PÄIVÄHOITO KAIKILLE MAKSULLISEKSI!!!

  • Viestiketjun aloittaja Siinäpä näitte taas
  • Ensimmäinen viesti
verot
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:07 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:55 verot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:50 Marika kirjoitti:
Mua niin #&%?$!**ttaa lukea näitä keskusteluja! Mitä #&%?$!**iä se kellekään kuuluu jos toisen lapset on hoidossa. Jokainen tekee niin kuin tahtoo. Ei kukaan vie lasta hoitoon ihan vaan viemisen ilosta, kyllä jokaisella on siihen OMA SYY. Oli se syy sit ihan mikä tahansa! Ja kyl niiden joilla on tulot niin pienet, ettei voi hoidosta maksaa, pitäis saada se ilmainen hoito lapselle!!!
Heh heh - kuules tytsy :LOL:

Et taida paljon veroja ja TOISTEN lasten hoitomaksuja maksella!

Vitsit miten mustavalkoinen mielipide sulla :LOL:

*nauraa lattialla kippurassa*
niin.. valitettavasti täällä ei voi päättää mihin maksetut verot käytetään. mieluummin ainakin itse suuntaisin niitä vaikka sinne TOISTEN lasten hoitoon kuin narkkien ja juoppojen hyysäämiseen..
Arvaan ettet sinäkään ole tässä elämässä vielä paljon veroja maksellut ja elelet pääosin mm. minut maksamilla veroilla? :LOL:
 
jep
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 19:09 vieras kirjoitti:
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos
hankitaan ja saadaan lapsi/lapsia
niin kyllä sen Äidin tai Isän täytyy ne ihanat vaippapeput
hoitaa sinne Kolmevuotiaaksi.

En voi ymmärtää niitä naisia tai miehiä, pakko saada lapsi
mutta ei , ei millään jaksa hoitaa sitä omaa LASTA :p :attn:
Peesi :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:36 jep kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 19:09 vieras kirjoitti:
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos
hankitaan ja saadaan lapsi/lapsia
niin kyllä sen Äidin tai Isän täytyy ne ihanat vaippapeput
hoitaa sinne Kolmevuotiaaksi.

En voi ymmärtää niitä naisia tai miehiä, pakko saada lapsi
mutta ei , ei millään jaksa hoitaa sitä omaa LASTA :p :attn:
Peesi :attn:
peesi myös
 
Oma mielipiteeni on että jos molemmat vanhemmat ovat kaiken päivää kotona niin miksi lapsi laitetaan kokopäiväiseksi päiväkotiin?
Ymmärrän että vanhemmat eivät pysty sosiaalisiavirikkeitä lapselle tarjoamaan niin kuin toiset samanikäiset mutta miksi sitä lasta ei voida laittaa puolipäiväiseksi???
 
asiaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:51 maksuun muutos kirjoitti:
Mielestäni lakimuutos on hyvä asia...

- Ilmaisen kokopäivän hoidon rajoitus lapsille joiden vanhemmat ovat mm. työttömyyden vuoksi kotona.

- Opiskelu- tai työnsaantitilaisuuksissa päivähoito tulisi turvata lapsille.

- VASTUU lapsista on aina vanhemmilla, ei päivähoidolla.

- POIS "vapaamatkustajat" yhteiskunnasta.

- Lastensuojelutapaukset ovatkin sitten asia erikseen.

- Kaksi ihmistä yksinhuoltajankin lapsia on ollut tekemässä - vastuu hoidosta myös kahdella ihmisellä. Asia taas erikseen esim. leskiksi jääneet.

- Suurperheiden vanhempien mahdollisuus työntekoon tulisi turvata niin, että hoitomaksunmäärää suhteutetaan perheen kokoon. Perheen kokoon tulisi laskea myös kouluikäiset lapset - ei vain päivähoidossa olevia.

- Päivähoitomaksu kuuluisi maksaa niiltä päiviltä jotka lapset todellisuudessa ovat olleet hoidossa. Onko oikein maksaa koko kuun päivähoitomaksu, jos lapset hoidossa muutaman päivän kuukaudesta?

Paljon pohdittavaa tämän lain kohdalla - mikä on oikein ja mikä väärin?
:attn: Tässä on asiaa!
 
Gluteus maximus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:41 asiaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:51 maksuun muutos kirjoitti:
Mielestäni lakimuutos on hyvä asia...

- Ilmaisen kokopäivän hoidon rajoitus lapsille joiden vanhemmat ovat mm. työttömyyden vuoksi kotona.

- Opiskelu- tai työnsaantitilaisuuksissa päivähoito tulisi turvata lapsille.

