Pömppömahaisista plussanneet!



Nimi...........Ikä..................Hoito..................LA..............Synnäri

retuli82........27v..................luomu-ihme....21.7..........TYKS
Stella08........35v......................4.IVF.............?................?


Syntyneet :heart: :flower:

Meikku, 1.IVF, tyttö 25.01.2009
Vappuviuhka, 1.IVF, poika 24.3.2009
Ulpu78, luomuihme 3.IVF:ää odotellessa, poika 26.4.2009
Kurreliini, inssikaksoset IVF:n jälkeen, tytöt 1.5.2009
Hannele, 2.ICSI:n 1.PAS, poika 19.5.2009
mmm, 4.inssi, tyttö 30.5.2009
Hobelix, 1.IVF, tyttö 1.6.2009
Kamilla, clomi-ihme 3.ICSI:ä odotellessa, tyttö 3.6.2009
Astarte, 1.IVF:n 2.PAS, tyttö 13.7.2009
HelinäKeiju75, 3. IVF 1. PAS, tyttö 20.8.2009
MinzuS, 2.ICSI, poika 27.8.2009
EllaElias, IVF:n jälkeen luomuplussa, tyttö 11.11.2009
Siisami, 5.ICSI:n 1.PAS, poika 18.2.2010
Haave, 1.IVF:n 2.PAS, poika 16.3.2010
PeePee77, 3.IVF, tyttö 13.5.2010
Auringokukka, 3.ICSI, tyttö 30.5

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

HYS = Hyvinkään aluesairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala

 
voisiko se Kamilla lisätä minutkin tohon listaan...
HelinäKeiju75; 33 vuotta 3. IVF 1. PAS LA 8.8 ja synnäri KOKS.

jos vaikka uskaltautuisi tänne puolelle kirjoittelemaan tuttujen kanssa. täällä ollaan oireettomana, tosin rinnat arat ja viluisena. neuvola vasta 12.1. arvatkaa tekisikö mieli mennä taas ultraan katsomaan, että onkohan kaikki hyvin, kun pelottaa niin kovasti.
nyt rv 9+0 :heart:
 
Moi kaikki :wave: !

Ahkerasti oon lukenu Pömppisten kuulumisia, mutta kirjoittelu on jääny.. Nyt jos tänne yrittäisin aktivoitua.

Mulla on menny koko alkuraskaus hurjan epäuskon vallassa. Mä en vieläkään meinaa millään tajuta että oon raskaana. Neljän vuoden odotus näköjään teki tehtävänsä :/ .
Eka kolmannes meni huonon olon ja väsyn vallassa-ja sen epäuskon. Neuvolassa kuului sydänäänet rv 11 ja np-ultrassa kaikki oli hienosti. Ennen joulua kävin vielä paniikkikäynnillä kuunteluttaa sydänäänet ja hienostihan se siellä jumputti :heart: . (mulla on maailman ihanin ja ymmärtäväisin terkka jonka mielestä voin ihan hyvin käydä siellä noita paniikki käyntejä jos se vaan rauhoittaa mun mieltä!)

Ens perjantaina ois taas neuvola ja rakenne-uä ois 5.2. Hillittömän alkuturvotuksen jälkeen tuntuu että silti pömpöttäis vähän, että oisko jo sitä oikeeta vauvamahaa?
Hirveän vaikeeks oon kokenu tästä raskaudesta kertomisen. Meidän elämämme eka plussa kesäkuussahan päättyi lääkkeelllisen tyjennysyrityksen kautta kaavintaan ja silloin olin kerinnyt innoissani huutelemaan raskaudesta "pitkin kyliä" ja oli maailman vaikeinta sit kertoa myös ne huonot uutiset :'( . Joten tähän plussaan suhtauduttiin varauksella ja esim.vanhemmille ei hiiskuttu ennen varhaisultraa ja muille kerrottiin np:n jälkeen, jos silloinkaan. Esim. nyt jouluna en vaan saanut kakistettua asiaa mun serkulle joten loputa mun äiti selvitti asian..
Mä oon "avoimesti" raskaana kotona ja miehen seurassa, mutta ulkomaailmassa en vielä uskalla.. Ääh kun on vaikeeta selittää, mutta oon tosi yllättyny itekkin tästä reaktiostani!

Huh, tulipa avauduttua :ashamed: .

