Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Syksy/Talvi

Maanantai 2.3.2015



nimim.esikkokpyasyyhoito
Aanis6/128/27-3010/13-Anastrozol
Bambinipoika -08--/2811-12ei diagnoosiaclomifen
millionnea11/10--/351/12--
mimmi922/1418/303/14selittämätön-
NeleLiis6/0917/312/13endoterot ja clomit
ninas_4/1040/26-2811/12 selittämätön-
Pinjamaaria8/1320/23-368/14 --
Surusilmät8/12-7/13 --



Piinailijat

Ninas_
NeleLiis dpo 2
Pinjamaaria dpo -1





:heart:plussanneet
:heart:

Tammikuu 2014
Nenna81 (yk10)

Helmikuu 2014
Penni79 (yk16)
Mäkimeirami (yk13)

Maaliskuu 2014

Pympy(n.4v)
Markke(yk19)
Mannamaaria (yk9)

Huhtikuu 2014
Noora89(yk13)
Karmini(yk10)

Toukokuu 2014
Safiia(1v7kk)

Joulukuu 2014
Pullero85(7kk)
Miukula (yk 4)

Tammikuu 2015
Surusilmät (yk 17)
Huvi (2,5v)


HUOM!
kiertopäivien ylittyminen 50:n päivän tarkoittaa listalta tippumista, ellei ilmoita pitkästä kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas, mut vois laittaa takas listalle vaikkei nyt aktiivisesti yritelläkään, kesään asti tjottaillaan, jos raskaus alkaa niin katsotaan sitten sen mukaan.

Eli edelleen surusilmät esikko 08/12, YA 07/13

Harmi ettei tännekään ole plussia tullut, tympeää kun kierrot vaan kasvaa ja kasvaa.

Maaliskuun aurinko :hug:
 
Menkkoja ei oo vielä kuulunut, nyt on alkanut pieni ruskea tuhruttelu, en tiedä ovatko menkat tulossa vai mitä. Eli odotellaan vielä, 9.3 pitäis viedä se pissanäyte sinne terkkariin ja kattovat että hormoonit on nollilla. Pääsin tuossa lääkärikäynnillä ultraan ja silloin tilanne näytti hyvältä, oli enää pieni limakalvo jäljellä että kyllä sieltä kaikki pitäisi olla ulos tullut.
 
mulla on ollut ihme vatsakipuja viikonlopusta. oon jopa pelännyt että ovis oli jo. aloin testaamaan maanantaina kp 10 negaa näyttää. huomenna ultra. hirmusesti jännittää. menee tiukille tuo miehen kotiintulo. huomiseks yrittää tulla. jos ultrassa näytetää vihreetä valoo ni olis kiva päästä heti hommiin... mutta pelkään ettei ehdi :( jos me myöhästytää oviksesta. yleensä oon saanu ovisplussaa vasta kp15 16 et jos ollaan normikierrossa niin ehditään me perjantainaki. mutta pelkään et clomit aikaistaa sen oviksen :(

clomin käyttäjät miten teillä on? onko ovis aikaistunu? vai onko ees ovista saatu aikaseksi? mulla on nyt 1 tabletti vuorokaudessa annostuksella...
nyt alkaa hätä olla käsillä. pientä paniikkia myös. en halua taas epäonnistua... :'( millä tästä keräis ittesä...
 
Neleliis toivotaan että mies ehtii ajoissa kotiin!

Kp 13 ja ovislimaa havaittu. Ja niinhän mä sitten ryntäsin tekemään ovistestiä ja kuten jo arvasin niin negahan se vielä oli. Pakko kai saada noi testit käytettyä pois ettei ne joka kuukaus kiusaa mua kaapissa odottamassa.. Veikkaan et ovis on sopivasti viikonloppuna ja olishan se kiva jos nyt onnistais :)
 
Neleliis Mullahan oli 1 tabl. kierron 3., 5. ja 7.päivä, eli tosi pienellä annostuksella mentiin. Yhden kerran tarkastettiin että tuleko ovista ja silloin näytti että tulee, mutta jäimpä miettimään tulikohan sitä sittenkään joka kuukausi. Voiko oikeasti olla niin huono tuuri ettei raskaus ala vaikka peitot heiluu oviksen ajan 4 päivän ajan. miten voi olla mahdollista ettei kahdessa vuodessa raskaus ala jos ei mitään vikaa ihmisessä ole.
 