- VASTUU lapsista on aina vanhemmilla, ei päivähoidolla.

- POIS "vapaamatkustajat" yhteiskunnasta.

- Lastensuojelutapaukset ovatkin sitten asia erikseen.

- Kaksi ihmistä yksinhuoltajankin lapsia on ollut tekemässä - vastuu hoidosta myös kahdella ihmisellä. Asia taas erikseen esim. leskiksi jääneet.

- Suurperheiden vanhempien mahdollisuus työntekoon tulisi turvata niin, että hoitomaksunmäärää suhteutetaan perheen kokoon. Perheen kokoon tulisi laskea myös kouluikäiset lapset - ei vain päivähoidossa olevia.

- Päivähoitomaksu kuuluisi maksaa niiltä päiviltä jotka lapset todellisuudessa ovat olleet hoidossa. Onko oikein maksaa koko kuun päivähoitomaksu, jos lapset hoidossa muutaman päivän kuukaudesta?

Paljon pohdittavaa tämän lain kohdalla - mikä on oikein ja mikä väärin?
:attn: Tässä on asiaa!
Aivan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:55 verot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:50 Marika kirjoitti:
Mua niin #&%?$!**ttaa lukea näitä keskusteluja! Mitä #&%?$!**iä se kellekään kuuluu jos toisen lapset on hoidossa. Jokainen tekee niin kuin tahtoo. Ei kukaan vie lasta hoitoon ihan vaan viemisen ilosta, kyllä jokaisella on siihen OMA SYY. Oli se syy sit ihan mikä tahansa! Ja kyl niiden joilla on tulot niin pienet, ettei voi hoidosta maksaa, pitäis saada se ilmainen hoito lapselle!!!
Heh heh - kuules tytsy :LOL:

Et taida paljon veroja ja TOISTEN lasten hoitomaksuja maksella!

Vitsit miten mustavalkoinen mielipide sulla :LOL:

*nauraa lattialla kippurassa*
:LOL: vain itsellesi kun väität Marikan kirjoituksia mustavalkoiseksi. Tällä väitteellähän vain todistat itsesi olevan yksioikoisesti ajatteleva tyllerö/pojankoltiainen. :whistle: :LOL: :LOL: :LOL: :headwall: Otahan itse nuo lappuset pois silmiltäsi niin näet ympärillesi, onnea vaan matkaan! :wave:
 
Mitenkäs
Täysin persiistä koko sovellus,tässä taas ajetaan vain keskivertojen yläpuolella olevien asemaa,etteivät vain köyhät vahingossakaan saisi ammattia tai tehdä töitä.Kuten Yh:t yms. PRKLE! \|O
 
Mya
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:55 verot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:50 Marika kirjoitti:
Mua niin #&%?$!**ttaa lukea näitä keskusteluja! Mitä #&%?$!**iä se kellekään kuuluu jos toisen lapset on hoidossa. Jokainen tekee niin kuin tahtoo. Ei kukaan vie lasta hoitoon ihan vaan viemisen ilosta, kyllä jokaisella on siihen OMA SYY. Oli se syy sit ihan mikä tahansa! Ja kyl niiden joilla on tulot niin pienet, ettei voi hoidosta maksaa, pitäis saada se ilmainen hoito lapselle!!!
Heh heh - kuules tytsy :LOL:

Et taida paljon veroja ja TOISTEN lasten hoitomaksuja maksella!

Vitsit miten mustavalkoinen mielipide sulla :LOL:

*nauraa lattialla kippurassa*
Suomessa maksetaan veroa kaikista sosiaalietuuksistakin (lukuunottamatta asumistuki ja toimeentulotuki)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:13 verot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:07 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:55 verot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:50 Marika kirjoitti:
Mua niin #&%?$!**ttaa lukea näitä keskusteluja! Mitä #&%?$!**iä se kellekään kuuluu jos toisen lapset on hoidossa. Jokainen tekee niin kuin tahtoo. Ei kukaan vie lasta hoitoon ihan vaan viemisen ilosta, kyllä jokaisella on siihen OMA SYY. Oli se syy sit ihan mikä tahansa! Ja kyl niiden joilla on tulot niin pienet, ettei voi hoidosta maksaa, pitäis saada se ilmainen hoito lapselle!!!
Heh heh - kuules tytsy :LOL:

Et taida paljon veroja ja TOISTEN lasten hoitomaksuja maksella!