Kamilla, jos vaan mahdun niin tulisin mielelläni listoille.

Väre 32-v. 2.IVF:n 2. PAS LA 23.6-09

Oikein hyviä ja pulleita vointeja kaikille! Joko on tunikat käytössä?? Joko Kamilla tunnet liikkeitä?

-Väre & Tatti 15+4
 
mmm
Ihanaa ja suurkiitos Kamilla :heart:

Jospa minäkin sitten uskaltaisin...

mmm 38v 4. inssi LA 27.5.09 LPKS

Vau nyt se sitten on tehty! Liitytty ensimmäistä kertaa odottavien pinoon. Onneksi kaikki on tuttuja pömppiksiä ja ymmärtävät nää pelot ;)

Täällä mennään viikoilla 19+3 ja mahassa käy väliin melkoinen möyrintä ja muksauttelu. Töistä ollaan taas saikulla, nyt supistelujen takia. Tosin eivät onneksi ole olleet kivuliaita vaan vatsa menee kivikovaksi, eikä tahdo päästä eteenpäin. Ilmeisesti rasituksesta ja kuivuudesta. Nyt ovat rauhoittuneet, onneksi. Joten siskot, muistakaahan kunnon nesteytys, vaikka se tietäisikin yön wc-ramppausta :D Painokin tahtoo olla nousussa(varsinkin näin joulun jäljiltä) kun ei ole oikein päässyt liikkumaan kunnolla. Näitä "vaivoja" tuntuu riittävän, ensin issias(joka vaivaa väliin vieläkin) ja nyt nää supistukset, verenpaineet tosi matalat(yläpaine reilusti alle sata). Taitaa tää vanha kroppa muistuttaa itsestään...ei sitä jaksa enää samaan tahtiin ku nuorena :LOL: Mutta kaiken se kestää jos vaan nyytin syliin saa ja lopussa kiitos seisoo.
Rakenne ultra ensi torstaina 8.1 klo 16 ja se jänskättää....No tässä tarinaa täältä päin jo ihan riittämiin.

Hyvää tätä vuotta kaikille pömppiksille tähän odottavien pinoon :heart:

Tulkaahan nyt kertomaan kuulumisia ja liittymään tänne sankoin joukoin :) Kun Kamilla on meille näin hienon pinon perustanut.

mmm (melkein puoliväli jo koittaa) :wave:
 
Jee, ihanaa saada tänne porukkaa, lista kasvaa ja uskon&toivon että loputkin pömppissiskot lapsettomuus-puolelta liittyy pian joukkoon!!

Väreen tuntemukset oli kovin tutun oloisia. Epäuskossa itselläkin mennyt tää alku ja joka kerta neuvolas oon pelännyt ettei sydänääniä kuulukaan. Liikkeitä kun en vielä tunne eikä tuo mahakaan oo vielä oikein kasvanu.. Eipä päällepäin tiedä että odotan, johtuu kyllä varmaan siitäkin kun on noita maggaroita jo omasta takaa niin baby on tuolla jemmas :D

Aika arasti ollaan kans kerrottu tästä, johtuu just tuosta omasta epäuskosta. Jotenkin on "varma" et jossain vaihees tää homma menee pieleen, en tiedä miten sitä aina odottaa pahinta :/ En kans osannut odottaa itseltäni tällaista, mut kai tuo lapsettomuus&hoidot jättää jälkensä...
Mutta eiköhän tää tästä tuu konkreettisemmaksi kun maha alkaa kasvaan ja rakenneultra on ohi. Meillä se on 28.1.
Np-ultrassa kaikki oli kunnossa, niskaturvotus 1.3 ja riski Downiin 1:100 000. Kovasti odotan seuraavaa ultraa ja on kans tehnyt mieli käydä ylimääräises ultras mut oon malttanut mieleni ainakin tähän asti =)
Vaivojen suhteen oon päässyt suht helpolla, yleensä korkeahko verenpaineenikin on laskenut hämmästyttäviin lukemiin. Aiemmin alapaine pakkas oleen 85-95, nyt 71-76 :eek:
Hemppa on vähä alhainen, kuukauden rautakuurin jälkeen 119. Supisteluja ei oo ollut, tosin en varmaan ymmärtäisi sellaisia saavani vaikka olisikin :LOL:

mmm:n kans meillä onkin vain neljä päivää eroa lasketus ajas! Mielenkiintoista kuulla sit kuulumisesi rakenneultrasta! Aioitteko kysyä sukupuolta?

