Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Kevät/kesä

Bambini onnea ekaan inssiin! Toivotaan, että kurjat fiilikset on ohimeneviä ja viimeistään raskaus tuo kukoistusta suhteeseen.. ;) Tämä (sekundäärinen) lapsettomuusasia raastaa varmaan kaikkien suhteitä välillä, mutta toivottavasti sitä myötä myös vahvistaa.

Mamido ja mimmi, ääh, onnea uuteen kiertoon. Täällä ollaan myös tuota pikaa palailemassa lähtöruutuun, kun yk9 starttailee. Sepä se ärsyttää, kun kaiken pitäis olla kunnossa, mutta kun ei niin ei.. Miksi ei?? Kai tällä kaikella joku tarkoitus on. Lohdutuspalkintoni on se, että lähiaikoina on tulossa kivoja juttuja, jotka olisivat raskaana ollessa jääneet väliin.

NeleLiis, konstit on monet! ;) Pidetään peukkuja!
 
Kontrolliultrasta kotiuduttu ja jälleen kerran lääkäri totesi munasarjojeni olevan rakkulaiset. Kysyi onko minulle ennen tästä puhuttu ja eihän minulle ole. Viimeksi lääkäri sanoi että näyttäisi että saattaa olla ,mutta totesi sen olevan näin nuorilla tavallista. No eikö perkele tullut pieneen mieleenkään kun lapsettomuudesta kärsitään että noilla munasarjarakkuloilla ois jotakin tekemistä asian kanssa?????

Noh, nyt lääkäri kuitenkin sanoi että letroilla saadaan hyvin usein apu ovuloimattomuuteen yms. Eli apua pitäisi saada. No eipä ole enä clomitkaan mitä on yht. jo vuosi pistelty poskeen niin mitään apuja koskaan tuonut. En usko näistäkään apua olevan.

Kuitenkin kaikki näytti hyvältä, limakalvo ok ja 16mm johtofolli siellä komeastu kasvoi, ovulaatiotestit siis kehiin jo tänään. :)

Tsemit kaikille ja keväisiä plussatuulia, jospa tämä tästä.
 
Neleliis tuo kuulostaa ihan järkevältä suunnitelmalta. Jos ei muuta niin ainakin kierron pitäis tasaantua tolla yhdistelmällä :)

Surusilmät höh. Kiva kun ei sitten sulle oo mitään aiemmin puhuttu! Mä jäin kanssa aikasemmin miettimään kun lääkäri sanoi että näkyy useita pieniä rakkuloita johto follin lisäksi (kuten nuorilla kuuluu) että onko se nyt sitten hyvä vai huono homma. Siis sanoi että kaikki normaalisti. Sulla kuitenkin hyvän kokonen folli, joten eiköhän se ovis sieltä kohta ole tulossa :)
Mikäs kp surusilmät sulla muuten on, niin päivittelen listaan?

Pinjamaaria mites siellä?

Äh tuntuu että pää hajoo kun en saa mitään päätöksiä tehtyä. Hoitovapaalle jäämistä mietin. Nyt olis taloudellisesti mahdollista molempien olla kotona reilun vuoden verran. Pystyttäis keskittymään tähän projektiin täysillä ja samalla viettää laatuaikaa. Mutta nyt en vaan saa päätettyä että millon sitten jäisin töistä pois. 2kk aikasemmin pitäis kuitenkn työnantajalle ilmottaa ja tiedän et meillä on töissä tosi kiireinen vuosi tulossa (ei kyllä ole mun ongelma, mutta..)
 
Mimmi Yleensähän tuosta käytetään nimeä PCOS, eli aiheuttaa anovulaation eli munasolut ei irtoa. Heikentää merkittävästi hedelmällisyyttä. Tohon käytetään yleensä hoitomuotona clomifenia tai letroja tai muita hormonaalisia lääkkeitä joilla vahvistetaan että munasolut pääsee irtoamaan..
Lueskelin että ylipaino on merkittävässä roolissa jos on monirakkulaiset munasarjat, pienikin painonpudotus auttaa raskautumiseen, eli laihdutusta suositellaan. Tämä oli ihan kiva sillä mulla on painonpudotus meneillään (ylipainoinen en ole), muutama ylimääräinen kilo on kuitenkin tässä kertynyt jos vertaan siihen missä kunnossa olin ennen suhdetta. Vajaa 10kg on tullut painoa lisää ja ne olisi tarkoitus saada pois. Jospa sekin auttaa.

