Pinotaan kokemukset raskaustesteistä!!

  • Viestiketjun aloittaja testailija-mamma
  • Ensimmäinen viesti
testailija-mamma
Ajan kuluks vaan, tästä vois sitten olla hyötyä niille jotka pähkäilevät mikä on "luotettavin" ja mikä testi ihan susi!

Listaanpas ensin minun kokemukseni;

*eli ehdottomasti huonoin on perinteinen clearbluen +puikko testi! Antanut minulle AINA jotain pystyviivaa, vaikken edes ollut raskaana. Olen saanut niitä ohuita pystyviivoja, sekä myös yhtä paksua pystyviivaa kuin vaakaviivaa, ja silti en ole ollut raskaana.

*toiseksi huonoimman rtestin pokaalin saa minulta RFSU:n liuskatestit. Testannut itse niillä joku kolmisen kertaa, ja suurin osa aina näyttänyt haamua, viivanpaikkaa tai muuten vaan jotain epämääräistä.


Ja mun lempparit:
+ Apteekin oma, siihen olen aina voinut luottaa. Näyttänyt kerran vahvaa plussaa ja siloin olin raskaana. Toisen kerran näyttänyt haamua, joka sitten paljastui myöhemmin kemialliseksi kun vuoto alkoi ja plussat muuttuivat negaksi.
+ Prisman pregchekkiin en ole saanut ikuna mitään viivanpaikkoja, haamuja tai muutakaan, en edes plussaa. Joten tästä tykkään sen takia ettei pitäisi antaa vääriä viivulaisia. :)
+ CB:n digi. Luotettava, ei jätä arvailujen varaan. Mutta tästä puuttuu se jännitys mikä tulee kun pääsee tiirailemaan viivoja, haamukin on edes sitä jotain! :heart: Se on vaan jotenkin niin kova tuomio "Ei Raskaana". :D


Itselläni nyt tilattuna tuolta raskauskeijun sivuilta Davidin puikkoja ja liuskoja. Onkos kellään noista kokemuksia, näyttääkö herkästi viivanpaikkoja, haamuja muita vääriä viivasia? Itse en ole nuita ennen käyttänyt.
 
Itse tykkään tuosta Apteekin omasta testistä ja yks mihin voi myös luottaa ni tuo CB:n digi.

Mulla oli noita Davidin liuskoja. Raskaustesteihin en saanu minkään sortin viivaa. Ovistikutkin oli minun kohdalla ihan floppi. Ei viivan viivaa, vaikka ois kuinka toivonut :) Ja niillä tikutin pari kuukautta, kunnes luovutin.
 
Apteekin oma:
Kertaalleen antanut haamun, ilman että olin raskaana. Eikä ollut edes kemiallinen, sillä seuraava vuoto oli vasta 2 vuoden kuluttua.
Muilla kerroilla (2) antanut haamun ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, eli hyvissä ajoin.

Positiivinen

Predigtor:
Kuvat kertonevat enemmän, kuin tuhat sanaa...

Negatiivinen

Negatiivinen

Eli melko hämmentäviä tuloksia antaa. En luottaisi.

Clear blue:

Mun luottotestini, antanut aina selvän plussan ajoissa.

Positiivinen

Davidin liuskat:
Kymmeniä kertoja näillä testannut ja kun tuli plussa, se oli plussa...tarkistin kun en meinannut uskoa ja sama tulos tuli :)


Positiivinen
 
testailija-mamma
Mä oon kanssa kuullut paljon tosta predigtorista että näyttää ihan miten sattuu, eli niitä en kyllä aijo koskaan edes mielenkiinnolla kokeilla. Törkeetä että noita edes myydään apteekissa kerta jos testiajan sisään näyttää viivoja ihan miten sattuu.

Nää mun tilaamat Davidin liuskat on kyllä hirmu pieniä, saa kyllä tiirailla kovin jos olis näkevinään edes haamun. :D Ja ne on sitten muuttanut ulkomuotoaan tuosta sinisestä liuskasta, mulla on nimittäin vihreät..?
 
Mä oon kanssa kuullut paljon tosta predigtorista että näyttää ihan miten sattuu, eli niitä en kyllä aijo koskaan edes mielenkiinnolla kokeilla. Törkeetä että noita edes myydään apteekissa kerta jos testiajan sisään näyttää viivoja ihan miten sattuu.

Nää mun tilaamat Davidin liuskat on kyllä hirmu pieniä, saa kyllä tiirailla kovin jos olis näkevinään edes haamun. :D Ja ne on sitten muuttanut ulkomuotoaan tuosta sinisestä liuskasta, mulla on nimittäin vihreät..?
Mun liuskat on vuodelta 2008.
 
CB:n perinteiset on kyllä aikasen huonoksi havaittuja... näyttää lähes aina niita ohkaisia ja joskus paksumpiakin pystyviivoja vaikka ei olisi raskaana, en suosittele!
Apteekin omasta olen kuullut lähes pelkkää hyvää. :)
 
vieraaas
Davidin liuskat antaa melkeen aina viivanpaikan ja siis tosi näkyvän! En suosittele minäkään. Tosin kerran olin raskaana, mutta meni alussa kesken. Silti ihan samanlaisia viivoja näkyy joka kuukausi.. Apteekin omaan olen aina voinut luottaa.
 
