Päästäisitkö lapsesi osallistumaan TALVISOTAHIIHTOON?

  • Viestiketjun aloittaja Liekkiö
  • Ensimmäinen viesti

Päästäisitkö lapsesi osallistumaan TALVISOTAHIIHTOON?

  • Kyllä

    Ääniä: 8 88,9%
  • Ei

    Ääniä: 2 22,2%

  • Äänestäjiä yhteensä
    9
  • Kysely suljettu .
"no no no"
Kyllä. Lapsellakin on iso-iso-isiä jotka on tuolla oikeassa olleet hiihtämässä. Sodan kauhuja ei tarvitse tuoda tuossa esille, mutta ihan suoraan kuuluu tämän maan historiaan. Me ei kuuluta kansoihin joiden tarvitsee piilotella historiaansa.
 
Outlet harmaana
Minusta tuo on kammottava idea. Meidän lapset eivät todellakaan osallistu tuollaiseen tapahtumaan.
Ymmärrän historiapointin, mutta tuo menee jo pahasti yli.
 
säpäle harmaana
Ei kun.. höh.. Vastasin jo kyllä, mutta sitten luin, että tuosta pitäisi maksaa. Meidän lapset kyllä pääsevät hiihtämään ilmaiseksikin, joten haluan vastata sittenkin ei. Omituinen systeemi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30222567:
Ei kun.. höh.. Vastasin jo kyllä, mutta sitten luin, että tuosta pitäisi maksaa. Meidän lapset kyllä pääsevät hiihtämään ilmaiseksikin, joten haluan vastata sittenkin ei. Omituinen systeemi.
Jeps... harmi, kun joistain asioista tehdään osin vastenmielinen maksullisuudella, esim. Unicef-kävely kouluissa. Muutama euro ei sinänsä yleensä taloutta kaada, mutta joku maksullisuudessa tökkii siltikin.
 
säpäle harmaana
Jeps... harmi, kun joistain asioista tehdään osin vastenmielinen maksullisuudella, esim. Unicef-kävely kouluissa. Muutama euro ei sinänsä yleensä taloutta kaada, mutta joku maksullisuudessa tökkii siltikin.
Nimenomaan. Mieluummin sitten laittaa rahat pelkästään johonkin keräykseen. Järjetön idea yhdistää hiihtäminen, sota ja vielä maksullisuus.
 
niin no..
Kyllä tottakai! Musta on tärkeää, että myös tulevat sukupolvet ovat tietoisia historiasta ja miten tähän on tultu. Ei historiaa voi lakaista maton alle vaikka se joskus olisikin epämiellyttävää. Luuletteko että Saksassa lapsille jätetään opettamatta oman maan historiaa "kun se Hitler nyt oli vähän ikävämpi tyyppi".. Mä en ymmärrä miten ihmiset on jo niin vieraantuneet kaikesta että elämän pitäisi olla vaan iloista ja onnellista eikä realistista ollenkaan.
 
Outlet harmaana
Kyllä tottakai! Musta on tärkeää, että myös tulevat sukupolvet ovat tietoisia historiasta ja miten tähän on tultu. Ei historiaa voi lakaista maton alle vaikka se joskus olisikin epämiellyttävää. Luuletteko että Saksassa lapsille jätetään opettamatta oman maan historiaa "kun se Hitler nyt oli vähän ikävämpi tyyppi".. Mä en ymmärrä miten ihmiset on jo niin vieraantuneet kaikesta että elämän pitäisi olla vaan iloista ja onnellista eikä realistista ollenkaan.
No ei siellä mitään Auswitch-päivääkään järjstetä keskitysleirisimulaatioineen...itse asiassa Saksassa aika pitkälle vältetään puhumista koko asiasta, sen verran arka aihe se on.
 
Outlet harmaana
Niin, talvisotahiihto onkin sama asia kuin "Auswitch"..

Joo, kuinka paljon puhutaan Suomessa normielämässä sodista? Eipä paljoakaan.
Vertasin siksi että tuossa aiemmassa kommentissa puhuttiin niin ihannoivasti Saksan historian opetuksesta. Jossa aika hyvin unohdetaan ikävät asiat.

Minusta sodista puhutaan Suomessa ihan riittävästi, ne tulevat historian opetuksessa hyvin esille, on veteraanien muistopäivää, keräyksiä jne. Tulee talvisota-aiheista elokuvaa itsemäisyyspäivänä jne. Ei niitä sotia ole unohdettu.
 
niin no..
Vertasin siksi että tuossa aiemmassa kommentissa puhuttiin niin ihannoivasti Saksan historian opetuksesta. Jossa aika hyvin unohdetaan ikävät asiat.

Minusta sodista puhutaan Suomessa ihan riittävästi, ne tulevat historian opetuksessa hyvin esille, on veteraanien muistopäivää, keräyksiä jne. Tulee talvisota-aiheista elokuvaa itsemäisyyspäivänä jne. Ei niitä sotia ole unohdettu.
Ihannoivasti?? Just, pointti tais mennä kuitenkin nyt ohi..?
keräykset ja Tuntematon sotilas riittää..? Vaiko kiukuttaako kun pitäis teineille ostaa sukset hiihtoa varten ja kenties opettaa vielä hiihtämään?
Hyvää päivänjatkoa, mulla alkaa toi v-käyrä nousee liiaksi..
 
säpäle harmaana
Ihannoivasti?? Just, pointti tais mennä kuitenkin nyt ohi..?
keräykset ja Tuntematon sotilas riittää..? Vaiko kiukuttaako kun pitäis teineille ostaa sukset hiihtoa varten ja kenties opettaa vielä hiihtämään?
Hyvää päivänjatkoa, mulla alkaa toi v-käyrä nousee liiaksi..
Siis ihan tosissaanko tässä nyt ollaan sitä mieltä, että lapsille ei koulussa opeteta Suomen sodista mitään, mutta yksi hiihtotempaus korjaa asian?
 
niin no..
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30223092:
Siis ihan tosissaanko tässä nyt ollaan sitä mieltä, että lapsille ei koulussa opeteta Suomen sodista mitään, mutta yksi hiihtotempaus korjaa asian?
Ei ei ei....
Ihmetyttää että miksi ette päästäisi??? Mikä se perustelu on?
 
Ken guru
Ilman muuta päästäisin. Enkä opeta lapsiani sellaisiksi ettei koskaan tarvitse tehdä mitään epämukavaa. Ei edes sillon kun se hyödyttää muita.

Ja olen silti cool mutsi, en vaan lelli lapsiani saamattomiksi itsekkäiksi vätyksiksi.
 
niin no..
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30223190:
Minä jo tuolla ainakin sanoin, että hiihtämään pääsee ilmaiseksikin, joten maksullinen hiihto ei houkuttele.
Okei, no ne ketkä ei jostain aatteellisista syistä päästäisi, niin miten perustelette?
 

Yhteistyössä