Parhaat lasten suusta

Meillä on kohta kuopuksen ristiäiset ja nimestä ollaan väitelty jo pitkän aikaa.. Yhtenä iltana jälleen nimikirjaa selailtiin hermoromahduksen partaalla ja melkein jo saatiin isännän kanssa riita aikaiseksi! Loppujen lopuksi 3-vee esikoinen tuumasi mulle että : "ÄITI, LAITETAANKO VAUVAN NIMEKSI VAIKKA PASKA?!?" alko vähä naurattaa.. :LOL:
 
MUn kaveri tuli meille kylään ja sanoi mun vanhemmalle typylle: "Ootpas sä kaunis.." Tyttö tokaisi vaan takaisin ihan pokkana: " Enhän mä mikään ruma lapsi koskaan ole ollutkaan!"
Hieman korkea itsetunto :whistle: :LOL:
 
Meidän 3.5-v lapsukainen näki ihan läheltä romani-naisen, jolla oli se paksu musta hame päällä. Neiti katsoi sitä lumoutuneena, ja sanoi,: "äiti, kato, tuolla menee Prinsessa Ruusunen!!"

 
Tässä muutamia hauskuutuksia meidän tytöltä:

Hänen nimensä on Aleksandra Suvi-Kukka ja päivähoitoon mennessään hän esitteli itsensä: "mun nimi on Aleksandra Susihukka ja mua sanotaan kyllä usein Aksuksi."

Vaikein, mutta hauskin sana on ollut viinirypäle, kun hän kysyi kauppareissuni jälkeen, äiti muistithan ostaa vihreitä riiniräpylöitä. :LOL:

Mieheni veljen poika opetteli laittamaan kengännauhoja rusettiin ja oli mulla mennä kahvit keittiössä väärään kurkkuun, kun pikku mies tiuskasi tuskaisena: "On se nyt v..u kumma, kun ei yks pupunkorva onnistu." Oli muuten ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun olimme kuulleet hänen edes kiroavan! :LOL:
 
Tapauksesta on jo tosi pitkä aika, yli 20 v. Olimme kaupan kassajonossa, minä, veljeni vaimo sekä heidän n. 3 v tyttärensä. Kassan lähistöllä oli myynnissä kellokanervia lattialla laatikoissa. Veljeni tyttö tokaisi ne nähdessään: kato äiti, rentun ruusuja !
Kyllä siinä oli hupaisaa sekä meillä että kaupan kassaneidillä...
 
4 vuotias tyttömme sai pikkuveljen. Kävi isin kans katsomassa naapureiden koiranpentua, sitten isin työpaikalle, jossa työkaverit kyselivät, minkälainen vauva oli, "se oli musta", Isi katseli aikansa työkavereiden hauskoja ilmeitä ja muisteli vaimon ulkomaanmatkaa... Lopulta tunnusti että naapurin koiravauva on musta :LOL:
 
poika oli 1,5v. eikä osannut oikeastaan mitään sanoja vielä.. oli siis vappu ja oltiin prismassa äitini kanssa. Äitini päivitteli "pitäisikö jesselle ostaa vappupallo, siinä menisi kyllä viimeisetkin pennit, mummo on niin köyhä". Poika tokaisee autokärrysta tomerasti "voi voi".

 
Meillä poika on oppinut käyttämään voisin- sanaa ja laittaa sen yllätävän hyvin oikeisiin paikkoihin. Tässä pari esimerkkiä, jotka ainakin kirvoitti vanhempien naurut. Poika siis 2,3v.

Makoili sohvalla ilman vaippaa ja hipelöitti pippeliänsä. Tuumasin hälle, että äläpä hipelöitte sitä vaikka se hyvältä tuntuukin. Poika vastasi hymyssä suin; voisin kyllä hipelöidä. :LOL:

Toinen oli ku halusi lähteä rattaiden kanssa kävelylle. Vastasin, että sopiihan se. Poika tuumasi sitten, että äiti, voisit hakea lompakon, että pääsemme kauppaan. :LOL:

Ja vielä yks tuli mieleen. Pojalla on miespuolinen kummi, jonka kanssa he ovat paljon yhdessä. Kummi ostelee silloin tällöin pojalle tavaroita, ja aina kyllä kerromme, että kuka ne on ostanut. Olimme sitten autokorjaamolla, missä oli tiskillä esillä pieni rekka. Poika tuumaa, että voisin haluta tuollaisen. Mie siihen sanon, että voisit haluta, mutta et saa. Poika vastaa isolla äänellä, että XXX(kummi) kyllä ostaa sen hälle. Ei edes ehdottanut, että äiti tai isä sitä hänelle ostaisi. :D
 
