***Pikkukakkosta odottavat***

Heippa vaan kaikille, tovi vierähtänyt... Mää vaan nukun ku työnteolta joutaa...:ashamed:
Huomenna olis meilläki sitte np-ultra, varmistuupi sitte se laskettu aikakin. Vähä jo jännittää mitä siellä oikein näkyy. :| Ankeeta jos joutuu yksin mennä, isännällä on loppusuoralla nuo kylvöhommat eikä sitä sieltä saa irrotetuksi, toivon piruna että huomenna satais kaatamalla vettä et saisin sen mukaan...:ashamed: kamala minä. nyt on tällä viikolla alkanu kohtu tuntumaan tietyissä liikkeissä itelle, autolla ajaes kun kaasulta nostaa jalan. :D ja isosisko on tosi mukana, eilenki kysyi ku makoiltiin saunan ja iltapalan jälkeen sängyssä, että: "väsyttääkö vauva nytkin sinua äiti? lepää vain, minä haen vähän vettä niin se helpottaa..." <3 voi rakkauspakkaus.
 
Mahtuuko mukaan :wave:

Tänään tehty positiivinen testi (kahden piinallisen negan jälkeen) ja laskettuaika osuisi 20.1.2012. Hui. En ees tiedä mitä ajatella. Tunteet on tosi sekavat, mutta älyttömän onnelliset! Esikoistytär syntyis 02/10, joten parin vuoden ikäerolla nyt toista odotetaan :heart: PHKS:ään pitäisi lähteä synnyttämään, vaikken kyseisestä sairaalasta viime käynniltä kovin positiivisia mielikuvia saanut :( Toivotaan, että nyt tilanne olisi toinen :)
 
Eea
RiverFlowsille onnea np- ultraan! Toivottavasti mies ehti mukaan.

Tervetuloa Jemppi!!! Onnea plussasta!!!!! :)

Täällä koko perhetta vaivaa kevätflunssa. Mies oli tukkoinen koko viime viikon, ja eilen tytön nenä alkoi vuotamaan. Aamulla neidillä olikin jo kuumetta, ja omakin nenä on tukossa ja kurkku kamalan kipeä. Toivottavasti tauti pian häviää, ei nimittäin olisi millään aikaa sairastaa. Kasvimaa ja kukkapenkit odottavat....

Eea & Urkki 25+4
 
Moikka:wave:

Onkin hetki vierähtänyt siittä, kun oon viimeks kirjotellu!

Lueskelemassa oon kyl käyny, mut siihen se sit on jääny! Mulla toi hemoglobiini laski 95:teen ja kaikki voimat meni mukana... en paljoo oo jaksanu tehä mitään.
Mutta nyt on onneks saatu se edes vähän nouseen, niin jaksaakin jotain!!

Mulla oli tänään eka ultra. Ja hyvinhän se meni :heart:
Jännitin niin kovasti sinne menoo, kun viime viikon neuvolassa ei sykettä kuulunut.
Mutta nyt tosiaan tarkastettiin että kaikki on niin kun pitääkin!!!

Ja laskettuaikakin varmistui, eli se oli 29.11

Mutta nyt pyykin pesuun! Ihanaa viikkoa kaikille!!

Memphis 11+6
 
Jemppi
Ihanaa saaha sutki tänne! :) Oikein paljon onnea! :heart:

RiverFlows
Miten teillä ultra meni? :wave:

Eean perheelle paranemisia :hug:

Memphikselle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :heart:


Meillä oli tänään rakenneultra :heart: Johan sitä oli ootettu!
Vauvalla kaikki hyvin :) Hyvin kuvauksellinen oli ja kätilö sitä kehu ku sai niin helposti tarkat mitat otettua :)
Vastas rv.21+3 niinku nyt on, ainoastaan oliko se mahanympärys oli jonkun verran isompi ku nuo muut mitat mut sano et normaalia se silti on. Painoa nyt ultran mukaan 452g :)
Tuli puhetta kans tuosta esikoisen synnytyksestä ja siitä ku oli solmu napanuorassa, sano itekki et onneks se napanuora oli niin pitkä ettei se solmu ollu enempää kiristyny. Mulla jotenki siellä sitten alko itkettää ku tajus miten huonosti kaikki olis voinu mennä ku se kätilöki ite siitä ihan alko puhumaan... Mutta ei siitä sen enempää.
Niin ja istukka oliki etuseinämässä! Muistelen varmaan sitten omiani että olis aikasemmin sanottu et takaseinämässä :D Tuo kyllä sitten selittää sen miten hentosimpia ne liikkeet oli alussa ja välissä ei tuntunu mitään... :whistle:


Talvicci ja Torsti rv.21+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huhheu, siellähän se 7 senttinen vauveli möllötti. <3 Kaikki oli hyvin, turvotus 1,2mm ja verikokeen tulos normaali. Kyllä vähäksi aikaa taas helepotti... :D Vauveli nukku kaikes rauhas, niin että kätilö sitä joutu vatkaamaan hereille pyöriskeleen että sai mitattua eri suunnista. :) Oli kyllä merkillistä nähdä se viuhdonta ja mitän kun ei tunne... Niin juu, ja laskettu aika hiukan aikaistui, eli se olis nyt 21.11.2011. :D Nimesin toukan sitte esteriksi ku on kerta esterin päivä.

River ja "Esteri" 13 vkoa.
 
Talvicci istukan paikkahan voi muuttua np-ultrasta vielä :) Eli voi hyvin olla että on ollu takaseinässä sillon ja nyt onki etuseinässä. Mullakin etuseinässä istukka, ja on tosi hassua kuinka paljon se vaikuttaa noihin liikkeisiin. Siis verrattuna esikkoon liikkeet on aivan eri tuntuisia.

Tervetuloa kaikki uudet!

hemari ja helmiäinen 29+3
 
RiverFlows
Hienoa että teilläki ultrassa oli kaikki hyvin :)

hemari
Nii no mä en yhtään ole varma tuosta aikasemmasta et olis semmosta sanonu, saatan sekottaa omiani ku esikoisesta oli takaseinämässä. Ite en kyllä usko et istukka olis niin paljon mitenkään voinu liikkua :confused:
 
Minnuska lisätty listalle :wave:


Meillä esikoinen alko sairastamaan yöllä. On kyllä kuuma ja väsähtäny. Onneks ainaki tähän asti mitä on pari kertaa sairaana ollu niin on menny helposti ohi ja melko äkkiä...

Talvicci ja Torsti rv.21+4 :heart:
 
Talvicci Meilläkin tyttö oli kolme päivää kuumeessa, ja sitten tulikin koko keho täyteen punasia näppyjä eli vauvarokko tuli. En ollu ees tienny tollasesta sairaudesta ennen kun sisko minua vähän valasi että se on sitä.:D

Huomenna ois sitten se kauan odotettu np-ultra!:) Jännittää niin paljon että en ens yönä varmaan paljon nuku.:D
 
Nyt tuntuu olevan taas kaikenmaailman pöpöt liikkeellä. Meilläkin tytöllä nenä vuotaa, samoin miehellä ja kurkkukipua. Mulla on muuten vaan nenä tukossa ollut koko tämän raskausajan.

Hannaliina: Meillä kanssa sairastettu tuo vauvarokko kun tyttö oli reilun vuoden vanha. Mäkään en ollut tollasesta kuullut aikasemmin ja kun kolmen päivän päästä koko kroppa nousi täyteen punasta näppylää niin luulin että on saanu jonku tuhkarokon tms.:D Tuokin on vissiin niin että kun kerran sairastaa niin ei toista kertaa tule. Ne näpyt vaan kesti aika kauan, melkein kaks viikkoa ennenkuin oli kokonaan poissa.