Hyvät viikolopun jatkot kaikille :wave:

Kamilla 18+6
 
Ja Kamillalle heti erityisrutistuskiitos pinosta! :hug: Jaan teidän kaikkien kanssa aivan samat tuntemukset siitä, että sitä vaan yhä pelkää, että jotain menee pieleen... myös mulle raskaudesta kertominen on ollut aika vaikeaa ja jotenkin kummallista. Ihan kun tämän ääneen sanominen voisi kaiken romuttaa, mutta siltä se vaan tuntuu. No, takana on kaikenlaista joka varmasti epäuskon ja ainaisen pelon selittää. Sitkeästi koitan kuitenkin taistella sitä vastaan, mutta vaikealta tuo tuntuu. Ymmärrätte varmasti mitä tarkoitan.

Kaikki täällä taitavatkin toisensa tuntea, mutta kerrataan hieman kuitenkin. Meillä siis inssien ja ivf:n jälkeen siirryttiin syksyllä yksityiseltä julkiselle puolelle ja aloitettiin homma alusta eli päätettiin koittaa inssillä ensin taas. Siitä sitten kaikkien ihmeeksi saatiin kaksoset alkuun ja nyt mennään siis rv16.

Kurre, 31, inssikaksoset, 26.6.09, Kät

Pahoinvointi on ollut massiivista ja sitä on yhä vielä joka päivä, mutta onneks kuitenkin nyt jo hieman vähenemään päin. Kyllä tässä lokakuun lopulta on voitukin aika lailla heikosti. Np-ultrassa kaikki oli kunnossa ja pienokaiset eloisia kavereita. Ovat omissa pusseissaan ja istukat on ehkä erilliset tai sitten yhteenkasvaneet, joten identtisiä ei ole tiedossa. Vatsa on kasvanut kyllä ja pömpöttää jonkin verran jo. Olen nyt koittanut tulkita, että onkohan kyseessä supistuksia vai voiko se pömppö olla muuten vaan aika kova ja napakka hieman aristavakin välillä? Neuvolalääkäriaikaa näyttää olevan kaksosista huolimatta aika hintsusti tarjolla, ensi viikolla kuitenkin neuvola. Silti jotenkin tuntuu, että taidan vaatia lääkäriaikaa, jotta saisi varmuuden, ettei mahdolliset supistukset ole aiheuttaneet mitään muutoksia missään, ja pitääkö niistä siis olla huolissaan. Millasia tuntemuksia muilla on ollut supistuksista?

Leppoisaa sunnuntaita kaikille pömpöille,
Kurre 15+2



 
Kivakiva meitähän alkaa kertyä =) ! Ja alkuvuodesta saadaan takuulla vahvistusta vielä lisää!

Onpas rauhoittavaa lukea että muilla on ollu yhtä kahtiajakoista tää olo ja elo. Siis ei tietenkään hyvä juttu, mutta tiedätte mitä tarkoitan..

Tuntuu että ympäristö ei aivan ymmärrä tätä himmailua asiasta kertomisesta ja muusta varovaisuudesta, joten kyllä taas helpotti lukea että en oo ainoa näin tunteva.

Ja onhan tää jotenkin hullua; sen miljoona kertaa mielessään visualisoinu, että sitten kun oon raskaana, niin laitan ilmotuksen Hesariin ja huutelen asiaa katoilta ja käytän vaan kireitä paitoja että oikeen näkyy pömppö. Ja tosipaikan tullen haluunkin vaan käpertya kotiin masuni kanssa ja pitää asian ihan vaan ittelläni (ja miehelläni).
Samaa ajatusta on taustalla kuin Kurrellakin, että raskaudesta kertominen jinxaa ja sit taas viedään kaikki pois.

