Pömppömahaisista plussanneet!

Pienenpienet ja täydelliset prinsessat tulivat maailmaan vappupäivänä raskausviikolla 32+0. :heart: :heart:

A-vauvan lapsivesi meni täysin yllättäen ti-ke välisenä yönä ja siirryin Naistenklinikalle osastolle estohoitoon, joka toimi kaksi vuorokautta, mutta sen jälkeen neidit päättivät tulla äidin ja isän luo. Synnytys meni tosi hyvin ja nopeasti, sillä olin auennut kenenkään tietämättä täysin auki (itse kyllä kivuista uskalsin jotain epäillä ) ja siinä sitten vappupäivän kunniaksi lähdettiinkin kiireellä suoraan synnytysaliin. Synnytys kesti kaikkineen reilusti alle kolme tuntia ja A-vauvan jälkeen puolen tunnin kuluttua syntyi perätilassa B-vauva. Epiduraalia suosittelen, sillä kivut katosivat sillä tyystin ja ponnistutarve piti tsekata siitä mittarista, jotta tietäisi koska supistaa. ;)

Pepe painoi 1500g ja Panda 1415g, eli hurjan pikkuisia tyttöjä ovat, mutta niin täydellisiä. Viikkoihin nähden voivat hyvin, ja kävivät ensin teho-osaston kautta, ja siirtyivät sieltä sitten valvontaosastolle. Äiti kotiutui tänään ja nyt alamme elää keskosperheen vauva-arkea, eli minä vietän päivät sairaalassa ja mies tulee sitten perheen luo heti suoraan töistä.

Vaikka äitiä raastaa tyttöjen pienen pieni koko ja vointi, niin sydän on pakahtua onnesta ja rakkaudesta. Kuinka jokin niin pieni voi olla niin täydellinen. :heart: Itketty on jatkuvasti ja jo pelkät onnittelut hoitajien ja lääkäreiden suusta saavat kyyneleet silmiin. Minä olen äiti. Tätä tunnetta ja olotilaa on vaikea edes kuvailla. Posket märkinä kyyneleistä nytkin.

Kurre ja pikkuprinsessat 5 vrk

 
Voi Kurre, kyyneleet valuen täällä luen kirjoitustasi uudestaan ja uudestaan!!! :hug: AIVAN MAHTAVAA, ONNEA TUOREELLE ÄIPÄLLE JA ISKÄLLE!! :heart: Onkin käynyt mielessä, että ovatkohan oravanpoikaset päättäneet tulla maailmaan etuajassa kun ei susta oo kuulunut. Ihan mieletöntä ja ihanaa että kaikki meni hyvin ja pikkuprinsessat voivat hyvin pikkuisuudesta huolimatta.
Tuntuu hurjalta että vaikka sun LA oli neljä viikkoa mun jälkeen, niin vauvat on jo maailmassa! Rupee miettimään, että tässähän voi itselläkin tulla lähtö koska vaan :eek:
 
Hirmuisesti onnea Kurre!!! Pikkuoravat ovat varmasti vahvaa tekoa, ja kotiin tullaan niin nopeasti kuin mahdollista ja kohta ne juoksee niin että saa sydän sykkyrällä vahtia.

Oltiin synnäriä tarkistamassa ja hienoa oli. Meikkis hyppää heti ammeeseen jos mahdollista. Vaikka Kurren neuvoja noudattaen aion kyllä nauttia kivunlievitystä. Kamilla - mäkin mietin samaa... mutta mulla on vain yksi vattu, joten se varmaan viihtyy yksiössään kauemmin. Ja jos isäänsä tulee niin päätösten teko kestää... mennäkö vai jäädä.
 
mmm
Voi Kurre ihanaa ja onnea pikkuprinsessojen johdosta. Piti tietty itkeä tirauttaa.... :) Onnea vaan vielä tuliterälle ÄIDILLE! :heart:

Hobe olipa kiva kuulla sustakin ja mahtava toi sun onnellisuus ja energisyys, ihan huokuu tekstin läpi. Ja niinhän se menee, jotta odottavan aika pitkä :D

Kamilla miten menee? Onko mitään merkkejä ilmassa?

