Pikkukakkosta odottavat :) vol2.

Meille syntyi 27.2. klo 1.11 pieni poika 3680g, 50cm, pipo 37cm. Synnytys meni todella hyvin ilman puudutteita melkein loppuun asti. Ihan lopussa epätoivon hetkellä lääkäri laittoi pudendaalin. Synnytyksen kesto 7h, ponnistus 11 min.

Särö ja "Jalo" 8vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Salliina85
Onnea Särö :heart::heart::heart:

Tervetuloa Anna-79: kiva saada uutta porukkaa, josko pino vähän aktivoituisi :) Täällä on aika moni nyt saanutkin jo vauvan tai lähellä saamista. Mutta on täällä meitä enemmän alussa oleviakin :)

Oma napa kasvaa ;) Ihan erilailla tuo masu pullistelee mitä esikosta. Töissäkin tietää oikeastaan kaikki jo.... Tiistaina oli neuvolalääkäri ja siellä oli kaikki ok. Ikivanhalla ultralla kurkattiin ja siellä se papu riehui :) Erilaisia kipuja on edelleen, tällä kertaa vihlaisuja - kohdun kasvukipuja/kannatinkipuja kenties?

Nöhvi ja papu 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Särö78
No niin, pitkästä aikaa taas! :D :wave:

Ihan ensiksi Särölle suuret onnittelut pikkuisesta!!! :heart: :flower: Täytyy kyllä myöntää, että olen maaliskuisten pinoa kurkkinut, eli tiesin uutisen jo sieltäkin. ;) On niin kivaa lukea niitä "meidän kuu" -pinoja, kun oma kuukausi alkaa lähenemään...

Anna: Paljon onnea plussasta! :flower: Niinkuin Nöhvi sanoi, niin aikas hilajnen ketju tuntuu tämä olevan, olis kiva jos vähän aktivoituisi!

Nöhvi: hienoa kuulla, että kaikki on ok! =) Viikkojakin kertynyt jo kivasti!!! :heart: Onko mitään mutu-tuntumaa sukupuolesta, aiotteko edes kysyä? ;) Koskas rakenneultra sitten onkaan...?

ON: olo alkaa olemaan tukala, etenkin jos pitää toppavaatteisiin ahtautua... turvotus tuntuu lisääntyvän päivä päivältä. :ashamed: Fiilis kaikinpuolin malttamaton!!! :LOL: töissä oon jaksanut olla suht hyvin, mutta ei se ä-loma yhtään liian aikaisin tuu eteen, on sitä jo vähän odoteltukin!!! Hommaa olis vielä jos jonkinlaista, josko sitten kerkeis....... :whistle: Esikoinen puhuu vauvasta enenevässä määrin, välillä negatiiviseen ja välillä taas odottavaan sävyyn. Mielenkiinnolla odotan, mitä tuleman pitää sen suhteen... :p

Sitten ulkoilemaan, kun noin hienon kelinkin lykkäs!!! :D

poksun 34 :heart: :heart:
 
Onnea kaikille uusille pikkukakkosen odottajille & mukavaa raskausaikaa "vanhoille" tutuille. :)

Ja ennen kaikkea onnittelut jo vauvautuneille! Särö & Omppuf ainakin. :heart:

Mäkin kävin kirjoittelemassa lyhyesti kuulumiset taiskan tekemään uuteen pinoon.

Lumi & muru 5,5kk
 
Viimeksi muokattu:
Täällä odotellaan edelleen. En ole aikoihin käynyt kirjoittelemassa täällä:ashamed: Jouduttiin rv 34 peräänajon uhriksi ja olinkin kaksi vuorokautta kätilöopistolla seurannassa istukan irtoamisen riskin vuoksi. Onneksi kaikki on edelleen hyvin:heart:

Synnytystapa-arviossa
kävin parisen viikkoa sitten. Vauvalla oli kaikki hyvin, alatiesynnytys on tälläkin kertaa tulossa, ellei mitään yllättävää tietenkään tule ja vauva olisi tällä tietoa pienempi kuin esikoinen(4,4kg), tämän syntymäpainoksi arvioidaan n. 3,6 kg. Itse olen varma, että kyllä tämäkin ainakin nelikiloinen tulee olemaan, ainakin jos yli menee niinkuin esikoinen.

