Persujen syvin olemus?

  • Viestiketjun aloittaja 7thHeaven
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="fantsu";27290472]Oi ihanaa, sä oot sittenkin vielä oma itsesi![/QUOTE]

Niinpä, se mitä sinä pidät ihanana on minulle ihan arkipäivää. Huomaatko että minulla on elämän arvot kohdillaan ja sinä ylistät niitä ihannoimalla, siltikin se on minulle ihan arkipäivää. Sinulla ei taida olla ne arvot ihan balanssissa. :)
 
"fantsu"
[QUOTE="vieras";27290595]Huomaatko että minulla on elämän arvot kohdillaan ja sinä ylistät niitä ihannoimalla, siltikin se on minulle ihan arkipäivää.[/QUOTE]

Huomaatko, että tässä ketjussa oli ihan järkeviä perussuomalaisia, kunnes sinä saavuit paikalle? Miksi haluat sabotoida perussuomalaisten mainetta?
 
"kkk"
[QUOTE="vieras";27290561]Nyt puhutaan puolueen arvoista, ei ihonväristä. Googleta rasismi.[/QUOTE]

Ymmärtänet kuitenkin mitä hain takaa. Miksi on ok haukkua ja pilkata jotakuta puoluetaustansa vuoksi mutta ei esim. uskonnon? Mielestäni kaikki ihmiset on tasa-arvoisia oli sitten muslimi, persu, tummaihoinen, thaimaalainen tai ateisti.
 
vieras vierestä
[QUOTE="kkk";27290781]Ymmärtänet kuitenkin mitä hain takaa. Miksi on ok haukkua ja pilkata jotakuta puoluetaustansa vuoksi mutta ei esim. uskonnon? Mielestäni kaikki ihmiset on tasa-arvoisia oli sitten muslimi, persu, tummaihoinen, thaimaalainen tai ateisti.[/QUOTE]

Sun pitää kysyä sitä puoluetovereiltasi. Tuntuu, ettei nykyään ole keskustelupalstaa tai uutissivua, johon perussuomalaiset tunkevat kommentoimaan haukkumalla kaikkia muita paitsi "omiaan".
 
"kkk"
Alkuperäinen kirjoittaja vieras vierestä;27290826:
Sun pitää kysyä sitä puoluetovereiltasi. Tuntuu, ettei nykyään ole keskustelupalstaa tai uutissivua, johon perussuomalaiset tunkevat kommentoimaan haukkumalla kaikkia muita paitsi "omiaan".
No, mä en ole sellainen eikä muutama muukaan jotka tunnen joten musta on tosi typerää yleistää ja haukkua kaikki rasistikusipäiksi jos vaan sattuu mainitsemaan olevansa persu. Mitä räksyttäviin persuihin tulee, lienee niin että tyhjät tynnyrit taas kolisevat eniten.
 
"pop"
Minusta tuo kuvakokoelma on tarkoituksessaan kiusaamista. Olen itse sinne vasemmistovihreään suuntautuva immeinen, mutta tuo on mautonta kaikinpuolin. Ja on myös todella ikävää, että edelleen pidetään vaikkapa vammaisuutta rumana.

Omien ennakkoluulojeni mukaan ei pitäisi olla ketään, joka levittäisi linkkiä: ainoastaan persut ovat tähän asti olleet todella näin ajattelemattomia julkisessa keskustelussa toisia mm.puolueita kohtaan. Mutta persut tätä eivät varmasti levitä, kun koskee omia. Muilla taas olen olettanut olevan sen verran yleisjärkeä ja kiusaamisenvastaisuutta päässä, etteivät levittelisi. Kas siinä taas nähdään, miten väärässä ennakkoluulot ovat.
 
"vieras"
[QUOTE="kkk";27290878]No, mä en ole sellainen eikä muutama muukaan jotka tunnen joten musta on tosi typerää yleistää ja haukkua kaikki rasistikusipäiksi jos vaan sattuu mainitsemaan olevansa persu. Mitä räksyttäviin persuihin tulee, lienee niin että tyhjät tynnyrit taas kolisevat eniten.[/QUOTE]

ja se on suomessa sallittua. jos ei niin menee diktatuurin puolelle! En todellakaan kiihota. Vaikka joku vois pitää sitä mielipiedettä kiihottaminesa! ei mee oikeudessa läpi!
 
"asdfasdf"
[QUOTE="pop";27290906]Minusta tuo kuvakokoelma on tarkoituksessaan kiusaamista. Olen itse sinne vasemmistovihreään suuntautuva immeinen, mutta tuo on mautonta kaikinpuolin. Ja on myös todella ikävää, että edelleen pidetään vaikkapa vammaisuutta rumana.

Omien ennakkoluulojeni mukaan ei pitäisi olla ketään, joka levittäisi linkkiä: ainoastaan persut ovat tähän asti olleet todella näin ajattelemattomia julkisessa keskustelussa toisia mm.puolueita kohtaan. Mutta persut tätä eivät varmasti levitä, kun koskee omia. Muilla taas olen olettanut olevan sen verran yleisjärkeä ja kiusaamisenvastaisuutta päässä, etteivät levittelisi. Kas siinä taas nähdään, miten väärässä ennakkoluulot ovat.[/QUOTE]

Miten on kiusaamista esitellä jo muutenkin esillä olevia kuvia? Ilman tekstejä tai mitään?

