Päiväkodista hakemisen tarkkuus?

  • Viestiketjun aloittaja Aapee
  • Ensimmäinen viesti
Aapee
Eli mulla on lapsille haettu paikat vuoropäiväkodista joka menee kiinni 22. Nyt sain vakituisen paikankin, mutta on tosi hintsulla kerkeänkö aiempaan junaan, jos myöhästyn niin seuraavalla junalla olen perillä asemalla 21.54 ja menee aika tiukille.... varmaan 10min menee matkaan.

Muksut on iltahoidossa ehkä 4-8 kertaan kuussa ja mietinkin nyt miten tuon hoidosta hakemisen järkkäisi. Mies ei voi hakea koska hänen iltavuoronsa päättyy vasta 22.30.

Onko nuo kuinka tiukkoja tuosta vai kehtaisiko kysellä että jos niin on että en aiempaan junaan kerkeä niin myöhästyn sitten hieman?
 
huoh
No tädit eivät pääse sieltä kotiin ennen kuin sinun kultamussukkasi on haettu. Kyllä ne siitä aika lailla sitten kavereilleen valittelevat, että "taas se yksi iltavuorolainen myöhästyi, mitenköhän se ees jaksaa käydä siellä tehtaalla vaan töissä kun ei voi olla mikään kummoinen palkka ees".

Etkö voisi lähteä aiemmin töistä että ehdit varmasti siihen junaan?
 
Aapee
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
No tädit eivät pääse sieltä kotiin ennen kuin sinun kultamussukkasi on haettu. Kyllä ne siitä aika lailla sitten kavereilleen valittelevat, että "taas se yksi iltavuorolainen myöhästyi, mitenköhän se ees jaksaa käydä siellä tehtaalla vaan töissä kun ei voi olla mikään kummoinen palkka ees".

Etkö voisi lähteä aiemmin töistä että ehdit varmasti siihen junaan?
Kun liike menee kiinni 21 niin se menee kiinni vasta sitten!

Ajattelin vain kysäistä kun tuttava sanoi että kannattaa kysyä, että voivat joustaakkin jos kyse satunnaisesti tapahtuvasta... kurja alkaa hakemaan 24h päiväkotiä vaan noiden muutamien kertojen takia...



 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Meidän "normaali" päiväkodista pitää kaikki lapset olla haettuna viimeistään tasan klo 18.00 kun tarha menee kiinni!
Ja tarhantäti voi siitä soittaa sossut paikalle, että naperoita ei ole haettu ajallaan. Sitten kannattaakin pitää kiirettä ja ehtiä paikalle ennen sossuja...
 
eli sinun työtäsi pitää kunnioittaa mutta sinä et
Alkuperäinen kirjoittaja Aapee:
Kun liike menee kiinni 21 niin se menee kiinni vasta sitten!
Yhtä lailla se päiväkoti menee kiinni klo 22 ja se menee juuri silloin eikä vasta vähän myöhemmin.
 
Aapee
Joo ja edelleenkin kysyin vain kokemuksia asiasta. Tietenkään en tieten tahtoen ala ketään siellä seisottamaan mun murujeni kanssa. Se on vaan sovittava että ei iltavuoroja mulle tai haettava toiseen päiväkotiin.
 
Aapee
Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksesta:
Mä luulen, että joustavat kyllä, kun ei ole jatkuvaa "ylityötä". Raskasta tulee olemaan sekä sinulle että lapselle, toivottavasti jaksatte vuorotyö-rumbaa :)
Kiitoksia :) Juu, onneksi ovat joka toinen viikko ihan normaalihoidossa, kun isänsä noudattaa viikko-viikko periaatetta.

 
Aaspee
Alkuperäinen kirjoittaja eli sinun työtäsi pitää kunnioittaa mutta sinä et kunnioita toisten työtä?:
Alkuperäinen kirjoittaja Aapee:
Kun liike menee kiinni 21 niin se menee kiinni vasta sitten!
Yhtä lailla se päiväkoti menee kiinni klo 22 ja se menee juuri silloin eikä vasta vähän myöhemmin.

Mutta kyllä mäkin asiakkaat aina palvelen kohteliaasti vaikka tallustaisivat siään vasta 10 vaille 21. Jos siis satunnaisesti sattuu. ja ymmärrän kyllä jos pk:ssa sanovat että ei onnistu niin se ei käy, mutta ajattelin että joustavatkohan mahdollisia satunnaisia kertoja :)
 
lto
Ota asia puheeksi siellä pk:ssa, jotkut joustaa jotkut ei, ei sitä voi tietää ennenko kysyy. Yleensä kunnissakin mieluummin joustetaan se 10 min. sillon tällön kuin annetaan ympärivrk-paikka sen muutaman kerran takia.
 
no
luulis että päiväkodin on pakko joustaa, koska 24 h hoitopaikka tulee vielä kalliimmaksi kaupungille, ja sulla kuitenkin on hoitopaikkaan oikeus

eli ei ole kaupunginkaan intressin mukaista että kaikki 5 min jöskus myöhästyvät saavat paikan ympärivuorokautisesta tarhasta...
 
