Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Oireita ei ole ollut. Mutta lauantai illasta lähtien joskus pyyhkiessä tullut punaista ja jos oikein tarkaan miettii niin ehkä hiukan menkkamainen olotila :( Tuntemukset siis negan puolella... Olen päättänyt kuitenkin, että ennen perjantaita en ala testailemaan.

Tsemppiä piinailijoille ja hauskaa vappua! Ostin ihan 2 alkoholitointa siideriä vapuksi =)

Lion PP10
 
Se olisi puoliväli, aika nopeastihan tämä aika on mennyt. Aika oireetonta menoa, jos oikein ajattelee niin aamulla lievää nenän tukkosuutta. Alakerta taitaa hieman tipotella kun tuntuu että sitä Crinonea valuu pois enemmän kuin normaalisti. Pidän tätä hyvänä merkkinä. Vielä ei polttele kaapissa oleva raskaustesti, ehkä sitten loppu viikosta.

Hyvää vappua ja tsemppiä piinailuun.
 
Vappupäivän iltaa kaikille!

Minä muistin tänä aamuna, että tilasin viime passin aikaan netistä raskaustestejä ja niitä jäi. Joten tänään sitten testin tein vaikka niin lupailin, että vasta pp14 testaan... Mutta tuo lievä punaisuus pyyhkiessä sai mieleni muuttumaan, koska se ei kuitenkaan ole lisääntynyt vaan enemmänkin vähentynyt. Ja outo olotila alavatsassa. Ja tänään testissä näkyi hailukka viiva kontrolliviivan lisäks. En vielä hypi taivaissa, koska muistaakseni tuo irrotuspiikkikin voi saada aikaan positiivisen tuloksen vai olenko väärässä?
 
Terveyhdys kaikille! Äkkiä kesken työpäivän piti tulla kertomaa, että kaksi viivaa ilmestyi tänäänkin testiin Nyt vaan toivotaan, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti!

Mitäs Tiinulin ja MestariMuumin piinailut sujuu?
 
Todella hienoa Lion! Ootko menossa vielä verikokeisiin? Mulla taas alkoi iltapäivällä vuoto :( tein testin ja näytti negaa, ei haamun haamua. Mietin tässä että mitenköhän se on, kun mulla on vasta tiistaina testipäivä, että onko tässä mitään mahdollisuuksia. Täytyy testailla tiistaille asti, vaikka melko epätoivostahan tämä on.
 
Lion33: Paljon onnea :flower: Ihanaa että onnitumisia tulee meidänkin ketjuun!

MestariMuumi: Täällä kans vähän samanlaisia ajatuksia, tänään alkoi vähän jo vuotelemaan ( pp12 ) muutamia muutamia kertoja olen jo testaillut :ashamed: pari ihan täysin negaa ja parissa ollut "roskishaamu".. mut nyt alkoi kuitenkin jo vuoto..vaikka lääkkeellinen pas oli niin luulisi että vuoto pysyy lääkkeillä poissa.. ehkä nyt jatkan lääkkeet maanantai aamuun saakka ( pp 14 ) ja testaan, jos nega niin lopetan lääkkeet... mutta lopetan vaikka olisi jokin roskishaamukin, ei ne tulokset testiajan jälkeen oo luotettavia :ashamed:
 
Hei kaikille!

Ollaan tekemässä pikkuhiljaa paluuta hoitoihin. Lapsi on nyt 1v3kk (2.IVF:n tuoresiirrosta tärppi) ja kesätauon jälkeen olisi tarkoitus aloitella. Alkioita jäi pakkaseen vielä, joten PASsilla mennään.
Olin jo yhteydessä klinikalle alustavasti ja kyselin, että pitääkö tulla suunnittelukäynnille, vai miten tämä homma käynnistyy. Kuulemma riittää, että käyn ultrassa täällä kotipaikkakunnallani ja sovin sitten vaikka puhelinajan lääkärin kanssa. Ei tarvitse ajaa 250km suuntaansa tuon suunnittelun vuoksi.