Oma olo
on jo aika tukala. Supistelee(ei kylläkään kovin lupaavasti), kädet ja jalat puutuu, hirveä paine alapäässä ja väsyttää, lonkat huutaa armoa..No, kyllä te tiedätte ;)
Mutta onhan tämä sitten kuitenkin kaiken arvoista!:heart: Mutta kyllä tässä ois jo valmis synnyttämään!

Tervetuloa Anna-79:flower:

Hjannah&Palmis 38+4:heart:
 
Moikka pitkästä aikaa :wave: Onpas täällä hiljaista :O

amante: apua, sähän synnytät ihan justiinsa :O Sullahan on nyt jo melkein 36 täysi - viikko täysiaikaisuuteen :) Täällä on ehkä enemmän tyttöolo, johtuen tosin varmaan vaan siitä että esikko on tyttö - vaikea kuvitella odottavansa poikaa :D

taiska: kiva kun perustit pinon :) Syksyllä sitten toivottavasti sinne kirjoittelemaan :)

Lumi: vitsi miten aika on kulunut :O Vastahan sä plussasit :)

Hjannah: onneksi selvisitte säikähdyksellä :O Taidat olla seuraava "jakautuja" :)

Täällä paisutaan :) Maha kasvaa ihan erilailla kuin esikoisesta mikä on ihanaa :heart: Toisaalta harkkasupparit alkoivat jo tällä viikolla, mikä on sitten vähemmän ihanaa :O Rakenneultraan on reilu 3vk aikaa - ei millään malta odottaa! Päätettiin että mennään 4D:hen, nyt tarvis päättää mennäänkö jo rv18+0 vaiko vasta rakenneultran jälkeen tyyliin rv23+0. Tekis mieli mennä jo reilun viikon päästä :)

Nöhvi 16+5
 
heipsan vaan kaikille! :)

kovin on hiljainen tämä pino... onhan se ymmärrettävää kun kaikki ovat niin eri vaiheissa, enemmän tulee siellä oman kuun pinossa lueskeltua ja välillä aktivoiduttua jopa kirjoittamaankin! :D

Hienoa kuitenkin, että uusia pikkukakkosen odottajia tulee!

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä, odotusta..sitähän se. :D Nyt ollaan täysiaikaisia, joten saisi vaikka tullakin. Sitä ehkä toivonkin, ettei tarttis kokea taas sitä käynnistystä! Mutta siihen suunnataan näillä näkymin kuitenkin... Olo alkaa olla aika iso, mutta eipä tässä ehdi levätä laakereillaan, kun on tuo esikoinen pitämässä vauhtia päällä. Toisaalta ihan hyvä, menee aika ja odotuskin nopeemmin! =) Vaikka kaiken kaikkiaan tää koko raskausaika on mennyt todella nopeasti!!! Uskomatonta.

Toivottavasti aina sillon tällön joku jaksaa kirjoitella tännekin kuulumisiaan!

poks 37 :heart:
 
Kovin on hiljaiseksi mennyt pino tosiaankin... mutta kiva jos välillä kuulee vähän kuulumisia :)

Kiva amante kuulla susta! Ja viikot senkun lisääntyy :D Voipi olla vauva hyvinkin pian sylissä.

Täällä edelleen kasvatellaan mahaa :) Energiataso aika lähellä nollaa, mutta muuten sinnitellään. Rakenneultra on kahden viikon päästä! Se alkaakin jo vähän jännittää. Menisipä aika nopeasti! Välillä tuntuu että aika on alkanut kulumaan jo vähän normaalimmin, mutta kyllä se saisi vielä vähän nopeammin kulua ;) Tulis jo kesä!

