Pömppömahaisista plussanneet!

Lankalauantaita!

Kurre, oot kyllä menny komeesti mun ohi tossa mahan kasvussa :D . Voin vaan kuvitella miten väsynyt oot ja on erittäin vaikeeta uskoo että pistäisivät sua enää töihin! Toivottavasti saat olla loppuun asti nyt kotona valmistelemassa tulevaa varten. Ja eikös kaksoset tuppaa ulostautumaan aika aikasin vielä?!

Isyyspakkauksesta löyty mm. pari bodya (I :heart: daddy), tutti+tuttipullo, unilaulu-cd, kylpyleluja ja -öljy, energiajuoma ja Snickers, sikareita ja pieni konjakkipullo yms.. Ja saatekirje jossa kerrottiin mihin tarkotukseen kaikki on. Mies tykkäs tosi paljon :D !

Aion vielä hankkia sellasen WillowTreen "new dad" hahmon, jonka annan synnytyksen jälkeen. Tiedättekö niitä Willowtreen puisia hahmoja? Aivan ihanan herkkiä..mulla on semmonen raskaana oleva nainen ja enkelinainen jolla pieni lapsi sylissä.

Helinäkeiju, mä en täyttäny siitä lapusta kun sen yläosan ja sit ruksin ne kaikki vaihtoehdot mitä haen sillä samalla lomakkeella ja sit se papru lähetettiin palkkoihin raskaustodistuksen kera ja he täyttivät ne vaikeen näköset kohdat! Ja laittoivat koko höskän kelaan. Näin meillä toimittiin. Ja kelaanhan voi mennä suoraan ihmettelemään kans.
Sä saat sit sen uuden pakkauksen :) . Musta se on kivempi kun toi -08.

Tähän väliin: Jos joku ei tarvii ä-pakkauksen kestoja, mä voisin ostaa :wave: !

Ulpu, no onpa harmillista kun ei kupu vedä herkkuja vaikka voisit hyvällä omallatunnolla vetää :p . Mä sympatiseeraan mutta vähän eri syystä..

Kamilla, hyvähyvä kun sait saikkia! Mikäs siinä sun kädessä on? Multa on menny ihan ohi.. :ashamed: Onko sulla se mikälie rannekanavan ahtautuma tai joku? joka voi tulla raskaana ollessa?
Ja hienot vaunut :) ! Mä "jouduin" ostaa meijän vaunut kanssa siltä seisomalta kun olivat vikat ja hyvässä alessa. Mulla ei oo kuvaa niistä mutta voisin yrittää jonkun linkin laittaa. Ne on Brio Happyt erillisellä kopalla ja ratasosalla, (kopan väri on violetti -08, ja rattaan oranssi-08) joten ne voi myös googlata :xmas: .

ON: Torstaina oli se ä-poli tän rd.n takia. Ultraus oli nopee ja tehokas, ei siinä paljoo ihasteltu tai ihmetelty. Tulos oli että vauva on (ainakin tällä hetkellä ) keskivertoa sirompi, painoa 29+2 vaan 1100g. Ja kaikki muutenkin hyvin, syke hyvä, liikkeet hyvät, virtaukset hyvät yms.
Jos vauva olis ollu isompi (eli ois ollu sitä makrosomiaa?), olis mut laitettu siltä istumalta insuliinille! Vaikka mun arvot ei oo ollu kun piirun sen ylärajan yli aina silloin tällöin. Mä en ollu tajunnu että tilanne oli jotenkin näin "vakava".
No, nyt sit jatkan ruokavaliota ja satunnaista mittailua seuraavat kaksi viikkoa jolloin on uusi ä-poli aika. Paitsi jos tässä välissä kaksi arvoa on yli sallitun, niin heti soitto polille. Ja sen verran tunnen jo kroppani että tiedän arvojen menevän yli..plääh.

Muuten oon voinu ihan hyvin. Tosin oon ollu jo kaksi viikkoa täysin vakuuttunu että mun masu ei oo kasvanu yhtään.. En tiedä mistä tää huoli oikeen iski, mutta minkäs teet.. Nyt yritän rauhoittua koska torstain erikoislääkäri sanoi kohdun olevan hyvän ja oikeen kokoinen ja jos kerta vauva on pienikokoinen ja hänellä on kaikki hyvin, niin eiköhän kaikki oo kunnossa?!

Oikeen ihanaista pääsiäistä kaikille Pömpöille ja sisäisille pömpön aiheuttajille :heart: !

Väre ja Siro 29+4
 
Astarte
Heips Pömpsyläiset!

Tänään on ollut niiiiiin keväinen päivä taas. Ihan hyvä, koska kuljen takki auki, kun se ei mahdu kiinni, eikä kaupoista löydy kevättakkia..

Vappis, JEE! Suuret onnentoivotukset Pienokaisen johdosta!

Väre, Tosi tärkeä asia että olet saanut nukuttua. Sitä jaksaa niin paljon paremmin kunnon unilla. Ihanaa, että sait jo äitiyspakkauksen hypisteltäväksi. Itse siirrän hieman hakemista, kun haluan 2009 pakkauksen.

Kurre, koita jaksaa pinkeän pallon kanssa! Toivottavasti vatsanahka jaksaa venyä ja vanua. Eiköhän sulla jatku saikku. Muistat oikein valitella vaivojasi!

Kamilla, Onnea uusille vaunuille! Nyt se alkaa konkreettisesti todentua. Me vielä arvomme tilauksen kanssa, kun jo päätetty tilauspaikka meni konkurssiin :eek: Täytyy etsiä seuraavaksi edullisin ja joka paikassa ei ole hinnat esillä.

mmm, Tuntui hyvältä lukea, että pelkosi helpottivat keskusteluiden myötä ainakin toistaiseksi ja jonninverran.

Tavarataivas-Uutisista Päivää!
Meillä on pinnis http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/sangytjakehdot/briofourpinnasanky/briofourfinnasanky/37264-069.JPG saapunut ja odottelee kokoamattomana ullakolla vielä toistaiseksi. Kirppikseltä löysin tosi edullisesti rintapumpun, hoitoalustan ja söpöisen makoilutäkin. Lapsimessuilta ostin Manducan ja ensimmäiset kestovaipat. Manduca näytti miehenkin päällä ihkulta. Hyristelen onnesta hypistellessäni näitä juttuja.