Vauvakuume on kova, mutta historiastamme huolimatta (monta siirtoa ja pari km) en ole uskaltautunut uuteen yritykseen aiemmin, koska koen alle 2v ikäeron jotenkin raskaaksi, vaikka esikoisemme on helppo ja aurinkoinen lapsi. Imetänkin vielä kerran pari päivässä ja siitä luopuminen on haikeaa, vaikka lapsi on jo noinkin "vanha". Mutta imetys on jokatapauksessa vähenemään päin ja töihinkin olen menossa pian, joten sama kai se on pikkuhiljaa siitä vieroittua sitten kokonaan.

Mä NIIIIIIN haluan taas olla raskaana ja synnyttää ja nuuhkia vastasyntynyttä :heart:
 
Moi Pikkuperho ja tervetuloa.

Täällä on aika hiljaista, Lion plussasi ja Tiinuli on kesätaolla. Meillä on toisen lapsen yritystä takana kolmen siirron verran ja ensi viikolla pitäisi olla neljäs siirto. Sen jälkeen pakkaseen jää yksi alkio. Alkaa olla mitta täysi tätä hommaa, mutta minkä teet kun luovuttaakaan ei pysty.

Täytyy sanoa, että aika kunnioitusta herättävä matka sulla tonne klinikalle. Ja mä kun kiroilin tätä mun 45 min matkaa, joka on kilometreissä ehkä 20. Mutta semmosta se on täällä pk-seudulla, kaikki on lähellä, mutta ajallisesti hemmetin kaukana.
 
Hei!
Piti tulla välillä kurkkimaan ketjun kuulumisia ja täältähän löytyi iloisiakin uutisia! Onnea Lion:flower: Tiinulille ja Mestarimuumille pahoittelut negasta! Toivottavasti Mestarimuumilla tärppää seuraavasta PASista!! Tsemppiä tulevaan:) vaikka tunne onkin tuttu tuon hoitoihin väsymisen suhteen...
Nyt tosin voisi jo alkaa jo tapahtua omallakin kohdalla. Niin pitkää on tämä odottavan aika ja elokuu tuntuu olevan ikuisuuden päässä, tai missä kuussa me nyt sitten saadaankaan aikataulut kohdalleen hoidon aloituksen suhteen. Kevättalvella olin sen verran yhtyksissä klinikkaan, että sovittiin jo alustavasti miehen simppanäytekontrollista ennen hoidon alkua ja hän alkoi kokeilumielessä popsia 3kk antioksidanttihoitoa.
Toivotaan siis kuumaa ja ihanaa kesää jotta saisi tämän vauvakuumeilun vähän taka-alalle. Ihan on samat tuntemukset täällä kuin Pikkuperholla: haluan kasvattelemaan mahaa ja nuttaamaan vauvaa!!
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Tiinulille mukavaa "lomaa" ja tsemppiä syksyn hoitoihin!

Pikkuperholle tervetuloa mukaan!

Eemiliina tsemppiä syksyn hoitoihin!

MestariMuumille etukäteen jo paljon tarrasukkia matkaan :rolleyes: Tulehan kertoileen sitten kuulumisia! Vastaus verikoe kysymykseesi niin en käynyt verikokeissa. Hoitopaikasta ei määrätä, jos ei ole mitään ns. pakollista syytä vuotoa tms.

(.) Ultraan olen menossa vajaan viikon päästä maanantaina 28.5. Hiukka jännittää mitä ultrassa näkyy. Toivottavasti kaikki on ok. Pahoinvointia on ainakin ollut havaittavissa ja pari kertaa on pynttyäkin pitänyt morjestella. Kahvi ei maistu aamuisin ollenkaan, paremminkin yököttää. Ja naama on alkanut kukkimaan. Että sellaisia ns. oireita on ilmaantunut.
 
