Oulun seudun odottajat

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 10:25 JoannaH kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 10:00 KolmeKertaa kirjoitti:
Täälläkin yksi oululainen. LA 7.7. Ja kolmas tulossa.

Käyn Myllyojalla neuvolassa. Kohdunkaula mulla pehmee, ja alhaaltapäin auki. Lepoa pitää siis olla, ei hommailla, kahden viikon välein katsotaan tilanne. Pelottaahan tuo, supistelee iltaisin kovasti.

Iloista kevättä kaikille!
Tässä myllyojan asiakas myös! :wave: :wave: :wave:
No hei =)
 
Pepsukka81 harmailee
Piipa75: Kuka tahansa voi mennä, ei ole väliä kuinka pitkällä olet :).

Täällä voidaan hyvin, olen saanut luvan jo käydä jopa kävelyllä :). Neiti on massussa vilkas ja massukin tuntuu kasvaneen- ehkä kohta jopa huomaa, että olen raskaana. Toisaalta toivoisin, ettei sitä kauheasti huomaisi, mutta olisihan se loppuajasta mukava, että raskaus edes näkyisi- tuntuisi ehkä enemmän raskautetulta. Hmm..jos joku ymmärsi. Omat vaatteet kyllä menee päälle vielä hyvin, ettei vaateostoksia ole onneksi tarvinnut tehdä...

Miten se tapaaminen ?
Minkä alan ammatin edustajia olette ?

Pepsukka ja massuneiti 32+2
 
Minä olen ammatiltani maisemasuunnittelija / viherrakentaja, saa nähdä kuinka pitkään pystyy miesten mukana olemaan piharakennushommissa. Toisaalta voi valikoida itselleen helpoimmat ja mukavimmat työt hyvällä syylä :whistle:
 
Heipsan!

Täällä itsestään ilmoittelee 30-vuotias jouluvauvan odottaja. Eli ihan on alussa tämä raskaus, ja mitä vaan voi tietty tapahtua, niin ei viitsi ihan kauheesti huudella lähipiirille aiheesta. Onneksi on tää palsta, niin on saanu täällä vaihtaa ajatuksia, ja huomata että en mä ole todellakaan ainoo näiden vuoristorataa menevien ajatusteni kanssa. Tää tonttu Toljanteri on meille ensimmäinen, joten siksikin tää kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Neuvolassa käynti on tossa toukukuun puolivälissä, ja myllyojan neuvolassa alamme kulkea. Sen verran neuroottinen kyllä olen, et käymme Gynekossa alkuajan ultrassa vappuviikolla. Et sellaista tänne. :)
 
Hei!

Osaatteko oululaiset kertoa missä aiheessa täällä käydään noissa valmennuksissa? Ku mul on menossa 27 viikko ja sanallakaan ei oo asiasta mainittu, enkä oo hoksannu kysyä.. Millon niistä on teille muille kerrottu?
 
Moikka Nannu83!

Lueppas mun edellinen viesti. Me kun asioidaan samassa neuvolassa =)

Mulle kyllä kerrottiin nyt viimeksi ja oishan sullekkin jo pitänyt mainita kun olethan mua "edellä", hassua toimintaa.

Mulle kerrottiin, että toukokuussa on valmennuksia parina päivänä ja seuraavat vasta elokuussa, eli teidänkin varman häätyy tulla toukokuun valmennuksiin!

Onkohan meitä siellä monta, siis maikkulassa? =)
 
Ai kiitos tellervo!!

Empäs ollut huomannut, että sinäkin käyt maikkulassa, vaikka tekstisi olin lukenutkin =) Siitä mulle tulikin mieleen, että millonkahan niiden pitäis olla.. No pittää muistaa ens kerralla kysyä etten jää ilman, ku on se ensimmäistä odottavalle kaikki mahdollinen tuki ja tieto tärkeetä. Tai ainakin mulle B)
 
Ilmoittaudun vielä tähän pinoon, odottaja kun olen edelleen, viikkoja tasan 41+0 :eek: :kieh: Viimeinen neuvola käynti on tuossa vajaan puolen tunnin päästä, sit neuvolan täti siirtää vastuunsa äippäpolille. Saa nähdä joko se sit tänään soittaa minulle sieltä ajan.