Terveydentila-raportti kertoo, että hemoglobiini on pudonnut 141-->115 ja sen kyllä huomaa. 50 mg Retaferia ei riittänytkään, vaikka aloitettiin se jo ennaltaehkäisevästi. 100 mg hajotti mahan niin, että olin kaksi päivää saikulla ja napsin sallitun 3 g panadolia. Nyt sitten mennään toistaiseksi vain rautapitoisella ruokavaliolla ja Floradixilla (sitä rautamehua). Lisäksi mulla on joku käsittämätön kutina kaulassa, johon lääkäri ei keksinyt syytä. Onneksi ei ollut raskaushepatoosi, mutta vaivaa yölläkin heräilyyn asti eikä antihistamiinikaan tehoa. En tiedä liittyykö tämä edes raskauteen. Toivon vain, että lähtisi pois. Turvotusta on, ja paino noussut noin 7 kg jo nyt. Kääk! Kaikki nimittäin EI tod ole turvotusta. Odotan jo innolla vaunulenkkejä, ja jos jaksaisi käydä ihan yksin jumpissa pian synnytyksen jälkeen.

Ensimmäinen perhevalmennus on takana, ja pariskuntia oli enemmän kuin yleensä, hyvä kun saliin mahtuivat. Pahinta tässä on se, että kaikilla laskettu aika saman 2 viikon sisällä ja 90% menossa Naistenklinikalle. :whistle: Kuinkahan mahdutaan? Ensi kerralla valmennukseen tulee vauva. Odotan hoito-ohjeita! Mulla ei ole kokemusta vauvoista. Kaverilla on onneksi laskettu aika parin viikon päästä, niin ehdin käydä vähän valmennuksessa sielläkin. :)

Vauveliini on alkanut tässä kahden viikon sisään potkia niin kovaa, että näkyy mahan päälle boum-boum. Miehen kanssa tuijotellaan mahaa tippa linssissä, kun tyyppi jumppaa.

Astarte ja Vauhti-vauva 27+1
 
Huomenia rakkaat pömpsyt (Astartea lainaillen.)!

Kiitos Väre kovasti isyyspakkausvinkeistä, sieltä löytyy sopivia ideoita meillekin. Täytynee se pakkaus kasata tässä nyt ihan lähipäivinä, jottei vaan jää antamatta, mikäli hommat etenevät odotettua nopeammin. Keskimääräisestihän kaksoset syntynevät rv 36, mutta voi tapahtua nopeita käänteitä sitä ennenkin. Aika huisia ajatella, että vaikka jo kuukauden päästä vauvat voisivat olla sylissä. Toki odottelisin mieluiten sinne kesäkuun puolelle kuitenkin.

Ilmeisesti Hgissä toi Kelan käsittelyaika on aika pitkä, joten elättelen itsekin vielä toiveita uudesta äippäpakkauksesta, eikä ollenkaan vähiten niiden kestojen vuoksi. Joten täällä myös toinen, joka voisi ostaa tarpeettomia kestovaippoja pois muiden nurkista pyörimästä.

Ja Väre, älä suotta murehdi Siron hentoa kokoa, sillä kun erikoislääkäri kerran on asioiden todennut olevan ihan kunnossa, niin kyllä ne silloin on. Vauveli on kevytrakenteinen tässä vaiheessa. Mulla on äippäpolikäynti ylihuomenna ja kieltämättä itseäkin huolestuttaa, että onko Pepe ja Panda kasvaneet ja varovasti toivon, että olisivat vaikka jo lähes 1500g kumpainenkin. eivät välttämättä tosiaankaan kyllä ole.

Kuinka Ulpu jakselet, onko siellä merkkejä asioiden etenemisestä ilmassa?

Astarte, täällä sama juttu, takki auki mennään eikä mistään löydy fiksua kevättakkia, jota voisi käyttää sitten myöhemminkin. Mihin ne kaikki a-linjaiset on kadonneet?? Niitähän oli vielä viime vuonnakin vaikka kuinka. Nyt mulla vaihtoehtona untsikka tai sitten joku villakangastakki auki pidettynä. Ja takista luopuminenkaan ei taida tulla vaihtoehdoksi ihan lähiviikkoina vielä.

Paljon maksoit muuten Manducasta siellä messuilla? Itsekin havittelen sellaista, muttei alle satasella taida mistään saada, ja kirppikselläkin lienevät aika kuumaa kamaa. Muutenkin teillä alkaa varusteet olla hyvin kasassa. Tilasin itse rintapumpun netistä ja kaukalot löytyvät jo ja hoitopöytä saadaan reilun viikon päästä ja ne vaunutklin toivottavasti toukokuun aikana. Vaavisängyt otetaan vasta sitten vuokralle, kun vauvat päättävät tulla maailmaan. Jos nyt ne äippäpakkaukset tulisivat vielä ja saisin hieman hoitoalustoja ja pehmusteita ynnä muuta pienempää hommattua, niin sitten ois omakin mieli rauhallisempi, ja jotenkin ehkä paremmin varustautunut vauva-arkeen. Ehkä siis.

Mulla on raudasta samanlainen kokemus, eli vatsa ei kestä sitä, ja täälläkin on menty rautamehulla ja muuten rautapitoisella ruokavaliolla. Hemppa oli viimeksi 113, mikä siis tuplaodottajalle ihan ok. Normaalisti mulla kyllä on aina yli 130, mutta kun syksyllä käytiin siellä alle 90, niin tää nykyinen kelpaa mainiosti. Toivottavasti sun ihottuma rauhoittuu, voisko kuitenkin olla allergiaperäistä joka ei vaan nyt rauhoitu miedoilla aineilla? Mäkin olen aloittanut antihistamiinit, kuten joka kevät, ei sitä ilmankaan kärsi olla.

Ja pakko kysyä, että minkä kahden viikon sisällä Naikkarilla on ruuhkaa tulossa, kun sinne itsekin ollaan menossa? Tässä vielä tuorein kuva pinkeästä keskivartalosta.



Leppoisaa viikkoa kaikille,
Kurre ja Pepe+Panda 29+5
 
Huomenta tästä aamiaisen ääreltä.. :ashamed:

Kurre Kiitos kysymästä, supistelee jo ehkä hieman useammin ja ollut muutamia jo tiukahkojakin. Ei kuitenkaan vielä mitään kovin ihmeellisiä.
Teillä alkaakin kaikki jo olla hyvällä mallilla Pepeä ja Pandaa varten. Ainakin tilanne vaikuttaa olevan hyvin hallinnassa vielä puuttuvienkin juttujen osalta.