Kiva kun olette saanut hyviä ultrakuulumisia. Minäkin sitä täällä jo alan odotella vaikka on vielä kolme viikkoa aikaa. Mulla on toi aika ollut jo puolitoista kuukautta tiedossa mutten ole sitä edes ajatellu saati odottanu mut nyt kun on jo pikkasen lähempänä niin ei malttais. Sitä ennen on kuitenkinvielä yks neuvolakin. Vaikka noita neuvolakäyntejä on nyt kerran kuussa niin tuntuu kun joutis rampata siellä koko ajan kun aika menee niin nopeesti.

Mä tilasin eilen vauvalle hoitopöydän. Oon etsinyt jo jonkun aikaa hoitopöytää, sellasta jossa se makuuosa olis vähän pidempi. Monissa on joku 65-75 cm ja mun mielestä on melko vähän. Meidän tyttö on ainakin ollut pitkä vauva että jos tääkin on siskoonsa tullut niin tuollainen ei kauaa menis. Löysin sellasen kuin Brio two jossa makuuosa on 81 cm, pisin jonka löysin ja laitoin heti tilaukseen. Sattu olemaan vielä yhdessä nettikaupassa tarjouksessa 99€ (norm.149€). Nyt tuntuu kivalle kun on saanut hankkia vauvalle jotain. Eipä noita hankintoja pahemmin kyllä tarvitse tehdä. Seisomalaudan meinasin meidän yhdistelmiin hommata että esikoinen voi siihen tarvittaessa hypätä. Jotain vaatetta ja harsoa yms. tulee varmaan hankittua. Imetystyynyn olen itselleni jo hankkinut, senkin tarjouksesta löysin. Kaikki oikeestaan on jo ennestään valmiina, paitsi tuo hoitopöytä. Esikoisen syntymän aikoihin asuttiin kaksiossa ja ei ollut oikeen tilaa hoitopöydälle joten teimme sivusta täytettävän pesukoneen päälle "hoitopöydän". Nyt on tilaa hoitopöydälle ja sen ehdottomasti haluan yläkertaan, alakertaan varmasti laitan sellasen hoitoalustan. Mitä muut on aikeissa hankkia vauvalle vai onko kaikilla jo kaikki tarvikkeet ennestään?

Matilda ja pikkuvauva 17 ja jotain...
 
Eea
Meillä on hankintalistalla seuraavaa:

- Manducan kantoreppu
- harsoja (esikoisen harsot oon laittanut johonkin liian hyvään jemmaan, enkä löydä mistään)
- patja
- muutama pussilakana
- sitteri
- vaunun sadesuoja
- muutama tuttipullo varmuuden vuoksi

nämä tuli äkkiseltään mieleen. Nyt suunta kohti neuvolaa.

Eea & Urkki 25+6
 
Hankinnoista...
*Meillä nyt suurimpana oli nuo tuplat.
Löydettiin hyvään hintaan ja tosi hyvässä kunnossa olevat pari vuotta vanhat emmaljungan twin city crossit, toivottavasti oli hyvä ostos :) Ens viikolla haetaan ne kotiin :)
*Sitteri, ku esikoisella oli ihan huono
*Joitakin kylpypyyhkeitä
*Varmaanki harsoja lisää
*Joitakin vaatteita, lähinnä 68cm ja sitä isompia, niillä ei siis kiire ole joten kerkee hommata sitten ku vauva on jo syntyny...
*Käsiin tumppuja...
*Pesukoneen päälle pitää hommata levyä niin saa siihen tehtyä tason vaipanvaihtoo varten. Pesukoneen ja kaapin väliin ku jää semmonen kolo niin onpahan koko tila käytössä :) Sillon ku esikoinen oli sen ikänen et semmosta tartti niin asuttiin kämpässä johon ei sivusta täytettävää sopinu, sillon vaihettiin vaipat saunanlauteilla :D
*Sitten pesukoneen päälle/seinälle jotain säilytysjuttuja mihin sais vaippoja ja vaihtovaatteita...
*Itelle haluan imetystoppeja ja jotain paitoja joista olis helppo imettää... Ja imetysliivejä pitää kans ainaki yhet ostaa.
Yöllä käytettäväks pitää hommata parit jotkut pehmot mut tukevat

Imetystyynyn ostin jo ku löysin käyttämättömän kympillä :) Esikoisen aikaan sitä kaipasin ja nyt sen halusin hommata :)

Oikeestaan ennen vauvan syntymää välttämättömät on nuo vaunut ja sitten esikoiselle jatkettava sänky, mikä on vielä etsinnän alla... Käytettynä sitäki ajateltiin...


