se jatkuvasti käytössä, sehän ei ole varsinainen ummetuslääke vaan auttaa myös löysään mahaan "normalisoimalla" ulosteen tuottamalla kuitumassaa. Itse olen käyttänyt koko raskauden ajan koska taipumus ummetukseen on. Otan aamulla vesilasillisen kera mitallisen ja jos jostain syystä ei riitä lisään iltapäivälle toisen lasillisen. Mun mahalla ei ns normiulostelääkkeet sovi.

Välillä puutuu tosiaan kädetkin selällään maatenkin. Olen pitänyt normaalina.

Hoitolaukkuna meillä on (uskaltaako täällä sanoakaan :D ) Vauvalehden kaupanpäällismainoslaukku. Hyvin ollaan sillä pärjätty tarvittava aika. Löytyy myös rattaiden kuosiin sopiva laukku mutta se on jäänyt käyttämättä kai epäkäytännöllisyyden vuoksi.

Mies on lihonut jo aikaisempien raskauksien aikana ihan tarpeeksi eikä tarttis lihoo enää yhtään :p
Mä kyllä lihon tasaseen tahtiin vaikka ylipainoo on kun nyt on pakko leipooki koko ajan. Nyt on pekaanipähkinäpiirakka uunissa ja oli myös laitettava Runebergit tulille ajankohdan (ja taikinan :snotty: ) vuoksi.
Kuudes ihme :) 30+4
 
Mulla siivous vimma alkaa nostaa päätään! Ei millään jaksaisi oikeesti siivota, joka paikkaa kolottaa, mutta silti heilun rätin kanssa! Äsken sulatin pakkasen ja tein tomaattikeittoa. Imurointi, luuttuaminen ja mattojen tamppaus alkaa olla jo niin uuvuttavaa tuon neidin hoitamisen ohella, että mies lupasi, että saan nyt otta muutaman kerran siivoojan käymään n. kerran kuussa.
 
Hyvää vkl mammat!

Joo Löllöttelijä, suosittelen kans sitä Visibliniä, sillä lähti mulla maha pelittään. Nyt tulosta pukkaa tasaseen tahtiin. Mulla lääkäri suositteli tätä, kroppa ei voi jäädä siihen mitenkään koukkuun, ei ole lääke ns.

Mies on kerännyt nyt painoa tässä kolmannessa raskaudessa. Ennen urheillut nin paljon, mutta nyt jäänyt vähemmälle, kun tarvinnut hoitaa pitkään yksin muksut ja kotihommat ja ylityöt päälle. No ei sitä nytkään huomaa varmaan muut, mutta ihana pieni kumpu on musta tullut hänellekkin:)

Käytiin amarillossa syömässä, nam ja vähän shoppaamassa. Ginasta ostin neljä toppia, mitkä peittää massun ja en voinut olla piipahtamassa popissa ja ainahan sieltä tarttuu jotain mukaan. Vaikka just sanoin, että ei kyllä tarvita vauvalle enää vaatteita, niin ostin sit kuitenkin 62 bodyn, hih. Ja urheiluliikkeissä on kyllä hyvät alet noille isommille muksuille. Housuja varsinkin menee tolla 7 veellä ihan jatkuvalla syötöllä polvista rikki, vaikka ois mitä merkkiä. Ihana olo, kun uskaltaa vähän jo liikkua, eikä niin kauheesti supistelekkaan. Kipeet supparit tulee mulla yöllä, liikun päivällä tai en. Puoltoista viikkoa on saikkua jäljellä ja ist kyllä palaan töihin lopuksi aikaa, jos vaan tilanne ei ole radikaalisti huonontunut. Haluan vielä täältä kotoa ihmisten ilmoille.

Nyt masun viereen kölliin.

Pomppuli ja muru 30+1
 
Pomppuli: Ginassa on parhaat topit! Mä olen niitä kanssa käyttänyt koko raskauden kun ovat vähän pidempiä (ja käytin kyllä ennenkin odotusta)

Hoitolaukkuna on Storksakin-hoitolaukku, joka on mielestäni ihan paras! Nyt on toinen Storksak menossa kun kissa tuhosi ensimmäisen pissaamalla siihen. Ai että itkin sillon verta :kieh: Tuossa on mukana vaipanvaihtoalusta, pulloille "termospusseja" ym ym. tarpeellista :)

(.) Piti eilen käydä Kättärillä kääntymässä alaselkäkipujen vuoksi. Olin tunnin käyrillä ja lääkärin tutkimuksessa+ultrassa, kaikki oli kuitenkin hyvin. Toivottavasti seuraava keikka sairaalaan on sit vasta synnytys, inhottavia tuommoset!