Tähän välihuomautus, että meidän vatsa-asukkaalla on TAAS hikka. Siis yhtään liiottelematta hänellä on ainakin 4xpäivän aikana hikka. Nyt hän alkaa olla jo niin iso, että hikottelu näkyy ulospäinkin ja tärinä tuntuu kaikkialla. =)

mmm miten siellä menee? eikös sullakin ole ens kuussa laskettuaika?

Mä kävin eilen neuvolassa ja neuvolalääkärillä. Jäi vähän mitäänsanomaton olo lääkärikäynnistä. Tämä oli nyt viimeinen käynti hänen luonaan ja olisin ehkä odottanut jotain tarkempia tietoja vauvaan ja synnytykseen liittyen. Hän sanoi että kai lantio vielä sen verran levenee, että lapsi mahtuu alakautta syntymään ja kuulemma kun menee synnyttämään tarkastavat sen vielä. :eek: Kyselin kaikkea mitä mieleen tuli, mutta vähän ympäripyöreitä vastauksia tuli kuten esim. että lapsi on todennäköisesti normaalikokoinen. No, näillä mennään..
Sf oli 34cm. Kohdun suulla ei mitään muutoksia, oli kiinteä ja 2,5cm pitkä. Pää oli jo heti vastassa ja on kiinnittynyt jo alas. (sen muuten olin jo itekin huomannut alapesun yhteydessä, kun kova pää tuntui. pyysin miestäkin kokeilemaan ja nyt kuulemma loppui petipuuhat, ettei toista osu päähän :LOL: )

Voikaa paksusti! =)

Ulpu 35+5
 
Ulpu, olipas tosiaan erikoinen lääkärikäynti. :/ Ärsyttävää, kun ei saa mitään vastauksia kysymyksiin ja kommentit on noin ympäripyöreitä. No, ilmeisesti kuitenkin kaikki on tosi hyvin ja kunnossa ja te molemmat valmiita synnytystä varten. =) Vieläkö olet jaksanut odotella rauhassa ja nauttia loppuviikoista vai alkaako olemaan jo aika saada se oma vauva maailmaan?

Mä en oo muuten erottanut hikkaa ollenkaan, ehkei nää meidän vauvat sitten hikkaile...

mmm, minäkin huhuilen, että kuinka siellä jaksellaan? :wave: Merkkejä synnytyksestä kenties ilmassa tai ainakin sen lähestymisestä? Kuinka selkäsi kanssa olet pärjännyt?

Ja toivottavasti Kamilla on nyt päässyt pois niistä yövuoroista ja töistä muutenkin, olethan jo jäänyt äippälomalle? Laitoin sulle yv:tä takasin. :)

Täällä kovasti toivotaan ja odotetaan, että saisimme lisää odottajia tuolta alkuperäisestä pömppisketjusta tälle puolelle. :heart: Siellä on monen monta niin ihanaa pömppistä, joiden paikka ehdottomasti olisi tällä puolella.

(.) Meillä oli perjantaina kontrollikäynti äippäpolilla ja nyt tuli ekaa kertaa vastaan lääkäri, joka kysyi, että olenko jo saikulla äippälomaan asti. Sanoin, etten ole, ja hän kertoi, että yleensä näillä viikoilla jäädään tuplien kanssa jo. Niinpä niin, totesin, että se sopii mulle. ;) Eli siis nyt virallisesti saikulla ja sen perään äippälomalla, ja kyllä helpotti, kun sai vietyä saikkupaperit töihin ja homman siinä mielessä kuntoon.

Pepe ja Panda painavat 1260-1280 g kumpainenkin, eli tosi samankokoisia ovat. Kohdunsuu oli napakka ja kaulaakin melkein 3 cm jäljellä, eli sen suhteen ei hätää. Pepe viihtyy yhä raivotarjonnassa ja pää alas kiinnittyneenä tiukasti ja Panda sitten on päättänyt käyttää vapaana olevan tilan hyödykseen ja vallannut vatsan yläosan poikittaisasennolla. Seuraava lääkärikäynti sitten vasta 4 viikon päässä, eli viikolla 34. Sillon oltaiskin jo tosi pitkällä, ja toivottavasti vauvat ottaisivat tässä välissä reilun kasvuspurtin ja päästäisiin yli kahden kilon.

Mun ystävät järkkäsivät eilen mulle baby showerit ja pääsin nauttimaan alkoholittomasta kuohuvasta, antipastopöydästä, jälkiruokaherkuista, jalkahoidosta, lahjoista ja ihanasta seurasta. =) Olipa mahtava päivä ja nautin kyllä täysin rinnoin kaikesta huomiosta. :flower:

Nyt sitten pitäisi tarttua täällä kotosalla vielä hoitamattomien asioiden kimppuun, kuten parvekekukkien hankintaan, pakastimen sulatukseen, puuttuvien tarvikkeiden metsästykseen ja äippäpakkausten odotukseen - taitaa mennä meillä aika tarkalle, kun itse vitkuttelin niiden hakemusten kanssa. ;) Niin, ja vaunuistakaan ei ole kuulunut mitään, näinköhän ne on kuitenkin sieltä Saksasta tulossa. Josko vaikka hieman kyselisi perään.

Aurinkoista viikkoa kaikille mammoille toivotellen,
Kurre ja P+P
 
Kurre :flower: Onnittelut loman alkamisesta! Tuli ihan myötätunnosta sellainen helpotuksen huokaus. Nyt vaan tyhjentämään päätä työasioista. Saa keskittyä ihan rauhassa kaikkeen fiilistelyyn vauvan tarvikkeiden ym. kanssa. Ihana yllätys varmaan nuo baby showeritkin juuri kuin loman alkamisen kunniaksi. Muistan kun olit vuosi sitten ite kaverisi baby shovereissa. Ajattele kuinka mahtavaa, että nyt sä olit tähden roolissa ja vieläpä kaksi hyväkuntoista vauvaa masussa. :heart:

Missäs kaikki muut? Olis kiva lukea kuulumisia.
Mulla huomenna neuvola.

:wave:
 
No niin, nyt jaksaa vähä kirjoitella ennen pehkuihin painumista!

