Pömppömahaisista plussanneet!

mmm
Ihanaa ja onnea tulevalle morsiammelle :heart: Yritähän nyt ottaa rauhallisesti niiden häiden suhteen(helpommin sanottu kun tehty ;) ) ja häämatkallahan sitä voi aina levätä, vai mitä :whistle:

mmm
 
mulla tänään se niin paljon odotettu neuvola käynti edessä. jännittää niin kamalasti! mitä siellä tapahtuu? ei ole minkään laista käsitystä. tässä kerran olin nin iloinen, etten ole joutunut oksentelemaan, niin nyt perun sanani. mulla hampaiden peseminen aamulla aamupalan jälkeen on vaikeaa ja ylöshän se tulee. onko kellään toisella ollut näin? nännit on edelleen saamarin arat ja yöllä vessaan juoksuttaa, mutta uni maistuu silti makealle.
t: HelinäKeiju ja Önni 10+2
 
Täällä aletaan olla paranemaan päin. Vieläkään ei oo kaikki tulokset tulleet mutta se on selvää että jotain rokkoa tää on. Todennäköisimmin enterorokkoa. Ei vaan sovi siinä mieles taudin kuvaan ku käsiin, suuhun ja jalkoihin ei oo tullu näpyn näppyä. Suurin osa on kasvoissa, päänahassa, dekolteella ja mahassa. Mun nassu on ihan järkyttävän näköinen, kerää "kivasti" katseita jos liikkuu ihmisten ilmoilla :LOL: Perjantai oli pahin päivä, näpyt oli niin kipeitä et itku tuli ku ei tienny kuinka päin olis ollut. Yöllä ei saanut nukuttua ku kipeimmät on päänahas ja kaulas. Nyt on "onneks" vaan ruvet jäljellä, mut varmaan menee viikko-kaksi ennenkuin ovat kokonaan poissa. Tuntuu et nyt ne on punaisimmillaan, keskiviikkona pitäis mennä töihin työkavereita säikyttelemään :D

Kurresta tulee sit rouvasihminen, mahtavaa! :hug: Toivottavasti supparit nyt luovuttais, että voisit täysillä nauttia häistäsi ja häämatkasta!! :heart: Kovin on alhaalle päässyt sulla hb, mulla on samaa vaivaa eikä rauta oo ainakaan vielä (kk syönnin jälkeen) merkittävästi nostanut sitä.

Helinäkeiju, mun ekalla neuvolakäynnillä terkka kyseli kaikenlaista, otti hb:n ja virtsanäytteen, mittas verenpaineen ja painon sekä kuunteli sydänäänet. Ei kannata turhaan jännittää, hyvin se menee! =)

mmm, pieni päätti sit pitää teitä jännitykses ;) Hienoa kuitenkin että kaikki oli terveyden kannalta kunnossa eikä tarvi sitä jännäillä. Saitteko hyviä kuvia ultrareissulta?

Ulpulle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Edullisesti tosiaan sait tarvikkeita, wau! Itse en oo vielä ostanut mitään, velipoika kiikutti vähän käytetyn ja tosi hyväkuntoisen pinnasängyn meidän varastoon suunnilleen samantien kun kuuli vauvauutiset =) Heillä kun lapsiluku (3 lasta) on jo täynnä. Turvakaukaloa meille on kaksikin kaveripariskuntaa kaupannut kun jää tarpeettomaksi. Hinnasta ei oo vielä puhuttu. Vaunut varmaan ostetaan uutena.
 
se sitten olikin aika miellyttävä kokemus, ensimmäinen neuvola käynti.
kovasti juteltiin ja papereita täyteltiin. hb hyvällä mallilla, verenpaine samoin (yllätys!), painoa on liikaa, sen tiedän vaikkakin jo sitä olen sen 18kg pudottanu. sydänääniä koitti kuunnella, mutta ei ikävä kyllä vielä kuullut. mutta en ole huolissani eikä ollut neukkukaan.
26.1 onkin sitten np-uä.
kunpa olisi taas seuraava käynti, niin kovasti siellä viihdyin! :LOL:
yötöissä olen taasen, tosin ilokseni huomasin, että seuraavassa listassa niitä ei ole ollenkaan (tuuletusta), on nimittäin viikon takaiset 2 yötä vielä muistissa, oli nimittäin niin vaikeata pysyä hereillä. jo puolelta öin nuokuin ja palelin ja kotiin päästessäni rojahin sänkyyn.
 
mmm
Onko täällä ketään? Kaikki talviunilla? :) Ajattelin nostatella kun ollaan tiputtu jo melkein kolmannelle sivulle. Töissä käyty kolme päivää ja hyvältä vaikuttaa, eipä juuri supisteluja. Nyt onneksi kaksi vapaata ja viikonloppu iltoja. Illat kyllä hieman arveluttaa, kun tuppaa olemaanraskasta. Aamut helpompia kun yön jäljiltä sitä on niin levännyt, ellei sitten ole wc:ssä rampannut ;) Viikon päästä neuvola ja sit kuulemma saa niitä kelan lappuja eli ilmeisesti saa laittaa jo äitiyspakkauksen vetämään?

