Pk-seudun mammatreffit (kevään -08 mammat) uusi yritys kun tuo edellinen ketju ei näköjäs toimi

Pupikin ilmoittautuisi kahvilaseuralaiseksi esim keskustaan! 7.4 minulla hammaslääkäri ja en pääse, mutta keskustatapaaminen kävisi ja seuraa kaipaan kovasti..... Olen jo "hieman" vanhempi (vm. 69) mutta eipä sillä väliä. Tytär syntyi 20.2 ja ristiäiset vietetään myöhemmin. Otti tuo synnytys niin koville henkisesti ettei jaksa vielä.... (masis iski ja siksi nyt pitäisi päästä täältä seinien sieltä tapaamaan ihmisiä!)
Pupi ja luutavasti tuleva "Lumi" tytär
 
Vanamo, tulkaa ihmeessä! :) Mitä enemmän tapaa uusia äitejä ja muksuja, sen mukavempi.

Tosiaan, ne jotka on tulossa silloin 7.4 niin laittakaa jossain välissä minulle yv:tä, niin annan osoitteen minne tulla. :)
 
Hei,
Minä ja Mitja-vauvakin tulemme mielellämme keskustan kahvilatapaamiseen ja Pupi, minä olen vielä sinua vanhempi vuosimallia -64, taitaa muutama äiti olla minun vanhinta lastakin, -85 syntynyt, nuorempi! Minulla on kyllä ystäväpiiri sellainen, että on todella kaikenikäisiä ystäviä, hyvin laaja skaala ihmisiä! Kyllä kuitenkin nyt on vähän iästään tietoinen, kun vaunuja ulkona lykkii... Miten olisi keskustan kahvilapaikkana esim. Kiasma, jossa on hyvin tilaa vaunuille ja vauvoille? Mainostinkin sitä helmivauvoissa jo, meillä oli kiva vauvatapaaminen siellä viime viikolla. Pupi, meidän vauvasta olisi tullut Lumi tai Lumia, jos olisi ollut tyttö!
 
anna86 reittioppaan mukaan toi matka teille näyttäis vähän huonolta.. pitäis tulla useammalla kulkuneuvolla ja matkaan menis yli tunti, ja kävelyäkin olis reilusti. joten saattaa käydä reissu vähän raskaaksi, jos pelkästään matkoihin menee niin paljon energiaa :/

mutta tosiaan keskustaan pääsen minäkin helposti, joten treffit siellä onnistuis hyvin. kiasman kahvila kuulostaa oikein mukavalta, saataiskohan ajankohtaa sovittua :)?
 
Hokkis: Yksityisviestiä. Eli painat sitä kirjekuorta joka on nimimerkin alla niin voit kirjoittaa privaatisti toiselle. :)

Shiva: Harmi. :( Kyllä mekin varmasti tässä jonkun viikon päästä uskalletaan keskustaan asti, niin treffataan sitten siellä. :)
 
...En tiedä onko tämä teille vähän hassu päivä tai aika, mutta mieleeni tuli yhdistää kahvila ja Kiasman näyttely ja perjantaisin muistaakseni viideltä on ilmainen sisäänpääsy. Ajattelin, jos vauvan kanssa voisi kokeilla rintarepulla sujuisiko näyttelyn katsominen.

Olen aivan järkyttävässä flunssassa ollut viime viikonlopusta ja ainakaan vielä ei näytä paranemisen merkkejä olevan. Ihana aurinkoinen ilma, mutta ei ole voimia mennä ulos ja nenä ja silmät valuvat jatkuvasti ja olo on todella kauhea...mutta ehkä jo perjantaina parempi. Miten olisi tämän tai ensi viikon perjantai esim. neljältä Kiasmassa ja ne, jotka haluavat voisivat kokeilla myös näyttelyn katsomista?

Nyt kiinnostaisi kovasti myös pääkaupunkiseudun vauvavinkit eli onko teillä hyviä vinkkejä muskareista, vauvatanssista tai muusta? Hieman itseäni ahdistaa, että painoa on vielä yli 10 kg lähtöpainosta ja vanhat vaatteet eivät mahdu päälle...Söin kyllä liiankin reippaasti odotusaikana. Nuorempana muistan, että paino palautui melkein heti, nyt ei....ja mieleeni tuli esim. vauvatanssi, josta muistan lukeneeni jostain....Jotain liikuntaa olisi hienoa harrastaa vauvan kanssa niin ehkä nämä kilot pikkuhiljaa alkaisivat karisemaan....
 