Väre, oikein meni eli mulla on oikeas kädes rannekanava ahtautunut. Se todettiin pari vuotta sitten ja on vaivannut vaihtelevasti. Tosi pitkiä aikoja välillä ollut rauhassa mut nyt raskauden myötä taas riehaantunut. Tosin nyt on ruvennu toinenkin käsi vaivaamaan, mulla turvottaa nyt aika lahjakkaasti käsiä, sormusta on turha kuvitellakaan laittavansa käteen :D Kädet on silleen jännästi väsyneen tuntuiset ja puutuu öisin. Mut eiköhän se sit helpota viimeistään ku vaavi syntyy.
Noista vaunuista vielä, et meillä oli toinen vaihtoehto just Brion Happyt. Samanhintaiset olis ollu ku noi mitkä ostettiin, mut ne olis pitäny hakea lähikunnasta joten päädyttiin sit noihin Emmaljungiin.

Astarte, tosi kivan näköisen pinniksen ostitte! Miten toi Manduca muuten eroaa muista kantorepuista? Silläkö että sillä voi kantaa sit isompaakin muksua? Itse oon miettiny kans rintarepun ostoa. Huusin nimittäin Huutonetistä värinäsitterin: http://riemun.huuto.net/auctionimages/1/ac/f0eb8b62456feb1ea38ba1835ab12-orig.jpg ja myyjä tarjos Baby Björnin rintareppua kympillä mukaan mut myyjä ehti lähettää sitterin ennenkuin ehdin päättää et otanko sen repun :p

Ulpulla ei ookaan enään montaa viikkoa laskettuun aikaan :eek: Just katoin etusivun listaa ja oikein hämmästyin et vajaa kk niin tän pinon eka vauva voi olla jo maailmassa! Lukuunottamatta tietysti jo aiemmin syntyneitä pömppisvauvoja :)
Mä en kans oo erottanut hikkaa enkä masun päältä oo nähnyt liikkeitä ainakaan vielä.

Kurre, joo saikulla ollaan! 1.4 oli viimeinen vuoro, sen jälkeen sain reilun viikon saikkua ja sit pääsiäisen jälkeisenä tiistaina eli viime tiistaina lääkäri sit kirjoitti loppuajan. Virallinen äippäloma mulla alkaa tän viikon torstaina. Onneks ei tarvi noita öitä enää valvoa, pitkään niitä jaksoi tehdä mut kyllä viimeiset viikot rupes tihkaisemaan aika lailla..
Hieno juttu, että sutkin vihdoin "armahdettiin" saikulle, oli todellakin jo aikakin!!
Aivan mahtavalta kuulosti sun baby showerit, ihanaa hemmottelua!!! :heart:
Kiva kuulla että P&P:llä on kaikki hyvin ja ovat noin tasatahtia kasvaneetkin =) Oikein rupesin miettimään kun luin kirjoitustasi että miltähän tosiaan tuntuisi kun masus oliskin yhden sijasta kaksi jumppaajaa :whistle: En yhtään ihmettele, kun kirjoitit että yöt on välillä aika hankalia..

( . ) Huomenna olis neuvola, saapi nähdä onko hemppa yhtään noussut. Maltofer-kuurin jälkeen se tippui 103:een, nyt oon sit syönyt Obsidania ja Retaferia. Mulla maha on kestänyt hyvin ton rautamäärän (2 tabl. päivässä ) mutta hemppa vaan ei meinaa nousta.
Muuten vointi hyvä, masu on kasvanut aika lailla mut ei vielä hirveesti haittaa nukkumista. Yhdellä vessakäynnillä oon selvinny tähän asti.

Kovasti kans toivon että toiselta puolelta saatais pian lisää porukkaa tälle puolen, taidankin mennä päivittämään listan ja sit nukkumaan! :wave:
 
Kamilla kiva kuulla sun kuulumisia. Ajattele että kuukauden kuluttua sullakin voi olla hyvinkin se oma pikku kullannuppu sylissä. :heart:
Kuulostaa ihan rääkiltä, kun jouduit tekeen niitä yövuoroja noinkin pitkään. sit kun viä hemppa ollut noin alhainen niin kyllä on varmasti ollut melko zombi-olo. No, ne on nyt takana ja loma onneksi sullakin.

Tänään käyty neuvolassa ja kaikki hyvin. Meiän terkka on tosi kiva ja osaavan tuntuinen. hän arvioi, että vauva painaisi tällähetkellä jotain 3-3,2 kg:n paikkeilla. sf oli nyt pysynyt samana ja vauva on selvästi laskeutunut. Hänen sykkeet oli 140-160 välillä. Mulla ei ole tullut mitään turvotuksia ja painokin oli noussut vaan 200g viimeviikosta. Viikon päästä sit seuraava käynti ja silloin ollaankin jo täysaikaisia. Jee!! :D

Ihanaa kevätpäivän jatkoa kaikille! :flower:

Ulpu rv 36+4
 
Ihanan aurinkoista tiistaita! B)

Miten sä Ulpu muistatkin noin hyvin vuoden takaisia juttuja.. voi vitsi. :hug: Tosiaan, silloin järkkäsin ystäväni babyshowereita ja niiden kutsujen jälkeen sitten syntyikin ihana kummipoikamme. Ja nyt sitten on itse samassa tilanteessa ja ihan tarkalleen vuoden kuluttua. Aika uskomatonta. Ja vielä kaksi pientä ihmettä tulossa. :heart: :heart:

Ja kiitos myötäelämisestä saikun suhteen. :p Kivaa kun nyt ehtii täälläkin enemmän kirjoittelemaan, kun ei jaksa koko päivää touhuilla muuallakaan eikä edes kannata. Ja onneks meitä on täällä nyt saikku/äippälomalaisia enemmänkin, ja Kamilla myös päässyt pois niistä järkyistä yövuoroista, huh.

Hienosti Ulpu asiat neuvolassa. =) Miltä susta itsestä tuntuu, milloin voisi h-hetki koittaa? Meinaatko sinnitellä äitienpäivän ohi? ;)

Kamilla, jatka vaan ihmeessä rautaa, jos vatsa sen kestää ja hemppa ei ole vieläkään noussut, mutta luulis, että noin tehokkaalla kuurilla siihen tulis muutosta. Ootkos ehtinyt jo laitella vauvalle tarvikkeita ja paikkoja valmiiksi? Säkin oot jo aika pitkällä, eli kovin pitkään ei tarvitse enää odotella. :)

Manducan kantoreppua on kehuttu ja siihen voi laittaa myös vastasyntyneen, oisko ollut 3,5 kilosta alkaen. Käytiin sitä testaamassa viime lauantaina liikkeessä, ja mieskin kehui, että vaikutti hyvältä päällä. Kun hän ei kuulemma niitä joogaliinoja ala sitomaan ja käyttämään... :LOL: Eli siis kantoliinat jää mulle. Ja koska voidaan odottaa, että meidän vauvat on vielä keskimääräistä pikkasempia, niin se Manduca ei ole heille paras vaihtoehto aluksi.