Täällä on 24/7 pk:ssa sääntö, että jos ei klo 22.00 mennessä ole lasta haettu niin lapsi on yön pk:ssa. Tuosta ajasta ollaan ainakin täällä tarkkoja, omaa kokemusta ei ole, mutta toisen pk:n hoitajalta kuulin.
 
neuvo
1. Kysy asiaa päiväkodista. Periaatteessa tosiaan ihan sama juttu kuin sinulla, jos pulju menee kiinni klo 22, se menee myös kiinni.
2. Järkevämpää olisi, että hankit noiksi illoiksi lastenhoitajan tai edes varahakijan hakemaan muksut päiväkodista hiukan aiemmin. Niin meidänkin täytyy tehdä silloin, kun ei ehditä hakemaan klo17, jolloin normipäiväkoti sulkee. Ei myöskään ole kiva olla viimeinen lapsi/viimeiset lapset hoidossa -ei päiväaikaan saati tuohon aikaan, kun pitäisi jo päästä nukkumaan.
 
huoh sulle
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
No tädit eivät pääse sieltä kotiin ennen kuin sinun kultamussukkasi on haettu. Kyllä ne siitä aika lailla sitten kavereilleen valittelevat, että "taas se yksi iltavuorolainen myöhästyi, mitenköhän se ees jaksaa käydä siellä tehtaalla vaan töissä kun ei voi olla mikään kummoinen palkka ees".

Etkö voisi lähteä aiemmin töistä että ehdit varmasti siihen junaan?
huoh sulle ittellesi, päiväkodin johtajalta kysyt asiaa ja sillä selvä, jos mä olisin töissä siellä niin tietty katsoisin ne hoitolapset ku kyseessä kuitekin vaan muutamista minuuteista
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aapee:
Eli mulla on lapsille haettu paikat vuoropäiväkodista joka menee kiinni 22. Nyt sain vakituisen paikankin, mutta on tosi hintsulla kerkeänkö aiempaan junaan, jos myöhästyn niin seuraavalla junalla olen perillä asemalla 21.54 ja menee aika tiukille.... varmaan 10min menee matkaan.

Muksut on iltahoidossa ehkä 4-8 kertaan kuussa ja mietinkin nyt miten tuon hoidosta hakemisen järkkäisi. Mies ei voi hakea koska hänen iltavuoronsa päättyy vasta 22.30.

Onko nuo kuinka tiukkoja tuosta vai kehtaisiko kysellä että jos niin on että en aiempaan junaan kerkeä niin myöhästyn sitten hieman?
kaveri on just tämmösessä päiväkodissa töissä joka siis sulkee 22. niin se tossa just puhu et niillä on nyt yks laps jonka haku on sovittu 22.30 et ne tekee sit ylitöitä. eli kannattaa siis kysyä sieltä omasta päiväkodista.

 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Miukku:
Täällä on 24/7 pk:ssa sääntö, että jos ei klo 22.00 mennessä ole lasta haettu niin lapsi on yön pk:ssa. Tuosta ajasta ollaan ainakin täällä tarkkoja, omaa kokemusta ei ole, mutta toisen pk:n hoitajalta kuulin.
Meidän kaupungissa sama homma,,lasta ei luovuteta kymmenen jälkeen.
 
siis ei oo tosi!!!
Siis lapsi haetaan hoidosta klo 2230????????? Eikös lapsen pitäis olla jo nukkumassa siihen aikaan??????? Todella edesvastuutonta, minä kyllä äitinä hakisin 24h hoitoa jotta laopsi voisi mennä ajoissa nukkumaan! Ja aamulla sitten tarhaan vai? Hohhoi!!!!
 
Hessuhopo
Luulis että joustoa löytyis tuon verran varsinkin jos kyse olisi vaan n. 10 min myöhästymisestä. Aika joustamatonta porukkaa jos eivät voi tuon vertaa olla yli. Ainahan töissä voi sattua jotain jonka takia myöhästyy. Esim. hoitoalalla ei aina pääse minuutilleen töistä pois lähtemään vaikka miten olis lasten haku.
 
Ei hitsi. Miksi te ette hae paikkaa niin että hakemisessa on hakuvaraa. En minäkään ilmoita hakua kl0 16:30, koska usein ehdin siihen vaan 17, jotta varmasti ehdin.

Mutta kysymällä paikanpäältä asiat selviää paljon paremmin. Miksi joku edes kysyy täältä lupaa "kysyä". Aikuiset ihmiset. Vai oliko vain tarkoitus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia vain...
 
vuorotyöläinen
Alkuperäinen kirjoittaja siis ei oo tosi!!!:
Siis lapsi haetaan hoidosta klo 2230????????? Eikös lapsen pitäis olla jo nukkumassa siihen aikaan??????? Todella edesvastuutonta, minä kyllä äitinä hakisin 24h hoitoa jotta laopsi voisi mennä ajoissa nukkumaan! Ja aamulla sitten tarhaan vai? Hohhoi!!!!
Siis kyllä tää muuten on totta. Itsellä joutuvat olemaan melkein 22:30 hoidossa (pääsen töistä klo22 ja aina ei millään pääse lähtemään heti ajallaan pois töistä) ja monesti on seuraavana päivänä aamuun meno eli lapset vien hoitoon viimestään 6:45. Ja ei mulle ainakaan ole ehdotettu että lapset jäisivät yöksi hoitoon. Kyseessä vuorohoitoryhmis joka periaatteessa auki 24h, tai yöhoitoa siis tarpeen mukaan.
 

Yhteistyössä