On muuten hauska Kurre että ollaan näin samoissa! Kiva seurata miten eroaa yksöis-ja kaksoisraskaus toisistaan.
Mulla toi la. on vähän niin ja näin. Siirto tehtiin pe 3.10, eli ke 1.10 ois ollu hedelmöittymispäivä, Nkl laski että torstai oli mulla +1. Silti laittoivat la:ksi 23.6, jonka mukaan neuvola laskee ja sen mukaan viikko vaihtuukin tiistaisin eikä keskiviikkoisin. Np-uä:ssä pieni oli kaksi päivää pienempi kuin neuvolakortin viikot, mutta laskettua aikaa ei rukattu kun on kyse niin pienestä erosta. Aivan sama mulle, tärkeintä on että kaveri pysyis mukana ainakin sinne juhannuseen saakka :heart: !

En osaa vielä tota synnäriä laittaa kun ei olla päätetty vielä. Vaihtiksina ois käsittääkseni Hyvinkää, Kättäri tai Naikkari. Naikkariin en suostu ennekuin pakotetaan, sellaset traumat oon saanu lapsettomuuspuolen kyykytyksestä ja itkettämisestä. Mutta noi kaksi muuta on yhtä vahvoilla; molemmista oon kuullu hyvää ja huonoa. Onneks on aikaa pähkäillä!

Pian ois tarkotus lähtee vesijuoksee, en oo kuukausiin ollu joten saas nähä miten muijan käy. Ja ensi viikolla ajattelin ilmoittautua raskaana olevien jumppaan, tulis ees jotain tehtyä kuntonsa eteen. Ihankuin oisin jostain lukenu että hyväkuntoiset palautuu synnytyksestä nopeemmin tai jotain? No, yrittänyttä ei laiteta.

Kirpsakkaa pakkapäivää ystävät!
-Väre 15+5
 
Kiitos Kamilla kun olit laittanut tän pinon tänne!

Mä oon ollut nyt tosi laiskasti koneella ja varmaan monta tärkeää juttua on jäänyt väliin. Olen pahoillani.

Todella hienoa, kun kaikkien ongelmien jälkeen meistä näin moni on päässyt jo pitkälle. Ja toivottavasti myös muut ystävät pääsevät nauttimaan unelmistaan.
Kuinkas teillä muilla on raskaudet sujuneet?

Mulla on istukka kiinni kohdun etuseinämässä, joten selvät liikkeet tunsin vasta joulupäivän aamuna. Nyt kyllä tuntuu jo useita kertoja päivässä ja mieskin tunsi potkun käteensä. Rakenneultrassa kaikki näytti olevan kunnossa. Hyvällä mielellä täällä mennään.

Kamilla lisäisitkö mut listaan?

Ulpu, 30v. luomuihme ennen 3.ivf:ää la 15.5 Tays

-kiitos-
 
Astarte
Meillä oli perjantaina np-ultra. Tuntui aivan ihkulta nähdä pienokainen, joka liikkui. Niskapoimu oli 0.6 mm. Verikoetulokset tulevat ensi viikon lopussa.

Ilmoittelin myös esimiehelleni perheenlisäyksestä perjantaina. Hän onnitteli kovasti, ja pohdittiin jo sijaisen kouluttamista. Minähän ehdin olla peräti viikon duunissa, kun tein sen legendaarisen Nykin plussan B)

Väre, me ei oltu hoidoissa Naikkarilla niin osaa sanoa onko siellä millaista. Olen kuullut kuitenkin sekä hyvää että huonoa Naikkarista ja Kättäristä molemmista, niin valitsin sitten vaan Naikkarin sen perusteella, että se on työpaikkani lähellä. Helppo käydä lääkärissä kesken päivän, jos tarvetta ilmenee.

Kurre, mullakin on pahoinvointia vielä joka päivä. Ehkä aamuisin on nykyään helpompi, mutta illalla öklöttää kunnolla. Vielä muutama viikko sitten aamulla herättyäni ensimmäinen ajatus oli "Apua mikä krapula. Eikun, mähän olen raskaana!" Onkohan kaksosraskauksissa isompien hormonimäärien takia huono olo pidempään, kun vielä noilla viikoilla olet pahoinvoiva.

Mukavaa viikon alkua kaikille! Ihanaa kun tiistai on vapaapäivä ja saa nukkua!