Ja kun Kamilla mietiskelit, että miltä mahtaa tuntua kahden jumppa masussa, niin musta periaatteessa ihan normaalilta, sillä muusta ei oo kokemusta. :p Ja vaikka nukkuminen ja tän pinkeän pallon asettaminen suht siedettävään asentoon sängyssä onkin oma urakkansa, niin se on vaan nyt tätä arkea, johon on tottunut. Tosin vauvelit ei enää liiku ihan niin paljoa, koska luulen, että niillä alkaa kanssa olemaan ahdasta ja ymmärtävät koittaa pitää liikuntahetket sellasina hieman maltillisempina... ehkä. Ja mies muuten havaitsi eilen ekan hikan, ei se päällepäin näkynyt, mutta kädelle tuntui toisella puolella sellanen tasainen nykiminen. =)

Me lähdetään kohta kyläilemään. Voikaahan hyvin kaikki mammat! :wave:
 
mmm
Täällä ollaan ja edelleen yhtenä kappaleena :LOL: Kovasti sairasteltu koko perhe pääsiäisestä lähtien :( on ollut oksennustautia(ei onneksi mulla), kovaa yskää ja flunssaa. Itse olen nyt ollut jo viikon tässä flunssassa, eikä loppua näy. Henki tietty nyt tosi ahtaalla. Selkä ollut jo pitempään ok ja supistelutkin pysyneet entisellään ja HOX! äitiyslomalla ollaan ihan eka viikkoa, YES! Mieli flunssasta huolimatta pirteä ja kovasti olen hankintojakin tehnyt :whistle: Alkaa ne kaapit täyttyä.....Masussa möyrintä jatkuu vilkkaana, tosin joinakin päivinä ollaan sitten rauhallisempia. Hurjan näköistä kun kyljestä tuntuu välillä tulevan ulos koko jalka ja maha rukka on kyllä tosi sinnillä välillä, tuntuu että kuin se voi joustaa noin paljon. Raskausarpia ei ole masuun ilmestynyt, ei ainakaan vielä, eikä suonikohjutkaan ole vaivanneet. Tosin jos on paljon jaloillaan päivisin, niin illalla jalat tuntuvat tosi väsyneeltä ja turvonneelta, vaikkei niissä näkyvää turvotusta juurikaan ole. Hikka meilläkin masussa vaivaa aika tiheään ja mahakin heilahtelee silleen suloisesti hikan tahtiin :heart: Nyt on sitten virtaa vaikka muille jakaa, kun vissin pitäis ottaa lunkisti ja kerätä voimia, mutta minkäs teet, kun on niin paljon tekemistä :D Huomenna lääkärineuvola ja toivottavasti saan sen lähetteen sinne ultraan. Terkka kyllä meinasi, että eiköhän se järjesty.

Kurre ihanaa kun nyt pääsit sitten rauhassa odottelemaan pikkuisia syntyväksi ja saat työ asiat unohtaa piiiitkäksiiii aikaa. Ihan kateellisena luin noista baby juhlista, ihanaa kun sait nauttia ihan kunnolla.

Kamilla sulla sit alkaa huomenna äitiysloma(ellen väärin muista) onnea sille :heart: Kokeileppa ottaa toinen rautatabletti aamuyöstä(esim. wc-reissun yhteydessä) tyhjään mahaan(jos vain vatsa kestää) niin imeytyy paljon paremmin. Mulla riittää yksi obsidan kun olen ottanut aamuöisin ja hemppa noussut ihan kiitettävästi. Lisäksi otan aamuisin raskaus multivitan ja kulauksen levolacia. Näillä olen nyt pärjännyt. Joko on hankinnat tehty ja kaikki valmiina vauvan tuloon?

Ulpu sulla se on h-hetki lähinnä joten jokos jänskättää? Ja kaikki valmiina vauvaa varten? Reppu pakattu? :)

Aurinkoista ja lämmintä päivän jatkoa kaikille(lämmintä ainakin sinne etelään) :wave:


mmm 35+0
 
Myöhäisiltaa!

Kurjan kuuloinen mmm:n flunssaputki :( Toivottavasti alkais jo pian helpottaa, ei oo hääviä täs tilas kärsiä vielä extravaivoista. Hieno juttu ettei supparit oo lisääntyneet ja selkäkin on rauhoittunut =) Tuuthan sit kertomaan neuvolakuulumiset!

Ulpulla jo iso vauva masus! Kadehdittavan maltillista sun painon nousu. Itse olin saanut taas "kerättyä" 800g/vko :ashamed:

( . ) Eilen oli sit neuvola. Hemppa oli kuukausi sitten tosiaan sen 103 Maltoferin jäljiltä joka näköjään imeytyi tosi huonosti. Sit söin kaks viikkoa Obsidania, hb 110 ja sen jälkeen kaks viikkoa Obsidania ja Retaferia, hb 115. Eli ei näköjään hirveesti nouse vaikka syön 200 mg päivässä. Mmm, oon koko ajan kun oon rautaa syönyt ottanut molemmat tabut yöllä vessakäynnin yhteydes eli maha on ollut tyhjä enkä oo moneen tuntiin sen ottamisen jälkeen vielä syönyt. Eli pitäis olla ihanne olosuhteet imeytymiselle mut ei vaan imeydy :headwall: No, on toi 115 nyt suht kohtuullinen. Ja se on nyt vaivoista pienin... Nimittäin verenpaine on pompsahtanut täs yhtäkkiä riskilukemille :$ Terkka sanoi et toi turvotus ja korkea verenpaine kulkee käsi kädessä ja ruokkivat toinen toistaan. Huomenna laittoi jo uuden käynnin verenpaineen mittaamista varten. Sit kotona pitää mitata kolme kertaa päivässä. Lukemat on hyvin samaa pitkin päivää, n. 130/93. Nyt vaan toivon kaikki paikat ristis et paineet pysyis kuris eikä mua passitetais prenalle tarkkailuun. En tiedä miks noi paineet yhtäkkiä on noussu, ne on ollu niin hyvät koko raskauden ajan tähän asti. Ehkä tää alati lisääntyvä paino rassaa kroppaa kun mulla on ennestään taipumus korkeeseen verenpaineeseen. :(
Hankinnoista sen verran et turvakaukalo katsastetaan sunnuntaina ku mennään kaveripariskunnan luo käymään. Heiltä olis tarkoitus ostaa käytettynä. Vaunut ja pinnis on ja tänään ostin hoitoalustan ja muutaman lelun sitterin lelukaareen. Vaippoja on jo valmiina ja kaikenlaisia putsausvälineitä/vanuja. Amme pitäisi ostaa, ammeen jalat saadaan kavereilta. Rintapumppua ei vielä oo hankittu, se pitäisi hakea. Pitäis oikein ettiä jostain lista et mitä pitää olla valmiina ku vauva tulee kotiin :)

Pitäis varmaan painua pehkuihin :wave:

Kamilla 34+3
 
Astarte
Moiks Pömpsyläiset!

