Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Syksy/Talvi

Neleliis: voi kun nyt onnistaisi sielläkin :) jos tosiaan ovis ois ollu myöhässä. Maaliskuunaurinko: no höh. Sori, kun kysyn mut on mennyt ohi et käytkö jossain lapsettomuuspolilla vai yleisgynellä? Aattelin et jos jollain toisella lääkärillä ois muuta lääkeyhdistelmää suositeltavana.

Täällä käyty tutkimuksessa ja putket on auki. Toimenpide oli nopea ja kivuton. Vähän painetta tuntui. Labrat myös kunnossa. Eli tähän mennessä kaikki ok. Itelle tuli ultrassa yllärinä et siel on nyt kp 7 jo 12mm folli. Ovis ois tulossa aikaisin. Ens viikolla kontrolliultra. Päätettiin myös et ei lähdetä inssiin täs kuussa.
 
Torstai 12.2.2015



nimim.esikkokpyasyyhoito
Aanis6/1214/27-3010/13-Anastrozol
Bambinipoika -08--/2811-12ei diagnoosiaclomifen
maaliskuun aurinko3/1320/28-345/14pcosclomifen
millionnea11/10--/351/12--
mimmi922/1428/303/14selittämätön-
NeleLiis6/0948/312/13endo-
ninas_4/1022/26-2811/12 selittämätön-
Pinjamaaria8/132/23-363/14 --



Piinailijat

NeleLiis
Mimmi92 dpo 11





:heart:plussanneet
:heart:

Tammikuu 2014
Nenna81 (yk10)

Helmikuu 2014
Penni79 (yk16)
Mäkimeirami (yk13)

Maaliskuu 2014

Pympy(n.4v)
Markke(yk19)
Mannamaaria (yk9)

Huhtikuu 2014
Noora89(yk13)
Karmini(yk10)

Toukokuu 2014
Safiia(1v7kk)

Joulukuu 2014
Pullero85(7kk)
Miukula (yk 4)

Tammikuu 2015
Surusilmät (yk 17)
Huvi (2,5v)


HUOM!
kiertopäivien ylittyminen 50:n päivän tarkoittaa listalta tippumista, ellei ilmoita pitkästä kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:
Aanis se olin mä joka pillereist puhu. Mun kropalle ihan selvästi e-pillerit teki vaan hormonitoiminnan palauttamisen ns normaaliks että raskautuminen olis mahollista. Esikoinen tärppäs 4kierrosta e-pillereiden lopettamisesta ja nyt näillä näkymin(varhaisultra neuvolassa ke rv 8+5) tää pikkukakkonen samaiset nelisen kuukautta e-pillereiden lopetuksesta.(turhauttavan 2,5v yrityksen ja lapsettomuuspolikäyntien jälkeen..) Ehkä mun kroppa vaan on outo :D maidon tulokin lakkas tosiaan vasta e-pillerit alotettuani vaik imettäny en ollu yli vuoteen :D
 
Huvi oliko sulla silti prolaktiini arvot normaalit, vaikka maitoa tuli? Mietin vaan kun itellä kaikki kokeet oli normaalit. Mulla kesti yhdistelmä pillereiden jälkeen 16kk tulla raskaaks (meni kesken) ja siitä 10kk niin plussasin esikoisesta. Yhdistelmäpillereihin en aio enää ikinä myöskään koskea (mielialat vaihteli reippaasti), vaikka kierto jatkuikin tasan 28 lopettamisen jälkeen.. Mutta nuo minipillerit kiinnostais kun oon ymmärtäny et ne on jotain keltarauhashormoonin tapaista ja mulla se oli dpo 6 25, eli siinä just normaalin alarajalla..

Aanis ompas aikainen ovis tulossa (itellä pelkästään hyvä kokemus tosi aikasesta oviksesta :))

Neleliis saahan sitä plussaa silti toivoa :)

Maaliskuun aurinko voi ei :(, voihan se tuosta vielä kasvu spurtin ottaa. Voihan tuo painonpudotuskin sekottaa kroppaa (tosin eikös sen pcos kanssa pitäis tehä hyvää?)
 
Mimmi juu kaikki arvot oli ihan normaalit kun testeissä kävin heti ku oli vuosi lapsettomuutta takana. Maitoo vaan tuli eikä kukaan tiä miks. Mulle on kyl e-pillerit sopinu(niissäkin on merkeissä tosi paljon eroja) mä alotin pillerit jo 15vuotiaana eli olin ennen esikoisen yrittämistä syöny niitä 7vuotta tai jotain sinnepäin. Mun yks kaveri vaihto pillerimerkkiään pari kertaa ennenku löys sopivan.
 