Helinäkeiju ei mullakaan kuultu neuvolassa dopplerilla sydänääniä 10-viikolla vaikka istukka ei ole etuseinässä, eikä rasvakerrostakaan vatsan seudulla ole(ainakaan kauhean paljon :D )


mmm 21+1 vautsi :)
 
Heissan!

Viikko on taas vierähtänyt työn parissa. Hiljaista näkyy olleen myös muilla.

mmm Kiitos ultratiedoista. Meillä ei ole sanallakaan mainittu mistään muista ultrista kuin missä jo käyty. Meillä on muutenkin opiskeltava synnytykseen liittyviä asioita netistä, kun Tays ei enää helmikuun jälkeen järjestä synnytysvalmennuksia. No, terkka lupasi kyllä kertoa myös samat mitä sairaalassa olisi kerrottu.

Kurre Paljon onnea tuoreeseen avioliittoon!! :flower:

Helinäkeiju Kiva lukea, että teillä on ollut onnistunut neuvolakäynti.

Nyt mullakin on tuntunut muutaman kerran supisteluja. Olivat ihan kivuttomia ja huolettomia. Kuulemma tässä vaiheessa niitä kuuluukin tulla, kun kohtu harjoittelee. Mietinkin ennen näitä että mistä sen sit tietää että supistelee, mut nyt sit tietää mitä ne on.

Kertoilkaas taas kuulumisia!

:wave: Ulpu 23+0
 
Tervehdys rakkaat pömppismammat!

Kiitos kaikille onnitteluista, huomenna siis rouviinnutaan. :flower: Kävin aamulla yksityisellä ultrassa ja tutkimuksessa, koska ne supparit huolettivat. Kaikki oli kuitenkin ok eikä mitään pehmentymistä eikä muutakaan ollut. Vauvat oli kasvaneet kovasti ja siellä imivät peukkuja sekä potkiskelivat kovasti kohdun seinämää. Mitään en kyllä silti vielä tunne.

Lääkäri sitten kuitenkin sanoi, ettei voi suositella mulle häämatkalle lähtemistä, vaan jättäisi sen väliin. :x Nyt ollaan miehen kanssa mietitty, että mitä tehdään. Oltais tiistaina lähdössä viikoksi New Yorkiin ja kaikki järjestelyt tietty tehty, eikä siis mitään selkeää ongelmaa raskauden suhteen ole, mutta lääkärin mielestä hoitotausta, kaksosraskaus, km ja ne pienetkin supparit on yhteensä riskitekijöitä. Täytyy katsoa nyt vielä huominen ja kuinka se häähumu rasittaa. Ehkäpä sitä sitten tietäis mitä tehdä.... neuvoja otetaan kyllä mielellään vastaan.

Ihanaa viikonloppua kaikille,
Kurre ja oravanpojat 17+0
 
Helou!

Helinäkeiju, mulla samaa ongelmaa yötöiden kanssa.. Kovasti ottaa hietaan ja pakkaa väsyttämään :/ Katsotaan nyt sit kuinka kauan niitä jaksaa tehdä. Kiva että neuvolakäynti meni hyvin! Sulla ilmeisesti mukava neuvolan täti niinkuin mullakin?

mmm, odotan seuraavaa neuvolakäyntiä kovasti, kun saan kans ne Kelan paperit joilla voi sit hakea äitiyspakkausta =) Kiva saada iso paketti täynnä vauvatarvikkeita, maltan tuskin odottaa!

Kurre, sulla on siellä juhlat meneillään, ihanaa! Onnea aviotaipaleelle! Vaikea kyllä sanoa että kuinka kantsis tehdä matkan suhteen... Itse en varmaan malttaisi pysyä kotona, kun matka on varattu. Jospa siellä reissussa yrittäisi ottaa mahdollisimman rauhallisesti ja varovaisesti niin olis vauvoillakin turvalliset oltavat. Varmasti oli ihana katsoa pikkuisia ruudulta, itsekin odotan rakenneultraa kuin kuuta nousevaa :xmas:

(.) Eilen tuli tulokset vesirokosta. Mulla ei oo vasta-aineita (suojaa) sille ja silloin 8.1 otetun verikokeen mukaan tauti ei ollut silloin päällä. Siitä huolimatta neuvolan täti passitti mut eilen äitipolille jossa otettiin uus verikoe siltä varalta että aiemman verikokeen aikana virustasot ei olis vaan noussut tarpeeksi ylös. Eli vielä kertaalleen varmistetaan ettei ollu vesirokkoa. Polin lääkäri määräsi Zovirax-kuurin tabletteina viikon ajaksi kaiken varalta, siitä ei kuulemma voi olla kuin hyötyä. Eli vielä viikko odotetaan vesirokko-vastauksia. Muuten oon voinut hyvin, näpyt alkaa olla hyvässä mallissa.
Liikkeitä oon tuntenut vajaan viikon verran, sellaisia jänniä muljahduksia ja tönäisyjä masusta :heart:

Kamilla 20+6
 
Ihanaa Kamilla, että olet tuntenut liikkeitä. =) Ja hienoa, että rokko sitten on nyt päättänyt rauhoittua, oli se sitten mitä sorttia tahansa.

Teita kaikkia yötyöläisiä kyllä ihailen (ja tekee pahaa ajatella urakkaanne), sillä itse en uskoisi selviäväni yövalvomisista laisinkaan... huh.

Häät menivät todella hyvin ja oli aivan ihanaa. :heart: Täysi prinsessaolo koko päivän ja vihkiminen oli todella kaunis hetki, meillä siis siviilivihkiminen siellä juhlapaikalla. Voin suositella kaikille, jotka eivät vielä ole tätä ihanuutta kokeneet. Häämatkan suhteen kävi nyt niin, että peruimme sen NY:n reissun ja suuntamme tänään sen sijaan kylpylään muutamaksi päiväksi hoidettavaksi ja hemmoteltavaksi. Ratkaisu tuntuu kyllä ihan oikealta ja helpottavalta, sillä aikaeron ja pitkän lennon ajatteleminenkin saa mun masun supistelemaan. Kaipa se sitten tästä alkaa, että lapset tulevat aina ensin.... ;)

Voikaanhan hyvin ja paksusti kaikki rakkaat pömpöttäjät!
Kurre
 
nostetaanpa pinoa, kun vallan sai etsiä.
menisipä aika nopeammin ja tulisi maanantai, tällöinhän mulla np-ultra ja verikokeet.
pikkasen nauratti kun eilen tuli rakenneultra- aika kotiin, se on iäisyyden päässä, 23.3.

Kamilla; mulla on taivaallisen ihana neuvolantäti, on meidän lääkärin vaimo. olen käynyt hänellä aikasemmin painon seurannassa ja hän veti lapsettomuusryhmää jossa kävin. neuvola maksaa kyllä mansikoita, mutta uskon että kannattaa.

 
Moikka pömppikset

Ihanaa, että pömppiksille on nyt myös pino odotuspuolella!
Jäänkin taustailemaan, kun olen itse jo loppusuoralla. Mutta on ihan pakko heittää kommenttia Kurrelle, että teit varmaan oikein kun passasitte tuon Nykin reissun tällä kertaa. Itse en joskus viikoilla 12-20 suostunut millekään lentoreissulle (mulla loppui vuodot silloin viikolla 11) - jotenkin sitä halusi varoa kaikkea mahdollista. Sitten kun joskus viikolla 21-22 aloin tuntemaan liikkeita, rauhoituin ja viikolla 26 lensin yhden Euroopan lennon, jonka paluumatkalla totesin, että ei kiitos - sen verran hankala olo masussa oli. Ja vielä, Kurre: onnea tuoreelle rouvalle!

Pitkää pinnaa pömppiksille - viikko viikolta se h-hetki on lähempänä :)
t. Meikku (ivf ja nyt 38+2, hui...)

p.s. nyt tuntuu hurjalta, että tosiaan vasta viikolla 20 kerroin raskaudestani töissä...sen verran hermona olin alussa...on tää 9 kk tajuttoman pitkä aika...
 
Meikku Vau, miten pitkällä sä jo ootkin.. Taidat olla sit seuraava pömppisäiti. Tuuthan sit heti kertoon kun h-hetki koittaa (ja muutenkin . =) )

Kurre Viisaasti tehty. Kyllä niitä lentoja sinne Atlantin taa menee myöhemminkin. Parastahan häämatkassa on olla rakkaan kanssa yhdessä ja fiilistellä hyvin menneitä häitä. Sä tosin joudut nautiskeleen shampanjat myöhemmin. Isot onnittelurutistukset vielä! :heart:

Kamilla Onnittelut siitä ihanasta tönimisestä ja tuuppimisesta mahan sisällä! hyvä että tauti jo helpottaa.