Minä puhuin eilen ääneen miehelleni että entä jos en enää lisää lapsia haluakaan.

Tämä ajatus on hieman hassu sillä olen aina halunnut väh. 3 lasta. Ensimmäisen kerran ajatus lähti vitsillä synnäriltä lähdettäessä. Ei koskaan enää kun tämän sain pihalle.
Noh, eilen huonon päivän jälkeen kun poika kiukutteli tuli sellainen olo että entä jos minusta ei vain ole enää toiselle tai kolmannelle lapselle äidiksi. Halusin aina lapset pienellä ikäerollakin. Meillä poika alkaa olla siellä 4 vuoden kieppeillä kun pikkukakkonen voisi tullakin tai yli sen, ja onhan se arki jo rutinoitunut ja helpottunut silloin kovin. Jaksanko enää sitä vauva-aikaa ja kaikkea vaivaa ja rumbaa alusta. En todella tiedä. Lisäksi kaikki keskenmenot ja jatkuva yritys, pitkä yritys joka lapsen kohdalla syö yksinkertaisesti mieltä. En minä jaksa enää. Tuntuu tällä hetkellä kun yritys on jäissä että taakka olisi nostettu harteilta. Ei ole pakko. Ei haittaa.

Mies oli melko järkyttynyt sillä ilmeisesti hän todella toivoisi toista lasta.
Ehkä en vielä heitä kirvestä kaivoon, vaan annan ajan kulua. Oli vain pakko saada purkaa.
 
surusilmät. käyn itse aivan samoja ajatuksia läpi. ensin mikä vikana miks ei tärppää. onko tää vinkki meille et teille ei suoda yhteisiä lapsia. ja sitte kans eilen lysähdin ihan täysin ja aloin miettimään että jos ei sit enää tehtäskää lapsia. tyttö on kohta kuus. arki on todella helppoa. saan laittaa tytön kavereiden kanssa pihalle leikkimään ja tehdä ruokaa kotona ja vaan valvoa ikkunasta menoja.

mutta tänään ultrassa annettii nii hyviä uutisia että sain tähän kiertoon niin paljon puhtia. vasemmalla puolella yksi follikkeli jo yli20mm ja kaikki näytti todella hyvältä et tästä kierrosta tärppäis :) mies tulee illaksi kotiinkin. :) terot aloitan kanssa mutta taidan tehdä sen omalla tavalla ja vasta kun ovis on tapahtunut enkä heti lauantaina. pelkään niiden sekottavan kiertoa.
 
Clomeista. Mähän en gynen mukaan ovuloinut luomusti, vaikka kaikki oireet oli yleensä kp 20-21. No tätähän ei todennettu kuin yhdellä liian aikaisin tehdyllä ultralla ja dpo1 otetulla progekokeella... Mutta joka tapauksessa clomien kanssa ovis on tullut vaihtelevasti kp 16-19, eli aikaistunut jonkin verran.

Mä olen kanssa miettinyt samoja asioita kuin NeleLiis ja surusilmät, vaikka yritystä onkin vielä alle vuosi takana. Ei ole enää kovin paljon aikaa raskautua jos alle kolmen vuoden ikäero on tavoitteena. Ei mulle olisi väliä vaikka tulisi isommallakin ikäerolla kunhan vain tulisi, mutta taloudellisten seikkojen vuoksi olisi enemmän kuin toivottavaa että ikäero jäisi alle tuon rajan. Tämä on nyt viides ja viimeinen kierto clomeilla ja sitten jäädään kai luomuna sitkuttelemaan? En ole vielä ihan varma onko meistä rankempiin hoitoihin... :(