Ai joo, ihan selkeät liikkeet tuntuu jo :heart:

Nöhvi + papu 17+6
 
Nöhvi: se on kyllä ihanaa kun liikkeitä alkaa tuntumaan, helpottaa sitä odotusta ja jännitystä kummasti!!! :D ehkä sen jälkeen tosiaan aika kuluukin jotenkin nopeammin, kun ei koko ajan tarvii murehtia ja pähkäillä...

Joo, ei periaatteessa pitäisi mennä enää kauaa, että vaavi näkee päivänvalon! =) malttamattomana odotan itekin! Nyt oon vaan ihmetelly sitä, että kiloja on tullut vähemman kun ekasta, mutta maha on kirjaimellisesti revennyt paljon pahemmin ( =arvet) kun ekan kohdalla! Mistä lie johtuu?! :O :confused: Todella inhottavaa, mutta toisaalta kertoo vaan eletystä elämästä ja arvokkaista matkustajista! :heart:

salliina, huhuu!! :wave: mitäs sinne kuuluu?????? :)
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa!! :heart:

Niin ne viikot vaan vierii, enkä oikein ole palstaillut tässä raskaudessa ollenkaan. Outoa, kun vertaa siihen, mitä esikoisesta oli ;) Mutta kaipa tässä on päivisin niin paljon muutakin tekemistä, että ei muka ehdi. No joo, nyt sitten yritän tässä vähän päivitellä kuulumisia.

Mulla kun oli viimeksi neuvola pari viikkoa sitten, niin terkkari sanoi, että vauva on ihan lähtökuopissaan jo :D Kyseli vain, että eikö ole tukala olo... Sanoin, että on ollut (sitä ennen) se vajaa pari viikkoa, niin terkkari arveli, että siinä vaiheessa on pieni sitten saanut päänsä hilattua tuonne syvälle lantioon. Hyvä tilanne sinänsä, että on oikeinpäin eli väärinpäin tuolla mahassa :) Vasta tämän kuukauden päivät olen nyt sitten "ollut raskaana", kun sitä ennen ei vatsa paljon menoa haitannut :D Nyt sitten sitäkin enemmän - ja siksi meinaakin paniikki iskeä, kun mitään ei oikeastaan ole kauheasti valmiina, kun ei aiemmin ole saanut aikaiseksi, kun tuntui, että synnytykseen on niin kauhean pitkä aika...

Tänään mulla on sitten lääkärineuvola ja ultrataan taas. Se on kivaa :) Saa vähän kokoarviota varmaankin. Mulle on tullut painoa nyt jo enemmän kuin mitä esikoisesta yhteensä, vaikka liikun nyt paljon enemmän. Sen takia tuntuu, että tulisi tyttö (tekee mieli makeaa), mutta silti mulla on koko ajan sellanen ajatus syvällä, että poikahan tämäkin on. Mutta syy on varmaan sama kuin Nöhvi1llä, eli kun esikoinen on poika, niin ei osaa ajatella itseään tytön äitinä :) Mutta ihan sama kumpi sieltä tulee. Kokoarvio antoi kyllä viimeksikin viitteitä, että on yhtä iso tai hieman isompi kuin esikoinen, niin voihan se sen puoleen poikakin olla :) Luulisin, että tyttö olisi enemmän mun kokoa (mies on syntynyt 4vkoa etukäteen "keskosena" melkein 3kg, itse täysiaikaisena 3300g ja poika meni 1,5vkoa yli 3900g). Mua vain naurattaa tuo miehen "keskosuus" - miten kukaan voi olla keskonen kolmikiloisena ;) Mutta niin tämä vain laskettiin, kun keuhkot olivat kypsymättömät eivätkä toimineet omin avuin alusta.