Kaikkea synnytykseen viittaavia merkkejä olen useamman viikon seuraillut, mutta ei niin ei, olenkin jo iskostanut päähäni, että tää ei taida ilman käynnistystä täältä tulla, eli ensi viikkoa odotellessa :whistle: Esikois poika syntyi rv 40+6 eli tää ei kerinny samaan, mutta onneksi kohta loppuu, alkaa melko tuskainen olo jo olla, niin henkisesti kuin fyysisestikin :kieh:

Lisko
 
Olipas mielenkiintoinen lääkärikäynti aamulla... Lääkäri ei saanut otettua yksin papaa, eikä saanut sydänääniäkään kuuluville. Kumpaankin piti hakea hoitaja avuksi, minkä jälkeen onnistuivat. Mietiskelin sitten, että olisko se toinen lääkäri sittenkin ollut parempi ;)

No, kaikki kuitenkin ok ja viikotkin kohdunsuun perusteella pitää paikkaansa, nyt siis 12+2.
 
Millainen ultra Oysissa (tai Kontinkankaallahan se taitaa olla) on?
Siis onko se tavallinen, 3D vai 4D? Jos se on tavallinen, näkeekö siitä lainkaan muuta kuin epämääräistä mössöä?

Rakenneultrausta siis mietin, kun sehän täällä vain tarjotaan.

Oma napa: väsyttää taas, vaikka alkuvaihe on mennyt ohi jo ajat sitten. \|O Tänään tuli täyteen 4 kk ja huomenna alkaa siis 5. kuukausi! Uskomatonta, miten nopeasti aika rientää.

Eilen kävin hierojalla ja pää oli ihan sekaisin sen jälkeen. Hieroja otti varovasti alaselästä. Tänään on koko selkä kipeänä, siis kosketusarkana. Samoin juilii tosi ilkeästi tämä tietokoneella istuminen, jota joudun tekemään 8 h / pv. Miten teillä muilla istumatyötä tekevillä? Onko selkä tullut kipeäksi tai jalat turvoksissa?

Muutoin olo on ok. Liikkeitä odottelen... Ja selkäkivun ja turvotuksen vähenemistä.
 
Nopsasti
Se Kontinkankaan ultra on ns. tavallinen, eli kuva on mustavalkoinen eikä moniulotteinen. Ihan kohtuullisen hyviä kuvia sieltä silti saatiin mukaan, kun rakenneultrassa vauveli on kuitenkin jo ihan vauvelin näköinen, vaikka pieni onkin :) Ja pakkohan sen on riittävän tarkka olla, että sillä ylipäänsä voi rakenneultraa tehdä - siinä katsotaan kuitenkin sydämen kammiot, aivot yms. tärkeät jutut.
 
Nopsasti
Juu, me saatiin liuskallinen kuvia (en muista tarkkaan montako, mutta useita), kun taas samoilla viikoilla kanssani oleva työkaveri sai vain yhden. Niitä sitten tiirailtiin aika tinkaan se ilta ja vielä pari seuraavaakin :)
 
Täällä ollaan. Ei oo oikein pystynyt istumaan koneen ääressä, kun selkä napsuu ja kylkiluut on kovilla.

Ens viikolla alkaa synnytysvalmennus. Kiva mennä yksin. Mutta noh...

Lapsen isän kanssa välit niin ja näin... Nyt on se vaihe menossa, että eipä tarvi soitella. Itse otan yhteyttä, kun jaksan ja haluan. Alko menee totaalisesti hermot sen kanssa.

Mutta nyt takas makuuasentoon.
 
Täällä kans Oululainen odottaja! Viikot nyt 33+2 eli laskettu aika 8.6. Esikoista odotellaan =). 84-syntyny oon ja mies(avio-sellainen) -85. Tuiran neuvolassa käyn, onko muita jotka siellä kulkee??

Joku kyseli että kuinka usein on neuvolakäyntejä ollu... mulla näin:

9+0
11+4 lääkäri
(15+5 ylimääräinen, pitihän ne sydänäänet käydä varmistaan...)
20+3
23+3
25+5
28+6 lääkäri
32+0
seuraava käynti on sit 34+5

Muuten ihan kiitettävän usein ollu käyntejä, mutta tossa alussa ois ollu 9 viikon tauko!! Ultra tietty välissä mut TOSI pitkä tauko kuitenki. Sen takia
kävinki sit ylimääräisen siinä välissä...

