panacod yliannostus

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";25765939]otin tänään n. klo 15.00 8panacodia kerralla, lähipäivät ovat olleet niin raskaita ja kamalia, että halusin vaan nukkua ja turtua. Heräsin sitten äsken, mutta milloinkohan pää alkaa olla selvä?[/QUOTE]

se on tulehduskipu lääke jossa on kodeiinia joka muuttuu maksassa morfiiniksi!
Itsellä teki olon humalaiseksi siksi mietin miks lääkäri määräsi sitä minulle vaikka olin raskaana! En uskaltanut enää syödä niitä lääkkeitä!
 
Tuo panacod on kyllä vekkuli lääke. Toiset sanoo että siitä menee ihan sekaisin tai alkaa nukuttamaan. Toisille se ei vaikuta oikein mitenkään. Minulla se taitaa jonkun verran kipua lievittää mutta ei siitä mitään muuta tule.
 
[QUOTE="vieras";26717147]se on tulehduskipu lääke jossa on kodeiinia joka muuttuu maksassa morfiiniksi!
Itsellä teki olon humalaiseksi siksi mietin miks lääkäri määräsi sitä minulle vaikka olin raskaana! En uskaltanut enää syödä niitä lääkkeitä![/QUOTE]

Panacod ei ole millään muotoa tulehduskipulääke. Myös raskausaikana voi käyttää, jos kivut ovat sietämättömiä. Panacod sisältää 500mg parasetamolia, joka siis ei ole tulehduskipulääke ja 30mg kodeiinia.
 
"vieras"
Panacod ei ole millään muotoa tulehduskipulääke. Myös raskausaikana voi käyttää, jos kivut ovat sietämättömiä. Panacod sisältää 500mg parasetamolia, joka siis ei ole tulehduskipulääke ja 30mg kodeiinia.
Siis kipu lääkkeistä käytetään nimeä tulehduskipulääke. Auttaa särkyyn!
mutta ei se paranna eikä mobilaattikaan paranna vaikka se on tulehduskipulääke.
Auttaa tulehtuneeseen kipuun! Itse käytän buranaa en siedä asperiinia.
 
"hilda"
[QUOTE="aapee";25765989]? No kyllä mä tässä vaan olen. ei 8 500mg panacodia ole mikään tappava annos..[/QUOTE]

hetkonen miten sä saat 8:sta panacodista 8 500mg? laskupäässä vikaa? yhessä tabussa on 500mg parasetamolia ja muistaakseni 30mg codeinia.

Eli kahdeksassa 4000mg parasetamolia (4g) ja 240mg codeinia.

Parasetamolimyrkytys on ensi 48 tunnin kuluessa vähäoireinen. Maksavaurion oireet ilmestyvät noin 48-96 tunnin kuluessa. Parasetamolille on tehokas antidootti, N-asetyylikysteiinin, mutta se tehoaa hyvin vain jos se annetaan viimeistään 10 tunnin kuluessa myrkytyksestä.

Aikuiselle 10-15 g aiheuttaa yleensä vakavan maksavaurion

Parasetamoli on hoitoannoksina varsin turvallinen, mutta noin 5–
10-kertainen annos voi aiheuttaa maksavaurion.


Mutta tonhan voisi kyllä laskea jo itsemurhayritykseksi,eikö? ainakin itsetuhoisuudeksi ja lääkkeiden väärinkäytöksi, joten ota yhteyttä lääkäriin! pääset hoitoon!
 
"xxx"
[QUOTE="vieras";26717283]Siis kipu lääkkeistä käytetään nimeä tulehduskipulääke. Auttaa särkyyn!
mutta ei se paranna eikä mobilaattikaan paranna vaikka se on tulehduskipulääke.
Auttaa tulehtuneeseen kipuun! Itse käytän buranaa en siedä asperiinia.[/QUOTE]

tuota parasetamoli ei ole tulehduskipulääke! vaan pelkkä kipulääke,Parasetamoli lievittää kipua ja alentaa kuumetta, mutta ei paranna tulehdusta eikä tulehdusreaktiota. . kodeiini ei ole tulehduskipulääke vaan opiaatteihin kuuluva lääkeaine, jota käytetään muun muassa kipulääkkeenä ja yskänlääkkeenä, ja jotkut hölmöt huumausaineena.
 
[QUOTE="vieras";26717283]Siis kipu lääkkeistä käytetään nimeä tulehduskipulääke. Auttaa särkyyn!
mutta ei se paranna eikä mobilaattikaan paranna vaikka se on tulehduskipulääke.
Auttaa tulehtuneeseen kipuun! Itse käytän buranaa en siedä asperiinia.[/QUOTE]

Tulehduskipulääkkeit on mm. ibuprofeiini, ei parasetamoli. Näitä asioita ei voi sekoittaa keskenään!!!

Kipulääke ja tulehduskipulääke ovat eri asioita!
 