Mitä valmisteluja ootte tehneet jo vauvaa varten? Meillä on kehto haettu, mutta petivaatteet varaamatta. Vauvanvaatteet siirretty lipastoon, mutta pesemättä. Kestovaipat kaivettu, mutta laatikossa vielä. Muuta ei :D Pitäisi kaivella tässä vielä turvakaukalo, pestä vaunut (kurakelien jälkeen kivassa kunnossa esikoisen jäljiltä - hän saa käyttöönsä vanhemmat vastaavanlaiset rattaat), kaivella sitteri ja koppa. Ja sitten ostella varalle kaikenlaista - pulloihin tutteja, huvitutteja, harsoja lisää jne. Kun edes muistaisi, mitä piti. Ei muka muista, vaikka esikoinen tulee vasta 1v 6kk tässä kuussa :D

Tälläistä tänne tällä erää. Oli ihanaa lueskella teidänkin kuulumisia - mä en kirjottele edes missään kuukausipinossa, joten ihanaa että "vanhat tutut" varsinkin jaksaa tähänkin pinoon päivittää kuulumisiaan (ainakin viime aikoina Hjannah, Nöhvi1 ja amante) :heart: Toivottavasti itekin jaksaisi sitten siirtyä taiska87n tekemään pinoon!

Tsemppiä loppuraskauteen Hjannah ja amante ja tule sitten Nöhvi1 kertomaan, kun olette ultrassa käyneet! Mua harmittaa, ettei mies pääse taaskaan ultraan mukaan, joten ei voi lastakaan ottaa. Onneksi mummu tulee hoitamaan siksi aikaa. Yksin on vaan niin ikävää mennä :( Mutta ihanaa nähä pikkuinen :heart: Meinasin sen jälkeen mennä kattelemaan vielä yhtä hyllykköä ja laatikkoa vauvan tavaroille, jos kaikki vaan on hyvin :)

Salliina ja sissi rv 36+1 (mihin nää viikot menee??? :D )
 
Ihan piti tulla päivittämään, että kokoarvio nyt 2910g, joten laskettuna aikana 3900g. Eli jos menee yli kuten esikoinen, niin reippaasti yli nelikiloinen. Hui :O Mutta luottavaisin mielin täytyy yrittää olla!

Nyt olen saanut jo varaston siivottua, vaunut pestyä, vauvan isommat tekstiilit pestyä sekä varattua itselle imetysvaatteet. Kyllä tää tästä!! :)

Salliina ja sissi rv 36+2
 
Rv 40+3, tarvinneeko sitten muuta juuri sanoakkaan :D

Painosta, mulle on tullut n. 6kg vähemmän painoa kuin viimeksi(viimeksi ~13kg, nyt n. 7kg), vaikka mielestäni en ole kamalan eri tavalla syönyt. Suuria määriä herkkuja välttelin arkisin johonkin rv 35 asti, sen jälkeen homma on kyllä karannut käsistä ;) Ja tietysti nyt on saanut tuon pojan perässä juosta.

Liikkuminen
on todella hankalaa. Pari päivää on ollut kävely todella tuskaisaa, kun nivuset ja lonkat on todella kipeät koko ajan. Tuntuu kuin joka askeleella olisi järkyttävä kramppi tms. Toivottavasti ei olisi enää montaa päivää ennen synnytystä!

Vauvan koosta, ultralla tehtyjen kokoarvioiden mukaan vauva olisi keskikäyräläinen(tosin niin piti olla esikoisenkin, joka painoi 4380g syntyessään) Eilen olin neuvolassa eri terkalla kuin yleensä ja hän sanoi, ettei tämä vauva kyllä mikään ihan pieni ole. Itsekkin kyllä luulen, että en alle nelikiloista tule saamaan. Kunpa ei kuitenkaan olisi isompi kuin veljensä!

Mahan kasvu ja arvet
Esikoisen raskaudessa ei tullut arven arpea. Nyt on tullut useampi. Luulen, että johtuu siitä, että maha on kasvanut nopeampaan tahtiin tähän jättikokoon.

Supistaa, supistaa, mutta ei tarpeeksi.

