Palkkanne kuukaudessa

  • Viestiketjun aloittaja Pelkoas äiti
  • Ensimmäinen viesti
veke
Hip hei!

Suurituloiset ilmoittaa bruttotulonsa ja pienituloiset nettotulonsa - ei ihme, että eroja syntyy!

Nettotulot ovat aina arvio, bruttotulot kertovat jotain, mutta niistä taas menee verotus progressiivisesti, eli eivät ole vertailukelpoisia!

Jatkakaa vain samaan malliin.
 
jatka vaan "vieras" sitte sitä tekemääsi työtä ja sillä siisti. Ette ole tarpeeksi yrittäneet kun ei epäkohdat ole poistuneet, lait on sitä varten tehty, että niitä noudatetaan. Eli siis kuitenkin sulla on pelko siitä ettei sun palveluksia tarvita jos alat tosissaan vastustaa laittomuutta? Näinhän se on, että jonkun sekin osa on otettava jos haluaa seisoa asiansa takana ja poistaa ongelman, ja näköjään se et ole sinä. Mutta jos joku muu sen tekisi, menisit siinä siivellä. Siipieläjä siis. Kunhan ei oma takki likaannu, mutta toisen tekemä työ käy. Tai sen tulos paremminkin.

Olisit vastannut kysymykseen mikä olet toisen miestä luuseriksi moittimaan? Pysyisit asiassa. :kieh:
 
hmmm
Vieraalle sanoisin, että ole onnellinen kun saat korvauksen ylitöistä. Toisilla keskituloisilla kun on töitä paljon yli sen työajan, mutta ylitöitä saa tehdä vain jos siihen tulee erillinen määräys, ja arvaa tuleeko. Eli lähes puolet korkeakoulutetuista tekee ne ylityöt ilmaiseksi....
 
No vedetääs sitten pohjat tähän ketjuun eli tuloni on tasan tarkkaan 0 euroo kuussa, kotiäidin työ on palkatonta huvia täällä meillä. Ei lisiä eikä tukia tipu eikä herise. Jos menisin töihin niin sitten saisin 100euroo kuussa lapsilisää siihen asti kunnes lapsi täyttää 3v.
P-aukinen mutta onnellinen :)
 
Pelkoas äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2006 klo 22:24 Tiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2006 klo 17:05 heiluri kirjoitti:
no ainahan sä voit uudelleen kouluttautua vähän huono palkkaisempaan mutta samalla mielekkäämpään ammattiin,ilmiselvästi et nauti työstäsi ja teet sitä vain rahan takia.olisikos aika löysötä, elämässä paljon tärkeämpiäkin asioita kuin raha.
Tässä olen samaa mieltä.

Ap: jos sulla ei ole pokkaa kertoa mitä teet työksesi niin ehkei tää ole oikea foorumi pitää työpaikkaohjausta...:)

Uskoo ken tahtoo sun palkan ja ylityömäärän. Ylitöissäkin on katto nykyisin.

Jos on noin kauheaa, niin jää pois töistä tai siirry huonompi palkkaisiin töihin. Itse teen työtä myös öisin ja vastuuta on, palkka ei ole lähelläkään sinua. Toimihenkilönä olen tavoitettavissa 24h/vrk.

Säälin lapsiasi, olet heille äiti vain nimellisesti. Olet päättämätön tai et uskalla jättää työtäsi jotta teillä olisi kaikilla hyvä olla. Voi voi.
Pelkoas äiti täällä joka siis olen alkuperäinen ketjun aloittaja. En ole myöhemmin kirjoittava vieras. Sotkette nyt kaksi ihmistä keskenäänne kun hyökkäätte niin rajusti.
 
Pelkoas äiti
Heitin tämän kysymyksen siksi että halusin nähdä moniko täällä palstalla "olevista" on noin keskipalkan ylä ja alapuolella.
Osa porukasta on ottanut herneen nenään ja Suomalainen kateus tihkuu monissa näissä vastauksissa. Yksi hyväpalkkainen tähän ainakin on vastannut ja voi minkä kateus häntä onkaan ollut tällä palstalla vastassa.
Että siitä päättelen että luusereita tällä palstalla sitten kirjoittelee.
Sillä ei luuserit kestää kyllä kuulla muidenkin palkkoja ilman että tulee pakkotarve haukkua ja irvailla. Palkkansa perusteella kukaan ei ole luuseri. Asenteensa perustella on. Luuseri on se joka aina vänkää ja kadehtii muita.
 