Olettehan jo kaikki seuranneet pöllövauvojen edesottamuksia:
http://www.eoy.ee/kodukakk/webcam/
Varoitus: tähän saittiin jää koukkuun! Mulla on monena iltana käynyt niin, että emo lentää pöntöstä ja joudun valvomaan yli puolen yön, kun odotan että se varmasti tulee kotiin ja tuo vauvoille ruokaa. :heart:

Kurre olitkin jo ehtinyt käydä katsomassa Manducaa. Messuilla normaalivärit oli 95e ja erikoisvärit 110 e. Ja mun piti tietennii saada erikoisväri :whistle: Halvemmalla ei löydy kyllä mistään ja käytettyjen hinnat todella korkealla. Perustelin hankintaakin sillä, että jälleenmyyntiarvo on hyvä.. Kamilla, suurin ero Manducan ja BabyBjörnin välillä taitaa olla Manducan laajemmat painomahdollisuudet ja käyttäjäergonomisuus, lienee ergonomisempi myös vaaville. BabyBjörnistä en ole lukenut oikein mistään kehuja. Tietysti jos käyttö on vähäistä ja puoli tuntia kerrallaan, niin ei sillä varmaan ole suurta väliä missä kantaa, mutta yllättävän kalliita nuo uudet BB:t osaa olla, vaikka käytettävyys huono.

Kurre, Onnea saikun johdosta! Ja mahtavat juhlat olivat ystäväsi järjestäneet! Tietenkin aihekin on mahtava. Mullakin on mieheltä joululahjaksi saatu lahjakortti "mother to be" hoitoon vielä käyttämättä. Ajattelin aloittaa lomani sillä. Naikkarin ruuhka on meidän tapauksessa 15.7.-30.7. välillä, mutta ei liene ainoa ruuhkainen hetki kesästä. Mulla on kuitenkin vain tieto meidän terveysaseman tilanteesta. Kai niillä on kaikilla suht saman verran porukkaa.

Ulpu, vauva on jo ihan oikea vauva sun masussa! Ja kohta te kohtaatte.

mmm, Onnea äitiysloman johdosta! Nyt on vielä hyvää aikaa valmistella kotia.

Kamilla, Koita ottaa rauhallisesti sen verenpaineesi kanssa. Varmaan pienet kävelylenkit tekevät terää, jos selkä vaan kestää.

Mulla oli neuvolalääkäri viime viikolla. Huvittava 15 minuutin käynti. Ehdon vaan avata suuni ja sitten oltiinkin jo ulkona. Vauva oli raivotarjonnassa, ja on kuulemma hyvä uutinen että viihtyy niin. Nyt taitaapi olla poikittain, ja aamun neuvolassa oli raivotarjonnassa. Mahtuuhan hän kääntymään siellä vielä mainosti, joten molskikoon miten lystää. Hemoglobiini oli noussut 122:een, josta olen todella tyytyväinen. Floradix-mehulla on menty, ja ruokavalio tiukassa tarkkailussa raudan suhteen. Lihaa, verilettuja ja linssikeittoa vedellään. Vedelläänkin siihen tahtiin, että paino se vaan huitelee ihan omissa lukemissaan..huoh.

Töissä on ollut kauheaa sompailua sijaisen suhteen. Hesarissa oikeen ilmoiteltiin ja löydettiin sijainen. Olin tähän aamuun asti uskossa, että hän aloittaa ensi maanantaina. Esimies olikin "unohtanut kertoa", että sijaista ei tulekaan. Ollenkaan. Kaiken olen valmistellut ja priorisoinut tämän homman suhteen ja oikein odottanut, että saan apua sijaiselta viimeiset viikot. Tänään selvisi vähän muutenkin, että minkäslainen firman rahatilanne onkaan, ja nyt näyttää vahvasti siltä, että mun vakituista työpaikkaa ei ole olemassa kun palaan työmarkkinoille. Koska koko firmaa tuskin on silloin enää olemassa. Lama iskee nyt meidänkin talouteen. Olen niin onnellinen, että tämä raskaus tuli myös työelämän kannalta loistoaikaan. Alallani ei ole hyvä työtilanne, ja joka puolella lomautetaan ja kaadutaan. Ehkä muutaman vuoden päästä on taas asiat paremmin. Koitan sinnitellä nämä viimeiset 18 työpäivää ennenkuin kesälomani alkaa. Väsymys on kova, ja nyt on kyllä työmotivaatiokin uutisten johdosta nolla. Aamukampa kehiin.

Astarte 28+6
 
Astarte
Kävimme Kaapelitehtaalla Lempeän lastenhoidon viikonlopussa. Eilen haalin kestovaippakirppikseltä aimo kasan vaippoja. Tänään oli myyjäpäivät ja sieltäkin tuli hamstrailtua. Tulin tässä vain pikaisesti ainakin Kurrelle ilmoittelemaan, että siellä on tänään klo 17 asti myynnissä Manducaa. Hintaa en kysynyt, mutta lienee samat hinnat (95e) kuin messuilla oli ja kaupan päälle oli söpöisiä pipoja.