Ovulaatiotestit oli tarkoitus aloittaa mutta unohdin ihan täysin eli tämä kierto mennään mututuntumalla :D Tänään on kp12
 
Surusilmät oho noin iso folli jo! Taitaa siis tulla ehkä vähän aikasemmin :)

Jep täälläkin oli painon pudotus operaatio. Ylipainoa ei ole ollut nyt onneksi n. 8kk enää ja bmi aika sopiva mulle (22). Keho nyt on vaan aika paljon löysempi kuin ennen. Nyt kuitenkin painoa kilo vähemmän kuin ennen esikoisen plussaa. Silloin kun miehen kanssa aloin seurustelemaan niin paino oli ihan liian alhaalla, eli samaan en nyt pyri. Huoh kun jaksais vähän edes töitten jälkeen liikkua niin sais löysien tilalle lihasta..
 
No niin, tuli ajatus, ystäväni Google löi faktat pöytään ja sit iski ahdistus.

Prolaktiini. Lopetin imetyksen tammikuussa parantaakseni raskautumismahiksia. Mutta. Meillä nukutaan tiiviisti perhepedissä ja myös päikkärit useimmiten yhdessä, ihokontaktissa.

Imetys.fi kertoi seuraavaa:

"Imettäessä erittyy runsaasti prolaktiinia, joka on tärkein "hoivahormoni". Prolaktiinia erittyy myös nukkuessa sekä vain kosketellessa vauvaa. Prolaktiini rauhoittaa ja tasoittaa äidin mieltä, aktivoi hoivaamistoimintoja, lisää maidontuotantoa sekä edesauttaa symbioosin muodostumista äidin ja vauvan välillä. Yhdessä nukkuessa prolaktiinin eritys maksimoituu."

Ovulaatio mulla testeistä päätellen tapahtuu, mutta korkea prolaktiinipitoisuus voi ilmeisesti estää myös kiinnittymisen jne. :( Ja just kokeilin, että puristettaessa maitoa tulee edelleen.

Jaa. Vois kai varsilla taas aikaa ja lähtee kokeisiin..?
 
"Jos rakkuloita on monta, niitä kypsyy joko monta mutta ne ovat huonolaatuisia (johtaa helpommin keskenmenoon jos raskaus alkaa) tai rakkulat ovat niin pieniä ja niitä on niin paljon ettei munasoluja kypsy lainkaan."

Itku pääsi tänään, siinähän se syy on meidän lapsettomuuteen ja lukuisiin keskenmenoihin. Huonolaatuiset munasolut, pelko iski että tuleekohan sieltä ikinä enää tarpeeksi hyvää. Keskenmenonriski on kasvanut muutenkin jo kolmannen jälkeen ja tommoset päälle niin eihän tuo hyvältä kuulosta. Huoh.

Noh, tänään oviplussa, tallettelut aloitettiin eilen..

PinjamaariaKyllähän siinä hetki menee imetyksen jälkeen että kroppa tasaantuu ja maidoneritys loppuu kokonaan, näin myös tuon prolaktiinin kanssa. Se voi todella huonontaa raskautumisen mahdollisuuksia, toisilla menee pidempään, toisilla tuo ei vaikuta mitenkään. Pamahtavat paksuksi imettäessäkin.
 
Pinjamaaria tulee mullaki yhä puristaes maitoa, vaikka ihmetyksen lopetuksesta on jo 10kk. Emmä jaksa uskoa, et sillä on mihinkää vaikutusta..tai en ainakaa haluis vielä siitäkin stressiä repiä! Täällä yk 9 menossa kanssa ja aloittelin oviksen testaamisen nyt jo hyvis ajois jos terot vaikuttaa jotenki siihen..lyhensi viimeksi kiertoa nimittäin 4pvää. Saa nähdä. Kovasti toimin et yk 10 olis se maaginen kierto tälläkin kertaa mutta toisaalta katseet on jo tutkimuksissa johon suunnataan taas kesän lopulla... Ootteko te hoidoissa ja tutkimuksessa käyneet ollu yksityisellä vai julkisella ja mitä kokemuksia? Viimeksi oltiin tutkimuksissa YTHS:llä kun vielä opiskelin mut nyt ei oo enää sitä mahollisuutta...en kyllä jaksaisi niitä julkisen puolen jonoja! Haluan vauvan, nyyh!
 
