*Pikkukakkosta odottavat 2011*





Nimimerkki……Synnäri……Esikoinen syntynyt....Tulossa on...



Huhtikuu

12.4
viiva......................TYKS..............Poika 02/02

29.4.
Nöösi....................EKKS...............Poika 07/09



Kesäkuu

12.6.
Päivi28...................SeKS.............Poika 11/07....... Poika

17.6.
S A R I E................TYKS....................10/09........Poika
suski90...................OYS................Poika 03/09.......Poika

21.6.
CanWen.................K-PKS..............Tyttö 02/09

26.6.
tintsu86..................NKL...............Poika 01/09



Heinäkuu

22.7.
teddybear...............HUS..............Tyttö 11/09

29.7
hemari....................NKL..............Tyttö 10/09.......Tyttö



Elokuu

6.8.
lyyli*.......................TYKS...................09/09

6.8.
Eea (24)..................PKKS..............Tyttö 10/07........Poikaolo



Syyskuu

3.9.
minttumi...................KOS...................10/09

4.9.
JiiMii82....................LKS.............Poika 08/06

8.9.
Ruutinen (29) ..........KAKS...........Tyttö 01/02

23.9
Talvicci........…………...LKS.............Poika 10/09
Suffi.........................KOS...............Poika 08/10



Lokakuu

3.10.
neiti nöttiäinen..............SatKS..............10/09
nessu86 (24)................K-SKS...... Tyttö 03/09
tatskattu......................KOS.................11/08

22.10
AJ (30) .......................????............Poika 12/08

23.10.

Matilda-08....................VKS..........Tyttö 04/09
Miina84....................... HYS..........Poika 10/04

Marraskuu

24.11
RiverFlows (25) ..........SEKS........ Tyttö 03/07

25.11
mari-saa-vauvan..........OYS...........Tyttö 01/10

Joulukuu

1.12
Pistepirkko...................????..........Tyttö 12/07
5.12
Hannaliina...................KOKS.........Tyttö 5/10

Laskettuaika ei vielä tiedossa...
Memphis.....................TAYS.........Poika -07



:heart: Vauvansa jo syliin saaneet :heart:

3.2.2011
wiivuska…………...........TYKS...........Tyttö 10/06
Poika synty rv.41+2 klo:10.53. Painoa 3770g ja pituutta 53cm

10.3.2011
SuzZ.....................KAKS..............Tyttö 03/07
Tyttö synty rv.39+6 klo.22.50.
Painoa 3445g ja pituutta 50cm



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Pienokaisensa menettäneet... :hug:

Mirage
Vilhelmiina73
 
Viimeksi muokattu:
No niin jatketaan juttua täällä...

Jos sitten listaan päivittettävät tiedot laitettas vaikka tällein tummennettuna niin olis ne helpompi täältä juttujen seasta poimia... :wave:


Meillä esikoinen ei heränny viime yönä kertaakaan! :)
Muutenki tänä aamuna parempi olo :) Ukko toi mulle sänkyyn ennen ku nousin ylös syömistä ja näköjään pitää toistekki tehä niin. Pojan kanssa tosin nukahettiin vielä sohvalle uudestaan tunti myöhemmin ku katteltiin lastenohjelmia :D Kuvotus meinas iskee niin väänsin naamaan pari tomaattia ja ne näytti kans auttavan :)


Salainen toive ja Torstirv.7+0 (6+0) :heart:
 
Tänään käytiin rakenneultrassa ja KAIKKI HYVIN!
Tosi huojentunut olo ja viikot vastasivat täysin kokoa. Laskettu aika siis pitää... niin ja poikaa lupasivat. Ennen olikin jo tyttö, joten kiva saada poika toiseksi!:heart:
 
Salainen toive: Ihana kun teit uuden. Kiitoksia kovasti! :flower:

Täällä aikamoista oksentelua aamuisin. Päivisin ja iltaisin ei mitään. Nyt illasta on kauheasti särkenyt jalkoja ja lonkkia. Muuten fiilikset loistavat.
Tänään tuli ultrakutsut. Reilun kaksi viikkoa saa vielä odotella np:tä.
Dopplerilla löytyy jo tosi hyvin äänet. On se vaan niin ihmeellistä ja ihanaa. <3
Huomenna päättyykin alkio aika ja alkiosta tulee virallisesti sikiö. :)

SARIE: Hienoa että kaikki hyvin ja onnea poikalupauksesta!!
 
Kiitos Salainen toive uudesta ketjusta! Minusta ei ole nyt toistaiseksi päivittäjäksi, sen verran heikko olo.