Aanis: oon käyny ihan yleisgynellä, mutta varmaan kohta laitetaan lähetettä lapsettomuuspolille kun nämä clomihölmöilyt saadaan päätökseen. Sain sen käsityksen että yksi kierto enää olis näitä ja sit eteenpäin..

Hetken jo elättelin toivoa että ultra olisi vain liian ajoissa, mutta mutta... Ei ole voinut folli ehtiä kahdessa päivässä kasvamaan, kun äsken sain niin vahvan plussan ovistestiin että oksat pois. Limoja oon ihmetellyt jo pari päivää, ja nyt testiviiva on kontrollia vahvempi, mutta taitaa nyt jäädä ovulaatio väliin kun ei ole mitä irrotakaan. Tää on kyllä eka kerta kun plussa tulee näin aikaisessa vaiheessa. Tää kierto oli nyt ilmeisesti tässä ja menkkojen odottelu alkakoon...
 
Joo on kyllä outoa. Tai sit jostain syystä se valmis folli ei näkynyt ultrassa, mitä kyllä epäilen... Vaikka eka kerralla pari päivää ennen viimeisintä uusintaultraa se gyne ei löytänyt kovin helpolla koko munasarjoja. Ihmetteli pitkään ja sanoi että yleensä ne lävähtää heti ruudulle kun on niin rakkulaiset. Muutama rakkula näkyi viimeisimmässä ja niistäkin isoin ihan onnettoman pieni... Mutta progestahan sen sitten näkee onko ovista ollut vai ei...

Mites NeleLiis, onko uutisia?
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmi NeleLiis, onko sulla aiemmin ollut heittoa kierroissa?

Tänään vielä ovistesti plussalla. Alavatsalla kovat "oviskivut". Suoraan sanottuna vituttaa tämä tilanne. Onnistuukohan mun kroppa huijaamaan progearvoissakin kun muuten tuntuu olevan siinä niin etevä?! :headwall:
 
Maaliskuun aurinko jos se gyne ei jostain syystä vaan nähny follia? Mä vähän luulen et ei siinä progekokeessa kropan pitäis pystyy huijaa, että nyt sit vaan oottelet niiden tulokset :)

Neleliis höh :( toivotaan että tilanne selviää..
 
maaliskuun aurinko, progetestiä tuskin voi huiputtaa. johonki testiin kyllä voi vaikuttaa mielihyvä. et ei saanu käyä suihkussa eikä edellisiltana harrastaa seksiä ettei anna väärää tulosta. mutta en muista mikä koe se oli...

kp45 ja ei mitäään. soitin polille. lääkäri soittaa perjantaina. ja ennen sitä pitäis yks testi viel tehdä.
 
Neleliis nyt on kyllä aika pitkä kierto menossa :O se tais olla prolaktiini koe mihin noi vaikutti..

On: Dpo 8 ja pissalla saanu ravata koko päivän. Hitsi kun toiveet nousee taas korkeelle. Tisseissä ei kyllä mitään tuntemuksia, joten enköhän nyt kuitenkin ala niitä menkkoja odottelemaan..
 
Hohhoi. Meidän lääkärikäynti oli kyllä yhtä tyhjän kanssa. Kohdalle sattui täysin empatiapuutteinen venakko naislääkäri, jota asia ei näennäisesti kiinnostanut tippakaan. Vähätteli kokemuksiani, yhtä keskenmenoa ei edes kuulemma lasketa keskenmenoksi, kysyi haluanko e-pillerit ja meissä ei kuulemma ole mitään vikaa ja raskaudutaankin näköjään helposti. Lisäksi saamani tukihoidot ovat lumelääkettä. Itse en kyllä asioita noin näe mutta. Jäädään testeihin saakka ja painutaan takas väestöliitolle.

Kromosomit on otettu, tuloksia odotellaan se 5vk, hyytymistekijät otetaan sitten vapun tienoilla ja niistä saadaan tulokset kesäkuussa. Eli sen jälkeen me aloitellaan vaavin yritys uudestaan. Clomien tilalla kokeillaan letrozolia tai jotain (nimeä en muista).
Periaatteessa tämä on kuulemma vain huonoa tuuria ja voitaisiin yrittää hetikin, mutta en tiedä onko se järkevää jos tulee taas km. Lisäksi luulen pienen tauon tekevän mielelle hyvää.