Nalle-Puh: keskustan kahvilatreffejä ei oo vielä sovittu. Milloin sulle kävis? Oisko ens viikolla hyvä ke tai to? Ja vaikka sielä forumin arnodssilla niin sais niitä ihania donitseja :D :p Shiva?

Biabia: :wave: Mä ainakin voisin lähteä torstaina sinne babybioon! Ootko käyny siellä ennen? Pitääkö varata liput etukäteen? Ja miten paljon aikaisemmin siellä olis hyvä olla?

Kenzie: Ilmaiset Kiasma-kierrokset kiinnostais myös, mut tän viikon pe ei ainakaan mulle käy, jos meet 11.pvä voisin lähtee kierrokselle ;)
 
Pippuri84: Mukaan mahtuu kyllä. Tervetuloa vain! :)

Harmittaa kyllä että en pääse keskustatreffeille... Mutta muutaman viikon päästä uskaltaudun minäkin varmasti mukaan! :)
Kesällä varsinkin olisi mukava treffailla useamminkin keskustassa, ja käydä vaikka piknikillä jossain. :)
 
emmie ja iidukka tuleeko muita? Olen tulossa yhden lokamamman kanssa, ollaan sovittu tapaaminen klo 10 kaisaniemen metroaseman ylätason Fantasiapelipuodin eteen. Tulkaa tekin sinne! Kannattaa olla ainakin toi tunti aiemmin paikalla, saa kivasti paikat ja riittää tuotenäytteitä jne. Meillä on Herculeksen kolmipyöräinen oranssi-vihreä kiesi, en ainakaan tähän mennessä ole montaa nähnyt eli eiköhän löydetä toisemme. Laitan teille (ja muillekin jos tulee) mun nron yvnä jos ette pääsekään niin ei suotta odotella.

Olin merkannut lapsimessut väärin, ovatkin vasta 24.-27-4. Mennään sinne silti!

BiaBia ja Kilian ja karuista karuin räkätauti
 
BiaBIa me ois lähdetty tosi mielellään leffailemaan, mutta vaavin lääkäri osuu just torstaiaamuun vartin yli ysi eikä millään ehditä Kaisaniemeen kymmeneksi.. eikä varmaan sinne leffaankaan ajoissa :(. ens kerralla sit ehdottomasti mukaan, pitää vaan heti merkata se tulevan babybion ajankohta ylös niin ei ehditä sopia siihen mitään. niin ja paranemista teille räkätautiin!

Kenzie ja emmie olitte ehdottaneet kahvitteluajankohtia. myös meille on perjantai hieman hankala kahvitteluiden kannalta, mutta ensi viikolla meille sopis tiistai oikein hyvin. mun puolesta voidaan mennä silloin sinne kiasman kahvilaan tai myös emmien ehdottama arnolds sopii hyvin, jos halutaan säästää se kiasman keikka johonkin perjantaihin. ensi viikon keskiviikkona lähdetäänkin jo reissuun, jossa ollaan 14. päivä asti (eka lentomatka vauvan kanssa :)). eli ehdottaisin treffejä silloin ti 8.4. kaupungissa, sopisko se kenellekään? paikkana siis kiasman kahvila tai arnolds.. tai jokin muukin vaihtoehto käy :)
 
shiva: sinne kiasmaan olis kiva mennä pe, jos sillon sinne pääsisi ilmaiselle kierrokselle :D
mut mulle sopii siis itse-ehdottamieni aikojen lisäks myös kaikki tähän mennes muittenkin ehdottamat =) eli ens ti käy hyvin. mihin aikaan?
 
