Otetaanhan taas välillä hauskoja murresanoja..

  • Viestiketjun aloittaja pohojos-pohojanmaalta
  • Ensimmäinen viesti
Turun seudulta ilmeisesti sana KUI? tarkoittaa samaa kuin miksi.
Sanoin kaverilleni että alan keittää kahvia, johon hän että KUI?
ehdiin jo selittää hyvän tovin että miten kahvia keitetään ennenkuin tajusin toisen tarkoittavan että MIKSI keitän kahvia.
Koska kui sanasta mieleen tulee lähinnä kuinka.
Ja pohjanmaalta olen itse.
 
Turun seudulta ilmeisesti sana KUI? tarkoittaa samaa kuin miksi.
Sanoin kaverilleni että alan keittää kahvia, johon hän että KUI?
ehdiin jo selittää hyvän tovin että miten kahvia keitetään ennenkuin tajusin toisen tarkoittavan että MIKSI keitän kahvia.
Koska kui sanasta mieleen tulee lähinnä kuinka.
Ja pohjanmaalta olen itse.
joo ja turussa sanotaan et KETÄ? kun tarkoitetaan kuka, ketkä, kenen yms. TODELLA rasittavaa :D
 
maahan-nakattava =moppi
ikkunakarva = ikkunanpesijä
mo =moikka
londi on aina londi
no joo lohja on aikas sa ma ku muu etelä :)
meillä tosin on et puolet lohjasta väittää et "minä" on :mää ja löput mä.ja lohja pieni paikka.
lohja on pitkälti semmonen joka käyttää paljon murteita muualta,esim,kui,häh,thäh ja muut lyhenne löpinät :)
 
Viimeksi muokattu:
"joo"
[QUOTE="Vieras";22085178]Ei avvaimet vaan auvaimet. T. Vieras jolla asuu sukulaisia Pohjois-pohjanmaalla. Hauska murre.[/QUOTE]

vaan auaimet. Vai lausutko tosiaan kyseisen sanan v -kirjaimen kanssa?
 
merlaa5
Turun seudulta ilmeisesti sana KUI? tarkoittaa samaa kuin miksi.
Sanoin kaverilleni että alan keittää kahvia, johon hän että KUI?
ehdiin jo selittää hyvän tovin että miten kahvia keitetään ennenkuin tajusin toisen tarkoittavan että MIKSI keitän kahvia.
Koska kui sanasta mieleen tulee lähinnä kuinka.
Ja pohjanmaalta olen itse.
Ja Porissa myös...Samoin tuo ketä kun tarkotetaan kuka jne...
 
Me oltiin aikoinaan ekaa kertaa anoppilassa syömässä ja mies sit meni pyytämään multa kakkoa. Mietin siinä itsekseni et ei se nyt kai kakkaa pyydä ruokapyödässä ja kakkuakaan ei näkyny.
Nykyään jo tiedän mitä on kakko, mut en edelleenkään osaa ko. sanaa itse käyttää :D
 
"Kaisa"
Oulun seudulla "pannaan" palio.. eli "kuuntele miten tuo lintu pannee" (eli kuuntele miten lintu laulaa), "pane se kiria pois", lähetään aian pannoon = lähdetään tekemään esim. lehmä aituusta
 

Yhteistyössä