Onnittelut Sarie hyvistä ultrauutisista!

Millaisia mielihaluja teillä muilla on ollut ruoan suhteen? Entä onko tullut inhokkiruokia? Kertokaa myös kikkoja pahoinvoinnin välttämiseksi.

Himoitsin itämaisia riisiruokia, kunnes sain yhden kiinalaisen annoksen mukana hieman raakaa riisiä, ja nyt kuvottaa ajatuskin riisistä. Hedelmärahkaa tuli tehtyä joka päivä reilun viikon, kunnes sekin alkoi inhottaa. Parhaiten alas menee happamat omenat ja mehut. Jos saisin jostain viinimarjoja, olisin luultavasti ekstaasissa!
Nyt söin sipsejä ja hyvin upposi, vaikken niistä yleensä välitä. Makea ei maistu juuri ollenkaan, vaikka olen todella perso kaikelle makealle ja syön sitä normaalisti ihan liikaa. Ehkä paino laskee sen takia? Yritän nimittäin kyllä syödä koko ajan jotain pientä, vaihtelevalla menestyksellä. Nälkäisenä olo on todella huono. Vieläkään en ole oksentanut, vaan olo on tasaisen "krapulainen" ja heikko.

Poden todella huonoa omatuntoa, kun en jaksa tehdä mitään. Lepäilen vaan, koti on ihan järkyssä kunnossa, esikoinen ei saa huomiota yms.

Dalila 7+2
 
SARIE
Hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin :) Ja onnittelut tulevasta pojasta :)

minttumi
Mä niin otan et kuulis itekki jo sydänäänet... :)

Millaisia mielihaluja teillä muilla on ollut ruoan suhteen? Entä onko tullut inhokkiruokia? Kertokaa myös kikkoja pahoinvoinnin välttämiseksi.
Mulla ei ole ollu mitään mielihaluja oikeestaan. Esikoisesta oli vihreet kirpeet omenat ja viiliä söin enemmän ku normaalisti.
Inhokkeja esikoisesta oli mun herkut pekoni ja katkaravut... Niin ja broileri tökki kans jostain syystä...Nyt on vaan ollu vaihtelevasti millon mikäki...
Huonoon oloon auttaa mulla mehujäät, vihreet omenat, maito kans vähäsen ja mustikkakeitto... Ylipäätään se ettei päästä mahaa tyhjäks niin siitä on kyllä apua... Niin ja tuntuu että ku röyhtäyttää niin olo on huonompi ku ne röyhtäykset jää jonnekki välille. Meillä on kotona soda streameri ja sillä oon tehny kivennäisvettä joka auttaa tuohon röyhtäilyyn ja samalla huonoon oloon... Kannattaa myös koittaa juua tarpeeks...

Mulla kans tuo olo on semmonen kestokrapula niinku Dalilallakin... :x
Koti on meilläki ku pommin jäliltä :D



Meinasin koiraa käyttäessä lentää perseelleen ulkona... : /
Tänään olo on ollu paljon parempi. Nyt ei oikeestaan kuvota ollenkaan...
Pitää alkaa väsäämään tortilloja ku ukko toi tarvikkeita kaupasta... :p Jos lämmittäs vielä illan päälle saunan...
 
SARIE Huomasin kun lueskelin tota vanhaa pinoa, että sulla on myös ollut ekassa raskaudessa raskausmyrkytys. Millä viikoilla sulla se alkoi ja onko nyt ollut mitään oireita?
Kiinnostaa sitä varten kun itseä jännittää että uusiutuuko se tällä kerralla. Sitähän sanotaan että on ensisynnyttäjän tauti, mutta kyllä se vissiin aika monella on uusiutunut.
Mulla oli ekassa raskaudessa alusta asti paineet koholla, mutta 35+5 tuli vasta valkuaista virtsaan ja poika leikattiinkin sitten jo parin päivän päästä rv 36+2.
Nyt ei oo ollu vielä(koputtaa puuta) mitään oireita ja paineet normaalit. Mä sain lääkäriltä määräyksen aloittaa sen miniaspiriini kuurin heti kun raskaustesti + ja söin sitä rv 15 asti, saa nähdä oliko siitä apua.
Kiva kun teillä oli utrassa kaikki hyvin :)

Salaiselle toiveelle kiitokset uudesta pinosta :)

Päivi ja Pikkupoju 21+5
 
Tohon pahoinvointiin mulla auttoi mehujäätelö melkein kaikkein parhaiten. Ja mulla sitä huonoo oloo oli ihan koko ajan. Tunnosti et ei voi olla enää mahdollista et se menis pois, tuntu jotenkin kestävän. Onneks se sit loppu siitä 13-15 viikkojen aikana. Nyt on olo ollut muuten ihana mut tämä närästys on tää loppuajan riesa. Jos malttaa olla herkuttelematta niin aika vähillä lääkkeillä selviää. Mut kukapa jaksaa viikosta toiseen olla herkuttelematta.. Pitäähän sitä jotai paheita olla? :)
Pahoinvoinnin aikaan muutenkin tuntu niin kaukaiselta ajatukselta tuo synnytys, mut meni tosi nopeasti tuo aika, ja joulu vauhditti iha kauheesti! Nyt ei olis enää paljoa jäljellä!