Muoks, NeleLiisille tärppionnea, kovin on hyvän kokoinen folli. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onpa täällä samanlaista pohdintaa yrityksestä ja toisesta lapsesta kuin mitä itsellä. Voin samaistua teidän ajatuksiin. Itsestä tuntuu tällä hetkellä, että lapsettomuus on iso taakka harteilla kannettavana ja sen haluis vaan ravistella pois ja päästä eteenpäin. Mutta kun se on niin vaikeaa. Meillä tää asia on nyt alkanut hiertää parisuhdettakin. Miehen mielestä puhutaan koko ajan hoidoista ja rampataan ultrissa, eikä hän jaksais semmosta. Haluaisi et keskitytään johonkin muuhun. On varma et toinen saadaan luomusti niinku esikoinen, vaikka aikaa menisi. Eilen otti myös puheeksi, että kuinka pitkälle ollaan valmiita menemään hoidoissa. Kun jo yksi lapsi on, niin ei halua ivf-asti lähteä. Inssistäkään ei ole innostunut. Nyt on sovittu, et katotaan tän kuun inssi ja sit tauko. Kesällä ei haluta hoitoja. Pakko hengähtää ennen kuin pää ja parisuhde hajoaa. Sitä en halua.

Muuten sit kp4 tänään. Ens viikolla ultraa ja munasolua kasvattavia/irrottavia lääkkeitä ja inssi, jos aikataulu sopii. Viime kierrossa ei ollut ovista lääkkeestä huolimatta et se vähän huolestuttaa. No, lääkettä popsin ja toivon tulosta. Mulla ei lääke aikaistanut ovista, ovisplussa tullut kp 16-19. Luomusti sit aiemmin ku lääke oli tauolla. Mitä kyllä ihmettelin.
 
Samoja täälläkin pohdittu kun yk 12 lähti käyntiin. Meillä tosin on vielä aikaa yrittää kakkosta pienellä ikäerolla kun vasta vuoden ylihuomenna täyttää, mutta harmittaa että vauva aika on mennyt murehtiessa tässä yrittäessä. Miehen kanssa ollaan päätetty että vielä ainakin vuos yritetään ja katotaan sitten millanen olo on (esikoinen tuli 2 vuodessa). Samat masentavat olot nousee taas pintaan kun mitä esikoistakin yrittäessä. Ja vielä kun ei mitään vikaa/hidastetta edes löytynyt niin mietityttää että miks ei vaan vois nyt toisella kerralla onnistua edes yhtään nopeammin.
 
Oletteko lukeneet Kaisa Jaakkolan kirjan Reipas, rakas raskaus? Kun ei muuta syytä löydy, olisko syynä stressi? "Mitä pidempään tahaton lapsettomuus jatkuu, sitä hankalammaksi hedelmöittyminen käy. Tutkimuksissa on jopa havaittu, että pakkomielteinen raskauden tavoittelu voi saada naisen elimistön vapauttamaan munasoluja, jotka eivät ole riittävän kypsiä hedelmöittymiseen."

Joten ihan hyvä, jos voisi jättää koko asian taka-alalle joksikin aikaa..
 
Pinjamaaria empä oo lukenu, mutta onhan tuo mahdollista. Itellä tosin esikoinen tärppäs just hirveän häästressin aikana. Huhtikuussa olis taas mutto edessä et jos silloin sitte sais kunnon stressin aikaseks:) saapahan taas ajatukset vähäks aikaa muualle..

Tänään tein ovistestin, vaikka ei kyllä tuntunut edes siltä että olis tulossa ja negahan se oli. Jos kierto menee samalla tavalla ku useimmiten niin huomenna pitäis olla plussa :)
 
En nyt tarkoita millään pahalla mutta kyllä tässä stressit ollaan nakattu toivon mukana jo aika moneen kertaan parin vuoden aikana poies. Aika turta ja toivoton olo alkaa jo olla. Melkeimpä olen minäkin hyväksynyt jo sen asian ettei välttämättä meille toista lasta jostain syystä tule. Ja se ei kyllä ole minkaan stressin syytä ettei meillä raskaus ala. Tai alkaahan ne mutta menevät aina kesken. Miten lie muilla en tiedä. Mutta yleisesti ottaen pidempään yrittäneillä mielestäni ei enää hirveästi stressiä mukana yrityksessä ole, ehkäpä ne hätähousut siellä muutaman pienen yrityskuukauden jälkeen voi stressailla asiasta kun ei tärppää.