Mulla on ollut pientä selkävaivaa. Varsinkin iltaisin vihloo oikealta puolelta alaselkää välillä oikeinkin kipeästi. Vatsan asukas on heittäytynyt vallan villiksi. Hän potkii jo oikein kovaa ja pitää aikamoista myllerrystä. Tuntuu kyllä vaan ihanalta että siellä on eloa, vaikka eilenkin illalla hän oli parituntia liikkeessä ja multa pääsi ihan oksennus siitä myllertämisestä. :D

Ulpu 24+0
 
mmm
Ajattelin vähän nostatella näin lauantain kunniaksi. Ollaan taas tiputtu jo melko kauas :)

Meikku onnea tulevaan koitokseen :heart: Kohta näet pikkuisen ihan livenä. Tule tosiaan kertomaan miten meni ja miten menee :)

Kurre teit ihan oikein ja varmasti tässä tilanteessa pystyt enemmän rentoutumaan ja saamaan irti tilanteesta siellä kylpylässä kuin Nykissä. Kuulostaa vähän hullulta, eikö :)

Ulpu mullakin paaaalljjjjoooon noita selkävaivoja. Väliin saikullakin, pisin saikku kolme viikkoa. Kauhulla odotan kun mahasta tulee siis tosi iso, niin mitäs sitten? :eek: Pystynkö edes kävelemään....Meillä kanssa viime yön wc_reissun jälkeen alkoi sellainen rumba tuolla mahassa, että pois alta. Meinasi tulla jo paniikki, että onkohan siellä joku kohtaus meneillään, oli se niin kovaa rallia. Mahakin heilui ja muuttaa jo hieman muotoaankin. Huh huh no rauhoittui onneksi kun aikani masua silittelin :heart:

(.)Neuvolassa kävin siis keskiviikkona. Hemis oli tippunut 113, joten Obsidan ostoksille komensi. Neuvolatätikin ihmetteli/ihasteli mahan isoutta ja kun se on ihan tossa edessä sellainen jalkapallo joka alkaa heti tosta rintojen alta, eikä näy taaksepäin(ei siis ainakaan vielä :D ) ja se on sellainen kova pallo joka ei hölly :LOL: ainakaan vielä, mutta tällä syömisellä ehkä kohta höllyy....Kyselinkin, että voisiko siellä olla toinen piilossa :LOL: Kysymys kuuluukin, että kuinka isoksi tää mun maha oikein voi kasvaa :D Sydänääniä kuunnellessa vauva lähti heti liikenteeseen ja neuvolatätilläkin nauratti kun koko maha heilui. Kelan paperit saatu ja olen ne jo Kelalle vienytkin, joten äitiyspakkausta odotellessa. Olen tässä pari päivää miettinyt, että uskaltaisinko ostaa turvakaukalon ja matkarattaat nyt jo, kun olis hyvät kaupat tiedossa? Oletteko tehneet jo hankintoja? Minä en ole oikein uskaltanut, kun jotenkin idioottimaisesti vieläkin hiipii mieleen, että tuoko se huonoa onnea :ashamed: Olen kyllä jo kierrellyt ja katsellut ja tehnyt hintavertailuja. Meillä hyvä tuuri kun asutaan näin Ruotsin rajan tuntumassa, koska näyttää että Ruotsissa samat esim. rattaat n. 100 euroa halvemmat kun Suomen puolella ja kurssikin suht alhaalla. Kun vain vielä uskaltais ;) Pelottaa hieman tuo selän tilanne, että siinä mielessä ei uskaltais jättää hankintoja kovin loppuun ja toisaalta kun ostelee pikku hiljaa ei tunnu rahan meno niin pahaltakaan. No eipä se minulla tunnu pahalta koskaan :D mutta miestä vähän hirvittää nää nykyajan hinnat.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja käykäähän kertomassa kuulumisia. Minä ainakin niitä täällä odottelen malttamattomana :)


