Oulun seudun kuumeilijat!

Toki saa kysyä :) Iha siitä syystä johtuu viivästys,ku lähtään reissuun nyt.Syön siis pillereitä ja menkat ois siis just reissupäivinä,mikä ei passaa :/ Ja alotin jo uuen liuskan aikasemmin,ku ei tajuttu et vois ne jo jättää poies.On siis ollu puhetta vauvasta jo kauemman aikaa kylläkin.
Aateltiin siis et no nyt heinäkuussa sitten alotetaan,kun nyt vasta sitte hoksattiin että ei voikaan vielä :( Onkohan tarpeeks vaikeesti selitetty :D
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Torstai 14.7

Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

Mesikämmen: 20v. -- kp 45/30-32 -- yk 2 -- 1. lapsi
Adalemina: 23v. -- kp 38/36 -- yk 2 -- 3. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 34/28 -- yk 1 -- 1. lapsi
anneli80: 31v. -- kp 33/32-37 -- yk 10 -- 2. lapsi


Kp 21-29 -->


Moonbride: 20v. -- kp 28/33 -- yv 2 -- 1. lapsi
Onnenmuru: 29v. -- kp 25/34 -- yk 2 -- 1. lapsi


Kp 11-20


felina: 25v. -- Kp 14/30??? -- yk 1 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- kp 14/?? -- tammikuu 2010 -- 1.lapsi


Kp 1-10


Nöhveli: 26v. -- kp 1/?? -- yk 1 -- 1. lapsi


Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

mamakone: 35v. -- aloitusajankohta ? -- 5. lapsi
Maria-80: 31v. -- heinäkuu 2011 - 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- aloitusajankohta ? -- 4. lapsi
Sennay: 21v. -- kesä 2012 -- 1. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- heinäkuu 2011 -- 1.lapsi
mamitsi: 27v. -- elokuu 2011 -- 3.lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- kp 40/38-42 -- yk 3 -- 2. lapsi
 
Ihanaa kun pääsit yrittäjien listalle Nöhveli. Plussatuulia!! :whistle:

mamitsi lisätty listoille. Eihän elokuuhun onneksi enään pitkä aika ole! ;)

Onnellinen<3: Eikös sinulla ole ensimmäinen luomukierto pillereiden jälkeen? Nehän saattaa venyä. :/ Tsemppiä odotteluun. Se on turhauttavaa!!

ON: Ei vieläkään menkkoja. Viikonloppuna testaan, jos täti ei kurvaa paikalle. Sitten lääkäriin jos negaa edelleen näyttää...
 
mamitsi Tervetuloa! :flower:


Mitäs täällä muille kuuluu? Mesikämmenellä ei ilmeisesti menkkoja vieläkään?


Mulla loppui terokuuri sunnuntaina eikä menkkoja ole vieläkään :confused: Kaikenmoisia kipuja on, eilenkin tuntui että alkavat juuri sillä hetkellä mutta ei minkäänlaista vuotoa. Eilen tuli oikein paljon valkovuotoa, mikä on mulle harvinaista. Mitähän tuolla oikein tapahtuu... Raskaustestin olisin jo painunut ostamaan, mutta mies toppuuttelee. En vain voi olla toivomatta, että nyt olisi tärppi käynyt kun ei olla oikein edes yritetty. Aika näyttänee :)
 
Oi, moonbriden tilanne kuulostaa lupaavalta. Tsemppiä piinapäiviin.

Harmi, että onnellisen kiertokin tuntuu venyvän.. Tosin eikös 35 päivänen kierto ainakin ole vielä ihan normaali? Tsemppiä kuitenkin odotteluun.

Nöhvelille onnea nyt kunnolla yritykseen. Ja mamitsulle tervetuloa mukaan!