Astarte 12+2
 
Tosiaan kiva seurata Väre, kun mennään aika samalla tahdilla. =)

Onnittelut Astarte hyvistä np-kuulumisista! :flower: Jakyllähän se taitaa niin olla, että tuplien kanssa hormonimäärät saattaa tehdä voimakkaamman pahoinvoinnin myöskin. Itse asiassa eilen ja tänään on ollut helpompaa, joten josko tämä tässä pikkuhiljaa vähenisi. Sulla tosiaan esimies suhtautunut tosi hienosti, vaikket pitkään töissä ehtinyt ollakaan ennen plussausta. Mutta mitäs lähetti sut sinne NY:iin... ;)

Täällä nyt sitten alkaneet supistukset oikein urakalla. Nyt on kaksi päivää putkeen vatsa ollut koko ajan ihan kova ja kaikenlaisia kipuiluja tuntunut. Kävelykin on sellasta kumarassa menoa. Koitin soittaa neuvolaan lääkäriaikaa, mutta kappas vain kun tunnin soittoaikana en läpi päässyt, ja lääkäriajan voi saada vaan kätilön soittoajan kautta. Huomenna on vielä pyhä, joten asia ei oikeen näytä etenevän. Varmuuden vuoksi soitin äippäpolinpäivystykseenkin, mutta siellä todettiin, että näillä viikoilla muuta ei voi tehdä kuin levätä ja ottaa särkylääkettä. Eli ei sitten kai pidä suuremmin huolestua, mutta huolestunpa silti.

Kuinkas muilla on viikko alkanut? Ihanaa kun huomenna on tosiaan vapaata.
 
En ehdi nyt kovin lueskella. Tultiin taas neuvolasta ja kaikki hyvin. Hb on hiukan vaan alakantissa, joten rautaa syödään. Muuten kaikki menee todella hyvin, joskin oli viime kuussa hieman liikaan pääsärkyjä. Pahoinvointi ja oksentelu loppuneet, noh ajoittaista on, mutta kolmen kuukauden oksentelun jalkeen olo on ihana. Epäilen kovasti, että vattu potkii ja muksii ainakin päällä. Luen joka ilta runoja, ja nyt onkin vuorossa Kalevala :D . Maha mulla nakyy jo ihanan söpösti ja pitäähän sita aina taputella.

Listaan voisi laittaa: Hobelix / 38v. / 1.IVF / 3.6. / Unkari, Pécs

Hurjasti onnea uudelle vuodella ja levollisia ajatuksia!!!

Hobelix & vattu 19+0
 
mmm
[/b]Kurre minulla kans hieman supisteli tuossa joulun aikoihin. Päivystyspolille sitten soittelin ja sieltä yhdistivät äitipolille. Samat ohjeet sain myös panadolia, lepoa ja nestettä. Näillä viikoilla ei voi paljon muuta tehdä. Minulla supistukset lähinnä kivuttomia, maha menee kivikovaksi, vähän niinku vanne puristaisi. Menee ohi kyllä alle minuutissa. Olivät kyllä sitä mieltä, että kun eivät ole kivuliaita niin tuskin pehmentävät kohdun suuta. Tosin ei asiaa ole kyllä tarkastettu. Kaikki kyykistelyt ja rasitus nyt kielletty. Mies joutui imurointi-hommiin... :D Neuvolaan en ole edes soitellut vaan tilasin joulun jälkeen eka arkipäivänä ajan terveyskeskukseen lääkärille. Neuvolalääkäri ei ollut töissä, mutta kävin toisella lääkärillä(olen käynyt samalla noiden issiaskipujen kanssa) ja laittoi heti saikulle ja oli samaa mieltä, että rasituksesta johtuisi supistelut. Toki syynä voi olla esim. pissatulehdus tai streptokokki? bakteeri, joka tosin hoituu antibioteilla. Mutta lääkäri oli sitä mieltä, ettei bakteerista olisi kyse, koska ei supistele levossa. Sain kaksi viikkoa saikkua ja katsotaan tän viikon lopulla tilanne uudestaan. Tietty raskas työ (fyysisestikin)ei ainakaan paranna tilannetta, joten saikulle laittavat aika herkästi. Nyt supistellut tuskin ollenkaan ja lenkillä olen jo uskaltautunut käymään, ihan hissukseen vaan. Selkä tosin on taas alkanut ilmoitella kivuillaan, joten saa nähdä pääsenkö ensi viikolla töihin. Kyllä niihin supisteluihin kannattaa aina suhtautua vakavasti ja muistakaa juoda riittävästi! Kuivana kuulemma supistelee herkemmin. 10 vuotta sitten olin pariinkin otteeseen tipassa supistelujen tähden. Johtuivat siitä, että olin kuiva.