3,5-vee tyttöäremme katso mua tässä yksi päivä oikein tarkkaan ja pitkään. Sit hän tuumasi mulle et "sä, äiti, olet silleen ihan sopivasti paksu!!"
Mun painoindeksi on normaali... :ashamed:
 
En muista joko olen tänne kirjoittanut poikani letkautuksen. Eräs ilta poika tuli mun luokse ja sanoi:mamma, minä olen tappanut papan. Hetken jäin monttu auki, mut pojan kaksikielisyyden huomioonottaen tajusin aika pian mitä tarkoitti. Eli tappa=kadottaa, joten poika oli kadottanut papan. Hetken päästä olikin jo pupun "tappamisen" vuoro =)
 
Olin ostanut uudeen keittiöpöydän+tuolit ja vaihdoin sitten niitä entisten tilalle. Tuoleja oli pitkin ja poikin ja 2½-vuotias poikani hyppelehti tuolilta toisillle. Minä sitten vähän hermostuin touhuun ja komensin, johon poika. "Äiti, tämä on minun koti myös.".
 
Zip
Olin tyttöjeni (4 ja 2) kanssa messuilla. Poliiseilla oli oma esittelyosastonsa. Vanhempi tytöistä meni yhden poliisisedän luokse ja kysyi: "Onko sinulla rahaa?" Poliisi tietysti kysyi, että miksi. "Ei ku kävisin vain ostamassa karkkia. Äidin rahat on loppu", pikkuneiti vastasi. Vähän aikaisemmin olimme ohittaneet karkkiosaston (niitähän messuilla riittää) ja ostin pussillisen makeisia. Tämän jälkeen sanoin, että nyt ei muuta osteta, kun äidillä on rahatkin loppu.
 
meillä poika , kohta 4v, mietti ruokapöydässä:- äiti, koska mä oikeen kasvan isoksi? vastasin että kasvaa joka päivä pikkuisen. poika siihen:-mutta mähän käytän vieläkin vaan lasten vaatteita. Kysyin että millaisia vaatteita sitten haluaisit käyttää?poika:- no sellasia ku iskä. nalle puh kalsareita. :D
 
Tyttäreni oli kanssamme saunassa 2,5 vuotiaana ja teki valtavan havainnon: äitillä ja hänellä on samanlainen pylly, mutta äidillä on isot (!!) tissit... hetken oli hiljaista ja sitten tyttö oikein hihkaisi että isilläpäs vaan on makkarapylly!! :LOL:

Samainen tyttö oli kakalla ja huuteli sieltä olevansa paskalla! Korjasin asiaa ettei niin ole kiva sanoa, pitää sanoa että on kakalla. Tyttö siihen että hyvä on, minä kakkaan mutta isi kyllä paskantaa... :LOL:
 
Me käytiin tytön kans kaupassa kehdestaan. Autossa kuului Teräsbetonin levy ja tyttö ei antanu vaihtaa levyä. Hän sanoo Teräsbetonia uudeksi sedäksi, levy kun oli tuollin suht uusi.
Käytiin kaupassa hoitamassa ostokset ja ajettiin takasin kotiin. Pihassa tyttö hyppäsi innoissaan autosta, ja huusi silleen, että naapuritkin kuuli; "Isi, isi, äitillä on uusi setä... " :LOL:

Mä istuin vessassa p***alla ja paperi oli tietysti päässy loppumaan. Hhsuin tytölle, että tuo kodin hoitohuoneen kaapista mulle täysi rulla. Tyttöhän toi, ja sujautti oven raosta mulle rullan. Ohjeeksi hän sanoi hyvin painokkaalla äänellä: "Pyyhikin kunnolla!"
 
Meillä oli vieraita ja laitoin pöytään kupit ja leipälautaset. Tyttö 4 v. kattoi pöytää ja kysyi, että äiti missä on kahvikupin reiät. Hetken ihmettelin kunnes asia selvisi eli kuppien aluslautaset eli tassit vai miksi niitä kutsutaan puuttui pöydästä.
 
Äsken just tyttö kokkaili pikkukeittiössään ja huuteli mulle:
"Täällä olis kiisselipataa,tuutko syömään!"
Noinkin erikoisen ruokalajin ollessa kyseessä, ajattelin tarkentaa,että "mitäs kiisseliä sä oot tehnyt?"
"No..no..Suomenkiisseliä!"
Hyvää oli!
 

Yhteistyössä