Omista kuulumisista sen verran, että odotetaan, odotetaan, odotetaan. Piinaavaa! Mutta kai tää kasvattaa luonnetta
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Perjantai 15.7

Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

Mesikämmen: 20v. -- kp 46/30-32 -- yk 2 -- 1. lapsi
Adalemina: 23v. -- kp 39/36 -- yk 2 -- 3. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 35/28 -- yk 1 -- 1. lapsi
anneli80: 31v. -- kp 34/32-37 -- yk 10 -- 2. lapsi


Kp 21-29 -->


Moonbride: 20v. -- kp 29/33 -- yv 2 -- 1. lapsi
Onnenmuru: 29v. -- kp 26/34 -- yk 2 -- 1. lapsi


Kp 11-20


felina: 25v. -- Kp 15/30??? -- yk 1 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- kp 15/?? -- tammikuu 2010 -- 1.lapsi


Kp 1-10


Nöhveli: 26v. -- kp 2/?? -- yk 1 -- 1. lapsi


Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

mamakone: 35v. -- aloitusajankohta ? -- 5. lapsi
Maria-80: 31v. -- heinäkuu 2011 - 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- aloitusajankohta ? -- 4. lapsi
Sennay: 21v. -- kesä 2012 -- 1. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- heinäkuu 2011 -- 1.lapsi
mamitsi: 27v. -- elokuu 2011 -- 3.lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- kp 40/38-42 -- yk 3 -- 2. lapsi
 
Mesikämmen, juu on ensimmäinen luomukierto. Mut kauanko mun pitää jaksaa oottaa? Toisaalta..mukavaahan se on kun ei oo menkkoja, mut tässä elämäntilanteessa haluaisin ne menkat äkkiä, että vois taas lähtä iloisin mielin uuteen kiertoon :) Niinkuin varmaan sinäkin?

Oon lähdössä piknikkiin illalla ja lauantaillekin olis mukavaa menoa. En vaan millään uskalla alkoholin kanssa läträtä :( piinaavaa aikaa! Huomenna aamulla ois testin paikka. Saapa nähdä!
 
Onnellinen<3: Se on niin yksilöllistä. Ei se auta muu ku odottaa vaikka se on turhauttavaa. :/ Joo kyllä mielellään haluisin, että menkat alkais jos en kerta raskaana ole. Vielä yhden testin teen ja jos se on nega niin soittoa tosiaan sinne lääkärille.. Joillakinhan ei raskaus edes näy normi testeillä vaan pitää verikokeella varmistaa.. En vaan jaksa uskoa, että olisin yksi heistä. :D
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Lauantai 16.7

Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

Mesikämmen: 20v. -- kp 47/30-32 -- yk 2 -- 1. lapsi
Adalemina: 23v. -- kp 40/36 -- yk 2 -- 3. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 36/28 -- yk 1 -- 1. lapsi
Moonbride: 20v. -- kp 30/33 -- yv 2 -- 1. lapsi


Kp 21-29 -->


Onnenmuru: 29v. -- kp 27/34 -- yk 2 -- 1. lapsi


Kp 11-20


felina: 25v. -- Kp 16/30??? -- yk 1 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- kp 16/?? -- tammikuu 2010 -- 1. lapsi


Kp 1-10


anneli80: 31v. -- kp 4/32-37 -- yk 11 -- 2. lapsi
Nöhveli: 26v. -- kp 3/?? -- yk 1 -- 1. lapsi


Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

mamakone: 35v. -- aloitusajankohta ? -- 5. lapsi
Maria-80: 31v. -- heinäkuu 2011 - 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- aloitusajankohta ? -- 4. lapsi
Sennay: 21v. -- kesä 2012 -- 1. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- heinäkuu 2011 -- 1. lapsi
mamitsi: 27v. -- elokuu 2011 -- 3. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- kp 40/38-42 -- yk 3 -- 2. lapsi
 
Täällä testattu nega tänä aamuna... Ahdistaa ja itkettää. Eikö terotkaan enää toimi? :( Olen jo lopussa tämän asian kanssa, mietin jo yrityksen lopettamista, luovuttamista. Vauvankaipuu on kuitenkin niin kova, että en taida sitä tehdä. Alkaisi edes menkat. : /
 
^ no voi surku :( Pahoittelut siis negasta...

Ilmeisesti noiden terojen pitäis käynnistää menkat suhteellisen pian kuurin loppumisen jälkeen?

Mikäs on Onnellisen tilanne?

