Ostatteko te muut kaikki kakut aina leipomosta ja ruuat pitopalvelusta?

  • Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
"Anne"
En. Leipominen on helppoa ja nopsaa ja saa just sen näköstä ja makusta kun itse tahtoo. Tykkään myös voileipäkakuista, mutta en leipomon tekemänä joten itse tehtävä sekin.
Joihinkin isoihin juhliin voisi ruuan tilata kyllä, mutta ei ole vielä tarvinnut.
 
Kaisu2
Leivon itse, mutta se on tällä hetkellä enemmän raha- kuin arvostuskysymys. Mielelläni käytän leipomoita ja pitopalveluja arjen juhlissa sitten kun on varaa! Vertautuu mun mielestä ravintolassa syömiseen, se on ihan ok.

Ai että mua on aina pänninyt, kun kotiäititätini dissaili omaa duunarimutsiani siitä, että meillä on syöty kaupan leivonnaisia, kun taas kotona perssiillään päivät pitkät istuva täti on leiponut itse. Voi nyt helkkari sentään, miten pikkumaista ämmäin nokittelua :D

Heti kun vaan on rahaa, niin mä palkkaan kotiapulaisen muutamaksi tunniksi viikossa hoitamaan viikkosiivouksen ja pari arkiruokaa jääkaappiin. Se on lopulta hyvin kohtuullinen investointi siihen, että vapaa-aika lasten ja puolison kanssa lisääntyy.
 
"Sarppu"
[QUOTE="vieraana";29596076]Miksi pitäisi valmiina ostaa kun osaa itsekin tehdä ja sillä tavalla säästää pitkän pennin?[/QUOTE]

Sanoiko joku, että niin PITÄISI tehdä?

Teen yleensä osan itse ja osan ostan valmiina. Mä en arvota sitä kirkasta TSI-kruunua niin korkealle, että tuskailisin hermot kireällä pari päivää etukäteen leipomuksia ja koittaisin siinä samalla hoitaa kaupassakäymiset, siivoukset, lapset ja normiarjen, myöhemmässä elämänvaiheessa vielä vuorotyötkin. Joo ei. Kun on varaa vähän helpottaa omaa taakkaansa ja tukea samalla paikallista yrittäjää, niin miksipä ei. Ei se minun äitiyspisteitäni ainakaan vähennä, että olen leppoisampi ja hyväntuulisempi äiti, kun en stressaa itseäni hengiltä ;)

Molempien lasten ristiäisiin olen todellakin varannut tilat seurakunnalta ja ostanut kakut ja voileipäkakut leipomosta. Minä en ala vastasynnyttäneenä puunata kotia ja leipomaan vieraille. Anoppi ja äitini ovat yleensä halunneet jotain leipoa ja se on musta ihan kiva ele. Itse olen tullut vauvan kanssa lähinnä valmiisiin juhliin, enkä suostu kokemaan tästä(kään) mitään huonoa omatuntoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
-75
Teen kyllä itse yleensä kaikki. Tai mummut tai sisko tuo kyllä usein synttäreille myös jotain leipomuksia. Poikkeus on ollut lasten ristiäiset joihin voileipäkakut on tilattu leipomosta tai pitopalvelusta, mut muut tarjottavat ristiäisiinkin tehtiin itse (minä, mummut).
 
Miuski harmailee
Oi itse teen ja laitan! On ihanaa suunnitella tarjottavia ja valmistaa ne. Ja tietty saada kehuja valmiista :) Oikeasti saan parempia itse tehtynä. Muuten kaikki tehty itse, paitsi omat häät järjestettiin ravintolassa, josta koko menu.
 

Yhteistyössä