SuzZ + masukki 35+1 :heart: :p
 
Heipsan taas tänne. En siis tammikuun puolella synnyttänyt, vasta 3.2 klo:10.53 syntyi poika mitoilla 53cm ja 3770g en vain muistanut tulla tänne päivittämään kun loppupäivät menivät levossa. Mutta nyt nyytin kanssa kotona onnellisesti. Laitoin tuonne "vanhaan pinoon kanssa saman tekstin kunnes tajusin että tänne nykyään."
 
Esikoisen kanssa kesto 5,5 tuntia. Ponnistus kesti 10 min. Odotin neidiltä enemmän "vauva käytöstä" mutta toisin meniki :) on aina vaipanvaihdot vieressä ja tarkkailee kaikkea miten tehdään ja tuo oman nuken jolle pitää laittaa vaippa ja pukea heti pikkuveikan jälkeen. Pakko olla ylpeä tosta neidistä ja palkita ens viikolla jollain ekstralla.
 
Ällötys jatkuu...

Kävin tänään ekassa neuvolassa :) Siellä ei kummempia.
Neuvolalääkäri on sitten rv.11+6 jossa luultavasti ultraavat... Onneks mulla on kotona doppleri niin voi sitä ennen ¨koittaa kuunnella pikkusen sydänääniä jos masussa sitten elämää on...
Ainaki esikoisesta sydänäänet sain kuuluviin rv.10+4 :)


Salainen toive ja Torsti rv.7+3 (6+3) :heart:
 
wiiwuskalle onnea täältäkin! :flower:

tintsu-86 Ihania ultrakuulumisia siellä. :heart:

Mulla np-ulra tasan kahden viikon päästä 21.2. Ei jaksaisi odottaa.
Tänään kerroin omalle äidille ja kovasti onnitteli. Tiesikin yrityksestä tuulimunan jälkeen. :)

minttumi ja viuhti 10+2
 
SARIE Huomasin kun lueskelin tota vanhaa pinoa, että sulla on myös ollut ekassa raskaudessa raskausmyrkytys. Millä viikoilla sulla se alkoi ja onko nyt ollut mitään oireita?
Kiinnostaa sitä varten kun itseä jännittää että uusiutuuko se tällä kerralla. Sitähän sanotaan että on ensisynnyttäjän tauti, mutta kyllä se vissiin aika monella on uusiutunut.
Mulla oli ekassa raskaudessa alusta asti paineet koholla, mutta 35+5 tuli vasta valkuaista virtsaan ja poika leikattiinkin sitten jo parin päivän päästä rv 36+2.
Nyt ei oo ollu vielä(koputtaa puuta) mitään oireita ja paineet normaalit. Mä sain lääkäriltä määräyksen aloittaa sen miniaspiriini kuurin heti kun raskaustesti + ja söin sitä rv 15 asti, saa nähdä oliko siitä apua.
Kiva kun teillä oli utrassa kaikki hyvin :)

Salaiselle toiveelle kiitokset uudesta pinosta :)

Päivi ja Pikkupoju 21+5
Moi. Täytyy ihan myöntää, että tarkkaa viikkoa en muista, koska raskausmyrkytys alkoi. Jouduin yhdessä vaiheessa sairaalaan lepoon muutamaksi päiväksi, mutta päästivät sitten kotiin, kun arvot taas paranivat. Uudestaan jouduin juuri ennen (3päivää), kuin synnytys käynnistettiin. Meinasivat jo aiemmin mut patistaa sairaalaan, mut en suostunut, kun oli aika kiire muuton kanssa... lupasin toimia vaan työnjohtajana enkä kantaa itse mitään...:D
Taisi olla niin, että myrkytysoireet huomattiin n. kuukautta ennen, kuin lapsi syntyi eli rv 29.
Mulla oli pää niin sekaisin silloin, että muisti on mennyt monelta osin. Kauheeta!

Niin täältä myös paljon onnea Wiiwuskalle:flower:
 

Yhteistyössä