**PikkuKakkosta toivovat VOL20**

PäivikkiV: Voi niin minäkin.. ja äitiysvaatteita enemmän haluisin niitä pieniä vauvan vaatteita. Mutta ei tainnut tärpätä täälläkään...
Eilen illalla jäi taas paperiin haaleaa ruskehtavaa tuhrua ja samoin on tullut tänään, et taitaa ne menkat sit tehdä kuitenkin tuloaan. Tein testinkin varuulta aamulla, niin eipä sekään näyttänyt mitään. Kirkasta verta ei ole kuitenkaan vielä näkynyt, mutta varmaan kohta tulee sitäkin. Ainakin on taas menkkamaiset vatsakivutkin. Voihan itku. :'(
 
Memmu86:Terppatulemas mukaan, sullakin jo paljon yk:ta kertynyt :( Minkä ikäinen teiltä löytyy? :)

PäivikkiV:Mää tahdon kans!!! :D Ja lupaisin olla valittamatta mistään koko raskauden aikana (niii varmaan juu ;) ) :D

Essi81:Pahoittelut menkoista :hug:

ON: Dpo 5 ja liiankin tutuiksi tulleet menkkatuntemukset masussa, taas ihmeen aikaisin :( En aio testata ellei päästäis tällä kertaa jopa dpo14 asti, viimeksi päästiin dpo13, mutta tätihän sitten alkoi sinä päivänä :( Eli toiveet aika alhaalla taas |O Mutta pölö kun olen niin aina se toive nousee loppukiertoa kohti kuitenkin, nyt ihmetyttää kun janottaa ihan koko ajan, siis suuta kuivaa. Mua ei koskaan janota. Huomaatteko, mä rakennan taas itselleni koooorkean pilvilinnan jotta ois pidempi rytinä pudota alas :ashamed:
 
tervehdys!!

vauvakuume oireilee vahvasti täälläkin. Testailin silloin niin negaa näytti, testailin perjantaina. Menkat on nyt 4 päivää myöhässä,voihan se olla että ne alkaa. Mutta, sillon kun olin siellä uimahallissa 30.1.2010 niin luulin että tosiaaan menkat alko etuajassa ku tuli vessassa pyyhkiessä veriviiruja liman seassa. Mitäköhän tuo vuoto oli? oisko joku kiinnittyminen tms? eli jos oisin raskaana niin on se kumma ettei testissä näkyis vielä sitä raskautta. Vai pitäisikö sen jo näkyä? auttakaa tolloa. :ashamed:
 
Ennen kemiallisten testien kehittämistä 1940- ja 50-luvulla käytettiin raskauden testaamiseen kynsisammakkoa. Sammakkoon ruiskutettiin naisen virtsaa. Mikäli nainen oli raskaana, sammakko alkoi laskea kutua, koska gonadotropiini aiheuttaa sammakonmunien kypsymisen alle vuorokaudessa. Kynsisammakon käyttö oli ensimmäinen luotettava raskaustesti.

Löysin tuollaisen joltain sivulta. oisko ollu wikipedia.Aatttelin tänne laittaa kun jotku mietiskelee mikä ois luotettava raskaustesti niin tässäpä yksi vaihtoehto ;) :p
 
tääläpä kova tohina käy =) hyvä vaan :D meiltä löytyy sellanen pikkanen tytön tyllerö pian 2 vee :heart: ja toinen sais kyl tulla jo !!!!!!!! =)
Kova ikävä isoa potkivaa vauvaa, pientä kääsöä ja pienen pieniä vaatteita :'(
 
Waaka: Siis ku luulin eilen illalla, et nyt ne menkat sit alkoivatkin, ku vessakäynnillä jäi haalean ruskehtavaa vuotoa paperiin muutaman kerran... sit yöllä ei ollut kuitenkaan tullut mitään... aamulla sit taas tuli vähän, mut sit oli taas muutama tunti taukoa ja taas tuli vähän. Eli vuoto on sen verran niukkaa, ettei pientä länttiä enempää siteeseen ole jäänyt. Normaalisti kun muutaman tunnin sisällä alkaa vuotaan ihan lorisemalla. Tää taasen on samantapaista vuotoa mitä oli toissa viikolla, minkä arvelen olleen ovulaation jälkeistä vuotoa. Et en nyt tiiä mitä tää oikein on. Et onkohan nyt kp40 vai 1? :/
 
mimmuska: omituista kyllä?! mulla oli sillon ollu alku syksystä keskenmeno ihan aluillani raskaana olin. Plussat paukahti testeihin.meni muutama päivä alko kivut ja hirviät vuodot.Vuotoa ennen oli tullu rusehtavaa tuhrua muutamina päivinä. Enkä halua pelotella kertoin vain. oisitkohan raskautunu sitten? :D :hug:

menkkakipuja? ei hele... oonkohan minä sitteki raskaana? Mulla On tälläki sekunnilla AIVAN selvät menkkajomotukset käynnissä tuolla alavattassa. Tuntuu välillä nipistelyä mitä ei kyllä tunnu menkkojen aikaan koskaan.Ja mun menkkakivut on JOKA ikinen kerta alkanu sillon ku vuotaa,ei koskaan aiemmin. Ounou.. voisko tää sitteki olla totta??? ja semmosia ihme ilmakuplia tuleepi alapäästä. on tää outoa. Pittää ootella muutama päivä jos tekis vaikka perjantaina testin? Ku sillonko esikoista oottin ni 2vk menkat oli myöhässä ni tuli haamu sitä ennnen ei mitään. :saint: :heart:
 
oli pakko ihastella vauvan juttuja netttikaupoista.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1037&toimittajaid=10

jos pikkukakkonen tosiaan joskus tulee, niin hommaan kyllä tuommosen. Ukko oli pyörtyä ku näki hinnan. Mutta ma tahtoo. :)
 
Nää on kyl tosi outoja oireita. Tänään taas maha ollu turvoksissa ihan kunnolla... Ihan kuin olis ähky olo koko ajan, vaikka en oo tänään ees syöny paljoo mitään. Imuroidessa meinas tulla huono olo, ku joutu kumarteleen ja kyykisteleen, kun painoi mahaa. Taas tuntuu, et kaikki tahtoo painaa mahaa ja istuminenkin ahdistaa... Pienen pientä värillistä sävyä on välillä jääny pyyhkiessä paperiin, mut ei tahdo ees erottaa. Menkkamainen vatsakipu on kyl jo oikeestaan helpottanu. Jos ei keskiviikkoon mennessä oo tilanne yhtään selkiintynyt, niin taidan soittaa terveyskeskukseen. En kyl tiiä pitäiskö tässä asiassa ottaa yhteyttä sairaanhoitajaan, et sais ajan omalle lääkärille vaiko perhesuunnitteluneuvolaan :/
 
Täälä ollaan aika väsyneitä kun neiti tuli lauantaina kuumeeseen.. muuten päivälä ihan pirteänä mutta öisin itkeskelly.. aamula viideltä päästiin nukkumaan koko perhe viime yönä :/ nyt kolmas päivä kuumeessa.. tänään onneksi vain 38,5..
 
kuuluuko raskausoireisiin järkyttävät menkkakivut eli just samanlaiset ku ois menkat? ja välissä ku ei niitä tunnu ni tuntuu jotaki ihme pistoa oikeallapuolen nivusen likellä alavatsassa. Hitto tää on outoa.Pakko ostaa testi huomena ja tehhä heti aamusta.oon niin malttamaton.
¨Niin ja viimeksi perjantaina olin kuntosalilla oli pienillä käsipainoilla puntti treeniä ja jalkaprässi, niiden jälkeen alko ihan hemmetisti sattumaan alavatsaan ja juilimaan.Olo oli lauantaina kuin ois ollu koomassa. :'( :eek: kumpa tää kipu hellittäs ja jos ei menkkoja näy ja en oo raskaana niin sais ees selevyyen että mikä täsä mättää.
 
jessicalle jaksamisia kotipiireihin :hug: meillä poika heräilee yleensä öisin, mutta nyt ollaan oltu ilman tuttia kokeeksi niin nukkuu yönsä kerralla. Sillon saattaa pikkasen unen pöpperössä inahtaa jos se ei heti löydä taika-nokkamukia jossa on vettä viereltään. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmuska:
Taas alkoi päivä negalla, mut ei kait tuo ihme oo, jos nuo prisman pregent-testit on 25(?):n herkkyydellä tai ainakin oli ollu joskus viis vuotta sitten.. :) Eli nyt kp 38 ja jatketaan odottelua...
minä tein perjantaina tolla,eli ei vissii sitte vielä näy jos oon?
 