Mulla olis nyt näillä näkymin viikko piinaa vielä jäljellä, jos ei sitten menkat ala jo aiemmin. Ja voi hitsin pimpulat, millaiseksi tuuliviirinä oloksi tämä menee. Huh. Välillä on ihan luottavainen ja odottavainen mieli... Kunnes taas tulee päälle sellanen älyttömän varma olo, ettei oo tärpänny ja yritän oikeen psyykata itteäni eteenpäin.

Mahassa on nippaillu parina päivänä oudolla tavalla ja pahaa mulla on tehny nyt pari kolme päivää putkeen hyvin lievästi. Nälkäisenä etominen on kovimmillaan ja sitten ruokailun jälkeen rauhottuu...
Noista oireista en kuitenkaan uskalla alkaa fiilistelemään, koska en tunne kroppaani vielä pillereitten syönnin jäljiltä muutenkaan, joten voi ihan hyvin olla ihan muuta hormoonitoimintaa. Toisekseen kuulostelen itteäni enemmän ku koskaan, joten siksikin saatan löytää noita uudenlaisia tuntemuksia. Tai sitten mulla vaan on joku lievä mahatauti ja se aiheuttaa pahanolon ja nippailut..
 
^^ Pahoittelut täältäkin negasta :(

Onnenmurulla onkin kyllä niin piinaavat päivät edessä.En malta kyllä ite oottaa et pääsee tuonne yritys puolelle!Toivotaa ettei ne menkat ennää tulisi ja ei olisi tuntemukset mahatautia ;)
 
No niin... Minut saa sitten siirtää "yrittäjiin", nyt sunnuntaina siis kp 1/ ?

Vuosia sitten kun ensimmäistä kertaa kaikesta tulevasta pahasta tietämättömänä vauvaa alettiin toivomaan, luomukierrot saattoi pahimmillaan venyä yli 90 päivän... Sitten kuvioihin tulikin Terolutit ja Clomifenit ennen kovempia aineita. Nyt taas edellisen kerran ennen pillereitä kierrot oli koko ajan inhimillisiä alle 40 päivän mittaisia ja munasolukin tuntui pco:sta huolimatta irtoilevan ihan kiitettävästi. Saa nähdä mitä mieltä kroppa tällä kertaa on.. Endoakin kun löytyy, niin siitäkään ei koskaan tiedä miten villiintyy ilman pillereitä. Ihanata tämä naisen elämä. :D

Moonbridelle pahoittelut.... :|
 
Viimeksi muokattu:
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Sunnuntai 17.7

Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

Mesikämmen: 20v. -- kp 48/30-32 -- yk 2 -- 1. lapsi
Adalemina: 23v. -- kp 41/36 -- yk 2 -- 3. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 37/28 -- yk 1 -- 1. lapsi
Moonbride: 20v. -- kp 31/33 -- yv 2 -- 1. lapsi


Kp 21-29 -->


Onnenmuru: 29v. -- kp 28/34 -- yk 2 -- 1. lapsi


Kp 11-20


felina: 25v. -- Kp 17/30??? -- yk 1 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- kp 17/?? -- tammikuu 2010 -- 1. lapsi


Kp 1-10


anneli80: 31v. -- kp 5/32-37 -- yk 11 -- 2. lapsi
Nöhveli: 26v. -- kp 4/?? -- yk 1 -- 1. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- kp 1/?? -- yk 1 -- 1. lapsi


Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

mamakone: 35v. -- aloitusajankohta ? -- 5. lapsi
Maria-80: 31v. -- heinäkuu 2011 - 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- aloitusajankohta ? -- 4. lapsi
Sennay: 21v. -- kesä 2012 -- 1. lapsi
mamitsi: 27v. -- elokuu 2011 -- 3. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- kp 40/38-42 -- yk 3 -- 2. lapsi
 
Minut saa poistaa kokonaan listalta, nyt ei pysty paljoa edes käymään täällä kun kaikki ahdistaa ja rahaa ei siihen leikkaukseen ole aikoihin. Nyt menee kaikki muualle ja mieskin vaihtoi juuri työpaikkaa niin ei edes saada muutamaan kuukauteen säästöön...
 