Huomenna miehen kanssa kahdestaan syömään, ihanaa :heart:

c 31+4
 
Terveisiä K-SKS äippäpolilta. Piti käydä "näytillä" kun ollut tänään menkkamaisia kipuja ja muutenkin ärsyttävä olo. :| Käyrällä olin ja kaikki ok, verenpaine ok, pikatestit neg (strepto ja lapsivesi) paikat kiinni ja muutenkin kaikki ok, paitsi poika perätilassa (kääntymistä odotellessa) ja painoarvioksi antoi 1,8kg :)
Kipu ja "tuntemukset" kuulema johtuu kasvukivuista ja pitkittyneestä flunssasta, yskimisestä jne...kätilö siinä sitten sanoi, kun olin lähdössä kotia, että hyvää jatkoa ja tervetuloa seuraavan kerran huhtikuussa :)
Tämmöstä lauantai puuhastelua tänne.
 
Viimeksi muokattu:
Taas on käyty kaupoilla :p Nyt on tytölle isompi sänky että vauva saa pinniksen ja paljon muutakin kivaa tuli ostettua, mm. imetysliivit. En nyt muista kylläkään merkkiä. Niin ja ihana pinniksen reunapehmuste, sellanen jossa pingu ja toinen pingviini :) Toivottavasti vaan mahtuu vielä ne imetysliivit kun maito nousee...

Flunssa jatkuu ja välillä tuntuu ettei saa kunnolla henkeä. Tosi kurja olo. Iltaisin mulla on selkä kans tosi kipeä, ei meinaa ees sohvalta päästä nousemaan. Ens viikolla haen sitten saikkua!

Pelkopolille tuli aika, eli 16. pvä sinne. Hyvä että sinne pääsee juttelemaan!
Eipä ole enää montaa viikkoa odotettavana :)
 
Syysmyrskyn inspiroimana tilasin just kankaita täältä Etusivu | Ompelun ihanuus . Aineksia kevään pipoihin, neuvolakortin kansiin, lasten housuihin ihanaa pöllökangasta (teen sellaset pohjepituset vähän haaremihousutyyppiset) ja sit vielä vähän keväistä sisustuskangasta. Nyt jo alko kädet syyhyyn :

Kiva kuulla, että Annamariaplus2 voi jo paremmin! Ja onneksi hyviä uutisia muidenkin polikäynneiltä!

On se kyllä niin hilkulla, että itekkin monena yönä miettii, että pitäiskö lähteä käymään. Ehtisi sitten saamaan vielä jotain, ei viitti liian kauaa kotona arpoa. Mulla yksittäiset supparit on koko ajan kipeämpiä ja kipeämpiä, niihin on todella jo keskityttävä, mutta toistaiseksi korkeintaan kolme kunnolla kipeetä tullut putkeen n. 10min-15min välein, ei niillä vielä synnytytetä. Toki vähemmän kipeitä tulee koko ajan, pitkin päivää. Yleensä nukkumaan mennessä tuo sarjatulitus kipeitä.

Nyt lounaan laittoon

Pomppuli ja muru 30+2
 
Hankintoja pitäis vielä täälläkin tehdä, mm. tuplarattaat ostaa, uusi syöttötuoli ja ehkä pieniä vaatteita.. Ei kai meiltä sen kummempia puutu :)

Hoitolaukku on meillekin tulossa Vauva-lehden tilaajalahjana. Esikoisella oli Liberon pikkuinen laukku, mikä saatiin K-SKS:sta synnytyksen jälkeen. Siellä oli kaikkia Liberon juttuja sisällä mukana :) Mut kyseinen laukku on oikeasti tosi pieni, ei sinne kahden lapsen tavaroita saa :LOL:

Vauvakirja hankitaan myös. Esikoiselle kummit ostivat vauvakirjan, mutta oon nyt kyllä niin ihastunut tuohon Mauri Kunnaksen vauvakirjaan, että voisin sen hankkia itse jo vähän aiemminkin :heart: Esikoinen sai kirjansa siis vasta ristiäisissä.