Kamilla kiva jännäillä lähes samoilla päivillä. Kyllä, halutaan tietää sukupuoli. Tai varsinkin minä, silloin kauan, kauan sitten :) mies ei halunnut tietää ja nyt on sitten mun vuoro päättää :D

Kiva kun joukko lisääntyy ja uskaltautuu mukaan. Tää "julkisesti" raskauden myöntäminen ja siitä puhuminen on tosiaan vaikeaa. Tuntuu todellakin, että kun sen ääneen sanoo se viedään pois, siis vieläkin. Vaikkakin se mun mahasta jo näkyy, ettei sitä tarvi enää edes sanoa, mutta siltikin...On se vaan niin lohduttavaa huomata, ettei ole yksin näiden ajatusten kanssa, eli ei ole ainoa "hullu" tässä maassa :LOL:

Hyvää loppiaista kaikille ja voikaahan paksusti :wave:

mmm 19+5
 
Tuota riepuriia, oot tainnu eksyä väärään pinoon...
Tää pino on perustettu niille jotka kirjoitteli lapsettomuuspuolella "Pömppömahaiset plussaajat"-ketjuun. Perustettiin samalle porukalle, joka on viime keväästä/kesästä asti jännänny hoidoissa, ketju tänne odotuspuolelle. Haluttiin tutulla ja pienellä porukalla jakaa kokemuksia.

Täällähän on kaksi ketjua hoidoista plussanneille:"Syksyn 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet" ja "Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet".

Onnea sydänäänistä ja kaikkea hyvää odotuksellesi! :heart:
 
Kurre ja mmm, kurjaa varmasti noi supistelut :( Mistähän ne johtuu ku näin ennen puoltaväliä jo tulee vai onko se vaan niin et joillakin on taipumus siihen ja joillain ei? Kaksoisraskaudessa niitä on varmaan herkemmin ku kroppa on muutenkin kovemmalla. Hienoa et Kurrella ja Hobella on pahoinvointi vähenemäs/loppumas!

Itse olin viime yön töissä ja aamua kohden olo huononi, flunssaa pukkaa. Nukuin sit puoli kolmeen päivällä ku tukki ja herättyäni mittasin kuumeen. Eipä sitä ollut ku 37.2 mut sekin on harvinaista meikäläiselle. Yleensä lämpö ei nouse vaikka olis kuinka flunssainen muuten. Paikat on tosi kipeet, mut oikein muuta ei vielä oo. Pitääpä ottaa pian Panadolia ja painua pehkuihin! :wave:
 
Morjesta!!

Tutulta kuulostaa nuo pelot siitä, että jotain tulee vielä menemään pieleen. Jossain vaiheessa näin ihan hirveitä ja todentuntuisia unia kuinka synnytin kuolleen vauvan.
Nyt liikkeiden tunteminen tuo ainakin mulle sellaista rauhallisuutta ja luottoa että hyvin menee. Nyt voisi jopa puhua ensimmäistä kertaa siitä, että nauttii raskaana olosta. Olo on seesteisen onnellinen.
Oon käynyt n.4xviikossa tunnin kävelylenkillä ja huomaa kuinka sitä hengästyy nykyisin ihan erilailla kuin aikaisemmin. Ylämäissä saa hidastaa ihan selvästi tahtia. Fyysisesti olen voinut oikein hyvin. Maha on kasvanut sen verran, että otin eilen napakorun pois ja ainoastaan mammafarkut menee jalkaan.

mmm hyviä vointeja sulle sairaslomalla. Onneksi tosiaan raskausaikana saa suht helpolla sairaslomaa ja saa olla hyvällä omallatunnolla pois töistä.

Kurre Saikkua myös vaan hakemaan. Toivottavasti supistelut helpottavat. Ei kuulosta kivalta.

Kamilla Paranemisia sinne flunssan kouriin.