Kävimme myös tuo ja vie-pisteessä (ilmainen). Vein vanhoja vauvalehtiä (joo..miten mulla onkin jo sellaisia läjä) ja omia vanhoja vaatteita. En kyllä ottanut mitään, mutta hyvä mieli jäi. Ihanan aurinkoinen kelikin, niin saatiin hyvä kävelylenkki samalla.
 
mmm
Neuvolalääkäri kuulumisia: verenpaine ok, pissa puhdas, hemistä ei otettu kun oli viime viikolla 125, painoa ei otettu mutta viime viikolla otettiin ja n. kilo oli tullut per viikko :ashamed: pistän kyllä pääsiäisherkuttelun piikkiin. Sf-mitta 34,5!!! viime viikosta kasvanut 2,5 joten pistää miettimään ....oliskohan joku mitannut vääriin. Nyt lääkäri mittasi kahteen kertaan ja sama tulos. Koneelle sitten syötti ja olihan yläkäyrien ulkopuolella!!! huh huh no sainpa ainakin lähetteen synnytystapa ultraan :LOL: ei nikotellut yhtään.... Tuo käsin mittaus ei varmaankaan ole kovin tarkkaa ja riippuu varmaan missä asennossa vauva masussa on. Meillä tapana singutella siellä masussa ja käynnilläkin liikahteli niin oli maha vähän erikoisen muotoinen. Eiköhän siellä ultrassa sitten saa vähän osviittaa siitä koostakin. Tosin eipä meille varmaan kovin pientä ole tulossakaan. Tyttökin oli n. 3kg 700g ja miehellä pituutta 195 enkä itsekkään mikään lyhyen läntä :D Sen verran lääkäri hämmentyi että jäi merkkaamatta sydämen syke ja asento, tosin siitä ei ollut kyllä taaskaan varma. Että tällainen lääkäri käynti :LOL: Nyt odotellaan sitten aikaa ultraan, toiveissa ensi viikolle 37+ ja ensi viikolla sitten neuvolakäyntikin. Turvotusta muuten alkanut jaloissa ilmeentyä, ei onneksi paljoa, mutta illalla varpaat eivät kyllä näytä omilta ;)

Kamilla otan yhden obsidanin silloin yöllä wc-reissun yhteydessä. Määräsi kyllä silloin kaksi otettavaksi kun oli hemis alhaalla mutta ummetuksen takia en ottanut vaan napsin raskaus multivitaa kaksi päivässä lisäksi. Nyt olen tupannut unohtamaan ilta multitabsin joten menee yksi multitabs aamuisin ja yksi obsidan aamuyöstä. Se näkyy riittävän hemis pysynyt yli 110 ja siihen ole tyytyväinen, nytkin tosin yli 120. Laksatiivinkin olen vaihtanut luumuihin, kun tuli niin kovasti ilmavaivoja, ettei kehtaa kohta ihmisten ilmoilla kulkea... :ashamed: Katsotaan vaikuttaako :)

Nyt pakko lähteä labraan viimeisiin verikokeisiin(rh- verinen)
Hyvää alkuviikkoa kaikille ja lämmintä vappua :wave:

mmm 35+5
 
Astarte, olin myös molempina päivinä Kaapelilla, ettei vaan ois taisteltu kirpparilla samoista kestoista. :p Sunnuntaina tuli myös tehtyä hankintoja, ja sen verran jäi homma päälle, että netistä vielä tilasin eilen muutaman... Tähän puuhaan jää koukkuun. Millasia kestoja olette ajatelleet ihan pienellä käyttää, meinaatko koittaa harsoilla vai muunlaisilla sisävaipoilla? Ja Manducat näin myös Kaapelilla, mutta koska olen nyt fiksautunut siihen uuteen ruskeaan, joka tulee ens kuussa, niin tarjousvärit ei sitten kelpaakaan... jepjep.

Toivottavasti oot aamukampaa jo käyttänyt motivoinnissa, sillä uskon, ettei tossa tilanteessa juurikaan vois vähempää työt kiinnostaa. Mulla on myös se tilanne, että vanhempainloman jälkeen työsuhdetta jäljellä muutama kuukausi, joten uuden hakuun sitten varmaan vaan. Mutta nyt sinne tuntuu olevan vielä piiitkä aika.

Kamilla, harmi että verenpaine on alkanut temppuilemaan. Mulla on myös jo ihan normisti välillä aika korkea, mutta raskaus nyt laskenut sitä, joskin valkotakkisen mitatessa saattaa helposti olla välillä silti 150/95... Seuranta tietysti on hyvä juttu, ettei sitten tule mitään ikäviä ylläreitä yhtäkkiä.

mmm, meillä on sitten sama sf-mitta, tosin mä sua viikoissa pikkasen jäljessä. :wave: Oliko niin, ettei sulla ole paino toistaiseksi noussut edes paljoa, eli nämä vikojen viikkojen kirit ei varmaan ole vaarallista? Hyvä että pääset synnytystapaultraan nyt sitten joka tapauksessa, niin ei tarvitse sitä asiaa itsekseen liikaa mietiskellä.

Mä oon kanssa ollut ton raudan suhteen itseohjautuva, eli mitään sellasta en ota enkä sellasia määriä, että ummetus iskisi päälle. Ja luumuilla porskuteltu täälläkin, eikä ihan ilman ilmavaivoja... :ashamed: Saattaapa noi omenat ja viinirypäleetkin tietty pikkasen ärsyttää masua.

Mä oon nyt koittanut analysoida, että tihkuuko multa lapsivettä vai onko se vaan todella vetistä valkkaria, mutten ota siitä nyt selkoa. Neuvola ois huomenna, mutten usko että siellä on niitä liuskoja, joilla sitä testataan. Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa? päivystykseen lähteminenkään ei liiemmin innosta, mutta vähän mietityttää tää tilanne kyllä...

Kivaa vappuviikkoa kaikille!

Kurre ja Pepe+Panda 31+4
 
Astarte
Kurre, Niin jää päälle kestojen haaliminen! Olen menossa hakemaan huutiksesta ostettua pakettia :whistle: Olen ostanut vastasyntyneen kokoa (?) neljä erilaista kuorta, joihin sitten sisälle erilaisia harsoja ja tarpeen mukaan hamppuimua väliin. Yritän ottaa asenteella, että jos hankalaa aivan minivauvan kanssa, niin mennään aluksi jaksamisen mukaan, mutta ainakin sitten parikuukautisen kanssa täysillä. S-kokoiselle vauvalle onkin sitten hommattu jo vaikka mitä.. Tietenkin mielessä myös kummittelee, jos vauvalla on suolisto-ongelmia (se rakennepoikkeama), niin ei voi tietää mitä kaikkea on edessä vaippahommien suhteen. Jää nähtäväksi.