Me käytiin yksityisellä tutkimuksissa kun ei päästy julkiselle vielä (yk 9 oli silloin). Nyt siis yk 14 ja vasta kesällä lähete julkiselle lähtee eteenpäin puhelin soitolla. En mä kyllä tiedä onko siitä mitään iloa, jos en kerran mitään lääkkeitä tarvii ja hoitoihin ei ainakaan toistaiseksi lähdetä. Ovis kai tapahtuu, mutta eipä kai mitään sen jälkeen. Mä jotenkin elättelen toiveita että parin kierron sisällä se plussa tulis. Toisaalta toivoin silloin tähän ketjuun liittyessä että ei välttämättä menisikään niin pitkään yrityksessä kun esikoisesta, mutta vaistot oli oikeessa, että ei tästä mitään nopeaa plussaa tule. Plaah turhauttaa. Eipä tässä yritystä jatketaan ja odotellaan jos jotain vaihteeks tapahtuisi. Hirveä stressi monista asioista päällä, joten yritystä ei ole ehtinyt paljoa miettimään. En yhtään ihmettelisi vaikka ovis tulis taas myöhässä..
 
Heippa, täällä yksi, joka ilmoittautuu ketjuun mukaan! Meillä yrityskiertoja nyt 7 ja esikoinen kohta 4 vuotta. Esikoinen sai alkunsa aikoinaan ekasta kierrosta ja nyt huoli ja suru on kova, kun kakkonen ei vaan ota onnistuakseen. En tiedä, missä vika: ollaan kuitenkin molemmat perusterveitä, normaalipainoisia ja vasta (?) 30-vuotiaita. Itse ovuloin sekä testien että omien tuntemusten mukaan selvästi ja itse asiassa tunnen joka kerta, milloin munasolu irtoaa. Saman on todennut myös gyne alkuvuodesta rutiinitarkastuksessa. Itse epäilin runsaiden kuukautisten takia jossain vaiheessa myös endoa, mutta siitä ei kahdenkaan gynetestin ja ultrauksen jälkeen ole näkynyt mitään merkkejä... Olo alkaa olla jo aika luovuttanut. Onneksi syksyllä kai päästään jo johonkin testeihin.
 
Tervetuloa kevlarsoul! :) Kuulostaa valitettavan tutulta. Meillä esikoinen tärppäs yk2 ja nyt menossa yk9 (no, "vasta"). Kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta jossain vaiheessa on mentävä tutkituttamaan kunnolla. Sekundäärinen lapsettomuus kuulostaa jotenkin niin lopulliselta.. Mutta kai se on myönnettävä, että sitä tää on. Ja enempää lapsia ei välttämättä tule. Pah. En usko itsekään. Tää nyt on tää epätoivon hetki, joka iskee välillä.

Ei luovuteta. ;)
 
Meillä esikoinen syntynyt 05/11, mulla kierto 26-28 pv ja yritys aloitettu 11/12.

Ja joo, ei luovuteta! Toivottavasti tärppäisi ja saisin täältä vaikka vähän optimistista mieltä yritykseen. Kaikki lähipiirissä kasvattelevat kilpaa mahojaan ja eilen kaverin jaettua raskausuutisen Facebookissa vietin koko illan - toki onnittelujen jälkeen - sohvalla itkien. On tää joskus niin tätä. Varmaan meilläkin viimeistään syksyllä mentävä tutkimaan tarkemmin...
 