Oulussaki pääsee kahteen ultraan 2008 tai 2009, en muista kumpi vuosi. Onhan tuo jo aikaki,kaikissa ympäristökunnissa on päässy jo iät ja ajat..

Vauveli pitää mieletöntä myllerrystä tuolla mahassa, ei paljoa oo paikallaan =) Pojan potkuiksi niitä toivotaan.. En siis tiedä kumpi on tulossa, toki tyttö olisi aivan yhtä ihana!!

t. ticker rv 33+2
 
Täällä ilmoittautuu oululainen esikoisen odottaja :) olen vm-87 ja mies -84.
Raskausviikkoja on nyt tasan 26 ja kovasti liikkuu ja potkii pikkuinen :)
Alku oli aivan kamalaa rajujen oksentelujen vuoksi mutta onneksi se on jo helpottanut.. la on heinäkuun lopulla.
 
Smirtsu
Meitsi, 28-vuotias ensiodottaja, kirjoittelee tässä viimeisillään. Torstaina käynnistellään, jollei ennen sitä tapahdu ihmeitä. Rv on jo kasassa 41+4. Me on kulettu Tuiran neuvolassa, kun Kuivasjärven neuvolan asiakaskuntaan ei enää mahtunut mukaan.
 
Nämä Oulun harvat neuvolakäynnit on kyllä jotain aivan uskomatonta! Miten Oulu kehtaa edes mainostaa itseään millään muotoa, kun kaikissa muissa kunnissa tuntuu olevan käyntejä useammin. Ensiodottajana on niin paljon epäselviä asioita muutenkin.

Suosituksen mukaanhan käyntejä pitäisi olla kerran kuussa. Mulla on tämä väli 9 viikkoa!! (Jos ultra lasketaan käynniksi niin sitten on 7vk). Välillä mietin, että pitäiskö laittaa jotain viestiä Oulun sosiaali- ja terveystoimelle näistä väleistä..

Mulla käynnit on olleet:
neuvola rv 10+0
lääkäri rv 12+4
rakenneultra rv 18+5
neuvola 20+5.

Eli siis yhden kerran olen neuvolassa käynyt ja seuraava on viikolla 20+5. Yhden kerran ruinasin ajan sydänäänten kuunteluun ja verenpaineen & hemoglobiinin mittaukseen, kun huimasi eikä mitään tuntunut. No, sydänäänet kuului, verenpaine oli laskenut entisestään, mutta hemoglobiinia ei edes alkanut ottamaan. Myöskin virtsanäyte multa on otettu vain silloin ennen ensimmäistä kertaa, ei sen jälkeen.

Onko joka neuvolassa käynnit näin harvoin? Itse kuulun valitettavasti keskustan alueelle. Onnistuisikohan neuvolan vaihto jotenkin? Meillä nimittäin Kontinkangas olisi paljon lähempänä..

Terkkusin Piipa rv 16+4.
 
Se on kyllä todella tympeetä kun meillä täällä oulussa on niin harvoin neuvolakäyntejä. Itekkin ensimmäistä odotan niin ois kyllä kivempi ku ois vaikka ennen rakenneultraa ollu neuvola. Mulle kyllä sanottiin, että saa tulla ihan millon vaan käymään jos haluaa mutta enpäs oo käyny kummiskaan eli onkos valittaminen nyt sitte omaa syytä...

Mulla seuraavasti ollu noi käynnit:
9+4 eka neuvola
13+2 eka lekuri
18+3 rakenneultra
22+3 neuvola
ja seuraava lääkäri on viikolla 26+ jotain.

Multa on kyllä joka kerta paitti ultrassa tietty katottu pissa ja verenpaineet, hemoglobiini on kahesti mitattu.
Jospas sitä sitten loppuvaiheessa pitää ravata senkin eestä sitten =)

Semmosta vielä kyselisin kuin nopeesti kela toimii täällä oulussa? En vielä oo laittanu papereita meneen ku odottelen, että uus pakkaus vaihtuisi.
Vaikka voisin kai ne laittaa koska laput täytyy ensin lähettää palkanlaskijalle koska työnantaja maksaa 3 kk palkkaa ja he sitten toimittavat paperit kelalle.

Eipäs tässä tällä kertaa kummempia.

tellervo

 

Yhteistyössä