Synnytystä odotteleva Hjannah&Palmis rv 40+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hjannah, joko joko? :)

amante, mikä siellä on tilanne? :wave:

ON: Pakko oli tulla päivittämään, kun esikoinen kerrankin nukkuu vielä ;) Toissapäivänä rv 36+5 heräsin aamuseiskalta ikäviin supistuksiin. Niitä tuli tunnin aikana viisi, sitten loppuivat. Siis eivät olleet mitenkään TOSI kipeitä, mutta sen verran, etten nukkunut tuon jälkeen enää. Kun nousin ylös, loppuivat supistuksetkin.

Sitten viime yönä rv 37+0 heräsin supistuksiin tuossa 04.30 ja supisteli kahden tunnin aikana ehkä 10 kertaa. Pari niistä oli jo ihan "kivoja", mutta muut vain sellaisia, että pitivät hereillä. Ikäänkuin menkkakivuista kärsisi, paitsi että tulivat aallottain ja kestivät vain alle 30sec kerrallaan. Taas loppuivat, kun nousin sängystä ylös.

Mietin vain, että onkohan näillä mitään merkitystä... Esikoisesta mulla supisteli kaksi edellistä yötä ennen synnytystä 6h putkeen per yö, olivat kyllä kipeämpiä kuin nämä, mutta harvemmin tuli silloin. Ja esikoinen syntyi vasta rv 41+4!! :O Nyt mennään kuitenkin yli kuukausi takanapäin tuosta ;) Haluaisin kyllä, että ehtisin laitella hommat valmiiksi ennen vauvan syntymää, mutta saa nähdä... Enkä kuitenkaan ehkä haluaisi näin rikkonaisia öitä kuukautta ennen H-hetkeä.

Tänään mulla ihonpuhdistus ja ripsien värjäys, ensi viikolla kampaaja! ;) Yritän kaikin mahdollisin tavoin pitää ajatukset koossa niin, että ei tässä mitään tapahdu kuitenkaan vähään aikaan... Ei sitten ala päivät tuntua liian pitkiltä!

Salliina ja sissi rv 37+0 (se on LA:an 3 vkoa, huih :D )
 
JO, JO :)

Eli meille syntyi eilen klo 21:32 mitä suloisin poika:heart: Raskausviikot olivat 41+1 ja painoa pikkumiehellä oli 4015g ja pituus 52cm. Synnytys oli oikein hyvä kokemus esikoisen kauhutarinan jälkeen. Voin myöhemmin kertoa enemmän.

Hjannah &Palmis n. 18 tuntia:heart:
 
Hjannahille vielä paljon onnea :heart:

amante, missä meet?? :wave:

ON: Ei uutta. Supistelee päivittäin. Joskus vain yksi supistus, jonka tuntee hyvin, joskus enemmän. Mutta edelleen imuroin, lenkitän koiraa jne. Ne eivät saa aikaan kuin muutaman kipeämmän vihlaisun :) Mutta väsyn helpommin, selkä on huonona ja samoin jalat iltaisin. Mutta nyt on käyty värjäämässä ripset ja tukka, joten vauvalla lupa tulla :D Tosin toivon, että synnytys käynnistyisi jonkun oikein hyvin nukutun yön jälkeen, kun väsyttää koko ajan niin. Mutta sen näkee sitten. Yritän ajatella positiivisesti, että enää KORKEINTAAN se 4 vkoa, nyt vauva on kuitenkin jo täysiaikainen :)

Salliina ja sissi rv 38+0
 
heipsan! =)

Meidän "pikkuinen" tyttömme syntyi 10.4 mitoilla 4100g ja 51cm. :heart: Hän on täydellinen! Nyt on arki täynnä uuden opettelua kahden lapsosen kanssa. :D Synnytyskokemus oli positiivinen, meilläkin alla melko traumaattinen synnytys esikoisen kohdalla, joten tähän on hyvä lopettaa vauvojen tehtailu, kun viimeiseksi kokemukseksi jää positiivinen synnytys! ;)
 
Onnittelut Hjannah ja amante!!! :flower: :heart:

Salliina85 Sulla jo hyvällä mallilla, ei enää pitkästi jäljellä. Tsemitykset loppuun vielä, jaksaa jaksaa!! :)

Mites Nöhvi jakselee?