Talvicci ja Torsti rv.21+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
JEEE ultrasta kotiuduttu ja kaikki oli hyvin!:heart: Oli se vaan niin ihanaa nähdä pienen sydämen lyövän. Turvotus oli 0,9mm ja pääperämitta 5,2cm.:) LA voi muuttaa 30.11.2011 On tämä vaan nyt niin helpotus voi taas keskittyä normaaliin elämään.

Noista hankinnoista, mä haluisin hommata ton imetystyynyn. Kun esikoisen kanssa siitä imettämisestä ei meinannut tulla mitään ja sairaalassa imetin aina sen tyynyn kanssa ja oli niin helppoa mutta ei vaan silloin tullut sitä hommattua.

Hannaliina ja Urpo 12+0:heart:
 
Hannaliinalla ihania uutisia ultrasta :flower:
Mulla oli niskat ja hartiat monesti kipeet ja muutenki varsinki alussa hyvän asennon saaminen oli hankalaa (vielä ku oli hankala istua epparin takia!) niin nyt sitten hommasin tuon tyynyn. Luulen kyllä että tulee tarpeeseen :)
 
Onnea Hannaliinalle ultrakuulumisista! :flower:
Mulla kans on hankintalistalla se imetystyyny, esikoisen aikana ei ollu ja olisin kyllä tarvinnu. en kyllä tajua miksei tullu hankittua... :rolleyes:
Esikolla oli siskonpojan emmaljungat vuosimallia -98... nyt taidetaan hankkia jotkut joissa olis ees vettä hylkivä pinta... :D minen kestä sitä sadesuojien kanssa ylivälppäämistä...
Ja hoitopöytäkin olis tarkotus hankkia, Ikeassa kattelin kivannäköistä "kaappia" jossa oli se hoitotaso, oliskaan se sitte sopiva..
 
heipä hei! :wave:

pikkukakkosta odottelemaan ilmottautuu myös NeitiAurinko :) Esikoinen on 4kk, ja pikkusisaren LA on 19.12.2011 :) Pienen ikäeron halusin lapsille, ja ihanaa että toteutuu!

En tiiä, että kuvittelenko vaan, vai johtuuko tästä raskaudesta mutta kun koko ajan tekee mieli jotain syödä: / Kun ei miulla ekassa raskaudessa tällästä ollu, että kokoajan pitäis jotain olla suuhun tunkemassa :D Tai sitten johtuu vaan siitä syystä, että kun ilmat on noin huonot, ei voi lenkillekään lähtee, niin sit aikani kuluks koluan kaappeja ja etin jotai syömistä. Murr, muutenkin pelottaa tulevat raskauskilot, niin tää nyt ei auta yhtään asiaa:kieh:

NeitiAurinko ja murkula 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa NeitiAurinko :wave:
Minne oot menossa synnyttämään ja entä haluatko etusivun listaan laitettavan jotain muutakin? :)
Mulla kans tässä raskaudessa ollu paljon enemmän nälkä ku esikoisesta. Ihme ettei painoa ole tullu siltikään ku jotain 4kg varmaan... En oo ihan varma. Huomenna on neuvola niin siellä selviää... :)


Talvicci ja Torsti rv.21+6 :heart:
 
Tervetuloa uusille!

Ja onnea ultrakuulumisista!