Pupillekin kävisi tiistai, mutta jos ajankohtaa saisi toivoa, niin ei aamusta.... mieluummin 12 jälkeen, niin ehtii touhuta tarvittavat. Oon vielä vähän untuvikko lähtemään... Tuo Kiasman kahvila ainaskin olis tuttu paikka ja olisi hienoa sopia joku perjantai sinne tapaaminen niin voitais kattoa näyttely. Minua kiinnostaisi.
Kenzie kyselit noita urheilujuttuja vauvan kanssa. Minäkin kaipaan samoja vinkkejä. Minulle tehtiin sektio ja en oikein tiedä mitä minä saan tehdä, mutta pääkoppa kaipaisi liikuntaa, siinä kun turhat murheet kaikkoaa...ja kaikki muutkin kivat urheiluideat synnyttäneelle äidille kelpaisi. Mitä te muut teette?
 
....ja vielä Kiasmasta. Oma flunssani vain pahenee, joten en halua tulla tartuttamaan ketään tällä viikolla. Aika surkeaa tämä vauvan kanssa oleminen on ja hienot aurinkoiset ilmat menee nyt ohi.
Miten olisi ensi viikon perjantai Kiasmassa siis neljältä...enköhän siihen mennessä ole tointunut. Nyt pelkään kovasti, ettei meidän hymypoika Mitja sairastu, onneksi ei ainakaan vielä mitään oireita. Tämä flunssa on pahimpia mitä ikinä muistan, tänään täytyy mennä lääkäriin.
Tosiaan mieleeni tuli, että Kiasmassa on todella hyvin tilaa liikkua ja katsoa näyttelyitäkin vaunujen kanssa, rintareppukin voisi olla hyvä juttu. Vauvat vain taiteen pariin!
 
Me joudutaan jättämään BabyBio väliin tällä kertaa, kaveri tulee toiselta paikkakunnalta käymään ja lupasin häntä treffailla. =) Ja lauantaina lähdetäänkin viikoksi reissuun, mutta kunhan tullaan takaisin niin ollaan taas menossa mukana! :wave:
 
Heips,

minäkin voisin lähteä tuonne Kiasmaan! :wave: Ja tottakai ihan kaffettelemaankin joko keskustaan tai Itikseen. Mulla on tosin tän viikon pe jo sovittuna, ja ens viikolla saattaa sisko tulla käymään... Eli ensimmäinen varmasti vapaa pe on 18.4. vasta. Mites nuo kahvilatreffit ensi viikolla tiistaina? Liittyisin mielelläni seuraan! =)
 
Eli aika monelle näyttäisi nyt sopivan tuo ensi viikon tiistai (8.4.) keskustan kahvilatreffeille. ja vaikka klo 12? sopiiko kaikille? Jos kukin itsekseen söisi sitä ennen lounaansa, niin vois hyvällä omalla tunnolla sitten popsia niitä arnoldsin herkkuja :p (oletan siis että sinne forumin h&m:n viereiseen arskaan ollaan menossa) :D
 
ehdotanpa samantien ensi tiistain kahvitreffeille ajankohtaa, kun ainakin muutama oli toivonut että vasta puolenpäivän jälkeen. miten teille sopis 13:30? jos se ei sovi, niin yhdeltäkin varmaan onnistuis.. meillä on siis muskari silloin kahdeltatoista, ja sen jälkeen olis kiva vaihtaa vaaville vaippa ja syöttää hänet + siihen vielä dösämatka päälle.. eli 13:30 ehdittäis varmasti, mutta tiukan paikan tullen ehdittäis varmaan jopa yhdeksi kaupunkiin.

kiasman suhteen myös meille eka sopiva pvm olis toi 18.4. mutta jos osa tästä porukasta päätyy sinne jo ennen sitä, niin kiva kuulla sit kokemuksia sieltä :).

kahvitreffien paikka varmaan päätetään vähän sen mukaan kuinka moni on tulossa (ihan senkin kannalta et mahdutaan koko porukka). emmie, pupi, evaellen, BiaBIa ja allekirjoittanut olis ilmeisesti tulossa, Kenzie varmaan katsoo voinnin mukaan sit ens viikon alkupuolella? ilmoitelkaa vaan sopiiko toi ehdotettu ajankohta ja sit tosiaan se paikka pitäis vielä lyödä lukkoon :)

muoksmuoks, emmie näyttikin ehdottavan jo kello 12. jos se sopii useimmille, ni me liitytään sitte mukaan vähän myöhässä :). ja tosiaan mulle käy tuo arnolds oikein hyvin, kai sinne nyt köhköh viidet tai kuudet kärryt ja mammat helposti mahtuu?!?
 

Yhteistyössä