Vitsit miten mustavalkoinen mielipide sulla :LOL:

*nauraa lattialla kippurassa*
niin.. valitettavasti täällä ei voi päättää mihin maksetut verot käytetään. mieluummin ainakin itse suuntaisin niitä vaikka sinne TOISTEN lasten hoitoon kuin narkkien ja juoppojen hyysäämiseen..
Arvaan ettet sinäkään ole tässä elämässä vielä paljon veroja maksellut ja elelet pääosin mm. minut maksamilla veroilla? :LOL:
sinä voit arvailla ihan mitä haluat. sinähän se minut elätät :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:04 Mya kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:55 verot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:50 Marika kirjoitti:
Mua niin #&%?$!**ttaa lukea näitä keskusteluja! Mitä #&%?$!**iä se kellekään kuuluu jos toisen lapset on hoidossa. Jokainen tekee niin kuin tahtoo. Ei kukaan vie lasta hoitoon ihan vaan viemisen ilosta, kyllä jokaisella on siihen OMA SYY. Oli se syy sit ihan mikä tahansa! Ja kyl niiden joilla on tulot niin pienet, ettei voi hoidosta maksaa, pitäis saada se ilmainen hoito lapselle!!!
Heh heh - kuules tytsy :LOL:

Et taida paljon veroja ja TOISTEN lasten hoitomaksuja maksella!

Vitsit miten mustavalkoinen mielipide sulla :LOL:

*nauraa lattialla kippurassa*
Suomessa maksetaan veroa kaikista sosiaalietuuksistakin (lukuunottamatta asumistuki ja toimeentulotuki)
Moi, lueskelin ketjua ja mua kiinnostais et paljon noista sosiaalietuuksista maksetaan veroa? Kiitti :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:22 morjens kirjoitti:
en lukenut koko pitkää ketjua mutta mielipiteeni on kuitenkin se että ihan hyvä päätös muuten mutta opiskelijoille soisin ilmaisen päivähoidon jos vain opintoviikkoja sitten myös kertyy tasaseen tahtiin eli on näyttöä siitä että sitä oikeasti ollaan siellä koulunpenkillä. Enemmin pitäisi puuttua sellaiseen tilanteeseen missä äiti kotona pienemmän kanssa ja isompi hoidossa virikepaikalla, näistä sais varmaan mukavasti paikkoja lisää päivähoitoon. Niin ja muutenkin täytyis vähän perhekohtaisesti katsoa tilannetta koska on sellaisia perheitä joissa kummatkin vanhemmat kotona, on esim. alkoholi ongelmaa ja tuet menee viinaan, niin silloin voi olla parempi että lapset on kokopäiväisesti hoidossa, siellä saavat ainakin ruokaa ja turvallista hoitoa .

Just näin!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:38 Siinäpä näitte taas kirjoitti:
Mites nyt suut pannaan, kun nollamaksuluokka hoitomaksuissa aiotaan poistaan kokonaan??? :D Minusta aivan oikea teko nykyiseltä hallitukselta. Saadaan kaikki "virikepaikkalaiset" pois hoidonpiiristä sinne mihin kuuluvatkin eli kotiin, kun yleensä äiti tai molemmat vanhemmat siellä päivisin ovat.

Tuo lakiuudistus oli jo susi syntyessään eli subjektiivinen hoito-oikeus jokaiselle lapselle. Toivottavasti tämä uudistus toteutuu ja nollamaksuluokka häipyy historiaan. Saadaan vihdoinkin hoitopaikat niitä tarvitseville.
Peesaan sua täysillä, aivan oikein!!! :D
 
minnamaria
maksulliseksi vaan ja virikepaikkalaiset kotiin tms!!

ja opiskelkaa ensin ja hommatkaa ne lapset vasta sitten, niin ei tartte miettiä miten maksaa päivähoito!

näin olen itse tehnyt =)
 
Mya
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:13 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:04 Mya kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:55 verot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:50 Marika kirjoitti:
Mua niin #&%?$!**ttaa lukea näitä keskusteluja! Mitä #&%?$!**iä se kellekään kuuluu jos toisen lapset on hoidossa. Jokainen tekee niin kuin tahtoo. Ei kukaan vie lasta hoitoon ihan vaan viemisen ilosta, kyllä jokaisella on siihen OMA SYY. Oli se syy sit ihan mikä tahansa! Ja kyl niiden joilla on tulot niin pienet, ettei voi hoidosta maksaa, pitäis saada se ilmainen hoito lapselle!!!
Heh heh - kuules tytsy :LOL:

Et taida paljon veroja ja TOISTEN lasten hoitomaksuja maksella!