mmm 22+3
 
mmm, vai on sulla jo iso pallo edessä! Meillä ei oo ku neljä päivää eroa LA:ssa ja musta ei vieläkään oikein näy että odotan :| Tosin mulla tota painoa on ennestään, mut ylä- ja alamakkarat on edelleen erillään ja samoilla housuilla meen. En voi kieltää, vähä huolestuttaa välillä et kasvaako pikkuinen siellä normaalitahtia... Onneks keskiviikkona pääsen rakenneultraan jossa saa sit enemmän tietoa. Jotenkin vaan odotin että näillä viikoilla olis jo isompi maha. Mutta jos kaikki on kunnossa niin eihän siinä sit mitään :)
Enkä oo varsinaista myllerrystä saati mahan heilumista tuntenut, lähinnä hentoja tönäisyjä. Mielenkiintoista kuulla ultras istukan sijainti ja se et kuinka taaksepäin kohtu on kallellaan. Joku gyne sanoi aikanaan et on vähän taaksepäin kallellaan ja toinen sit et "ei oikeastaan oo." Et ottaa nyt sit selvää...
Ilman muuta sun kannattaa tehdä hankintoja, jos edullisesti saa. Ja onhan se mukavampi (varmaan miehenkin mielenrauhan takia ;) ) tehdä ostoja pikkuhiljaa. Me ollaan sovittu et ostetaan kaveripariskunnalta hoitopöytä ja turvakaukalo. Vaunut ostetaan varmaan uutena.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille, meikä lähtee tänään kattoon Volbeatia :wave:

Kamilla 21+6
 
nostanpa taas pinoa, ettei ihan huku...
tänään se sitten on... np-ultra klo 13:30. tunne skaala on aika valtava; pelottaa, jännittää, vapisuttaa, naurattaa, itkettää, tekee pahaa, sydän hakkaa, kädet tärisee yms.
miten kestän pyörtymättä, kun on niin kamala olo!?
ultran jälkeen onkin sitten kova kiire töihin, joten vasta 21 jälkeen pääsen kirjoittelemaan miten ultrassa meni.
pitäkää peukkuja!!
 
jopa olikin taas karannu... nosto siis. miten täällä on niin hiljaista?
piti tulla kertomaan ultra kuulumisia. kaikki hyvin, turvotusta oli 0,5mm. siellä Önni kylkeänsä käänteli, muutaman kuperkeikan heitti ja lopuksi peukkua vilautti. kaikki siis hyvin ja lääkäri ja minä tyytyväisiä. 2 viikkoa menee verikokeiden valmistumiseen.
 
mmm
HelinäKeijulle onnittelut ihanista ultra-kuulumisista :heart:

Kamilla myöhän ollaan kaikki niin eri mallisia ja yksilöitä, joten kyllä siellä sinun masussa on kaikki ihan hyvin vaikkei se olisikaan niin hirveästi kasvanut. Mä oon sen mallinen, et olen ns. ohut tosta mahan kohdalta(onkin varmaan ainut ohut kohta tässä kropassa siis ollut) :LOL: niin se masu näkyy varmaan sen takia niin hyvin tai sit siellä onkin toinen selän takana piilossa :LOL: Tähän asti on omat vanhat housut mennyt, nyt alkaa vähän ahisteleen jo tuolta alavatsan kohdalta. Kaikki housut tupannut olemaan matala vyötäröisiä, joten siksi varmaankin menneet tähän asti. Nyt täytynee siirtyä kokonaan mamma-malliin.

huhuu, missäs kaikki pömppismammat luuraa?????

mmm
 
Onnea HelinäKeijulle ultrakuulumisista minunkin puolesta! :)

Kamilla, eikös sulla ollutkin se rakenneultra tänään, muistelenko ihan oikein? Tulethan pian raportoimaan kuulumiset.

Me ollaan oltu vielä lomalla, mutta huomenna pitäisi sitten palata takasin töihin jälleen rouviintumisen jälkeen. Ja meilläkin on huomenna rakennultra, aika jännää, että niitä tehdään kuitenkin aika eri viikoilla, sillä Kamilla on mua kuitenkin jonkin verrankin edellä. Tähän saakka olen ollut suht rauhallinen, mutta nyt taas alkaa mielessä liikkua kaikkea, ja pieni pelko nostaa päätään..... :ashamed:

Täällä on vatsa kyllä kasvanut, ja kun tota ummetustakin aika helposti näköjään tulee, niin välillä toi keskivartalo on vaan ihan mahoton pallo. Ja olo sen mukainen. Vehnäleseet, aamupuurot ja luumut kuuluu siis nyt ruokavalioon ihan päivittäin, sillä muuten menee systeemit sekasin ihan välittömästi. On kyllä ollut ihanaa, kun pahoinvointi on loppunut ja ruokaa jo tekee mielikin. Saapi nähdä, miten tuo paino alkaa kehittyä, toistaiseksi siis ollut maltillista ja aluksi hieman laskikin, mutta jos ruokahalut lisääntyy, niin uudelle kymmenelle vaa´alla siirrytään aika varmasti. Makea ja karkit ei kyllä vieläkään houkuttele, ja se on ihme tämmöselle irtokarkkisyöpölle, mutta tosi tervetullut muutos kyllä. ;) Kunnollista ruokaa tekee mieli, ja nyt olenkin kokkaillut kaalilaatikosta lähtien kaikkea ihan normaalia perusruokaa, saa niitä sitten pakata evääksi töihinkin.

