Päiväkodin kommenteista ihmeteltävää. Onko muka jotenkin erityisen pitkä hoitopäivä?

  • Viestiketjun aloittaja Justiin
  • Ensimmäinen viesti
Justiin
Kun vihdoin sain työpaikan omalta alaltani ja täydet työtunnit mukavalla tuntipalkalla niin eikös taas kaiherra mieltä päiväkodin reagointi.
Kun tähänasti olen tehnyt osa-aikatyötä lasten ehdoilla ja hoitopäivät olleet niinkin lyhyitä kuin 4 tuntia. Omaa työpäivääni olen sitten jatkanut illalla kun isä on tullut kotiin töistä.
Mutta nyt nuorimmainen on 6 vuotias ja minulla lopulta työpaikka jota niin pitkään olen toivonut :)
Päiväkodissa sitten kerroin hoitoaikojen muutoksesta. Mies veisi lapset 6.45 hoitoon ja viimeistään hakisin klo 16. Ja siis viimeistään. Normaalisti työpäiväni päättyisi 14.30. Eli hakisin lapset n. klo 15 Tässä siis työaika ja työmatkat.
Hyvin kriittisesti suhtautuivat ja sain kuulla kuinka kovin pitkät päivät nyt lapselle tulee... tulihan siinä paha mieli itselle.
Eikö tuo nyt ole ihan ns. normaalipituinen päivä kokopäivätyötä tekevän vanhemman lapselle?
 
"mie"
Meillä joka päivä 8-17 päivät eli saman mittainen kuin tuo teidän maksimi päivä eikä ikinä ole mitään sanottu. Eipä noita työaikoja oikein itse voi sanella joten ihan turhaa huomauttelua tuollainen.
 
"hankey"
Ei ole eriyisen pitkä hoitopäivä. Nykyään vaan lapset tulevat päiväkotiin lähempänä kahdeksaa ja siksi tuo 6.45 saattaa aiheuttaa päivittelyjä. Tarpeettomia kylläkin. Tai sittten henkilökunta mietti, miten lapset sopeutuvat pidentyneisiin hoitopäiviin kun ovat tottuneet lyhyempiin.

Onnea työpaikasta!
 
6.45-15.00 olis 8h15min ja mun mielestä toi on ihan normaali päivän pituus tosi lyhyellä työmatkalla. Työmatkan ei tarvitse kestää kuin ½h niin johan hoitopäivä venyy helposti 9 tuntiin ja ½h on vielä lyhyt työmatkaksi.

Tottakai jotkut pystyvät kikkailemaan hoitopäivää lyhyemmäksi vanhempien työaikoja porrastamalla, mutta aina sekään ei auta.
 
Foortti harmaana
Meillä on sanottu, että ei saisi ylittää 8h mielellään.

Poika menee siis eskariin (päiväkotiin aikanaan oli samat ajat) 7.40 ja haetaan joko 15.30 tai 16.30.
Oikeasti mun pitäis saada hakea 16.00 tai enemmän tuona ekana aikana, kun on liukuva työaika ja aamut yhtä show:ta joten olen aina "myöhässä" eli kohta maksan ylittämiset palkasta!!!

Mut ei tunnu menevän eskaritätien jakeluun, et helkkarin minuuttillleen luulevat meikän pääsevän!!!
GRrr.
 
"mie"
6.45-15.00 olis 8h15min ja mun mielestä toi on ihan normaali päivän pituus tosi lyhyellä työmatkalla. Työmatkan ei tarvitse kestää kuin ½h niin johan hoitopäivä venyy helposti 9 tuntiin ja ½h on vielä lyhyt työmatkaksi.
Tai jos on 8 tuntinen työpäivä ja siihen päälle pakollinen ½ tuntia ruokista niin tulee pakosta tuo 9 tuntinen päivä vaikkei työmatka järin pitkä olekaan.
 