Vitsit miten mustavalkoinen mielipide sulla :LOL:

*nauraa lattialla kippurassa*
Suomessa maksetaan veroa kaikista sosiaalietuuksistakin (lukuunottamatta asumistuki ja toimeentulotuki)
Moi, lueskelin ketjua ja mua kiinnostais et paljon noista sosiaalietuuksista maksetaan veroa? Kiitti :)
Kotihoidontuesta on ainakin 20 %, ointotuki on verottomana n. 250 euroa, mutta käteen tulee 231 euroa...prosenttia en tiiä, enkä jaksa laskea
 
Mollla
"Moi, lueskelin ketjua ja mua kiinnostais et paljon noista sosiaalietuuksista maksetaan veroa? Kiitti :) "

Kelan sivuilla muistaakseni sanotaan, että vähintään 20% on etujen veroprossa. Eli melkoisen paljon.
 
\Kyse ei ole siitä ettenkö jaksaisi mutta mitäs teen jos täytyy päästä hammaslääkäriin? \|O Tai on muuta menoa? Ja kai kotiäidinkin tarvitsee saada omaa aikaa?!?! Ja en kasvatuta lastani muualla, se on alle 10 prosenttia ajasta muualla kuin minun luonani!

[/quote]

No jopas jotain!
Mihin ajattelit vauvan laittaa kun tulee OMIA MENOJA? Vietkö senkin virikepäivähoitoon?

Mielestäni tarhapaikat eivät ole tällaiseen käyttöön tarkoitettuja. Periaatteessa myönsit, että lapsesi on hoidossa siksi, että SINULLA on helpompaa ja SINÄ saat omaa aikaa. Oletko ajatellut koskaan haluaisiko se LAPSI mahdollisesti aikaa sinulta.

Ja kyllä varmaan kotiäidinkin tulee saada omaa aikaa, mutta miksi tarhapaikkojen kustannuksella???

Minulla on omaa aikaa JOKA PÄIVÄ! Minun oma aikani on silloin kun lapset nukkuu ja se riittää kun isompia odotuksia sen suhteen ei ole =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:45 minnamaria kirjoitti:
maksulliseksi vaan ja virikepaikkalaiset kotiin tms!!

ja opiskelkaa ensin ja hommatkaa ne lapset vasta sitten, niin ei tartte miettiä miten maksaa päivähoito!

näin olen itse tehnyt =)
ei ole minnamarialle tullut mieleen et joskus täytyy kouluttautua uudelleen ja joskus jo vanhemmalla iällä alkaa kiinnostamaan joku muu ammatti kuin se mihin on jo opiskellut.
 
minnamaria
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:45 minnamaria kirjoitti:
maksulliseksi vaan ja virikepaikkalaiset kotiin tms!!

ja opiskelkaa ensin ja hommatkaa ne lapset vasta sitten, niin ei tartte miettiä miten maksaa päivähoito!

näin olen itse tehnyt =)
ei ole minnamarialle tullut mieleen et joskus täytyy kouluttautua uudelleen ja joskus jo vanhemmalla iällä alkaa kiinnostamaan joku muu ammatti kuin se mihin on jo opiskellut.
minä kouluttaudun lapsesta huolimatta ja käyn töissäkin siinä samalla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja minnamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:45 minnamaria kirjoitti:
maksulliseksi vaan ja virikepaikkalaiset kotiin tms!!

ja opiskelkaa ensin ja hommatkaa ne lapset vasta sitten, niin ei tartte miettiä miten maksaa päivähoito!

näin olen itse tehnyt =)
ei ole minnamarialle tullut mieleen et joskus täytyy kouluttautua uudelleen ja joskus jo vanhemmalla iällä alkaa kiinnostamaan joku muu ammatti kuin se mihin on jo opiskellut.


minä kouluttaudun lapsesta huolimatta ja käyn töissäkin siinä samalla.
Kiva jos noin pystyy tekemään. Itselläni ei ole vielä lasta, mutta aika monella luokkatoverillani on (opiskelen aikuispuolella siis). Meillä on koulua klo 8:30-15:00. Missä välissä luulet luokkatovereideni käyvän töissä?
 
Ärsyttää vaan tämä laskentatyyli näissä maksuissa. Kun asuin vielä miehen kanssa yhdessä maksettiin n.110 euroa, mies oli työtön. Nyt kun ollaan erottu maksan sen saman 110 euroa tästä onnettoman hikisestä palkastani, joka jää reilusti alle keskiansion. Eli ne miehen tulot ei vaikuttanut yhtään mitään, mutta nyt jos alan saamaan elareita ne kuulemma vaikuttaa sit taas. Joskus veetuttaa tosissaan, kun pakertaa ja pakertaa eikä mitään jää ikinä käteen. Palkka on just sen verran iso ettei saa mitään tukia ja just sen verran pieni, että saa laskea joka ecun tarkkaan. Tällasta tää on.
 

Yhteistyössä