Parasta Vappua Kaikille! Nautiskelkaahan paljon holitonta skumppaa ja saa niitä munkkejakin muutaman ahmia B)
 
mmm
Kurre No on sitä painoa tullut lisää n. 14kg :ashamed: ja ihan vaivihkaa noussut :D Eli tiedä nyt mistä se mitta johtuu ja ajattele mulla on tietääkseni masussa vain yksi! Eilen soittivat äitipolilta ja ensi viikon tiistaina 7.5 olis se ultra. Sanoivat vielä niistä hengenahdisteluista, että pitää lähteä tulemaan jos oikein äityvät. Omat lääkärit eivät kyllä osaa sanoa varmasti mistä johtuu, mutta toivottavasti ultraavalla lääkärillä olis jotain hajua. Voi kuulemma johtua vauvan isosta koostakin :eek: no tiistaina selviää. Millaista vuotoa sulla on kun epäilet lapsiveden tihkuvan ja tuleeko sitä ylös noustessa, vai miten se ilmenee?

Apua, mulla vielä pesemättä vauvan vaatteet(siis uudet+äitiyspakkauksen kamppeet). Ilmeisesti ne pitää pestä? Laukkukin pakkaamatta ja mies vetelee pultteja, että jos tulee aikanen lähtö niin joutuuko hän ja miten ne pestään.....voi herranen aika että noi ukot on sitten tyhmiä joskus :LOL: Pinnasänkykin on vielä laatikossa varastossa :whistle: no mutta vaunut on onneksi valmiina, jotain sentään. Vaikka kauheesti tuntuu virtaa olevan ei tahdo väliin saada aikaiseksi mitään. Tosin se touhuilu aihettaa supisteluja ja vihlovia kipuja alapäähän sekä painon tunnetta. Oliskohan kiinnittyminen pikkuhiljaa käynnissä? Mutta miten se sitten voi olla vielä niin ylhäällä että painaa keuhkoja/palleaa? No anyway, pääasia että on masussa sisällä ja liikkuu kovasti :heart:

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille :wave: Täällä paistaa aurinko, ainakin välillä....

mmm 36+0 (laskettuun aikaan alle kuukausi :eek: )
 
Meille syntyi pieni poika su aamuna 26.4. Hän syntyi siis rv 37+2, pituus 48cm paino 3020g

Heräsin su n.1.30 lapsivedenmenoon ja sit siitä pian lähdettiin sairaalaan. Synnytys kesti säännöllisten supisteluiden alkamisesta istukan ulostuloon yht.4h15min. Ponnistusvaiheeseen meni 7min. Epiduraalia ei ehtinyt saada kun kohdunsuu oli 6cm auki kun päästiin synnytyssaliin ja hetken kuluttua jo 8cm auki. Sain kuitenkin ennen ponnistusta spinaalipuudutuksen, mikä oli tosi hyvä ja vei kivun kokonaan. Ilokaasua vedin alkuun ihan överikännit ja syljin salin lattialle silmät päässä pyörien :LOL:

Päästiin vasta tänään kotiin, kun pojalla nousi bilirubiini arvot sen verran, että oli 1vrk lampun alla ja sit niitä seurattiin. Huomenna käydään lastenlääkärillä kontrollissa ja toivottavasti olisivat laskeneet entisestään.

Kotiin tulon jälkeen olen itkenyt tunnin aivan solkenaan onnesta. Kaikki sisällä ollut pelko ja tukahdetut pettymysten tunteet purkautui ulos. Kyynelehdin tässä nytkin ja en osaa millään sanoin kertoa miten onnellinen olen. Poika on niin täydellinen ja elämä on nyt täydellistä.

Ulpu ja poika 5vrk
 
Ulpu, ONNEA HURJASTI POIKAVAUVAN JOHDOSTA!!! :heart:
Aivan ihanaa, en osaa vielä edes kuvitella miltä tuntuu saada oma vauva syliin...!! Nauttikaa ja ihastelkaa pientä ihmettänne täysin rinnoin miehesi kanssa, tähän on ollut pitkä matka ja varmasti kaikki koettelemukset ovat olleet sen arvoisia :hug:

Kamilla 36+0
 
sokerirasitus tehty ja selvisin siitä! ou jee!
paastoarvo oli 4.8, tunti litkun jälkeen 9.6 ja toinen tunti litkun jälkeen 7.7. pikkasen olen tyytyväinen. ilokseni huomasin, ettei se litku niin pahaa ollutkaan. en siitä varsinaisesti pitänyt, mutta tiedän kyllä erään joka ilmeisesti pitki. sen verran alkoin mahassa vilse kun kun olin litkun juonut.
12 työpäivää ennen kun alkaa kesäloma!

HelinäKeiju75 ja Önni 26+4
 
Hirmuisesti onnea Vappikselle ja Ulpulle!!! :heart: :flower:

Sydän sykkyrällä odotan näkeväni omani neljän viikon päästä. meillä on muutto takana ja tavaroita laitetaan paikoilleen ja vihdoinkin saatiin Vatun sänkykin omalle paikalleen kootuksi. Remonttia silti tehdään. Valitettavasti piti muuttaa työsuhdeasuntoon kun työnanatajan puolelta oli kaikenlaista häslinkiä, eikä ollut aikaa omaa katsella. Nyt sitten rauhassa katsellaan omaa, tästä pikkuluukusta käsin.
Vattu on kovin voimakas ja liikkuu kovasti. Onneksi nukkuu öisin, joten olen todellakin saanut nukkua minäkin. Klassinen musiikki tai laulaminen rauhoittaa illalla, joten niitä voi sitten kokeilla vaikeuksien tullessa. Kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin, ja en enää osaa muistella oksentelu vaihettakaan.

Helinä - mäkin odotin sokerilitkun olevan jotain aivain kamalaa, mutta onneksi sain 'pettyä', ei se niin hirveää ollutkaan. Ja Vattukin sai kovan energiabuustin. Yhtenä iltana kun olin pippaloissa ja tuli juotua liikaa fantaa, niin yöllä ei ollut toivoakaan nukkumisesta, Vattu piti oikein kunnon tanssituokiota yön verran. Joten pitää hieman katsella miten tota makiaa suuhunsa laittaa, kun haluan nauttia vielä omasta unestani kun viela voin.

Mä olen vielä töissä, mutta kun se ei ole fyysistä laatua ja saan itse päättää, ja tulee sitten ensi kuussa enemmän käteen äitiysrahaa, niin mikä ettei. Jos tulee toppi vastaan, niin sitten vain soitto työnantajalle.

Hobelix & Vattu 36+1
 

Yhteistyössä