Parhaat lasten suusta

Meillä poika 3 v. mietti taas miesten ja naisten eroja, kysyi minulta että
äiti onko siulla tämmönen hippula ku miulla? No minä siihen että ei naisilla oo sellasta, pojilla ja miehillä on. Ennen ku kerkesin jatkaa,
poika sanoi alentuvaan sävyyn: nii, ku siulla on vaa tommonen naisten
pylly =)
 
Minulle jäi soimaan päähän Chisun: "Mun koti ei oo täällä"-biisi kun kuulin sen voicelta.. No laitoin iltaruokaa, avasin jääkaapin ylemmän oven ja lauloin samalla kovaa mun koti ei oo täällä.. Kuopus melkein 3v. avasi alakaapin ja kysyi: no onkos se täällä?

Täytyy sanoa, että oli pojalla tilannekomiikka halussa :LOL: :LOL:

Toissapäivänä vanhempi pojista huusi äidilleni puhelimeen: "terveisiä sukulaispäälle!!!!" :LOL: :LOL:
 
Elvis on mummon suosikkilaulaja. 3,5 vuotias tyttäremme kuunteli mummolassa Elviksen joululauluja mummon sylissä. Hetken kuluttua kuului kysymys: Tykkäsitkö sinä mummo Elviksestä silloinkin kun vielä elit?
Mummolla meni jouluglögit väärään kurkkuun - ei ollut tajunnut näyttävänsä niin kuolleelta.

Sama neiti huutaa kaupassa: Ostetaanko äiti tänään näitä karvaisia perunoita? (siis kiwi-hedelmiä...)

En muistanut pikkuveljen tarharyhmän nimeä. Isosikon ryhmän nimi on Styrmännen. (ruotsinkieleinen tarha)
Isosiko tuli apuun ja sanoi:
- Mamma, den lilla gruppen heter Mellan Trosorna!
(- Äiti, pienten ryhmän nimi on Pikkuhousujen Välissä)
Neiti tarkoitti sanoa: Matroserna, eli Matruusit.

2,5v poika halusi ajaa leikkitraktorilla City-Marketin leulosastolla. Poika tiesi, että äiti kieltää kuitenkin, niin juuri lelutraktorin kohdalla poika kääntyy, katsoo minua ja karjuu naama punaisena:
- Äiti, mene vaika, vaikka, vaikka....pissalle!
Mitä hyvänsä, kunhan äiti häipyisi kieltämästä.
 
meille oli juuri syntynyt poika-vauva ja tyttö 2v 3kk katseli kun vaihdoin vaippaa vauvalle. tyttö ihasteli "voi, sillä on oikein mulkerot"! (tarkoitti kiveksiä). kerran poika ja tyttö jäivät aamupesujen jälkeen hetkeksi alasti sängylle kun lähdin vaippaa vauvalle hakemaan. sisko oli tehnyt tutkimustyötä ja tultuani hihkui "äiti, äiti, tuu kattoon, sillä on vetoketjukin!" (tarkoitti kivesten keskellä kulkevaa nahkapoimua ja kyllähän se aikalailla vetoketjun näköinen onkin...) :LOL:
 
Olitiin lähdössä lapsien kanssa ulos,kun sanoin että katsotaanpa paljonko ulkona on pakkasta ja kurkkasin ikkunasta katsomaan pakkasmittaria..tyttö 3v teki samoin mutta sano että katson paljonko ulkona on rakkautta :LOL:
 
Leikkisin 2½ -vuotiaan poikani kanssa hevosta. Poika istui siis selkäni päällä ja meikä konttaa ympäri huusollii naama punasena, kun poika tokasee tomerasti "ÄITI ON VIRTAHEPO"!!! Kiva kiva... yritä nyt sit leikkii jalosukusta ylvästä ratsua... :LOL:
 
Meillä neiti 3v4kk tokaisi joskus syksyllä, kun katseli minun pukeutumistani, et "mamma, saanko minäkin tissikassit, kun kasvan isoksi?" -tarkoitti siis rintaliivejä. =)

Keskimäärin pari kertaa viikossa saan kuulla myös seuraavan lauseen:
- "Voi, että sinun kanssasi mamma! Noin paljon likapyykkiä, miksi sinä et koskaan pese pyykkiä." :LOL: Tuli tuossa tunne, et kauhea mamma kun ei pyykkää...
 