Tervetuloa kevlarsoul! Tiedän niin tunteen! Sunnuntai oli tosi tunteikas pv kun ensin soitti pikkusiskoni, että hän oli tehnyt positiivisen testin ja iltapäivällä yksi läheisimmistä ystävistäni oli lapsensa kanssa kylässä ja kertoi että he saavat toisen. Olen hyvin iloinen ja onnellinen rakkaideni puolesta, mutta tuli myös paha olla, sillä tiedän että kumpikaan pareista ei edes vielä ehtinyt aloittaa yrittämään lasta virallisesti.. Ja no Mites meillä, 10kk takana! Ääh..rankkaa olla nainen! Mies ei ollu ylläri millään näistä uutisista!

Täällä munkkien nappaillu ovismaisesti jo pari pvää, muttei vielä tänäänkään liuskat ollu ihan yhtä tumma..vai tiedättekö, onko plussa jos testiviikon toinen reuna on yhtä tumma ku kontrolli, mutta leveä osa hieman haaleampi? No ehkä huomenna överitumma ;)? No eipä sen väliä, ku talleteltu on urakakalla jo hetki ;) onkos naiset vappusuunnitelmia?
 
Tervetuloa kevlarsoul!

Ovis otti ja meni, kaiki meni vissiin nappiin mutta ei se ikinä auta.

Vappusuunnitelmat, töissä olen vappuaaton sekä vapunpäivän.

Perheenlisäsäystä saadaan kesäkuun 13/14pv, eilen varmistui että koiranpennut ovat syntyneet ja meille löytyy sieltä pentu! Ihanaa, saa jotain uutta elämään.:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Huvi
Tervetuloa kevlarsoul :)

surusilmät, ihana uutinen! itsekkin olen miettinyt kissan tai koiran ottamista. ehkä se toisi kotiin iloa ja muuta ajateltavaa. olen aina ajatellu että vasta sitten kun vauvoja ei hanki niin ottas mutta tilanne kun on tämä niin ei sitä voi elää vain odotellen. pakko päästä vähän eteenpäin. :) olen koira perheestä itse jossa aina ollut koira. kun muutin kotoa koti muuttui tyhjäksi. hirmuinen koira kaipuu.

täällä on nyt menossa dpo1 ja terolutit aloitettu.
 
Neleliis Mekin lykättiin aikanaan tuota pennun ottoa, kun oli vauva masussa, sitten kuviteltiin että toinen lapsi tulee hieman nopeammin kuin tuo eka ja päätettiin että otetaan sittenkun toinen lapsi on ohittanut pahimman vauvaiän. Vaan kuinkas tässä taas näin käykin että lasta ei kuulu, joten tultiin siihen tulokseen että koira tulee nyt. Ehtiipähän sen väh.9kk aikana kuitenkin ihan kelpo koiran siitä kouluttaa. :)
Pakko päästä elämässä eteenpäin, ei voi vain odotella ja jossitella. Muuten jämähtää.

Vauva-ajatuksia on ollut muutenkin taas paljon, välillä tulee sellainen olo etten edes halua toista lasta enää, mutta kuitenkin toive useammasta lapsesta on vielä takaraivossa. Hankalaa painiskella asioiden kanssa. Tällä hetkellä raskautuminen ei ole prioriteetti, koira on tulossa, syksyllä toivottavasti alkaa vuoden kestävä koulu ja muut projektit. Eli paljon uutta elämään.
Katsotaan päivä kerrallaan. Syksyllä 2016 tuumitaan sitten seuraavia hoitomuotoja, inssi, ivf ja icsi. Letrozoleja syödään vielä 5kk ja sitten tulee pikkuinen tauko yritykseen.

Letroista puheenollen, ompa ihan järkyttävät lääkkeet, saa mulla hormoonit ihan sekaisin. Clomit ei tehny puoliakaan. Kolmatta päivää oon kuin ruutitynnyri, olo on kamala ja äkäinen. :(
 
Ihanaa surusilmät! :) mekin haluttais joku lemmikki, mutta odotellaan nyt vielä muutama vuosi, jos se toinen vaikka tulis. Jos ei ala kuulumaan niin eiköhän sitten esikoiselle joku kaveri hommata, vaikka olenkin allerginen :)

Täällä kp 12 ja ovista odotellaan. Varmaan ens viikon alussa olis tulossa, mutta eiköhän tallettelut tässä kohta aloiteta ;) vappua juhlittu kotona grillaillen, ja nyt kun pojan sain nukkumaan niin muutaman lonkeron kiskaisen pitkästä aikaa :) vauvakuume on muuten tosi kova. Menee vähän aalloissa. Usein miehen kanssa tulevaisuutta suunnitellessa olen puhunut lapsista yksikössä, mutta välillä taas kaikki suunnitelmat menee mahdollisen tulevan lapsen mukaan. Voih kun nyt vaan se plussa tulis.. Hoitovapaalle olen nyt päättänyt elokuussa jäädä, joten stressitöntä syksyä odotellessa..
 