Meillä mies ei ole lihonut. Ehkä muutaman kilon on lihonut meidän yhteisen elämän aikana, mutta ei mitenkään huomattavasti niitäkään. Herra mahtuu sentään samoihin vaatteisiin kuin seurustelun alkutaipaleella, toisin kuin minä :LOL: Nyt mulla onkin inspis päästä laihduttamaan kesäkuntoon, olis yhdet häätkin tiedossa. Pitäis olla edustavana siis! Tässä odotuksen aikana kaivelen kaikenlaisia reseptejä terveellisiin ruokiin ja jonkinlaista liikuntasuunnitelmaa koitan tehdä kans. Toivottavasti on itsekuria keväällä ja pääsisin tavoitteisiin :)
 
Uuden pinon korkkaus Huhheijaa kun on paljon luettavaa!! Siitä taitaa olla pari viikkoa kun täällä viimeksi käynyt muutenkaan...Luen läpi noi jutut ajan kanssa niin pääsee kommentoimaan!
Neuvolakäyntikin oli viikko sitten ja uusi jo viikon päästä eli 2 viikon välein nyt jatkossa sitten.

31+3

Painoa: +610g/vko (yht. tullut 12,7kg) saman verran tai vähän vähemmän kuin edellisistä
Paineet: 125/71 (pulssi sata kun tulin vauhdilla neuvolaan) mun paineet yleensä n. 114/61
Hemppa: 134-pysynyt eli ei tarvetta lisärautaan enää
SF 27,5
Tarjonta:
ensin istui ja sitten kääntyi poikittain eli miten sattuu:D edelliset kääntyneet joskus 35-36 paikkeilla alaspäin. Mullakin tilava lantio joten perätila synnytys mahdollinen jos näin kävisi.
Vauvan sykkeet: 140-150

Ei tarvetta sokeritestiin.
Vauva tuntuu kuulemma "pieneltä" mutta kasvaa tasaisesti. Kävin vyöhyketerapeutilla joka vannoi lapsen olevan poika. Itsekkin olen sitä mieltä. Molempia sorttia jo löytyy joten ei ole sinänsä mitään väliä! Hauska aina arvuutella kumpi on tulossa.
Selluliittivoiteista näin kosmetologina en kyllä suosittele niiden käyttöä raskaus tai imetysaikan koska sisältävät yleensä aika voimakkaita vaikuttavia aineita mm. eteerisiä öljyjä, kofeiinia ja leviä joten imeytyminen verenkiertoon>vauvaan tapahtuu. kaikista tehokkain tapa kuivaharjaus!!! eli hanskat vaan käteen ja perunapeltoa hinkkaamaan. Myöskään ei voi liiaksi muistuttaa veden juonnin tärkeydestä!
Lohdutukseksi voin kuitenkin kertoa että on tutkittu fakta että rasva naisen elimistössä palaa (myös siis se mikä oli ennen raskautta) kaikista tehokkaimmin juuri vuosi synnytyksen jälkeen. Ja imetys tehostaa asiaa. Monet huippu mm. fitness) urheilijat ovat saaneet parhaat tulokset juuri lapsen saannin jälkeen. Jostain syystä aerobinen ja voimaharjoittelu tuottavat tulosta silloin parhaiten. Sitten kun katsioo vähän että mitä syö niin kyllä ne kilot karisee ja selluliitti häviää sitten aikanaan. Jos vielä 8-9kk päästä on raskauskiloja niin sitten vika on kyllä ruokatottumuksissa.
Onneksi ihmiset kiinnittävät huomion vauvaan eikä äitiin seuraavina kuukausina joten ei niitä kilojakaan niin huomaa :LOL:
Töitä enää 2 viikkoa jäljellä ja äitiysloman aloitus korkataan haikaranpesän synntysvalmennuksella ;) Monet kaverit ovat käyneet ne valmennukset ja keskustelut kätilön kanssa mutta sitten on käynyt kuitenkin niin että synnytyksen alettua on haikaranpesä ollutkin täynnä ja synntys on tapahtunut ns. normiosastolla.
Synnytys alkaa pyöriä jo mielessä pikku hiljaa-niin utelias jo näkemään kuka siellä mahassa oikein on myllännyt kaikki nämä kuukaudet!!!
Ärtyisyys on muuten lisääntynyt ja pinna on huomattavasti kireämmällä nykyisin kuin esim. 1-2 kk sitten, liekö joku luonnon tapa valmistaa tulevaan..että saa todella tarpeekseen tästä mahasta!!

Palaan myöhemmin kommentoimaan lisää.