waaka mäki haluun tollasen. tosin hiukan on kallis :D mutta jos jossain vaihees vie tärppää niin ostan vauvalleni kaiken mitä haluun, sen verta kauan ooteltu =)
tosiaan kp 10 tänään ja ihan hullun väsyny olo... tahtoo nukkuun, muttaku on toi pikku neiti :heart:
 
hei toverit. Tollo kysyy taas :D

jos mun menkat on loppunu 14.1 ? ovulaatio ollut 23.1. ja se alkio vai mikä lie kiinnittynyt 30.1 ? voisko tommoset pitää paikkaansa. Lueskelin netistä tietoa ovulaatioista ja kiinnittymisistä yms. ja pää on nyt hieman pyörällä. :S hermostuttaa ko tein tänään raskaustestin ja oli nega. Ostin prismasta ko oli aamusella sinne asiaa, niin se tarttu mukaan ja vissiin herkkyys on joku 25? eli näkyiskö se sitte ees vielä jos oisin raskaana?
 
waaka:Kyllä yleensä testeillä luulisi jo jotain näkyvän. Onhan mahdollisesta kiinnittymisestä aikaa jo noin 17vrk. Yleensä testit näyttävät viimeistään plussaa 16vrk ovulaatiosta, mutta onhan tietty niitä tapauksia joissa testi näyttänyt plussaa vasta rv8! Se on kuitenkin yksilöllistä miten se hcg lähtee nousuun. Jos sua hirmusti mietityttää niin pyydä vaikka TK:sta, että ottavat sulta verikokeen jossa katsotaan veren HGC pitoisuus. Se on ainakin sataluotettava :) Oon toitottanut usein, että niin kauan kuin täti on poissa, aina on toivoa ;) Plussatuulia siis sinne! :heart:

KS09:Aiotko metsästää ovista testillä? Toivotaan, että tauti hellittää niin jaksatte peuhailla ;)
 
toive Ei löydy yhtäkään ovistestiä kaapista, joten sen takia en sitten testaakaan. Kierto alkoi niin yllättäen alusta, etten edes tajunnut tilata niitä mistään :D Nyt mua vaan lähinnä jännittää se, että jos ovis on vaikka viikon päästä, menkat on just pahitteeks lääkärin aikaan...

kysymys Uskallanko alottaa terolutit ja sillä varmistaa, ettei menkat ole juuri tuollon lääkärin aikaan? Eli haittaakohan tutkimuksia, jos olen syönyt teroluteja kyseisellä kierrolla??
 
KS09:Voih, mulla ei ole kokemusta teroista muutenkaan niin en osaa nyt auttaa :ashamed:

Nyt tulee höpinää...Onko muilla täällä sellaisia hetkiä, että kun ovis on mennyt niin yhtäkkiä iskeekin "ahdistus" mahdollisesta tärpistä? Tämä korostuu mulla varsinkin silloin kun esikoinen antaa itsestään pahintaan...Jotenkin hetken silloin toivon, etten todellakaan olisi raskaana kun pelottaa ajatus, että miten ihmeessä hermot kestää kahta uhmailijaa? :ashamed: Mun tyttö on vasta 1v1kk ja todella tempperamenttinen luonne ja jos jokin ei mene kuten neiti tahtois, hän suorastaan kiljuu kurkku suorana ja saa mahdottomia raivareita :( Pelottaa jo ajatuskin virallisesta 2-vuoden uhmasta...Olin yllättynyt, että jo tässä iässä voi olla näin hankalia hetkiä. Ja ovat alkaneet jo ennen vuoden ikää...En siis missään kohtaa ajatellut, että lapsen kanssa elo on kuin ruusuilla tanssimista, mutta en ihan näin temppermanenttista ja tahtovaa lasta ajatellut saavani :) Onneksi neiti osaa olla kuitenkin useimmiten aurinkoinen ja ajatus sisaruksesta tuntuu maailman ihanimmalta ajatukselta... :heart:
Oon ihan höpö, mutta silloin kun tällaiset ajatukset pääsevät päähän niin kun täti sitten aina tulee niin välillä tuntuu, että se on "kosto" mun aiemmista hetkittäisitä ahdistuksista...Ihan kuin joku yläkerrassa päättää estää koko raskautumisen kun en kerran aina ole täysin satavarma, että haluan toisen :ashamed: Ja hulluinta on se, että sitten kun ne menkat alkaa niin ihan hetken verran olen jopa helpottunut ettei tärppiä tullut, niin hassulta kuin se kuullostaakin! Lasken kuitenkin koko ajan päässäni, että jos nyt tärppää ikäerosta tulee vieläkin aika pieni, miten sitä sitten jaksais jne...Oonko ainut??? :/ Ja sitten taas samalla tajuan, että tosiaan, eihän tässä ole mikään "kiire" saada kakkosta aikaiseksi kun ikäero ei tosiaan ole ainakaan vielä venymässä 15 vuoden mittaiseksi :D (jos joku muistaa, siis mulla ja veljellä aikamoinen ikäero)
 

Yhteistyössä