Mestari Muumille tsemmpiä ja tarraliimaa piinailuun!

(.) huomenna olis varhaisultra, jossa sit selviää onko kaveri kunnolla kyydissä ja sykkiikö sydän. Jännittää ihan hirmuisesti! Aina alkaa miettiin kaikkee, mm. mitäs jos ei sydän sykikkään? Voiko lla mahdollista, kun ei oo pyrkiny pois? No, toivotaan kuitenkin, että kaikki olis hyvin! Tulen huomenna sit kertomaan kuulumisia!
 
moikka,

Voisin hypätä tähän pinoon. Meillä on menossa pikkukakkosen yritys. Esikoinen on 1ivf;n tuoresiirrolla alkunsa saanut 2v1kk vanha pojanviikari ja nyt kaipailtaisiin hänelle pikkusisarusta. Ekassa hoidossa saatiin kolme alkiota joista tuoresiirrolla tosiaan tärppäsi. Pakkaseen meni kaksi alkiota, pas kuitenkaan ei syksyllä onnistunut, eikä toinen selvinnyt takaisin pakastimeen.

Eilen oltiin punktiossa ja saatiin 19 rakkulaa (9 enemmän kuin viimeksi) ja niistä 15 sisälsi munasolun, osa kuulemma näytti vähän raaoilta, mutta toivotaan että suuri joukko olisi kypsiä ja hedelmöittyisi. Huomenna on siis siirto ja kuulen uutiset noiden muniksien kohtalosta.

Selittämättömästi ollaan lapsettomia, yhteensä yritystä n. 5v ilman ehkäisyä. Ilman ainoatakaan luomutärppiä.
 
Tervetuloa napsuneiti, tämä ketjuhan on aika hiljainen kun kaikki muut paitsi minä ovat tauolla. Itsellä on tänään pp10 ja vuotohan sieltä alkoi, ihan ajallaan kierron mukaan. Testikin näytti negaa. Mä en edes pysty kuvailemaan miten surkea olo on. Pakkasessa on vielä yksi toivon pilkahdus.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :flower:

Mestari Muumille pahoittelut ja halit negasta :hug: Anteeksi, kun utelen, mutta miten teillä meni esikoisen kanssa, tarvittiinko paljon siirtoja?

Lion onnea plussasta ja sykkeestä ja ihanaa odotusaikaa :heart: Menikö teillä monta yritystä tähän tärppiin?

Meillä oon nyt tilanne se, että päätin yhtäkkiä, että haluankin aloittaa hoidot HETI klinikan loman jälkeen. Pikapikaa sain kuin sainkin itselleni järkättyä peruutusajalla ultran eilen ja tänään olin yhteydessä hoitavaan lääkäriin ja niinhän sieltä heltisi lupa hoidon aloitukselle. Meillä siis kyseessä PAS, pakkasessa on kolmessa oljessa alkioita. Ultrassa kaikki näytti hyvältä onneksi, ovulaatio on näinä päivinä ja ens kiertoon päästään heti aloittamaan. Klinikka on kesälomalla nyt hetken, mutta saan silti aloittaa hoidon, vaikka menkat alkavatkin vielä tuon loman aikana hyvin suurella todennäköisyydellä.

Samalla lääkityksellä mennään kuin aiemminkin, eli zumet ja luget. Mulla on ekalta IVF-kiekalta kaksi PAS-tärppiä. Valitettavasti molemmat menivät kesken. Nyt lähdetään samalla läkeannoksella kuin ennenkin ja katsotaan sit kp 10, että mihin se riittää vai riittääkö mihinkään. Viimeisessä PASsissa mulla nostettiin zumeannosta, koska limis ei tahtonut oikein kasvaa, vaikka aiemmissa hoidoissa kasvoi ihan hyvin.