En nyt oikein tiedä mitä tässä tehdään, miehen kanssa ollaan keskusteltu ja jatkellaan nyt tosiaan yritystä tässä, menee miten menee. Lääkkeitä ei ole käytössä tällä hetkellä enkä tikuttele ovistakaan. Lapsettomuuspolille soittelen maanantaina ja kysyn miten edetään seuraavaksi..

Maaliskuunaurinko Toivon teille kaikkea hyvää elämään:hug:
 
Voimia Surusilmät! Toivotaan parasta..

Noinhan tuo taitaa olla. Että pidempään yrittäneet ei vaan enää jaksa stressata asiaa. Yrityksen alussa mietinkin, miten jotkut jaksavat kymmeniä yrityskertoja, vuosia ja vuosia. Eikö siinä jo pää hajoa? Mutta oon huomannut itsenikin kohdalla jo semmoista aika neutraalia asennetta (ainakin alkukierroissa ;) ), mutta turtunut en vielä ole. Yritän pysyä positiivisena ja uskoa raskautumiseen (seuraava lukuvinkki: Rhonda Byrne: Salaisuus ;) ) ja käännän kyllä jokaisen kiven. Mites teillä ravintolisäpuoli ynnä muut raskaaksitulon pirkkaniksit? ;) Mulla ois ainakin homeopatia vielä kokeilematta. Ja macaa vois käyttää taas säännöllisemmin..

Niinhän siinä monesti käy, että raskaus alkaa, kun yritys loppuu. Kaikkea hyvää teille, maaliskuun aurinko. :)
 
Niinhän tuo meilläkin on raskaus alkanut tavallaan aina kun yritys on loppunut tai ns. taukokierrolla. Jospa se nytkin tulisi tässä tjottailessa. :) Tosin kovin positiivinen en jaksa olla jos raskaus saa alkunsa, pitää vaan toivoa että se joskus menisi loppuun asti. En tiedä kuinka monta kertaa pää kestää enää tuollaista, varsinkin perättäin, jossain vaiheessa täytyy katsoa omaa jaksamista ja laittaa pillit pussiin..Mutta ei vielä!

Pirkkaniksit ja kaikki yritykset on käyty läpi, mistään ei kyllä meidän kohdalla ole mitään apua, lumejuttuja jos minulta kysytään, en aijo enää mitään poppaskosteja kyllä testailla..:)
 
Kaikkea hyvää teille maaliskuun aurinko!

Neleliis hieno homma! :)

Mekin taidettiin lähes kaikki poppakonstit kokeilla: Greippimehu, gelee royale, vehnänalkio öljy, disperiini, punkku ja foolihappo yms vitamiinit. Nyt en oo edes monivitamiinia muistanu ottaa :D

On muuten jo kp 17 eikä ollu vielä tänäänkään ovisplussa. Taidan lopettaa huomiseen tikutuksen. Kp 14 jäi välistä joten onhan tuo saattanu olla sillon plussa. Oli miten oli, eipä sillä niin väliä, koska nyt on talleteltu just sillon ku huvittaa eikä testien mukaan :D
 
mulla on käytössä vitamiinit ja greippimehu. clomit ohentaa limistä ni aattelin greipin auttavan siihen :D
saa nähdä mitä tämä kierto tuo tullessaan. kaikkemme ainaki yritimme. :) jännä onnistumisen tunne... mutta pakko pitään pää kylmänä. ettei tule kovaa pudotusta loppu kierrossa...

nyt siis taitaa olla dpo2
 
Kp20 ja ovisplussa, jee. :) Jotenkin erilainen tunne täälläkin.. Hyvällä tavalla. ;) Aamulla meni taas vitskut ja vehnänalkioöljy. greippi ja ananaksen sisustaa tuossa tuli syötyä välipalaksi. Nyt sitten vattuteetä. Että onhan näitä. :D
 
NeleLiis aiotko milloin ruveta testailemaan? Mä oon hyvin vähän ehtinyt raskaustestejä tekemään, koska olen kiltisti odottanut, että menkat alkaa. Tässä kierrossa tekis mieli taas testailla, kun noita testejäkin nyt on.. ;)
 

Yhteistyössä