(.) Äitipolilla käyty: kaikki ok, painoarvio 3300 nyt, tosin pään mitat ei tarkat, koska oli jo niin alhaalla ettei kunnolla pystynyt mittaamaan. Sukupuolesta ei edelleenkään mitään tietoa, on se vaan niin ovela kaveri :LOL: Kohdunkaulaa jäljellä n. 2-2,5cm, kohdunsuu auki löyhästi yhdelle sormelle. Hengenahdistusten vuoksi jouduin verikokeisiin laskimoveritulpan poissulkemiseksi ja arvot normaalit, joten ei ahdistukset johdu siitä, onneksi. Seurataan tilannetta edelleen ja jos pahenee täytyy mennä päivystykseen ja sitä kautta osostolle. Mutta ei kai tässä niin ahdista....paniikki iski käynnillä ja en yhtäkkiä haluakkaan synnyttämään vielä :LOL: vaikka välillä kieltämättä tuntuu, että tulisipa jo. On se melkoista vaappumista ja nyt alkanut sitten jalkojakin turvottaa, kengät käy vähiin, niin jos niitä edes saa itse jalkaan(on meinaa toi pallo hieman tiellä) ;) Niin ja pissassa nyt eka kertaa proteiinia, onneksi vasta yhdellä+ ja vein eilen aamupissa näytteen labraan, tosin en tiedä vielä mitä löytyi... :D Viikkoja oli käynnillä tasan 37 mutta vastasi 37+4 joten edelleen sen neljä päivää "edellä" niinkuin aikaisemmissakin ultrissa.

Siinäpä se, taidan keitellä kahvit näin sadepäivän kunniaksi.
Leppoisaa ja aurinkoista äitienpäivä viikonloppua kaikille tuleville äideille ja jo äideille :heart:

mmm 37+2 tai 6 :wave:
 
Kiitos rakkaat pömppikset onnitteluista! =)

Kannattaa teidän listan yläpäässä olevien pikkuhiljaa varautua siihen, että vauvat saattavat päättää tulla maailmaan ihan hetkenä minä hyvänsä. =) Meillä se tosin tapahtui aika paljon varastaen, mutta kaksosten kanssa niin voi hyvin käydä. Onneks prinsessat ovat nyt alkaneet nostamaan painoaan alun laskun jälkeen, ja äidinkään ei tarvitse olla niin kovin huolissaan siitä, että pikkuriikkiset ihmiset kuihtuvat kokonaan pois. Ikävä tyttöjä on kova, kun sairaalasta lähdetään, mutta onneks sitten heti seuraavana aamuna voi mennä takaisin heitä hoitamaan. Äidin täydellisiä pieniä kultia. :heart: :heart:

Tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin ja nauttikaa tulevasta - synnytys ja kaikki siihen liittyvä on ainutlaatuinen kokemus, joka peittää alleen lähes kaiken muun. Ja tuo äidin syliin sen ihanimman asian. :heart:

Ihanaa äitienpäivää Ulpulle - ja tietysti myös teille muille äideille, joiden pikkaset vielä köllivät masussa! :flower:

Isosti rutistaen,
Kurre
 
Nostellaanpas vähä meidän pikku pinoa! =)

Kiva kuulla Hobesta pitkästä aikaa, saa nähdä kumpi meistä synnyttää ennemmin ku LA:t on niin lähellä toisiaan ;)

mmm, eipä oo täällä mitään merkkejä vielä ilmassa! Mulla kans samanlaisia fiiliksiä, välillä toivoo että syntyis jo ja sit taas iskee paniikki et ei vielä!!!

Kurre, onpas hieno kuulla että pikkuiset ovat alkaneet nostaa painoaan ja vahvistumaan! Ei sitä onnen tunnetta pysty edes kuvittelemaan mikä valtaa kun katsoo omia kullanmuruja :heart: Toivottavasti saat prinsessat pian kotiin :hug:

( . ) Täällä ollaan menty äärilaidasta toiseen... Miehen äiti kuoli yllättäen vappupäivänä ja vaikka ei niin mahdottomasti oltu tekemisissä niin kyllähän se pahalta tuntuu. Erityisesti se ettei hän ehtinyt nähdä lapsen lastaan :ashamed:
Viime perjantaina olin äitipolilla ja oli aika ristiriitaiset tunnelmat kun tunti sen jälkeen mentiin siirtämään anoppi sairaalasta kappeliin. Uusi elämä ja toisen kuolema niin lähekkäin.. Hautajaiset on 22.5, pitää toivoa että oon yhtenä kappaleena vielä silloin. Laskettuun aikaan kun ei ole kuin reilu vko siinä vaiheessa.