Mammahousut sain valtaisan työn päätteeksi hankittua alkuviikosta, mutta kyllä se etsimistä vaati. Huh. Farkut ostin ennen joulua H&M:stä, ja ne onkin hyvät vieläkin. Halusin lisäksi yhdet mustat housut, joilla pärjää töissä, mutta eipä niitä sopivia sitten löytynytkään.... Mulla kun on kapeat lanteet ja olen aika pieni takapuolesta, niin hieman haastetta tuottaa löytää istuvat housut, jotka menee masun päälle. Hieman reilut ne on nämäkin, mutta eipä sitten jää heti pieneksi.

Tulkaahan kertomaan kuulumisianne mammat! :wave:
 
Helinäkeijulle onnea hyvin menneestä ultrasta, ihanaa että kaikki oli kunnossa! :heart:

mmm, kysyin eilen neuvolassa tuosta masun hitaasta kasvusta. Terkka sanoi että mulla toi väli rinnan alustasta häpyluuhun on niin pitkä+leveähkö lantio että vauva mahtuu sen takia niin hyvin siellä köllimään. Sanoi että 3-4 viikon päästä viimeistään pitäis ylä- ja alamakkaran yhtyä raskausmahaksi B)

Kurre, terveelliseltä kuulostaa sun ruokavalio! Meikäläisellä niin helposti menee tolle mässäilyn puolelle ja kaikki lihottava maistuu ikävän hyvin.. Kiloja on tullut tähän mennes 5 kg mut tällä mässäilyllä niitä tulee vielä rutkasti lisää.. Yritän kovasti ottaa itteeni niskasta kiinni ettei olis sit loppuraskaudes niin tukala olla.
Täällä SeKS:ssä rakenneultrat tehdään 21 viikolla, meillä tää meni viikolla eteenpäin koska viime viikolla mies ei olis päässyt ultraan mukaan.
Tuuthan Kurre sit huomenna kertomaan oravanpoikasten kuulumiset!!

(.) Täällä rakenne-ultra takana ja siellä kaikki hyvin! :heart: Jotkut mitat, kuten reisiluu oli edellä viikkoja ja taas pää oli vähä jäljessä. Kätilö sanoi että tässä vaiheessa perimä rupee näkymään ja koska isännällä on reilu 180 mittaa ja mulla 168 cm niin ei vaavistakaan varmaan tuu ihan pätkää. Hellyttävän näköistä oli kun vauva haukotteli oikein makeasti :D Taitaa olla aamu-uninen niinkuin mekin :) Sydän, aivot, munuaiset ym. oli niinkuin pitääkin, eli ei syytä huoleen ainakaan tässä vaiheessa. Tuolla tarkoitan sitä, että pieni murhe asustelee kuitenkin mielessä. Sain nimittäin eilen tulokset toisesta verikokeesta ja sen mukaan rokko olis sittenkin ollut vesirokkoa... Kaikkia oletuksia ja todennäköisyyksiä vastaan :( Ensimmäisessä verikokeessahan vasta-aineet oli negatiiviset mutta tässä toisessa ne olikin selvästi kohonneet. Ylihuomenna taas verikokeeseen ja n. kuukauden päästä seuranta-ultra jossa katsotaan onko tauti vaikuttanut pikkuiseen. En oikein tiedä mitä uutta tässä uudessa verikokeessa voi näkyä, mut tehdään nyt niinkuin lääkäri määrää.
Harmittaa kun itse olen vesirokon "hakenut" kaverin luota. Mutta soitin kyllä ennen sinne menoa neuvolaan ja kysyin onko ok mennä. Kerroin että mulla on ollut (neuvolassa aikanaan todettu) vesirokko alle vuoden ikäisenä ja se on ollut lievä. Neuvolassa sanoivat että ei voi tulla uudestaan kun on kerran ollut mutta niin vaan tuli :kieh: Nyt pitää vaan toivoa ettei vaaville tullut kehitysvammaa/häiriötä tästä. Mahdollisuus siihen on onneksi vain 2-3 %, mutta tuntuu että mun säkällä se osuu kohdalle :ashamed:
Ainakin tässä on soiteltu neuvolaan asian tiimoilta ja käyty eri lääkäreillä et en voi itteeni kovin syytellä. Soitin näpyistä neuvolaan heti samana päivänä kun ne tuli ja oon mennyt siitä eteenpäin heidän ohjeiden mukaan.
Yritän nyt vaan olla liikoja murehtimatta, eipä se asiaa kuitenkaan auta.

