* OYS 2011 hoidot *

Varmaa joku virhe lappu tullu sulle, mäki käyn ultrat tos paikallisessa keskussairaalas ja ouluun sitte vaa siirrot ja punktio.

Ootko muuten miten sumutellu sen suprecurin? Ku mul oli viime hoidos synarela ja sitä siis kax kertaa päiväs, mut toi suprecur pitää ilmeisesti sumutella 4 kertaa päiväs, et pitääkö aamulla aikaste herätä sumuttelee vai miten sen oikein jaottelis...?
 
Laura Itellä oli OYS:ssa punktio lokakuussa ja kyllä piti käydä ensin ilmoittautumassa naistentaudeilla ja sit mennä sinne ivf-puolelle odotteleen punktiota. Siirtoon ku menin niin silloin ei tarttenu ilmottautua. Itelläki siis ultrat toisella paikkakunnalla.
 
Ompa jännä että muuttunut tuo käytäntö että ensin ilmoittautua naikkarin puolella ennen punktiota. Mut kai se pitää tehdä niinkuin lapuissa sanotaan.

Juurikin niin että yks suihkaus suprecuria molempiin sieraimiin 4 kertaa päivässä. Olen ajoittanut sen klo 7, 12, 17 ja 22 kohdalle :)
 
No kysäsen viel hoitsulta :) Ne kokkolasta mulle varaa ajan punktioon sitten kuin käyn vikassa ultrassa ja viimeksi eli tän vuoden maaliskuussa menin ihan suoraan sinne toimenpidepolille :) eipä tuosta haittaa ole vaikka naikkarin kautta menisikin mutta mielestäni jotenkin turhaa kierrättää osastolta osastolle tässä tapauksessa
 
Me oltiin joulukuun alussa punktiossa ja siirrossa, ja suoraa sinne toimenpidepuolelle molemmilla kerroilla. Se oli meidän ensimmäinen icsi, ja siitä tuli nega ennen joulua. Pakkaseen saatiin vain yksi alkio, joten sitä ootellessa. Minkähänlaiset mahdollisuudet tuolla yhdellä ainoalla on selvitä sulatuksesta? On tullut sellainen mielikuva lukiessa juttuja, että sulatusvaiheessa voi käydä melkoinen kato. No, ei oikein kärsis kun on vaan se yks siellä :)
 
Mulla selvisi kaikki sulatetut alkiot siirtoon. Että hyvinkin voi yksikin selvitä :) ainakin itsellä on luotto hyvä. Toivotaan että hyvin menee teilläkin. Ne on loppujen lopuksi yllättävän kestäviä nuo solut
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkin selvisi sulatuksesta kaikki 3 alkioo, olivat samassa oljessa, kaksi parempaa siirrettii ja se kolmas meni roskii, koska oli niin heikko, ettei olisi kestänyt uudelleen pakastamista..
Mä kans uskon, et hyvin voi tuo yksi alkio selvitä :)
 
Eipä siinä ollut kummempaa, hoitaja sanoi että tulla vain suoraan sinne toimenpideyksikköön. Se olis siinä tapauksessa hyvä käydä siellä naikkarilla jos on osoitetiedot tms muuttuneet. Tai jotenkin noin.. Tänään aloiettu sumut ????
 
Hyvä, et tuo ilmottautumis asia selvis :) Tsemppiä sumutteluun ! Mä muuten laskin tos, ku hain sumut tänään apteekist, et mul ei riitä edes tuo 2 pulloa tuota litkua, koko hoidon ajax, et täytyy sit uusia resepti vissii jossain vaihees...
 
Lääkäri uusi mulle sumu reseptin kun se laski ettei parille päivälle riitä. Et kyllä sen saat uuden ????

Mulla se kävi jotai outoa..nyt testasin varmuuden vuoks r-testin että voin poissulkea raskauden. Ja siihenhän pärähti selvä haamu. Mieskin sen huomasi selvästi. Lopetin sumut ja aloitan uudestaan vasta sunnuntaina kp 23 mukaan jos ei olekaan oikea plussa... nyt olis siis dpo 7-8...huh!!!
 
En kyllä plussaan oikein usko kun olishan se nyt hullua jos nyt yli 10 vuoden jälkeen luomusti onnistuisi. Mut ihmeen selkeä viiva ja olis kyllä röyhkeä testinvalmistajaltakin valmistaa tuollaisia viivanpaikkoja/plussia antavia testejä tarkoittamatta yhtään mitään s marketin pc siis kyseessä...hitsi kun en osaa kuvaa liittää puhelimella.. illemmalla kokeilen testata ja huomenna vielä se toinen että tiedän aloittaa sit sumut aamu seitsemältä..
 
Jos viiva tuli ihan testiajalla ja väriä nähtävissä, ni kyl se sillo plussaa tarkoittaa. En ite ole tuohon pc:n testii saanu koskaa turhia plussia...ovat olleet negoja ja pysyneet negoina testiajan jälkeenkin. Toivotaan nyt parasta, pidän peukkuja sulle täällä :)
 
Max 4-5minuuttia meni ja oli ihan selkeä viiva. Omasta mielestä ehkä hivenen pinkkiä mutten varma ole. Nyt iltasella jos tekasisi yhden ja aamulla sen toisen niin vois sit taas perehtyä hoitojen aloitukseen koska tää on ihan varmasti vaan maailmankaikkeuden metkuja meidän kohdalla..????
 
Tuota minä tarkoitinkin että jos on nega niin törkeitä viivanpaikkoja kyllä testi tarjoilee että huh huh :).. paljaalla silmällä erottaa hyyyvin himmeän viivan tästä toisesta testistä mutta kuvassa se sitten katoaa kokonaan. Lopetan tän kuvasaasteen laiton tältä illalta ja postaan vielä aamuisen :)
 

Yhteistyössä