Huomenta jälleen näin viikonlopun jälkeen!

Pahoittelut kaikille negan saanneille. Minä myös testasin negan lauantaina, eikä menkkoja näy..

Millonkohan saatais sellainen kiva plussa-aalto tähän meidän Oulun pinoon? Kukakohan on se ensimmäinen, joka sitten taikoo plussatuulia myös meille muille? :)

Vilhelmiina78, missä vaiheessa sitten lompsit lääkärin juttusille, kun noin kierrot venyi? Vai elitkö vaan niiden mukana?

Hui että jännittää Onnenmurun puolesta :) Ole sinä se plussa-aallon aloittaja, jookosta? :)
 
Voiskos tuohon listaan lisätä tjot-osion? Minut voisi lisätä sinne. Päätettiin miehen kanssa antaa varsinaisen yrittämisen olla ja perumme myös lapsettomuuspoliajan. Minulla on niin kovat paineet siitä, että parempi näin. Otamme asian uudelleen esille sitten joskus kun sen aika on. Tuntuuhan tämä pahalta, mutta toisaalta helpottavalta. Ei tarvitse stressata laihduttamisesta tai kiertopäivistä.


Menkkoja ei ole vieläkään, joten sen verran joudun lääkäriin menemään ellei ala. Soittelen laps.polille heti kun se aukeaa ja kyselen, että mitäs tämän tilanteen kanssa tehdään. Kierto kun pitäisi saada pyörimään vaikka ei varsinaisesti yrittäisikään.


Täällä varmaan pyörin edelleen, ellen sitten päätä lopettaa tätäkin. Täältä kuitenkin saa korvaamatonta tukea, niin en tahtoisi tätä lopettaa. Mutta näillä mennään.
 
Onnellinen<3 ihan alussa menin lääkäriin jo n. 5 kuukauden jälkeen pillereiden lopettamisesta kun tuntui ettei kaikki ole kohdillaan... sieltähän sitä pco diagnoosia ym. alkoi löytymään.. ja sain samantien Terolutit ja Clomifenit käyttöön, mikä jälkikäteen ajateltuna oli todella tyhmää Mehiläisen gyneltä, Clomifenit ilman mitään seurantaa!! Olisi voinut käydä pahastikin...

Väestöliitolle hakeuduin melko pian ja tuolla lääkesekoituksella edettiin ja saatiinkin alkuun ne pari kaksosraskautta.. mutta keskenmenojen jälkeen kierrot lähti aina venymään ihan mahdottomiksi.. Paino nousi edellisten + IVF hoidon myötä 12 kiloa ja putosi saman verran muutamassa kuukaudessa kun lapsettomuushoidot lopetettiin kokonaan. Silloin tasaantui myös kierrot, jotka on siis olleet inhimilliset siitä saakka. Kukaan ei tiedä miksi. Myös pco näyttää rauhallisemmalta kuin aiemmin.. Olen ollut koko ajan lääkäreille se "tätä ei tapahdu juuri kellekkään" tyyppi :p "kiva" että voi edes jotenkin olla erilainen.

Täällä moni tuntuu painiskelevan tuttujen tunteiden kanssa, en voi muuta kun toivottaa kovasti jaksamista!!! Niin monta suota olen itsekin läpi käynyt tämän "projektin" aikana ja usko on loppunut monta kertaa.. ja se yksi avioerokin saatu aikaiseksi. Kun vuosia on mennyt nyt jo yli viisi ja erityyppisiä keskenmenoja enemmän kuin tarpeeksi niin ajatukset on tasaantuneet paljon. Toivon, ettei kenenkään teidän tarvitse käydä läpi näin pitkän kaavan mukaan, itsekin kun edelleen olen siinä nollapisteessä.