Mitäs Hobelle, Astartelle ja Väreelle kuuluu? Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
 
Voi harmi Kamilla, ymmärrän kyllä että toi vesirokkoasia mietityttää... vaikka noi prosentit on kuitenkin todella vähäiset. Ja tärkeintä oli, ettei nyt mitään häikkää ollut missään, vaan kaikki oli kunnossa. Onnittelut siis ultrakuulumisista ja pitkästä lapsesta! :p Toivottavasti pystyt nyt unohtamaan liiat murheet, ja nauttimaan onnellisesta odotuksesta ystävä! Kerrottiinko teille sukupuolta muuten millään tavoin?

Ja noi painonnousut taitaa olla todella yksilöllisiä, toisille kaikki tulee tosi alussa ja toiset sitten kirii hyvin kiinni myöhemmin, välillä liiankin hyvin. Mutta minkäs teet, kun on varustettu hyvällä ruokahalulla. Ja kun noi liikkumiset on jääneet aika mitättömäksi...

(.) Rakenneultra siis takana ja kaikki oli hyvin. Eli kaikki tarpeellinen löytyi ja mitat vastasivat viikkoja. =) Kyllä mua silti ihmetyttää, että miten muka en tunne mitään, vaikka taas omin silmin ne potkut näin. Hoitaja lohdutti, että istukka näyttäis olevan etuseinässä, joten kaipa sekin sitten vaan vaimentaa. Sukupuolia eivät juuri suostuneet paljastamaan, eli sen vahvistuminen jää sitten myöhemmälle. Mutta hyvä vaan, ei vanhempienkaan tarvitse aina kaikkea tietää. ;)

Mitäs muille mammoille kuuluu? Tulkaahan kertomaan kuulumisianne! :wave:
 
Kamillalle ja Kurrelle onnittelut ihanista ultranäkymistä. Oi, ja haukotuttanutkin pientä.. :heart:

Kurre Mullakin istukka on kii etuseinämässä ja liikkeet tuntui kunnolla tunnistettavaksi ekan kerran muistaakseni rv 19+5 tai 6. Mut sen jälkeen ne onkin tuntunut päivittäin ja kokoajan voimistuu. Nyt voi huomata jo selkeesti uni ja hereilläolojaksot.

Mulla on tullut kiloja n. 6kg ja nyt vaarmaan alkaa pian kertyä lisää kun pikkuinen alkaa ottaa kasvuspurttia. Kaikki perus kotiruuat maistuu mullekkin parhaiten. Ei ole ollut mitään 'himoja'.

Hoben, Astarten ja Väreen kuulumisia?? Joko Meikku on synnyttämässä?
 
Moi kaikki pitkästä aikaa :wave:

Oikeen hävettää kun en oo pitkään aikaan kirjotellu, mutta on ollu vähän sekavaa tää oleminen..

Kamilla, inhottavaa joutua huolestumaan tuon rokon takia! Koin itse hieman samanmoisen pelon taannoin joka onneksi osoittautui turhaksi. Mutta voi sitä huolen määrää omasta pienestä aarteesta! Toivotaan että sullakin huoli on ollu turhaa ja verikokeet ja ultrat todistaa asian! Niin, ja onnea upeista ultranäkymistä!
Mulla on just päinvastoin että rintojen ja alakerran väli on lyhyt(oon ite 162cm) ja masu on jo selkee pömppö ja pelkään että se paisuu valtavaksi nopeesti. Kyllä säkin pääset nauttimaan/kärsimään etu-ulokkeesta ihan pian, usko pois!

Kurreliinille kanssa onnittelut ultranäkymistä! Vai oli häveliäitä poikasia tällä kertaa :heart: . Mulla on vähän smat aatokset, että ei niin haittaa vaikka sukupuoli ei niin selkeesti näkyiskään; selviihän tuo sit aikanaan!

Helinäkeijukin oli ollut ultrassa ja kaikki oli ollut hyvin-ihanaa ja onnea!

Meikulle suloista vauva-arkea :heart: !

(.) Hih, vaikeeta uskoa (yhä) että tää taival oikeesti päättyy ihkaelävään vauvaan joka on meidän ikioma!
Mulla on toisaan ollu hieman värikästä tää elo viime viikot..
Ensin pari viikkoa sitten kaaduin pyörällä kun jouduin lukkojarruttamaan etten jäisi törpön autoilijan alle. Sitten seuraavana päivänä kävi ilmi että töissäni on parvorokkoa. Siitä sit soittelemaan että mitäs nyt.. Neuvola oli sitä mieltä että verikokeeseen vaan ja voin jatkaa duunissa ja työterveys sitä mieltä että saikille verikokeen tulosten tulemiseen asti. Verikoe lähti kiireellisenä ja tulos oli onneksi hyvä, eli olen sairastanut rokon joskus ja multa löyty ne vasta-aineet! Mutta voin kertoa että pikkusen oli paniikissa sen saikin ajan-huhhuh..