:wave: Ulpu rv21+5 -jatkaa vuosilomailua... :D
 
Ulpu, on varmaan ihanaa tuntea jo nuo liikkeet!! Itse en oo vielä oikein paikallistanut niitä. Jotain vihlaisuja tuntuu ajoittain, en sit tiedä mitä ne on :D

Itse oon täällä kolmatta päivää kuumeessa, lisänä kova lihaskipu ja väsy. Tänään on ruvennu ilmestymään ihmeellisiä näppyjä/läiskiä kasvoihin, kaulaan/rinnusten yläpuolelle, päänahkaan ja mahaankin! Soitin neuvolaan ja laittoivat lähetteen huomenna labraan jossa katsotaan onko mulla vasta-aineita vesi- ja parvorokkoon. Äiti muisteli et mulla on ollu vesirokko vuoden ikäisenä mut tosi lievänä. Itsellä tuli mieleen, et oonkohan saanu allergisen reaktion Panadolista. En oo nimittäin aiemmin sitä käyttänyt ja nyt oon kolmen päivän aikana syönyt niitä yht. 15 kpl. 6kpl saa neuvolan mukaan ottaa päivässä. Pakko on ollu syödä, ku lihassärky sietämätöntä ja kuumeen laskemiseen. Nassu on nyt järkyttävän kirjava :headwall: Ihmettelen, kun en oo tietääkseni millekään ruoka-aineelle/eläimelle tai millekään allerginen ja nyt yhtäkkiä tällainen! Noh, toivottavasti asia selviää. En kyl tohdi ottaa yöksi tota Panadolia ja kun ei muutakaan voi ottaa niin tulee varmaan kuumeinen ja särkevä yö :/ Onneks sain loppuviikon saikkua :)

Hyvät yöt rakkaille pömppissiskoille :wave:
 
mmm
Täälläpä on ollut hiljaista. Oltiin vajottu jo toiselle sivulle.

Kamilla voi raukkaa :hug: pikaista paranemista Jännä jos panadolistakin tulee tollasia oireiluja, kun pitävät niin "turvallisena" lääkkeenä. Itse muistan kun odotin tyttöä niin ostin apteekista jotain "hyvää" kosteusvoidetta raskausarpia estämään. Aamulla sitten oli vatsa ja rinnat+muut rasvatut alueet ihottuman vallassa :) Olipahan näky :LOL: Meni kyllä sit ohi, mutta sitä rasvaa en kyllä enää iholleni laittanut.

(.) Rakenneultra ohi ja kaikki ok :heart: Mutta sukupuolta ei saatu tietää kun oli niin jalat ristissä ettei saanut haaroihin kurkattua. Mies oli kyllä sitä mieltä, että tyttöhän se kun kerta on niin jalat ristissä :D Illalla tuumasi, että mitenkähän tän "akkalauman" kanssa oikein pärjää..... :LOL: No eipä sitä tiedä kumpi tulee, jääpä jotain jännättävää. Kätilökään ei antanut arviota, kun ei kerran näkynyt. Viikkoja eilen 20+1 ja ultran mukaan 20+4 mutta ei laskettua aikaa muutettu. Meidän ultrat oli sit tässä(ainakin virallisesti) mutta ajattelin kyllä vinkua sen synnytystapa ultran vielä ja kätilö meinasi, että pelkopolille kannattaisi mennä myös, kun oli tuo eka synnytys vähän vaikeanpuoleinen ja vähänhän siitä on jäänyt pelkojakin :ashamed: Eipähän sitten hirvitä läheskään niin paljon kun pääse puhumaan asiasta ja käymään läpi synnytystä, toivottavasti. Nyt en ole edes ajatellut tulevaa koitosta, kun sitä on niin elänyt tätä päivää, eikä uskaltanut ajatella tulevaa(eikä uskalla vieläkään). Onnellinen olisin jos sieltä kumpi vaan syntyisi ja terveenä :heart: Se on pääasia!

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia ja hyvää viikonloppua kaikille :wave:


mmm
 
Huomenta munkin puolesta! :ashamed:

mmm Meilläkin oli rakenneultrassa kädet ja jalat tiivisti ristissä, päätään vaan siinä heilutteli. Kysyttiin sukupuolta ja ensin ehdotettiin tyttöä ja vielä myöhemmin todettiin pojaksi. Saa sitten nähdä kumpi tulee, todennäköisesti jompikumpi :LOL:
En ole mistään synnytystapaultrasta kuullutkaan, kertoisitko siitä?
Synnytys tuntuu kyllä olevan jossain niin kaukana ettei osaa sitä vielä yhtään ajatella.