Suosittelen lämpimästi Väestöliiton klinikkaa Medipoliksessa... ihania lääkäreitä ja hoitajia, vastaanottohenkilökuntaa myöten. Siellä voi käydä vaikka kerran juttelemassa tilanteesta, mihinkään hoitoihin lähtemättä.. Itsekin olen käynyt edelleen aina ultrassa kun raskaustesti on ollut positiivinen, vaikkei hoitoja minulle enää anneta. Ottavat mielellään entisiä asiakkaita käymään =)
Ja tämä tietysti koskee teitä kanssasisaria, jotka painiskelevat kierto-ongelmien kanssa tai kun raskaus ei ole alkanut pitkän ajankaan päästä....
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Maanantai 18.7

Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

Mesikämmen: 20v. -- kp 49/30-32 -- yk 2 -- 1. lapsi
Adalemina: 23v. -- kp 42/36 -- yk 2 -- 3. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 38/28 -- yk 1 -- 1. lapsi


Kp 21-29 -->


Onnenmuru: 29v. -- kp 29/34 -- yk 2 -- 1. lapsi


Kp 11-20


felina: 25v. -- Kp 18/30??? -- yk 1 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- kp 18/?? -- tammikuu 2010 -- 1. lapsi


Kp 1-10


anneli80: 31v. -- kp 6/32-37 -- yk 11 -- 2. lapsi
Nöhveli: 26v. -- kp 5/?? -- yk 1 -- 1. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- kp 2/?? -- yk 1 -- 1. lapsi

Tjot

Moonbride: 20v. -- Tjot -- 1. lapsi


Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

Maria-80: 31v. -- heinäkuu 2011 - 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- aloitusajankohta ? -- 4. lapsi
Sennay: 21v. -- kesä 2012 -- 1. lapsi
mamitsi: 27v. -- elokuu 2011 -- 3. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- kp 40/38-42 -- yk 3 -- 2. lapsi
 
Vilhelmiina78, Kiitos tyhjentävästä, mutta niin kovin surullisesta vastauksesta. Ei ole ollenkaan reilua, että toiset joutuu kamppailemaan raskautumisen eteen noin paljon!! Se on niin väärin. Tiedän että oma äitinikin on saanut monta keskenmenoa ennen minua, ja ollaan puhuttu asiasta jonkun verran. Hän sanoi kerran ettei ollut mitään niin kauheata kun istua lääkärin odotusaulassa, jossa muut naiset olivat tulemassa tekemään aborttia, ja hän olisi halunnut lapsen hinnalla millä hyvänsä. Periksi hän ei kuitenkaan antanut, ja sen jälkeen saanut kaksi täysin tervettä, ja sitäkin rakkaampaa lasta.

Joten itse en ole koskaan pitänyt lasten saantia mitenkään helppona hommana. Toisille niitä näyttää vaan putkahtelevan, ja toisille ei. Maailma on epäreilu paikka!

Minulla on vasta ensimmäinen kierto menossa pillereiden jälkeen, mutta halusin vain tietää mikä on yläraja kierron venymiselle. Melkein kymmenen vuotta sitten mun menkat piti aloittaa keltarauhashormooneilla, koska eivät muuten alkaneet. Oli välillä vuodenkin tauko ilman menkkoja. Siitä myös kumpuaa tämä pelko, että entä jos kaikki ei ole minulla kohdallaan. Ja milloin pitäisi huolestua.. Heräsin viime yönä ihan järkyttävään mahakipuun, joka jatkui aamuun asti. En voinut olla juuri missään asennossa kun niin sattui. Mutta kipu oli ylävatsassa, joten liekkö sekään liity mitenkään tähän menkkojen alkamiseen/raskautumiseen. Vieläkin tuntuu, mutta nyt jo vähemmän.

Väestöliiton Medipolikseksen klinikka on minullekin tuttu. Ihanat hoitajat, joiden luona kävin yhteensä 4 vuotta tasaisin väliajoin tutkimuksessa. Mutta en tiennyt, että sinne voi vieläkin mennä, vaikka tutkimus on loppunut. Varmasti otan heihin yhteyttä ja kysyn lisäneuvoja jos tulee tarpeeseen. Leena-lääkäri varsinkin oli hyvin ihana, ja muistaakseni juuri lapsettomuushoitoihin erikoistunut.

Mitenkäs muilla menee?
 

Yhteistyössä