No, tokavikana saikkipäivänä mun maha meni shoppailureissulla ihan kivikovaksi ja alaselkää alkoi särkeä, se ei rauhoittunut/lauennut ennenkuin pääsin kotiin vaakatasoon n. tunnin päästä. Terkan kanssa sovittiin että kattelen miten töissä alkaa menemään mutta varattiin jo valmiiks neuvollääkäri. Olin töissä perjantain ja maanantain ja masu ei tykänny yhtään. Veti ihan pinkeeks ja ahistavaks ja ei taas suostunu rauhoittuu ennenkuin pääsin kotiin lepäämään.(siis supistus kesti aina kerrallaan tunnin-kaksi)
Lääkäri tutki ja kaikki oli onneksi kiinni ja kiinteätä yms. Eli maratonsupparit ei olleet tehneet hallaa. Jäin kuitenkin kaheksi viikoksi saikille, koska rasituksesta tuo kohtu ei nyt välitä.

Viime tiistaina alkoi toi saikki ja keskiviikkona iski kunnon flunssa joka on nyt vasta hellittäny. Eli sängynpohjalla oon joutunu olee. Nyt ajattelin vähän lähteä liikkumaan ja kattomaan miten toi masu kestää.

Että tällästä tänne B) ! Muuten oon oikeesti voinu hyvin ja mieliala on korkeella. Potkut/liikkeet tuntuu jo joka päivä ja olo on hyvä!
Tiistain lekurissa vaaka todisti mun laihtuneen. Äiti siitä on jo huomautellu ja nyt huomaan itekkin. Mulle on yllättäen ilmestynyt vyötärö! Eli muuten on painoa lähteny niistä jo tulleista, masu ja tissit vaan kasvanu. (Painoa tullut nyt yht.ehkä n.3kg.) Eipä tuo terkkakaan tohon painonlaskuun mitään tuumannu, mulla oli ennen raskautta bmi kuitenkin siinä ylipainon rajalla ja vähän ylikin.

Nyt meillä on torstaina rakenne-uä ja perjantaina terkkaneuvola ja ens viikolla jälkitarkastus tonne alakertaan. En malta oottaa tota torstaita :heart: !

Huuuh, tuipa sepustukset. En jaksa oikolukea joten sorry typoista jo etukäteen!

Mukavaa viikonalkua Pömpöt!

-Väre 19+6 (huomenna puoliväli-JEEEEEE!!!)
 
mmm
Meikulle paljon onnea :heart:

Väre kiva kuulla sun kuulumisia, vaikkei ne nyt parhaat mahdolliset olleetkaan(pyörällä kaatuminen, rokko-uhka, supistelut) Koitahan nyt malttaa levätä siellä, jotta ne supparitkin pysyis poissa.

(.) Täällä kanssa ollaan saikulla suppareiden ja selkäkivun vuoksi, taas....No supisteluja ei ole kunhan vaan malttaa olla rauhassa :ashamed: Sunnuntaina piti lähteä miehen kanssa kävelylenkille kun oli niin upea ilma. Ja niinhän siinä sitten kävi, että mies-rukka joutui juoksujalkaa auton hakuun, kun eipä tullut kävelystä enää mitään. Supisteli aika tuimasti jo ja kipeästikin. Mutta onneksi selvisin ilmeisesti säikähdyksellä ja tilanne oli illalla ihan rauhallinen. Masussakin käy sellainen möyrintä, että eiköhän sielläkin ole kaikki ok. Täytyy vaan nyt malttaa mieli ton liikunnan kanssa, vaikka tosi vaikeaa se on kun on tottunut liikkumaan paljon ja rankasti :LOL: Nyt saa siis vajaa kilometrin lenkki riittää, jotta pääsee takas kotiin asti ja sekin etanan vauhtia :LOL: No meneehän se vaikka päällään tää loppu aika kunhan lopputulos on odotettu. Parempi uskoa ja levätä, ettei tule sairaalalepoa. Täälläkin nyt reilut kaksi viikkoa saikkua, joten vierailen varmaan usein täällä, koittakaa kestää :LOL:

Hyvää viikon jatkoa kaikille, missä nyt sitten taas luuraattekaan. Tulkaahan kertomaan kuulumisianne, jotta nää sairasloma päivät kuluisivat mukavammin :wave:

mmm
 

Yhteistyössä