pinotaanko näppäriä siivouskikkoja? :D

mun mies varmaan siivoiskin jos olis joskus kotona. yrittäjänä painaa viikonloputkin hommia, tänään lähteny 7 maissa ja tulee joskus illalla... olenko kohtuuton jos pistän sen siivoamaan kun kotiutuu? :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24457759:
Semmonen on ihan kätevää, et kun ei vaan siivoo, niin mies tekee sen.
Ja toinen toimiva konsti on myös se, että kutsuu vanhempansa (puolison appivanhemmat) kylään. Toiselle tulee aina suuri tarve saada paikat siistiksi ennen ovikellon soimista..

Ihan vakavasti otettuna toimiva kikka olisi saada pidettyä paikat järjestyksessä ja tavarat omilla paikoillaan, jolloin varsinaiseen puhdistukseen ei menisi niin kauan.
 
minä,
Keittiösienen puhdistaminen mikrossa

Realsimple.com neuvoo miten, keittiösienen pahat hajut saa pois. Liota sientä ensin vedessä, johon on lisätty sitruunamehua tai etikkaa, ja lämmitä sitä sen jälkeen mikrossa täydellä teholla noin minuutin ajan. Floridan yliopiston tekemän tutkimuksen mukaan käsittely poistaa 99,9 prosenttia sienen sisältämistä bakteereista.

Kuivahtaneen ripsivärin pelastaminen

Consumerist-nettilehden mukaan kuivuneen ripsivärin voi saada jälleen käyttökelpoiseksi mikroaaltouunin avulla. Lehti kehottaa asettamaan kupillisen vettä ripsivärin viereen ja lämmittämään sitä 30-40 sekuntia.
 
---
Jos ripsari on käytön puutteessa kerennyt kuivahtamaan, niin siellä on kyllä jo bakteereja sen verran että kannattaa ostaa uusi. Ripsari pitäisi muutenkin uusia kolmen kuukauden välein, itselläkin tosin menee se puoli vuotta aina käyttäen samaa.
 
"minä"
Siivousvinkki: 1. Luo omalle tietokoneellesi uusi kansio. 2. Anna kansiolle nimeksi "Kodin pölyt ja sotkut". 3. Ota lasi viiniä. 4. Klikkaa oikealla hiirinäppäimellä uutta kansiota. 5. Valitse "Poista". 6. Tietokoneesi kysyy nyt: "Haluatko poistaa Kodin pölyt ja sotkut lopullisesti?" 7. Klikkaa "kyllä". 8. Nosta jalat pöydälle, ota lisää viiniä..
 
----
[QUOTE="minä";24457935]Siivousvinkki: 1. Luo omalle tietokoneellesi uusi kansio. 2. Anna kansiolle nimeksi "Kodin pölyt ja sotkut". 3. Ota lasi viiniä. 4. Klikkaa oikealla hiirinäppäimellä uutta kansiota. 5. Valitse "Poista". 6. Tietokoneesi kysyy nyt: "Haluatko poistaa Kodin pölyt ja sotkut lopullisesti?" 7. Klikkaa "kyllä". 8. Nosta jalat pöydälle, ota lisää viiniä..[/QUOTE]

:D Harmi että ne sotkut silti pysyy reaalimaailmassa.
 
fff
mä sain aamulla puoli 9 aikaan sellaisen virtapiikin että siivosin koko talo ,pyyhin pölyt,imuroin,luutusin ,yms kaikki jutskat tein meni pari tuntia:D nyt oonki ihan poikki ja pitäs vielä jaksaa kaupassa käysä kun maito loppu,mut ei jaksa vielä... eipähän tarvii viikolla heti siivota..tai no meillä tarvii joka päivä kun on 4 mukulaa:D
 
  • Tykkää
Reactions: -tiNttU-
normaalisti mäkin siivoilen pitkin viikkoa tarpeen vaatiessa ja koitan pitää tavaroita järjestyksessä, mut nyt on menny varmaan 2vko viimesestä lattianpesusta ja imuroinnistakin melkein viikko :ashamed:

tasot on täynnä pölyä ja tavaraa ja vaatteita on hujanhajan.. siihen päälle koirankarvat ja -kuolat.. :ashamed:

mä en vaan nyt jotenkin saa tartuttua toimeen.. normaalisti kun alottaa niin homma rupee sujuun, mut tänään vaan tökkii... teen jonku pikkujutun ja istun taas tähän voivotteleen, hyvin menee :D
 