Äitipolilla lääkäri ultras ja arvioi vauvan koon. Se oli n.2.7 kg. Ihmettelin sit hänelle että eikö oo aika pieni viikkoihin nähden niin lääkäri sanoi että on pienehkö mutta "kasvanut ihan normaalisti omalla sievällä käyrällään". Ilmeisesti mun herkuttelut ei oo päässy kasvattamaan vauvaa hyvien sokeriarvojen takia :) Tai sitten on perinyt "laihuusgeenit" miehen puolelta, toivoa ainakin sopii :D
Verenpaine on ollut sen verrran korkealla (alapaine hipoo sataa jatkuvasti) että sain verenpainelääkkeet loppuajaksi. Olin siihen kyllä tyytyväinen ja toivon että ne laskis paineita. Sit otettiin verikokeet jossa katsottiin jotain arvoja jotka kertoo mahd. raskausmyrkytyksestä. Lupasivat soittaa jos niissä on jotain häikkää mut ei oo onneksi kuulunut mitään. Seuraava polikäynti on viikon päästä maanantaina.
Tänään olin neuvolassa, siellä mittailtiin moneen otteeseen verenpainetta. Se oli aavistuksen laskenut ja alapaine oli nyt 93 tienoilla. Hemppa on noussut 123:een vaikka en oo hetkeen syönyt rautaa (erehdyin vaihtamaan merkkiä ja maha ei tykkää yhtään). Sf-mitta 36 ja painoa tullut nyt ekasta neuvolakäynnistä 13.6 kg :whistle:
Pissassa ei oo ollut proteiinia eikä sokeria missään vaiheessa. Kovasti kehottivat ottamaan iisisti verenpaineen takia ja yritän parhaani noudattaa neuvoa. Ja eipä sitä jaksakaan tehdä mitään ihmeempää, kun väsyy jo niin helposti.

Hyvää viikon alkua kaikille rakkaille pömpöille,
ootte mulle tärkeitä!! :heart: :hug:

Kamilla 37+1
 
mmm
Täällä eräs tuskastunut pömppömaha tylsistyneenä :kieh: Kipuilua on alamahalla ja alapäässä päivisin lenkkien ja muiden töiden jälkeen, mutta yöt ovat kivuttomia(paitsi lonkat huutaa armoa) Tiedä nyt mitä kipuiluja, tuskin kuitenkaan mitään synnytykseen viittaavaa. Toisiaan olisin niiiin valmis jo synnyttämään, mutta kipuilujen aikaan iskee sitten paniikki, eikä haluta synnyttää enää ollenkaan :whistle: Jotenkin hävettää olla näin turhautunut ja pitäisi älytä ottaa rennosti ja kerätä voimia, mutte EI! On jotenkin niin levoton olo, että koko ajan pitäisi olla touhuamassa jotain. No, odottavan aika on pitkä, näinhän sitä sanotaan ja tässä tapauksessa se sanan mukaisesti on sitä! Ei vaan millään malttais odottaa, että näkee mimmoinen vauva sieltä tulee(tietty turvotuksilla, pukamilla, selkäkivuilla yms. on sanansa sanottavan myös :D ) Vauvan liikkeet käy jo kipeää ja möyriminen tuntuu todella kivuliaalta, varsinkin tuolla alapäässä. Mutta ihana kun liikkuu, sen verran masokistin vikaa itsellä on, että niistä nauttii kun tietää masussa kaiken olevan hyvin. Ensi keskiviikkona olis sitten seuraava neuvola ja täytyy yrittää vonkua, että ei päästettäisi yliajalle ainakaan, noiden ahistelujen takia. Ovat kyllä hieman ehkä helpottaneet, luulisin. Sorry tää omanapaisuus, mutta tarvii purnata välillä jollekkin, kun ei viitsi miestä häiritä töihin, ainakaan joka päivä :ashamed:

Mites muilla menee?