Olisko se sunkin mielestä kiusaamista koska itse nimenomaan ajattelet heidän ulkonäöstään pahaa?
 
modernia rotuoppia
Modernia rotuoppia
Suomen Kuvalehti etsi 1929 suomalaisen rotutyypin puhtainta edustajaa järjestämällä kauneuskisat. Tuomaristossa istuva anatomian professori mittaili ehdokkaiden kallonmuotoja ja sovelsi niitä sen ajan rotuoppeihin. Voittajaksi kruunattiin Irma Carberg, joka kuului lyhytkalloisiin eli brakykefaleihin.
BlogiKraniologiassa jaoteltiin ihmisiä aikoinaan ylempiin ja alempiin rotuihin kallonmuotojen perusteella.

Nykyajan kraniologiaa edustaa netissä kulovalkean lailla leviävä Per-Looks-sivusto, jolla irvaillaan perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaiden ulkonäölle. Sivuston tekijä on valinnut blogiinsa omista kallonmuotomieltymyksistään mahdollisimman kaukaiset persuehdokkaat, joille sitten kuittaillaan ironisen ylemmyydentuntoisesti sosiaalisen median syövereistä. Näiden tavispersujen avulla Facebookin nuori ja korskea eliitti pääsee pönkittämään omaa, olematonta itsetuntoaan.

Sosiaalisessa mediassa kilpailevien puolueiden kannattajat käyttivät kyynistä kiusaamisblogia sumeilematta hyväkseen. Vasemmistoliiton ehdokas, tunnettu emeritusprofessori J.P. Roos jopa totesi Uudessa Suomessa, että ehdokkaat ovat "tosissaan aika karmean näköisiä" ja että "tyypeistä ei löydy kovin monta, joiden kanssa haluaisi ryhtyä kuvan perusteella esimerkiksi Facebook-kaveriksi". Melkoista puhetta professorimieheltä.


Logiikka pohjaa täsmälleen samanlaiseen rasismiin, josta Roos on pitkään persuja arvostellut. Per-Looks-ehdokkaiden joukossa sattuu kaiken lisäksi olemaan kaksi näkö- ja liikuntarajoitteista ehdokasta sekä yksi sukupuolenkorjausleikkauksen läpikäynyt. Auts!

Poliittinen satiiri on virkistävää, jopa suotavaa. Haukkukaa ihmeessä kilpailijoitanne, mutta jättäkää kierot silmät ja pottunenät rauhaan.


Negatiivista kampanjointia voisi harjoittaa ihan aiheestakin. Netissä kiertävä Kunnollisvaalit 2012 -blogi taas on koonnut sivuilleen kuntavaaliehdokkaiden sosiaaliseen mediaan kirjoittamia rasistisia tai homofobisia kommentteja. Mukana seikkailee esimerkiksi Helsingin piirin persuehdokas, joka höpöttää sekavia huussineekereistä, holokaustista ja fantasioi mustanpuhuvien olentojen joukkoteurastuksesta. Ja se Kotkan piirin persuälykkö, joka haluaisi keittää elävältä tiettyjä kansanryhmiä.

Tämmöisiä ehdokkaita Timo Soini on suuressa viisaudessaan listoilleen kelpuuttanut. Hienoja miehiä. Arvostelkaa heitä.

Loanheittäjien ongelma on tietysti se, että puolueita on hyvin vaikea erottaa toisistaan. Vai osaatko itse yhdistää puolueen ja vaalilauseen? Suomiuudistus. On kotiin tulon aika. Työn ja oikeudenmukaisuuden puolesta. Kunnat kuntoon.

Haukotus.

Ystäväni harrastavat iltapuhteikseen hieman kehittyneempää lokakampanjointia. He kehittelevät puolueille negatiivisia vaalilauseita:
"On köyhän vuoro maksaa - kokoomus"
“Pysy kaukana keskustasta - keskusta”
"Työ miehen lakossa pitää - Sdp"
"Kritiikkiä ilman ratkaisuja - PS"
"Sinunkin kuntaasi ydinvoimaa - vihreät"
"Kotoinen vaihtoehto - Hemskt alternativ." (Rkp)

Nämä naurattavat minuakin.

Sanna Ukkola
Kirjoittaja on A-studion politiikan toimittaja
 
"vieras"
[QUOTE="asdfasdf";27292395]Miten on kiusaamista esitellä jo muutenkin esillä olevia kuvia? Ilman tekstejä tai mitään?

Olisko se sunkin mielestä kiusaamista koska itse nimenomaan ajattelet heidän ulkonäöstään pahaa?[/QUOTE]

Jos tarkoituksella etsitään niiden ehdokkaiden kuvat, jotka poikkeavat yleisestä kauneusihanteesta tai muuten vaan esimerkiksi vaatteidensa tai vammansa puolesta, ja laitetaan ne yhdelle saitille, niin todellakin on ivaamista ja pilkkaamista sieltä pahimmasta päästä. Eri asia olisi jos kyseisellä saitilla olisi kaikki perussuomalaisten ehdokkaiden kuvat, ulkonäöstä välittämättä.

Täytyy muistaa myös se että tämä vih-looks näyttää viimeisen päälle stailatulta ja samaan kuvaajan ottamilta kuvilta, on otettu ne edustavimmat ihmiset kuviin. En tiedä kuka per-looks sivuston on väsännyt ja kenen toimesta, mutta jos edes taipuu hiukkasenkaan vihreiden puoleen, niin moinen touhu on täysin ala-arvoista. Täysin moraalitonta.
 

Yhteistyössä