"vieras"
Hujan hajan oleviin tavaroihin auttaa koiranpentu.
meillä on sellainen kaiken pureva malli, ja isokokoinen eli ylsi jo 4kk iässä pöydille, joten kaikki tavarat tulee laitettua kaappiin ettei se syö niitä.(pure,riko)
Imurointi ja luutuaminen sujuu, kun tavaraa ei ole edessä enää.

Kuola ja karvat tosin tuli vaihtarina :)
 
----
Mä yritän nyt joka viikko kerran imuroida, ja kerran kuussa pesen lattiat ja pyyhin kaapit. Pölyt myös kerran viikossa, kuten vessan siivous. Tällä pääsee mua tyydyttävään lopputulokseen, kun muistaa palauttaa tavarat paikoilleen joka päivä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24457759:
Semmonen on ihan kätevää, et kun ei vaan siivoo, niin mies tekee sen.
Ei toimi meillä. Jos en siivoa niin sitten kukaan ei siivoa. Tolla menetelmällä meidän kämppä olisi kohta samanlainen kuin niissä Sillä siisti-ohjelmissa. Miestä ei tunnu haittaavan vaikka asunto olisi ollut imuroimatta monta viikkoa, tiskipöydällä tonni haisevia astioita, lakanat vaihtamatta vaikka puoli vuotta. Olen jopa kokeillut kauanko menee että se vaihtaa lakanat, vaihdoin vaan omaan sängynpuoliskooni ja se makas samoissa niin kauan, että en enää kestänyt olla edes samassa sängyssä vaan vaihdoin ne. Sitä sotkupersettä tuskin haittaisi vaikka rottia vilisis nurkissa.
 
"jori"
Älä ihmeessä yritä pyyhiä pintoja joissa on pölyä. Pöly on huomaatatonta, mutta lähtee leijailemaan jos sitä yrittää pyyhkiä. Hanki tarvittaessa valokatkaisimiin himmentimet jos odotat naisseuraa. Aamulla kirkkaassa valossa kun nainen havaitsee asunnossa siivoamisen tarvetta, hän voi hyvinkin alkaa siivoilemaan.
 
ekoilija
Etikka ja sooda ovat tehokkaita siivouksessa ja täysin myrkyttömiä :)

Etikalla saa lasipinnat ja peilit todella puhtaiksi, laita suihkepulloon vettä ja loraus etikkää ja pyyhi pinta märällä rätillä ja anna kuivua. Soodaa ja vettä voi käyttää hankausnesteenä, lisätehoa saa jos sekaan laitaa vähän sitruunaa.
 
Niiskun neiti
Joskus kun ei huvita siivota, niin mä yritän ajatella, että mitäs jos tulis joku ulkopuolinen käymään, niin mihin se kiinnittäis huomiota. Ja sit poistan niitä asioita yhden kerrallaan, esim. ensin kerään kaikki tiskit pois ennenkuin kiinnitän huomiota muuhun.

Ja sit toinen on se, että määrittelen ajan jonka jälkeen en saa enää siivota. Esim. 30min ja sit on lopetettava ja kestettävä jäljellejäävä kaaos loppuillan. (Mut isompaan siivoukseen tää ei toimi...)

Aloittaminen aina hankalinta! Yritä muistaa se fiilis kun koti on ihanan siisti ja siivouksen jälkeen istut sohvalle juomaan kylmää limpparia!
 
"joku"
Jokapäiväinen pikasiivous. Itse korjaan lelut paikoilleen (tämä järkevintä iltaisin), järjestän pyykit ja mahdollisesti imuroin. Tärkeimpänä pidän kuitenkin keittiötä, en jätä iso tiskivuorta vaan laitan astiat koneeseen monta kertaa päivässä ja pesen keittiön pinnat ja kone pyörii yleensä aamuisin.
 

Yhteistyössä