Jouskari & 32+5
 
Ja mä olen muuten varmasti tämän pinon mattimyöhäinen!! Yhtään tavaraa tai vaatetta yms. ei ole vauvalle hankittuna vaikka L.A ensimmäisten joukossa 27.3. ei kai tässä vielä ole mikään kiire?? Ekaks pitäs varmaan muutta lasten huoneitten järjestykset ja sisustaa ja raivata tilaa uudelle perheenjäsenelle..no äitiyslomalla sitten:xmas:
 
Nenäverenvuotoa täälläkin. Esikoisen aikana ei ollut moista vaivaa lainkaan ja nyt on ollut ehkä jotain 5 eri kertaa. Ei nyt mitään kovin runsasta onneksi.

Maitoa on nyt tullut ekat tipat. Esikoisen aikana tuli jo puolivälin tienoilla ja nyt vasta tosiaan nyt rv30+5, mutta oli ihan mieluinen havainto, että kyllä kroppa valmistautuu tulevaan.
Oon arponut että ostanko kestoliivinsuojat vai kerttikset. Olin jo ostamassa kestoja, mutta mies tuumas, että jaksaako niitä oikeasti olla pesemässä, joten mulla ei ole sitten vielä hommattuna kumpiakaan.
Esikoisen aikana oli käytössä kertakäyttöiset. Nyt jotenkin olis innostusta olla egologisempi, mutta en tiedä onko sen kummempaa jaksamista.

Äitiysvaatteita mulla ei ole kovin paljon, en ole raaskinut hirveästi ostella. Yhdet farkut menee ja sitten mulla on sellaisia lököhousuja jotka menee tän vatsankin kanssa. Miehen toppatakkia olen lainannut pojan kanssa ulkoiluun ja miehen pitkät kalsarit on ollu hyvässä käytössä :LOL:

Vauvakirjoista esikoisella meillä on Rachael Hale: Elämäni vauvana, joka on aika söpö ja pastilli.
En vielä tiedä hommaanko samanlaisen vai millaisen, nyt kuitenkin tulossa tyttö joten vois hommata erilaisenkin, jos tulis toinen poika niin varmaan tykkäisin sitten että molemmilla olis samanlainen kirja.

Masussa on nyt parin viikon ajan tuntunut silloin tällöin hikottelua. Tuntuu ihan tuolla alavatsalla. Viime neuvolassa vauva oli raivotarjonnassa ja on varmaan pysynytkin niin, vaihtelee vaan kylkeä kummalla puolella on peppu ja jalat, mutta yleensä on niin että tunkee peppua tuonne oikealle kylkiluita kohti ja potkii sitten vasemmalle.
 
Liivinsuojukset: Mulla sekä kertakäyttöisiä 100 kpl hommattuna, että 4 paria kestoja. En jaksa pelkästään niitä kestoja kun sitä pyykkiä tulee muutenkin ihan tarpeeksi, mutta niillä mennään niin paljon kuin mahdollista =) Monetko liivit pitäisi etukäteen hankkia? Mulla nyt yhdet yöliivit (Carriwellin ne kaikkein halvimmat, ei tue isoja rintoja mut tosi mukavat ajatellen just yökäyttöön) ja sit on nätit Noppiesin valkoiset ihan päiväkäyttöön. Ajattelin josko noilla pääsis alkuun ja varmaan tilaan netistä sitten lisää kun maito kunnolla noussut jne.

Äitiysvaatteita mullakaan ei ole kovin paljon, paitoja ei yhtään. Housuja on muutamat joilla olen pärjänny enkä enää ostakaan lisää. Imetyspaitoja olen etukäteen hommannu ne 2 T-paitaa ja 1 pitkähihaisen.

Alkaa hankinnat onneksi olla vähissä, kun ei sitä aikaakaan ole enää kauheasti. Auto on kyllä vielä hankintalistalla :headwall: Miestä kun ei vaan meinaa saada pidettyä poissa tontilta. Toisaalta hyvä että on nyt siellä eikä sitten kun vauva syntyy! Ja arvostan kyllä suuresti sitä mitä tekee, harva mies nykyään rakentaa itse perheelleen kodin :heart: Niin on mun isäkin tehnyt aikanaan ja sama miehen isä ja kyllä se munkin miehelle tuntuu olevan kunnia-asia.

Hikottelua täälläkin masussa aika-ajoin ja on kyllä hauskan tuntuista :D

Poksuu tänään, mut nyt olen pudonnut kärryiltä monesko viikko menossa... Oisko 32?
 

Yhteistyössä