"Vierailija"
First signal puikko on ihan hyvä, ei oo näyttänyt koskaan vääriä plussia eikä haamuja.
Apteekin omalla oon kerran saanu vahvan plussa, joka tuli kylläkin 10 minuutin päästä siihen. Eli periaatteessa roskisplussa? Mutta mun mielestä testeihin ei sais ilmestyä noin selvää roskis plussaa, ja tulihan se kuitenkin puolen tunnin sisällä. Ja siis en ollut raskaana tuolloin. :)
CB:n digi on luotettava. Liuskoista en itse pidä, puikot parempia.
 
"Minna"
Apteekin omalla testasin viimeksi. Raskausoireet olivat vahvat, menkat myöhässä muutamia päiviä. Testi oli testiajan sisällä täysin negatiivinen. Kymmenen minuutin kuluttua oli ilmestynyt vahva viiva, ei siis mikään haamu.

Kahden päivän päästä alkoivat menkat. Tiedä sitten olinko raskaana, vai oliko kenties kemiallinen vai ihan keskenmeno.
 
raskaana
Näyttääkö tuo digi testi oikeasti viikot jolla raskaus on? Mulla pieni epäilys että menkkojen mukaan rv5 oliskin jo pidemmällä.. Eli kannattaako ostaa toi digi testi sitä varten?
 
Testing testing
Mä oon tykännyt Clearbluen perinteisistä testeistä. Raskaana ollessa oon saanut selkeän plussan ja ei raskaana ollessa puhtaan negan. Myös Apteekin omasta testistä myös samat kokemukset, joten tykkään.

Clearbluen digitaalisesta testistä en taas tykkää siksi, kun kerran sillä testattuani sain tulokseksi "raskaana", mutta se raskaus meni kesken. Testissä ei siis vikaa ole, mutta oon taikauskoinen enkä suostu sellaisella enää testaamaan :p
 
testailija-mamma
Näyttääkö tuo digi testi oikeasti viikot jolla raskaus on? Mulla pieni epäilys että menkkojen mukaan rv5 oliskin jo pidemmällä.. Eli kannattaako ostaa toi digi testi sitä varten?
Varmasti se testi jotain suuntaa antaa, mutta sehän antaa ne viikot sen hormoonimäärän mukaan, ja raskaushormoonihan kasvaa kuiten aika yksilöllisesti, eli tuskin mikään 100% varma.. :) Varhaisultrassahan se sitten viimeistään varmana selvii jos semmoiseen meinaat mennä.
 
Olen kokeillut monet liuskatestit ja yksikään ei ikinä antanut minulle positiivista vastausta! Ainoastaan labrassa verestä otettu testi kertoi minulle ilouutisen! Näin käynyt kahden raskauden aikana.
 
vierailija
Clearblue+ haalea positiivinen kp36/28-40, kolme pv myöhemmin digitaalisella ei raskaana. Oireita on, voivat myös johtua stressistä ja pelosta että olisin raskaana. Edelleenkään en ole aivan varma olenko vaiko en.
 
vierailija
Tällaisessa ketjussa olisi hyödyllistä mainita, onko testejä käytetty oikein (testattu vasta kuukautisten oletetun alkamispäivän jälkeen) vai väärin (testattu ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää). Turha valittaa haamuista yms. jos ei osaa lukea ohjeita ja tehdä testiä oikeana päivänä.
Minulla noihin markettien halpistesteihin on tullut plussasta aina hyvä, tumma viiva, kun olen noudattanut ohjeita, enkä yrittänyt testata etuajassa.
 
Mulla on taas tuosta clearbluen + testistä hyvät kokemukset, on näyttänyt jo hyvissä ajoin haamua 4 päivää ennen menkkojen alkamispäivää ja vahvistunut kunnon plussaksi kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
Myös clearbluen digi on hyvä.

En oo kyllä ikinä saanu millää testillä haamun haamua ilman raskautta ja aika paljon oon testannu :whistle:

Mutta En oo koskaan liuskatesteistä itse tykänny, jotenki paljon epäselvempiä.
 
vierailija
Tällaisessa ketjussa olisi hyödyllistä mainita, onko testejä käytetty oikein (testattu vasta kuukautisten oletetun alkamispäivän jälkeen) vai väärin (testattu ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää). Turha valittaa haamuista yms. jos ei osaa lukea ohjeita ja tehdä testiä oikeana päivänä.
Minulla noihin markettien halpistesteihin on tullut plussasta aina hyvä, tumma viiva, kun olen noudattanut ohjeita, enkä yrittänyt testata etuajassa.
On olemassa eri herkkyyksien testejä ja herkimpien testien ihan ohjeissa luvataan, että niillä voi testata ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää, jopa reilustikin. Miksi pitää päteä noin ilkeällä sävyllä, jos tietokin on tavallaan väärää.
 

Yhteistyössä