Palkka bruttona kuukaudessa ~4000 euroa, esimiesasemassa ja talouspuolella olen. Helsingissä asustellaan. Muita etuja: puhelin-, laajakaista- liikunta- ja ravintoetu sekä miehellä lisäksi autoetu. Asunto- ja mökkilainaa löytyy sen verran kiitettävästi ettei kummemmin säästöjä kerry.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 20:29 Pelkoas äiti kirjoitti:
Heitin tämän kysymyksen siksi että halusin nähdä moniko täällä palstalla "olevista" on noin keskipalkan ylä ja alapuolella.
Osa porukasta on ottanut herneen nenään ja Suomalainen kateus tihkuu monissa näissä vastauksissa. Yksi hyväpalkkainen tähän ainakin on vastannut ja voi minkä kateus häntä onkaan ollut tällä palstalla vastassa.
Että siitä päättelen että luusereita tällä palstalla sitten kirjoittelee.
Sillä ei luuserit kestää kyllä kuulla muidenkin palkkoja ilman että tulee pakkotarve haukkua ja irvailla. Palkkansa perusteella kukaan ei ole luuseri. Asenteensa perustella on. Luuseri on se joka aina vänkää ja kadehtii muita.
No enpä vänkää enkä ole kateellinen hänen palkastaan. Mutta tekisi sitten rintarottingilla töitä ja olisi palkkaansa tyytyväinen. Näyttää vaan sille, että lisää pitäisi saada. Kaikkeen tyytymätön. Kouluttautuessaan luulisi hänenkin ymmärtäneen mihin lähtee. Silloin kannattais päättää lähteekö hyvä palkkaiseen ja noihin "huonoihin etuihin" vai huonompi palkkaiseen ja "parempiin etuihin". Tässä "vieraan" tapauksessa taisi ahneus voittaa ja jälkiviisas on hyvä olla. :LOL:
 
Pakko vastata. Suomessa on kaikilla nykyään hyvät ja tasa-arvoiset mahdollisuudet kouluttautua ja opiskella ihan mihin ammattiin tahansa. Kaikki riippuu itsestä. Omista ratkaisuista ja valinnoista ei voi syyttää kuin itseään. Jos jokin asia mättää esim.palkka, voi itse vaikuttamalla asiaan tehdä jotain esim.opiskella. Itse olen irtisanoutunut pitkäaikaisesta työstä, opiskellut korkeakoulututkinnon ja sitä kautta työllistynyt paremmin. Kaksi lastakin on ilmaantunut tässä kaiken keskellä. Mutkia on tullut matkaan ja välillä on todella tehnyt tiukkaa, mutta tulevaisuus on parempi. Kannustan ottamaan riskejä! =)
 
Tirlittan2
No jus joo, taidanpa vaihtaa alaa jos "toimistorottakin" tienaa enemmän kuin vastuullista hoitotyötä tekevä, jossa kyse sentään ihmishengistä. Tienaan 1800 euroa miinus vero.
 
vieras1
Töissäollessa Brutto 3000 /kk + bonarit, keskimäärin n. brutto 3700 ?/kk, käteen jää n. 2000 ?/kk, talouspuolen asiantuntijatehtävissä
Nyt hoitovapaalla, tulot kuussa 490 ? (kodinhoidontuki + kuntalisä 200 ?) - verot - käteen jää vajaa 400 ?/kk

Miehellä onneksi hyvät tulot brutto 8000 ? + täysetuauto + bonarit (miehen palkasta menee 50 % veroa)
Silti tota rahaa ei kauheasti jää ylimääräiseksi, 3 lasta, minulla myös oma auto, omakotitalossa pääkaupunkiseudulla asustellaan


 
päällikköäiti
Heips,

Esimiesasemassa työstetään mieheni kanssa molemmat,yhteensä tienataan 4300e/kk yksityisellä sektorilla.

Naurettavaa jos joku siksi kysyy että vertailee tai voi leuhkia sillä että tienaa itse enempi/hyvin,suhteessahan tätä ei voi verrata mitenkään.

Itse asutaan maalla ja malla ollaan töissä,täällä ollaan "rikkaita" asutaan leveästi ja ajellaan mersuilla. Halpaa asua ja silleen,vaikkei samaa tienatakkaan kuin joku kaupungin kalleudessa!!!.

Toiset voivat pienemmillä tuloilla elellä paljon paremmin kuin toiset suurilla ja miksei toisinkin päin.

Lapsiakin on siunaantunut kolme, teinistä taaperoon tällähetkellä. Menoja on vaan niin on tulojakin ihan riittämiin meille maalaisille!.


:wave:
 
jännä juttu, että tällaisiin keskusteluihin kaikki kirjoittelevat harmaina:) Itse olen toistaiseksi vielä reilusti kotihoidontuella, eikä mieheni palkka juuri päätä huimaa. Mutta sinnitellään jotenkuten. Toivottavasti työtilanne tästä itsellekin aukeaisi, nuorimmaiseni kun täyttää syksyllä kolme...
 
Nyt äitiyslomalla olen. Saan n. 1 700 euroa käteen kuussa. Eli olen ihan tyytyväinen. En tiedä mikä on palkkani nyt kun olen ollut jo reilut kaksi vuotta kotona. Lapsia on kolme elätettävänä ja miehellä ihan kiva keski-tason palkka eli tulemme kohtuullisesti toimeen. =)
 
-jansku-
kuukausitulot vaihtelee, olen yrittäjänä ja teen töitä eräälle kosmetiikkafirmalle ja palkkiot on tulospohjaisia...välillä tulee rahaa enemmän, välillä vähemmän... ;)
 
tuhlaileva äiti
Palkkani keskimäärin 6000?/kk/brutto+auto-ja puhelinetu. Se, mitä käteen jää... En viitsi edes miettiä... Maksan palkallani aika monen elämää... Ei kannata kateeksi ryhtyä. Ainut keino "tienata" on ollut hankkia sijoitusasuntoja. Pääomatulo kun on VAIN 28%. =)
 

Yhteistyössä