*muoks, lisäksi koiranpentu on nyt varattuna alustavasti, huomenna saadaan tietää onko astutus onnistunut..jääädään odottelemaan tietoa <3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! :) Saako liittyä joukkoon?

Eka kerta ikinä, kun tänne kirjottelen. Odottelin, että pääsisin sitten kirjottamaan odottajien ketjuun. Mutta kun ei, niin tullaanpa tänne. :)

Esikoinen on syntynyt 8/13 ja toista alettiin haaveilemaan 3/14. Kierto käynnistyi elokuussa ja pääsimme aktiviisesti yrittämään. Että tulisko se kevätvauva. Kun esikoinenkin tärppäsi toisesta kierrosta. Kesävauva? Heinävauva? Ehkä toinen elokuinen? Ei.. No syysvauva? Tai lokakuinen. Luin ketjua ja odotin, että pääsen sinne kirjoittamaan. Ei. Nyt on kp35 (venyipä pitkäksi, imetyksen lopetus vaikuttanee?) ja tiputtelee. Ehkä se marrasvauva sitten? Pian starttaa siis yk7. Eihän se vielä paljoa ole, mutta..odottavan aika on pitkä, kuten tiedätte.

Teillä on täällä kaikki hienot taulukot ja kaikki! :) Nää kierrot on mulla olleet 23- tää 35? Keskimäärin kyllä 28. Marraskuussa kävin ultrassa, kaikki hienosti. Ovisplussia on tullut. Luteaalivaihe on melko lyhyt, katsotaan vielä toinen kierto ilman imetystä ja sitten voi harkita jotain tukitoimia, jos se on tarpeen.
 
Heippa kaikille!

Olen uusi palstalla ja olemme nyt yrittäneet 4 kk toista lasta. Ajattelin nyt liittyä seuraan :) ja kysyä heti aluksi, minulla alkoi kuukautiset 2.2. ja ne kesti sen perus 5 pvää. Nyt kuukautisten jälkeen on lähes joka pvä tuntunut menkkamaista kipua, ja iltaisin kun menen makuuasentoon niin tulee todella paha olo. Ainakin kahtena viimeisenä yönä tullut. Siis oikein oksettava olo. Elättelenkö turhaan toiveita, että olisin ollut jo raskaana? Tein toisaalta kyllä testin ennen kuukautisia, negatiivinen. Mistä tää sitten johtuu jos en kerran raskaana ole? Huoh..
 
Moikka kaikille :)

Aattelin tulla kuulumisia kertoileen :) mä kävin tänään neuvolan varhaisultrassa ja lääkärikäynnillä. Siellä mahassa köllötteli yhtä päivää isompi pikkunen mitä laskettuaika On mut pidettiin samana :) kohtu kasvanu jo huomattavasti kun lääkäri tunnusteli ja katto :) sain myös kaks ultrakuvaa mukaan :heart: toivotaan että teillekin tulee plussia :)

Niin ja mitään raskausoireitahan mulla ei oo :D

Huvi ja pikkunen 8+5/6 :)
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Bettinah ainahan sitä voi tehä uuden testin :)

Huvi ihanaa kuulla hyviä uutisia :)

On: Aamulla piti tehä huvikseen testi (kiva testata kun ei plussaa edes odota), mutta nukuin taas pommiin ja tuli niin kiire että unohdin. Eipä oo oireita ainakaan..
 
ihana kuulla huvi :) <3

mimmi koita nyt odottaa siihe kun menkat on myöhässä :D säästyy rahaa ja testejä. :D :D

täänne ei muutoksia. menkat pysyy poissa. huomen on testi päivä. katsotaa mitä tulee. en usko raskauteen mutta pakko testata ennen lääkärin soittoa. :)
 
Bettinah testaa uudestaan. :) Eihän sitä tiedä..

Täällä tänään kp2. Kierto venyi 36 päivään. En tikuttanut, mutta ovisoireita oli kyllä kp22..23. Joten luteaali normaali. Ostin testejä ja pääsee taas tässä kierrossa ovista tikutteleen.
 
Neleliis niin se varmaan olis järkevintä tehä :D just tossa yhessä toisessa ketjussa jollakin oli kaikki koti raskaustestit negoja, mutta verikoe positiivinen :) toivotaan nyt että se plussa tulis sinne tai sitten ees menkat alkais..

Pinjamaaria haluatko muuten että toi yrityksen aloitus on 3/14 vai 8/14? :)
 

Yhteistyössä