..
Joo tuota itse teen vuortyötä ja lapsi on hoidossa pisimmillään jos tänään meen vuoroon 13-21.30 ja aamu 6.45-15.15 niin lapsi on siis hoidossa tästä päivästä 12.30- seuraava päivä 15.50 yön yli.
Että ei oo sun lapsella pitkät hoitopäivät. Ja jos joku ihmettelee niin nää mun lapsen hoitoajat on ihan normit vuorotyötä tekevän vuorot.
Tai jos meen yöhön niin lapsi menee tarhaan 20 tänään ja haen myöhäistintään klo 15 seuraavana päivänä mulla siiis työt 21-07.00 yöissä.
 
"vieras"
No en mä nyt tuota mitenkään erikoisen pitkänä pidä. Itse kun lähden takaisin töihin niin tarhalta on päästävä irtoamaan jo ennen seitsemää ja vasta viiden jälkeen olen lapsia hakemassa. Töissä kun menee sen 8 tuntia ja työmatkoihin menee reilu tunti suuntaansa ja tämä kai on aika normaalia.
 
ap
[QUOTE="mie";21932497]Tai jos on 8 tuntinen työpäivä ja siihen päälle pakollinen ½ tuntia ruokista niin tulee pakosta tuo 9 tuntinen päivä vaikkei työmatka järin pitkä olekaan.[/QUOTE]

Niinpä! Aika hullua ajatella että ei saisi mielellään olla yli 8tunnin päiviä.
Haluan kuitenkin perheeni elävän myös palkalla jota saan työstäni.
 
Siis ihan normaali hoitoaika. Meillä varataan hoito aina 6-16, jos molemmilla aamuvuoro. Todellinen aika on silloin 6:40-15:35. Ja kuinkas suhtautuisivat i+a vuoroihin jaksotyössä olevilla vanhemminlla, jolloin lapsi saatetaan viedä hoitoon aamulla klo 11 ja haetaan seuraavana päivänä klo 15:30
 
halipupu harmaana
Enintään 10 tunnin hoitopäiviä saa olla tavallisessa päiväkodissa ja tuo olisi n. 9 tuntia, joten alkaahan se olla pisimmästä päästä, mutta viehän ne työmatkatkin aikusilla aikaa, joten ei voi mitään.
 
"juu"
Normaali hoitoaika minusta.
Meillä joskus niin, että lapset pitää viedä klo 07.15 ja haetaan vasta 16.30. Harvoin, todella harvoin, mutta tilanteiden pakko on silloin. Eli 9h 45min tulee lasten päiväksi! Eikä mitään olla sanottu päiväkodin suunnalta asiasta.
 
halipupu harmaana
Siis ihan normaali hoitoaika. Meillä varataan hoito aina 6-16, jos molemmilla aamuvuoro. Todellinen aika on silloin 6:40-15:35. Ja kuinkas suhtautuisivat i+a vuoroihin jaksotyössä olevilla vanhemminlla, jolloin lapsi saatetaan viedä hoitoon aamulla klo 11 ja haetaan seuraavana päivänä klo 15:30
Vuorohoitopäiväkodeisaahan on ihan omat sääntönsä, jotka ei päde normaaleihin päiväkoteihin eli asiaa ei voi ihan tuolla tavalla verrata.
 
Onnea työpaikasta!

Älä välitä tätien kommenteista! Se on niitten duuni hoitaa siellä lapset just niin kauan, kuin päiväkoti on auki joten ihan turhaa päivitellä tuommoista, kun tuo on kuitenkin ihan normi ajan sisällä tuo teidän lasten hoitoaika.

Ymmärrän, että ärsyttää ja pahoittaa mieltä tuommoinen. Niin ärsyttäis muakin.
 
Onhan tuo todella pitkä hoitopäivä kun ottaa huomioon että lapset ovat tottuneet olemaan hoidossa 4h päivässä ja määrä yli tuplaantuu.
Perus-tarhalapselle taas on ihan normaali hoitopäivä. Ei mikään ihme että pahastuit, minuakin olisi ärsyttänyt moinen.
Onnea työpaikan johdosta! :)
 

Yhteistyössä