Meidän neiti 3v 5kk kun vaihteeksi oli ottanut raivarit jostain, niin kesken kaiken hän surullisena mietti ääneen; Miks mulla aina on tämmönen paha kiukku?!
Ei ehkä kovin hauska juttu, mutta kyllä siinä omakin mieli hieman leppyi. :)
 
Meidän keskimmäinen (silloin reilu 3v) katsoi viime kesänä hääkuvaamme. Sanoi sitten; äiti tinä olet pintetta (prinsessa). Minä kysymään sitten, että mikäs isi on (tarkoitin prinssiä...). Poika mietti hetken ja vastasi: AIKUINEN MIES :heart:

Kaikennäköistä kuulee ja näkee näiden kanssa, tämä vaan oli niiiiin hauska :LOL: Nykyäänkin aina kun haluaa mielistellä äitiä, tulee sipittämään korvaan: äiti, minä lakattan tua, tinä oot pintetta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anni-äiti:
Minulle jäi soimaan päähän Chisun: "Mun koti ei oo täällä"-biisi kun kuulin sen voicelta.. No laitoin iltaruokaa, avasin jääkaapin ylemmän oven ja lauloin samalla kovaa mun koti ei oo täällä.. Kuopus melkein 3v. avasi alakaapin ja kysyi: no onkos se täällä?

Täytyy sanoa, että oli pojalla tilannekomiikka halussa :LOL: :LOL:

Toissapäivänä vanhempi pojista huusi äidilleni puhelimeen: "terveisiä sukulaispäälle!!!!" :LOL: :LOL:
tää etenkin tää ylempi oli niiiiin loistava.. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja herkkupeppu:
Meidän keskimmäinen (silloin reilu 3v) katsoi viime kesänä hääkuvaamme. Sanoi sitten; äiti tinä olet pintetta (prinsessa). Minä kysymään sitten, että mikäs isi on (tarkoitin prinssiä...). Poika mietti hetken ja vastasi: AIKUINEN MIES :heart:

Kaikennäköistä kuulee ja näkee näiden kanssa, tämä vaan oli niiiiin hauska :LOL: Nykyäänkin aina kun haluaa mielistellä äitiä, tulee sipittämään korvaan: äiti, minä lakattan tua, tinä oot pintetta :heart:
meillä kanssa mä oon pojalle pinsessa aina kun laitan hameen päälle. Sanoi myös meidän hääkuvasta että olen pinsessa. Kun kysyttiin että onkos iskä sitten prinssi, niin poika vastasi tylysti "ei, kun se on mikko".
 
Tyttö pian 5v, ja olimme puheterapiassa käymässä ensimmäistä keraa,
täti näytti tytölle kuvia, ja tytön piti kertoa mitä kuvissa oli.
Sitten tuli vanhan ajan puhelimen kuva, ja täti kysyi tytöltä, että mikäs tämä on..tyttö oli hetken hiljaa, mietti hetken ja totesi, että KÄNNYKKÄ :LOL:
Tätiä rupesi naurattamaan, ja totesi et pitää ehkä pöivittää nöitä kuvia
 
Eilen illalla tyttö tuli isin kanssa kotiin uimasta vasta n. klo 20.30. Hän juoksi toppahaalareissaan sisälle ja huokaisi: Oma koti kullankallis ! Vähän minua nauratti, suloinen olento !! Muistaa hirveän hyvin luettuja juttuja ja sananlaskuja ! =)
 
No eilen illalla tyttöni sanoi minulle, että isi on lumiukko.. Sitten myöhemmin illalla kuulin, kun hän sanoi isille, että jossain maassa syödään puikoilla ja istutaan tyynyillä, arvaa mikä maa ? Isi vastasi, että Japani. Tyttö sanoi, että oikein, täydet pisteet !! :D Katsonkohan minä liikaa telkasta tietokilpailuja..
 
Kuuntelen usein autossa Radio suomipoppia. Usein tulee kappale jossa lauletaan "...kimpale kultaa..."
tytsyni 2v8kk lauleskelee mielellään, ja kun menimme pikkuveljeä katsomaan sairaalaan lasten neurologian osastolle, tyttö kajauttaa kuuluvaan ääneen: "kiikkeli kultaa, kiikkeli kultaaa"
joopa joo..
Tytöstä on myös tullut hieman "äidin helmoissa nyhvääjä". Kun olimme kyläpaikassa, hän änkesi väkisin vessaan kanssani. Kysyin:"miksi äiti ei saa käydä ihan rauhassa pissalla?" Siihen neiti:" Koska se on niin ärsyttävää!" (syyllistyn ko. sanan käyttöön HYVIN usein) Sana on muutenkin tytsyn vakio kalustoa nykyään. Esim. "en voi mennä nukkumann kun se on niin ärsyttävää" tai "en halua syödä koska se on ärsyttävää"

Se on aika ärsyttävää :D
 
Kinela
Äiti lauleskeli aikuista naista. Kohta 6v tyttö huusi takapenkiltä "älä kilju kun papukaija, lopeta"
Äiti söi tapansa mukaan sipsejä ja ei taaskaan antanut lapsille.." no, meistä ei tuukkaan yhtä lihavia kun sä oot" tiuskas äkänen kohta 5v.
 