Jännittää ihan hirveesti :O Ja jotenkin mun pää ajattelee kokoajan, että ekasta tärppää ja that's it. No miksi ihmeessä se niin menisi, kun esikoisen tekemiseenkin vaadittiin monta siirtoa, kaavintoja, lääketyhjennyksiä ja sanoinkuvaamattomia pettymyksiä. Tyhmä pää.

(mut ei kai positiivisesta mielestä haittaakaan ole.. kunhan ei sit tipu liian korkealta)
 
Pikkuperho, saahan sitä kysyä :)

Meillähän on hoitomuotona huonojen siittiöiden takia ISCI. Jälkikäteen ajateltuna lapsi tuli todella helposti, ensimmäisen hoidon toinen pas. Silloin se ei tietenkään tuntunut mitenkään helpolta, kun samaan aikaan monet hyvistä ystävistä raskautuivat ensimmäisellä yrittämällä ym. Raskausaikakin meni enemmän tai vähemmän pelätessä keskenmenoa tai kohtukuolemaan. Siitä selvittiin :)

Toinen kierros on selvästi ollut kivisempi, nyt on tehty 5 siirtoa ja kerran on plussa nähty, mutta ei se jaksanut kolmea päivää enempää. Tämä plussa tuli ensimmäisen hoidon viimeisestä alkiosta. Toisen hoitokierroksen alkioista ei tullut ikinä mitään, ilmeisesti kuitenkin kaikki kiinnittyivät kun joka kerta tuli pieni kiinnittymisvuoto. Nyt on pakastin tyhjänä.

Toivon mukaan elokuussa päästään aloittamaan 3. ICSI hoito, vähän riippuu miten klinikka aukeaa ja miten vuoto tulee. Itse olen tässä miettinyt, että voitaisko jo siirtää kahta alkiota kerralla. Onko kellään tietoa missä tilanteissa kahta alkiota siirretään, meillä molemmat lääkärit ovat todella nihkeästi suhtauneet kahden alkion siirtoon. Olen myös miehelle vihjaissut lahjoitettuista siittiöistä, mutta aika nihkeä oli suhtautuminen. Olisi myös kiva kuulla kokemuksia lahjoitetuista siittiöistä.

Hyvää kesää kaikille :)
 
Meillä lähdettiin kokeilemaan kahden alkion siirtoja kolmen negan jälkeen, klinikan aloitteesta (yksityinen). Kysyivät kuitenkin, että mitä mieltä me olemme asiasta, kun toinen alkio saattaa myös haitata toisen kiinnittymistä. Haluttiin silti kokeilla.

Jokainen kahden alkion siirto on mulle tuottanut plussan, kun taas yhden alkion siirrot pelkkiä negoja. Toisaalta, noissa 2kpl siirroissa on kahdella kertaa tehty ainakin toiselle alkiolle kuoren avaus, kun olivat jotenkin paksukuorisia. Eli tarttuivat herkemmin, vaikkeivat ehkä olisi muuten olleetkaan elinkelpoisia ja keskenmenothan niistä seurasi sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Mites Pikkuperho sulla hoito etenee? Joko on siirtopäivä tiedossa?

Itselle iski loman jälkeen lapsettomuuskriisi, jotenkin iski tajuntaan, että se on sitten kolmas hoitokierros tulossa. Mä niin uskoin, että kyllä joku niistä toisen kierroksen neljästä alkiosta tuo plussan :( Nyt on kauheen pessimistinen olo, että ei kolmea ilman neljättä. Jotain ihme tiputtelu vuotoa on tullut nyt loman aikana :S Aikaisemmin ei ole semmosta esiintynyt.

Pitäisi soittaa klinikalle ja varata aika, vähän jännittää miten se nyt menee kun vuoto alkaa varmaan nyt viikonloppuna ja klinikka aukee maanantaina, hoitaja siis paikalla nyt jo, että voidaanko hoito tehdä nyt tähän elokuun kiertoon. Vai pitäisikö pitää taukoa tämä elokuu, äh, kai se vaan on puskettava eteenpäin.
 

Yhteistyössä