Meillä vappu menee ihan kotosalla: juuri syötiin vappubrunssi kolmestaan ja päivällä olisi tarkoitus viedä kaveriperheen kanssa lapset tivoliin. Eipä kai sen kummempia. Mulla nyt kp. 25 (?) ja tuhruinen vuoto alkoi eilen, joten eiköhän kunnon menkat seuraa päivän-parin sisällä. Eipähän siis tässäkään kierrossa tarvitse enää jännittää... Muutenkin takana tosi shceisse (miten se nyt ikinä kirjoitetaankaan...) viikko töissä, kun kuulin, ettei työsuhteeni jatkukaan enää syksyllä. Pitänee siis keksiä sinnekin jotain uutta.

Meilläkin on ajoittain lemmikkikuumetta, mutta ainakaan tässä asunnossa eivät neliöt riitä. Lisäksi tykätään matkustaa, mikä taas lemmikin kanssa on vähän vaikeampaa. Mutta siinä olette ihan oikeassa, että pitää olla ehdottomasti muutakin suunnitelmia ja odotettavaa kun vaan mahdollinen plussaaminen joskus - muuten tässä tulee hulluksi (kun jo muutenkin meinaa tulla!). Me lähdetään kesällä pidemmäksi aikaa reissuun, kun miehellä on ulkomaantyökomennus. Kiva, että on jotain positiivista odotettavaa!
 
Siis mitä, ovis taitaakin tulla pari päivää aiemmin. Noh näkee taas 2 viikon päästä bongasinko oikein vai en, oletetaan että tänään on dpo -1 kun kn aukes.. Onneks talleteltiin eilen niin ei välttämättä tänään oo pakko (mies näyttää nukahtavan ihan just) ja jos sitten huomenna vaikka yrittäis, jos tänään ei onnistu :D
 
Jaahas, enpä miestä saanut kellistettyä, mutta tuntuu että ei se ovis vielä tainnut ollakkaan. Ainakin lääkäri väitti että 2-3 päivän välein tallettelut riittäis. Eipä tästä oikein ota selvää. Seuraavaan kiertoon varmaankin sitten taas ovistestit käyttöön niin voi "pakottaa" miehen hommiin oikeena päivänä, eikä tarvii miettiä että menikö jo vai vasta tulossa. Vahvasti uskon että nyt ovis olisikin vasta tänään tai huomenna kun ovisoireet jatkuu vielä..
 
Hoh-hoijaa, tuhrua tullut nyt jo kohta viisi vuorokautta (nyt kp 27), mutta kunnon menkat antaa edelleen odottaa itseään. Alkaisi jo, niin saisi aloittaa uuden kierron laskennan ja kahdeksann yrityskierron... RASITTAVAA tämä odottelu, kun kuitenkin jo tiputtelusta tietää, ettei taaskaan tärpännyt :|.
 
Täälläkin mukavasti jo ovisoireita. Meinasin aloittaa testaamisen kp15 (edellisessä kierrossa plussa kp16), mutta ehkä vois jo huomenna (kp13).. ;) Vähän toiveikkaampi fiilis taas tässä kohtaa kiertoa.

kevlarsoul, on kyllä turhauttavaa tuommonen odottelu. Onko noin pitkä tiputtelu sulle normaalia? Maaliskuussa mulla oli tiputtelua neljä päivää dpo10-13 ja dpo 15 plussasin. Dpo17-18 jatkui tiputtelu ja dpo19 kunnon vuoto. Että eihän siinä hyvin käynyt, mutta ei noista ikinä varma voi olla..
 

Yhteistyössä