Oletteko muut hankkineet jo jotain varusteita?
Mä oon ostanut kavereilta muutamia heidän vanhoja varusteita, jotka kyllä tosi hyvin pidettyjä, aivan kuin uusia. mm. emmaljungan yhdistelmävaunut 100? turvakaukalo+matkarattaat 100? (en muista merkkiä mut kuulemma jonkun turvatestin voittanut) ja jotain pikkusälää. Oon tosi mielissäni kun sai säästettyä hyvin rahaa.

jaa, taidan lähteä aamupalaa laittelemaan...
:wave:
 
Hobe, ihanaa että pahoinvointi on loppunut! =) Ja oletteko te nyt muuttaneet sinne uuteen paikkaan heti vuoden alusta?

Ulpu, varmaan todella ihanaa ja rauhoittavaa tuntea liikkeitä! Nautihan siitä, me muut koitetaan kovasti päästä samaan pikkuhiljaa. Ei kyllä täälläkään vielä tunnu. Ja tosiaan, siitä voi olla melko varma, että jompikumpi sukupuoli sieltä on tulossa. ;) Onneks jostakin voi olla.

Voi Kamilla, paranemisia sinne saikulle kovasti! :hug: Lepäät totaalisesti ja hellit itseäsi ja pikkuista, se on määräys.

mmm, onnittelut rakenneultrakuulumisista! :flower: Ja kuten jo todettu, jompikumpi sieltä sitten tulee... ;)

(.) Neuvolassa tänään ja sykkeet saatiin hienosti jumpsuttamaan. :heart: Tosin siinä oli kolmaskin syke, eli mun, ja se 120 lyöntiä oli merkki siitä, että kyllähän se pikkasen jännitti... Hb oli sormenpäästä 89, eli hui! Nyt sitten rautaa kehiin ja tarkistusmittaus normiverikokeesta, kun ei kuulemma nyt varmaan ihan noin alhanen kuitenkaan ole. Siinä tutkimuspöydällä sitten tuli taas suppareita, ja terkkakin nyt näki, että niitähän ne siis on. Koitetaan saada lääkäri ens viikolle, vaikka aika täyttä oli kalenterissa. Meillä kun on sitten ens viikon la häät ja seuraavana tiistaina lähdetään häämatkalle, niin en kyllä uskalla lähteä, jollen pääse lääkäriin tsekkauttamaan, että on ok lähteä.

Leppoisaa viikonloppua pömppösisaret!
 
mmm
Ulpu Täällä ainaski eka synnyttäjät saavat automaattisesti synnytystapa ultran. Siinä kartoitetaan lantion kokoa ym. synnytykseen liittyvää, elikkä varmaan pystyykö synnyttämään alateitse jne. Useammankin synnyttäneillä on tähän mahdollisuus ja lähetteen voi laittaa neuvolan terveydenhoitaja. Jos on esim. epäilys, että vauva on iso tai niinku meillä edellinen synnytys vaikea(avotarjonta, imukuppisynnytys) jne. Ajattelin kyllä vonkua sen lähetteen vaikka väkisin :D Pääseepä vielä mahdollisesti kurkistaan masuun. Mietin vielä kyllä yksityistä ultraa tuosta sukupuolesta, n. vko 27-28 näkisi kuulemma parhaiten ;)

Mitään en ole tälle vauvalle ostanut vielä, mutta melkein kaikki joudutaan hommaamaan. Kaikki auttamattomasti vanhanaikaisia, eivätkä tietenkään täytä nykypäivän turvamääräyksiä ;) Vaunut ajattelin kyllä ottaa käyttöön, vaikka ovatkin 10v vanhat. Ovat vaan olleet meidän tytöllä ja säilyneet onneksi varastossa. Renkaat ajattelin kyllä ostaa siihen uudet, kun ovat sellaiset valkoiset. Ne on emmaljungat, joten varmaan nää uudet renkaat ehkä kävis. Turvakaukalot, matkarattaat, sängyt, hoitopöydät jne. menee kyllä uusiksi :D Ja pieniä vaatteita on ennestään säilytetty tytöltä, mutta kovin ovat vaaleanpunaisia, joten jossain vaiheessa varmaan täytyy hankkia pieniä beigejä vaatteita. Mutta vielä en uskalla :ashamed:

Täyttyy lähteä ruuan laittoon :wave:


mmm
 

Yhteistyössä