ON: Täällä mahaa kasvatellaan. Liikkeitä on alkanut vähän jo tuntumaan, sais tuntua enemmänkin. Mulla jääny kokonaan tää palstailu, ei vaan jaksa. Ens viikolla neuvola ja vasta n. kuukauden päästä rakenneultra.



Pauki 16+1
 
amante, hurjasti onnea :heart: Jos ehdit joskus kirjoittaa, miten teillä on arki lähtenyt sujumaan ja millä tavalla meni synnytys, niin kirjoita! Voit laittaa myös yv :)

Pauki, kiitos :flower:

ON: Tänään oli taas neuvola. Sf-mitta on jo laskusuunnassa sentin verran, jahuu! Jospa tämä tästä. Tosin ei mitään hyviä supistuksia edelleenkään... Odotellaan. Huomenna olis tarkotus mennä vaihtamaan auto (jos se, mitä on harkittu, on vielä myymättä) sekä ostaa tuplikset, jos vain vaikuttavat vielä asiallisilta sen jälkeen kun koeajetaan ne esikoisen kanssa :) Sitten olis isommat hankinnat siinä :)

Ensi viikolla taas neuvola perjantaina... Sitä odotellaan sitten seuraavaksi.

Salliina ja sissi rv 38+3
 
Oiiiiiii, täällähän on vauvauutisia :heart:

Hjannah ja amante: onnea hurjasti kääröistä :heart::heart::heart: Hurjaa että teillä on jo vauvat sylissä :) Miten on vauva-arki mennyt?

Salliina: :wave: Vieläkö siellä ollaan yhdessä koossa :) Kuulostaa kovasti siltä, että vauva on syntymässä pian. Mä voisin lähettää täältä supistuksia sinulle!

Pauki: muakin on vaivannut palstalaiskuus :O Tai no oikeastaan se vetelyys ulottuu ihan joka elämänalueelle ;) Jotenkin saamaton olo. Kyllä sitä tulee käytyä lukemassa täällä, mutta se kirjoittelu kaatuu siihen kirjautumiseen :D

on: oma napa paisuu ;) Esikosta maha meni alakäyrillä, nyt ekan kerran kun mitattiin sf niin meni suoraan sinne ylimmälle käppyrälle. Rakenneultra oli tiistaina ja vauvalla kaikki hyvin :heart: Meille on tulossa poika :O Olin jotenkin varma että tyttöhän se on, mutta aika selkeä tapaus :D Hih, jännää jännää - mitenhän sitä osaa olla pojan äiti? Istukka oli tällä hetkellä liian lähellä kohdunsuuta, sitä kontrolloidaan vielä. Jos ei nouse tarpeeksi niin joututaan sektioon. No sitä mietitään sitten myöhemmin... Viime päivinä on supistellut turhan paljon, taitaa olla aika hiljentää tahtia...

Nöhvi + papu rv 20+4
 
moikka!

Kiitos vaan kaikille! =)

salliina: mikäs tilanne siellä on?? Kirjottelen synnytyksestä sulle vaikka yv sitten kun on paremmin aikaa! :)

Nöhvi: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! Mahtoi olla suuri helpotus kuulla että kaikki on kunnossa! Ja että poikalupaus?! :D Loistavaa! :heart: Mulle tuli ihan samanlainen tunne, kun kuulin, että meille olis tyttö tulossa...miten sitä osaa hoitaa toista sukupuolta?? :D Mutta tässä nyt hetken oltuani äiti kahdelle, voisin todeta, että eipä niissä ole mitään eroa näin pienenä! :LOL: ja sitten sitä ite kasvaa ja muuttuu sen lapsen mukana. Mutta muuten tämä alku on kyllä ollut yhtä tunteiden ja hormonien vuoristorataa! Huhhuh. Mutta silti kaikki hyvin, tästä se taas lähtee, ihan alusta, yksi ihmiselämä. Toivottavasti siitä tulee hyvä! :heart:

jaahas, maitobaarille tilausta, pitää mennä! :D
 

Yhteistyössä