Paljonko rahaa seuraavaan tilipäivään kysely

  • Viestiketjun aloittaja kalluppi
  • Ensimmäinen viesti
omalla tilillä pari euroa, mutta vuokra maksettuna, viikonlopun ruuat ostettuna ja ens viikolla tulee rahaa. Miehellä on lisäks jotain 30 euroa. Niin ja säästötilillä pari sataa. niin että kohtuu hyvinhän tässä mennään, vaikka molemmat työttömiä, vauva tulossa ja vauvatarvikkeisiin on männy tässäkin kuussa vähän rahaa.
 
Mulla 200e tilillä, ukolla ainakin 100e tilillä (se ei koskaan oo tarkkaan tietonen paljoko on :headwall: ) ja lompakossa 70e. Miehelle tulee viikon päästä tili kuten mullekin (mulla se on vaan ihan pieni kun työ osa-aikaista lehtiavustajan työtä).
 
Tänään tuli opintotuki. Vuokran ja laskut kun maksoimme ja kaupassa kävimme, jäi rahaa noin 280?. Seuraavan kerran saan rahaa 4.6, kun seuraava opintotuki+asumislisä tulevat. Mies saa rahaa joskus heinäkuussa, kun saa kesäkuun palkan. Saa nähdä, miten kesäkuu pärjätään, luultavasti vuokrarahat lainataan vanhemmilta... säästössä meillä on rahaa, mutta ne on varattu vauvan tarvikkeiden ostoon, niihin ei kosketa.
 
höh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:13 vieras kirjoitti:
No jo on sakkia.Mulla tilillä on 6000e, kun olen kova säästämään.EI TARVII SITTE ITKEE JA VALITTAA.Opetelkaa säästämään, kun olette töissä, niin on jotain tililläkin jäljellä.
Ensinnäkin, kukaan ei ole valittanut. Toiseksi, nyt kyseltiin paljonko rahaa on tilillä, eikä säästöissä.

Sinä olet ilmeisesti niin tyhmä, että pidät säästösi tavallisella pankkitillä.
 
hoitovapaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:20 kalluppi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:12 Ihmettelee kirjoitti:
Elättekö suurin osa tosiaan kädestä suuhun? Miten tuollaiseen tilanteeseen voi joutua?

Elämä on. Meinaa kallista. Aina tulee jotain odottamatonta, ja asiat ei mee aina niin kuin o suunnitellut. Inhimillistä sanoisin. onko sitten kädestä suuhun, mene ja tiedä. Kaikki ei vain ole niitä hyväosaisia...meit on moneksi =)
Meillä menee usein aika tarkoille, koska olen hoitovapaalla ja talossa vain yksi työssäkäyvä. tilanne on siis väliaikainen
 
hernetätille
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:24 HERNETÄTI kirjoitti:
mulla tilillä 1,16e ja miehellä saman verran, lompakossa noin 2e kummallakin ja seuraava tili tulee 15 päivä joten.

Ai niin onhan meillä noin 2e edestä tyhjiä pullojakin kaapissa.

Eiköhän tässä pärjätä, kun lihaa, kalaa ym. on pakkasessa. pottuja, makaronia ja riisiäkin on jonkun verran.

Onneksi on koulua ja päiväkotia lapsilla jossa saavat yhden aterian, illalla lsitten teemme kotona toisen ruuan.
Puuro on muuten meidän laste herkkuaamupala, isommatkin syövät kitisemättä mieluummin kuin ovat nälässä.
:whistle:
Ei teillä kauheesti rahaa oo..ihme, että pärjäätte.No onneks sulla on toi ruuanlaittotaito hyppysissäs.
 
Tili tuli tili meni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:13 vieras kirjoitti:
No jo on sakkia.Mulla tilillä on 6000e, kun olen kova säästämään.EI TARVII SITTE ITKEE JA VALITTAA.Opetelkaa säästämään, kun olette töissä, niin on jotain tililläkin jäljellä.
Mistäs säästät, jos palkka on 750e/kk (siis mulla) ja miehellä 1700e/kk. Noista summista kun vähentää asuntolainan, puhelin (3kpl taloudessa), vesi ja sähkölaskut, vakuutusmaksut, hoitomaksut, vanhemman pojan autokoulu yms.yms. Eipä tuosta juuri ole varaa laittaa säästöön mitään, kyllä loput rahat menee normaaliin elämiseen (siis ruuat yms.)nelihenkisellä perheellä. Eli ihan kädestä suuhun eletään, eipä ole varaa laittaa rahaa sukanvarteen tai matkustella mihinkään tms.

Niin ja tililläni rahaa tällä hetkellä 1e90snt ja miehellä jotain reilut 50e. Tili tulee kummallakin 15.5.
 
sama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:58 hmm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:20 kalluppi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:12 Ihmettelee kirjoitti:
Elättekö suurin osa tosiaan kädestä suuhun? Miten tuollaiseen tilanteeseen voi joutua?

Elämä on. Meinaa kallista. Aina tulee jotain odottamatonta, ja asiat ei mee aina niin kuin o suunnitellut. Inhimillistä sanoisin. onko sitten kädestä suuhun, mene ja tiedä. Kaikki ei vain ole niitä hyväosaisia...meit on moneksi =)
Aina tulee jotain odottamatonta? Miten se on mahdollista? Ja jos tulee aina niin onko se odottamatonta?

On se kädestä suuhun elämistä.

Ei ole. Ja enempää en tästä vänkää.
 

Yhteistyössä