pidätkö kihla/vihkisormusta AINA, vai otatko pois tietyissä tilanteissa?

  • Viestiketjun aloittaja sormus
  • Ensimmäinen viesti
näin
Olen nyt kotona 1,5 v ja 4 v lasten kanssa. Pidän sormuksia pois kotona, ihan pepun pesemisen takia, ettei tule likaa sormusten alle. Yritän muistaa laittaa ne takaisin, kun lähden jonnekin. Toinen sormus on vielä se kalevalan filigraanisormus, missä on niitä koukeroita, niin sinne jää kaikki p kiinni!
 
Perhoinen84
Yleensä aina.Poikkeuksia on jos leivon tai jotain muuta sellaista niin ja jos oon saanut kauheet ihottumat sormuksen alle niin otan siksi hetkeksi pois että rasvaan kädet.
 
Kyy
Otan kaikki sormukset pois aina heti kotiin päästyäni, enkä kotona ollessa siis pidä sormuksia (enkä muitakaan koruja). Jotenkin kotona häiritsevät, vaikka muualla ei voi ilman olla. :D
Joskus myös pitkillä automatkoilla otan pois kun sormet turpoavat. Samoin otan yöksi pois vaikken kotona olisikaan.
 
En pidä kotona, paitsi jos on vieraita.On paljon hygienisempi ja muutenkin kivempi olla ilman sormuksia, kun joutuu jatkuvasti pesemään käsiä. Mulla ei o tapana pitää kotona mitään koruja sillon, kun ollaan keskenämme. Kotoo pois lähtiessä laitan aina... En osaa olla ilman.
 
Pidän AINA muuten paitsi töissä,ruokaa laittaessani keittiössä..
Tuskin kukaan haluu sormuksen alla elävii bakteereja ruokiinsa...
silloin sormus on aina kaulaketjussa työtakin alla..
Ja kun vuoro loppuu laitan heti takasin!
 
vakiokäyttäjä
Ennen lapsia sormukset olivat sormessa lähes 24 h, mitä nyt leipoessa, saunoessa tms otin hetkeksi pois. Esikoista odottaessa sormet turposivat ja otin sormukset pois. Pienen vauvan kanssa oli helpompi olla sormuksitta, kun jatkuvasti sai pestä peppua jne, siis kastella käsiä, kuivata käsiä, rasvata käsiä. Lapset syntyivät parin vuoden välein, joten pääasiassa sormuksetonta aikaa kesti muutaman vuoden. Käytin sormuksia vain juhlatilaisuuksissa. Nyt kun nuorinkin on jo muutaman vuoden, olen opetellut taas pitämään sormuksia lähes 24 h.
 
Mies28
En pidä sormusta töissä/työreissussa. Työ on aikalailla sotkuista ja tekee sormuksesta aika nopeasti pilallenaarmutetun näköisen ja ovaalinmuotoisen.Vaatii tietysti puolisolta aikalailla luottamusta, kun lähden pariksi viikoksi toiseen kaupunkiin ja sormus on kaapissa.. Mutta toisaalta jos on syntisiä aikeita niin saahan sen helyn piiloon vaikka taskuun.. Ja pitäähän sitä lähtökohtaisesti olla luottamus kunnossa jos avioon astelee. Mielelläni toki pitäisin korua 24/7 jos se olisi mahdollista. Kotona ollessani ja lomalla otan korun pois käsienpesun ajaksi ja välillä yöksi, että sormi saa tuulettua. Aika kovasti hautoo ihoa tämä 11mm leveä kiekko.
 
Vaimoke
Pidän aina, paitsi pullaa leipoessa/muuta taikinaa vaivatessa otan pois, mutta muuten sormukset on ja pysyy. Aika kumma, kun muuten olen niin huono pitämään koruja ja sormuksia, mutta onhan se vihkisormus niin tärkeä (ja kallis...) ettei sitä viitsi piilossa pitää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Pidän aina, vaikka töissä ei oikein saisikaan.. Ja sen mukaan olen valinnut sormukseni, että voin pitää eli ei ole mitään isoja timsuja estämässä töitä.. :D Vaikka ne ihania oliskin!
Ai juu... En mäkään töissä voinut aina pitää, hygieniasyistä. Siitä on jo niin paljon aikaa etten tuollaista edes muistanut. =)
 

Yhteistyössä