Asiantuntijoita kovasti liikenteessä kyllä.. :D Tarjotaan Opamoxia Panacodin tilalle ja silviisii ja pelotellaan maksavaurioilla ja epäillään väärinkäyttäjäksi. Mahtavaa.. :popcorn:

Aapeelle ihan vaan kysymys että eiks sulla tullut paha olo kun kiskasit kerralla tuollaisen määrän? Mä otin keväällä selkäsärkyyni kerralla 2,5 Panacodia kun oli vieraitakin tulossa ja piti siivota ja olin kuin kaameessa kankkusessa koko kaverin vierailun ajan. Hävetti. :ashamed:
 
Asiantuntijoita kovasti liikenteessä kyllä.. :D Tarjotaan Opamoxia Panacodin tilalle ja silviisii ja pelotellaan maksavaurioilla ja epäillään väärinkäyttäjäksi. Mahtavaa.. :popcorn:

Aapeelle ihan vaan kysymys että eiks sulla tullut paha olo kun kiskasit kerralla tuollaisen määrän? Mä otin keväällä selkäsärkyyni kerralla 2,5 Panacodia kun oli vieraitakin tulossa ja piti siivota ja olin kuin kaameessa kankkusessa koko kaverin vierailun ajan. Hävetti. :ashamed:
En ymmärrä tuota, että Panacodin tilalle tarjoillaan Opamoxia, mutta kyllähän 8 kpl Panacodeja, joka sisältää siis 8x500mg parasetamolia, voi vaikuttaa maksaan, kun on maksatoksisesta lääkeaineesta kyse.
 
[QUOTE="vieras";26717283]Siis kipu lääkkeistä käytetään nimeä tulehduskipulääke. Auttaa särkyyn!
mutta ei se paranna eikä mobilaattikaan paranna vaikka se on tulehduskipulääke.
Auttaa tulehtuneeseen kipuun! Itse käytän buranaa en siedä asperiinia.[/QUOTE]

NSAID lääkkeet ovat tulehduskipulääkkeitä. Parasetamol ei ole tulehduskipulääke, eli se ei poista tulehdusta, kuten NSAID lääkkeet, joita ovat Burana, Ketorin jne. Burana ja Panadol vaikuttavat eri tavoin elimistössä. Panadol maksan kautta ja Burana muuten (kipu reseptoreiden) sitten COX estäjiä, jotka eivät vaikuta vatsaan mutta obvat nsaid lääkkeitä. Buranalla kun on tuo ikävä vatsakipu yms vaikutus
 
"vieras"
NSAID lääkkeet ovat tulehduskipulääkkeitä. Parasetamol ei ole tulehduskipulääke, eli se ei poista tulehdusta, kuten NSAID lääkkeet, joita ovat Burana, Ketorin jne. Burana ja Panadol vaikuttavat eri tavoin elimistössä. Panadol maksan kautta ja Burana muuten (kipu reseptoreiden) sitten COX estäjiä, jotka eivät vaikuta vatsaan mutta obvat nsaid lääkkeitä. Buranalla kun on tuo ikävä vatsakipu yms vaikutus
niin kun alkoholi!? eikös se käy maksan päälle! Vatsa kipu? jokainen kipulääke ja apuaine reakoi vatsassa ensin! rokotus ei koska se ei mene vatsan kautta!
 
"argh"
jos yhden kerran vetää 8 panacodia niin ei se nyt niin vakavaa ole. Päivittäinen käyttö päihtymiseen ta riippuvuuteen taas on. Kaveri on koukussa ja vierotusoireet ei kuulemma ole varsinaisesti mitään hauskoja.
Äh, mä en voi mitään sille että kun tietää mitkä vieroitusoireet 'vähän' vahvemmista aineista tulee niin jotenkin vaan naurattaa ne jotka itkee järkyttyneenä jotain pilipalilääkkeiden vieroitusoireita...

Ja joo enimmäisannos mitä lääkäri voi määrätä Panacodia on 8 päivässä joten eiköhän ole aivan se ja sama kiskooko ne kerralla vai erissä, 8 siinä kuitenkin on.
 
"vieras"
jos yhden kerran vetää 8 panacodia niin ei se nyt niin vakavaa ole. Päivittäinen käyttö päihtymiseen ta riippuvuuteen taas on. Kaveri on koukussa ja vierotusoireet ei kuulemma ole varsinaisesti mitään hauskoja.
ja aina on saatava isompi annos että tuntus!

entäs kun et saa! se "pudotus" on hurja... en itse ole käyttänyt mutta krapulaa vois ehkä melkein kuvailla samaks! Alkoholi vaikuttaa hyvän olontunne hormooneihin!
Aine nosta hyvänolon tunne hormoonit! Se vaikuttaa aivoihin!
 
[QUOTE="vieras";26717283]Siis kipu lääkkeistä käytetään nimeä tulehduskipulääke. Auttaa särkyyn!
mutta ei se paranna eikä mobilaattikaan paranna vaikka se on tulehduskipulääke.
Auttaa tulehtuneeseen kipuun! Itse käytän buranaa en siedä asperiinia.[/QUOTE]

On kipulääkkeitä ja tulehduskipulääkkeitä. Panacod on kipulääke, Burana on tulehduskipulääke.
 
Toinen farmaseutti
Tällainen nopea metaboloija menetti vauvansa koska söi imetysaikana Panacodia. Vauva kuoli siis hengityslamaan. Tällöin lääkäreitä ohjattiin välttämään Panacodin määräämistä raskaana oleville ja imettäville.

Joku voisi kyllä keksiä testin näiden supermetaboloijien selvittämiseksi!

1g parasetamoliannosten välissä pitäisi olla 4-6 tunnin väli. Toivottavasti kaikki ok!
On tähän geenitesti, mutta ei sitä tehdä rutiinisti kaikille.

HUSLAB - Sytokromi P450 -entsyymi, CYP2D6-geenin nukleotidivariaatioiden DNA-tutkimus, verest
 

Yhteistyössä