Meillä on tapana kirjottaa kaikki hassut jutut ylös, ja tässä on nyt muutama meidän kolmevuotiaan lausahduksia.

Lähdin töistä työhousut päällä hakemaan tyttöä tarhasta ja käytiin sitten yhdessä kaupassa. tyttö kulki takanani ja suureen ääneen kailotti "äitin pylly haisee" Hävetti aika paljon, ja sitten sanoin vaan "niin, äitillä on nyt nämä työhousut jalassa" Mutta tuskin auttoi enää siinävaiheessa.

Ajoimme sattumalta työpaikkani ohi jolloin tyttäreni huutaa "Äiti asuu tuolla" Pitäiskö vähentää työntekoa...?

Yliväsyneenä temppuili ja riehui ennen nukkumaanmenoa ja löi varpaansa seinään. Suoraan sydämestä tyttö huusi "Voi V***u!" Ekan kerran kuulin tytön kiroavan.

Ylitöistä tullessani illalla kävin makaamaan sängylle aivan rättiväsyneenä ja kysyin tytöltä tulisko vähän köllimään äitin viereen. Tyttö tulee makuuhuoneen ovelle ja sanoo "Sä haluat nyt olla yksin" Ja vetää oven perässään kiinni.

Tyttö kaivaa lelulaatikkoaan ja löytää sieltä serkun formula-auton joka on unohtunut meille. Tyttö huutaa "Serkun hormooniauto"
 
:LOL:

Nää on hyviä. :LOL: :LOL:

Meillä neiti ollut pienestä saakka kova laukomaan juttuja...

Ikää tais neidillä olla n. 1,5v, kun isänsä kanssa tuli riitaa illalla hampaiden pesusta. Siinä sitten tyttö viuhtoi niin että isän kädestä putosi hammasharja pesukoneen taakse. Isä kurkkasi että siellä se harja on, ja totes "voi p*ska!". Tyttö katseli hissukseen ja antoi nätisti pestä uudella harjalla hampaat. Minä olin seuraavana aamuna jo koko episodin unohtanut, mutta kun neiti istui pesukoneen päällä hoitoalustalla odottamassa hampaiden pesua, tämä kurkkasi koneen taakse ja totesi "VOI P*SKA!" Sen jälkeen on tarkempaan katottu mitä suusta pääsee.

Sitten samainen neiti, ikää reilu 2v oli jälleen isänsä kanssa vessassa iltapuuhissa. Mies tiputti mun hiusharjan korista lattialle. Tyttö katsoi isäänsä kulmat kurtussa ja mitään sanomatta otti harjan lattialta käteensä. Hän tuli luokseni olohuoneeseen, näytti harjaa totisena: "Voi lumaliste (=jumaliste), iskä tiputti sun haijjan (=harjan) lattialle!" Kääntyi kannoillaan kohti vessaa ja mutisi itsekseen: "Voi hitto sentään!". :LOL: Ole siinä sitten totisena kun ei niin saa puhua... :whistle:

Samaisen neidin, nyt ikää 2v9kk, jutut muuttuu kettuilevimmiksi koko ajan: Tyttö leikki menevänsä vauvansa kanssa suihkuun. Vauva tuotiin iskälle kuivatettavaksi ja hän meni itse vielä "pesulle". Mies sitten oli leikissä mukana, ja sanoi tytölle että muista ajaa parta. :D (Tyttö joskus miehelle sanonu et "aja paata niin on palempi syälä" (Aja parta niin on parempi syödä). Tyttö katsoi iskää, silitti poskeaan ja totesi: "Ei mulla ole pitkät hiukset, en mä oo mikään iskän näkönen". :LOL: Mies tuumas et kai sitten ens viikolla parturiin... :LOL:
 
Meillä poika joskus väläytteli kans:
- "Mennään bensaamaan auto."
- Parkkipaikalla oli auton yliajama litistynyt käpy. Poika katseli sitä ja tuli siihen tulokseen, että: "Käpy on kuollut. Joku on läpännyt käpyä." Meillä siis itikat läpättiin kuoliaaksi lehdellä.
- "Mä meen isona pelaamaan lätkää sinne Suomeen. Sinne missä se leijonakin huutaa." Siis ihanaa leijonat ihanaa MM 1995

Tytön kanssa oltiin saunassa tässä taannoin ja meillä oli toinen koirista mukana. Koira siinä sit astui mun varpaille löylyssä ja tietty pääsi ärräpää kun sattui. Loppureissun likka hoki, että "Peekele, peekele" Ikää siis 2 vuotta. Onneks ei oo sen jälkeen kiroillut.
 

Yhteistyössä