Hankinnoista ei ihmeempiä varmaan tarvita. Pakkauksen otan tälle tulevallekin. Ehkä muutama pussilakana täytyy ostaa, rattaisiin seisomalauta ja mietitään kovaa koppaa että ostetaanko. Meillä oli esikoisella pehmeä kantokoppa, mutta se oli jotenkin ahdas. Vaatehankintoja en pahemmin tee, kun on ennestään. Joitain yksittäisiä varmaan tulee ostettua kuitenkin, kun ei malta pysyä vaatekaupoissa vauvapuolelta poissa :D Itselle imetysliivit täytyy hommata sitten lähempänä.

Eilen viimein käyty rakenneultrassa. Kaikki oli kuten pitääkin, pienellä painoa 350g. Siroa tekoa, kuten siskonsa :) kooltaan vastasi siis viikon pienempää, mutta LA:ta ei vaihdettu. Sukupuoli ei ihan täysin varma ole, mutta ei siellä mitään ylimääräistä jalkovälissä ollut, joten saadaan varmaan toinen tyttö. Mies odotti kovasti poikaa, vähän pettyi, mutta illalla jo suhtautui asiaan toisin :)

Nessu ja pieni 21+1
 
nessu
Hienoa että ultrassa kaikki hyvin :) Laitanko listaan tyttöveikkauksen? :)


Neuvolakuulumisia :wave:
Verenpaineet 120/71, p.83
Pissa puhas.
Hb 145! Tähän asti ollu pikkusen matalampi, jotain 139 keskimäärin. Voi olla että ku en aamulla ollu juonu kauheesti niin oli noin korkee. Mut hyvät arvot :)
:heart:-äänet 140
Liikkeet ++
Painoa tullu yhteensä 4kg. Ihan sopiva kuulemma.
Sf-mitta 21cm, hienosti meni sitten heti yläkäyrille. Esikoista oottaessa rv.22+1 oli 18,5.

Esikoisen synnytyksestä sanoin ja itku meinas taas siellä päästä :( Neuvolantätikin ihmetteli kun ei se kätilö tullu osastolle tuosta synnytyksen kulusta puhumaan... Yleisessä aulassa (jossa kuka tahansa olis voinu kuulla!) sano pääpiirteisesti jotain ku vei mut osastolle, mut enhän mä siinä vaiheessa mitään tajunnu ku olin niin tillintallin vielä synnytyksen jäliltä...
Meillä järjestetään semmosia priva tutustumisia synnärille, minkä kaupunki sitten maksaa ja hänkin oli sitä mieltä et voi olla varmaan ihan hyvä mennä vaikka sinne, niin saa siellä kysyä asioista. Meillä muutenki on synnytyssalit ja kaikki eri paikassa nykyään ku mitä sillon ku esikoisen sain. Jollekki ylilääkärille kuulemma tuosta kätilöstä voi sanoa mut en tiiä kehtaanko...

Talvicci ja Torsti rv.22+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :wave:
Onnittelut ultrassa käyneille =)

Talvicci Ei munkaan kätilö tullut juttelemaan synnytyksestä jälkeenpäin vaikka pyysin ja myöhemmin jäi vähän kaivelemaankin asia mutta minkäs teet :(

Meillä on kaikki hankinnat tehty aikaa sitten, hankintoja toki helpotti kun tiedettiin sukupuoli jo ennen rakenneultraa. Ainoastaan vauvan vaipat, itselle siteet, amme ja talkki pitäisi ostaa.

Pitäis varmaan ruveta jo sairaalakassia pakkailemaan kun ei tiedä koska lähtö tulee : /

Päivi ja Pikkupoju 36+5
 
Hei!

Mahtuisinko mukaan?
Esikoinen on syntynyt tammikuussa 2010 ja toisen laskettu aika on 17.01.2012.


Mulla on ihan koko ajan nälkä niin kuin esikoista odottaessakin ja silloin tuli kiloja 20. No ne onneksi katosi 1kk kuluessa synnytyksestä.
 

Yhteistyössä