Kamilla sulla kivan kokoinen masuasukas. Eipä tartte pelätä varmaankaan mitään yli nelikiloista vauvaa. Itsellä kyllä vähän hirvittää, varsinkin jos menee oikein yliaikaiseksi. Täällä ei ole sokereiden kanssa ollut mitään ongelmia raskauden aikana, mutta painoa tullut nyt 17kg :eek: tosin neuvolassa meinasi, että nestettä tullut nyt, turvottaa. Pissassa nyt proteiinia yhdellä + mutta kuulemma ihan normaalia. Sf-mitta oli 35.
Pahoittelut miehesi äidistä :hug: elämä on vaan välillä niin pysäyttävää. Levähtelet nyt ja pidät paineet kurissa.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille :wave:

mmm 38+1
 
Heippa piiitkästä aikaa!

Massiviset onnenrutistukset Kurrelle ja Ulpulle :flower: ! Sniif, on se vaan niin ihmeellistä..

Miten teillä on menny? Kurren poikaset ainakin kasvavat hyvin??

Mmm, koita jaksaa! Nuo vikat viikot taitaa monella untua pitkiltä kuin nälkävuosi. Tuuhan sit kertoo mitä ne neuvolassa tuumasivat!

Kamillalle halaus ((K)). Teillä on ollu rankkaa :'( . Hyvä kun sait lääkkeet ja ne tehoavat! Tiiätkö mulla kävi hb:n kanssa samalla tavalla kun sulla; mulla oli se 117 ja kahen vkon päästä 124 vaikka oon ottanu rautaa tosi harvakseltaan (toki 2 raskausvitskua menee päivittäin). Terkka sanoi että loppuraskaudessa monet arvot korjaantuu ittekseen ja mikäs sen parempaa!

Mulla on jääny kirjottelu vähälle kun oon lepäilly ja keränny voimavaroja takasin. Töissä alkoi olla tosi rankkaa ja toi Rd stressasi myös kun ruokavalio ei tuntunu purevan. 29.4 hain ja sainkin saikkua aina äippäloman alkuun asti! (Joka muuten alkoi eilen-wuhuu!!) Nyt oon voinu relata ja unohtaa duuniympyrät ja oon vaan keskittyny pesänrakennukseen ja omaan hyvinvointiini. Ja kuinkas ollakkaan mun sokruarvot on pysyny aisoissa joten säästyin insuliinilta, verenpaineet on laksenu normitasolle ja muutenkin vointi on loistava! (peräpukamia, liitos- ja kiinnikekipuja yms. ei lasketa) ja paino mulla oli viime torstain neuvolassa sama kuin 7 viikkoa sitten, sf-mitta kuitenkin kasvanu käyrällä (31cm) ja ä-polillakin todettu vauvan kasvavan hienosti. Eli mä laihdun ja vauva kasvaa..
Kaikki alkaa olla täällä kotonakin pikkuhiljaa valmista ja ite valmistaudun fyysisesti jumppaamalla liki päivittäin ja henkisesti kuuntelemalla "Synnytä renoutuneena"-cd:tä. Mulla oli kova kiire saada koti valmiiksi ennen ä-loman alkua jotta voin nyt sit rentoutua ja keskittyä olennaiseen. Ja myös nautiskella viimeisistä "yksinäisistä" ajoista.

Ihania kevätpäiviä kaikille!!!

-Väre rv. 34+5
 
Kamilla, :hug: Osanottoni miehesi äidin puolesta. :hug: Kuulostaa todella surulliselta, ettei hän ehtinyt nähdä lapsenlastaan, vaikka niin lähellä olikin.
Ja sun vauva kuulostaa oikeen hyvän painoiselta, joten älä suotta siitä koosta huoli. Ja muutenkin taidat voida oikeen hyvin, kun hb on noussut ja verenpaine laskussa. Jokos alkaa olla aavistusta siitä, milloin on h-hetken aika...? =)

mmm, ymmärrän ystäväni ihan täysin ton tylsistymisen ja purnaamisen, miten ne vikat viikot ja päivät voikin mennä hitaasti. Väitän siis tietäväni tunteen, vaikken siis edes lähellekään loppua itse päässyt. Alkuraskaudessa viikot mateli ja sama taitaa tapahtua sitten loppua kohden mentäessä. Puuhailet siellä nyt vaan sen verran kuin hyvältä tuntuu ja saat aikasi kulumaan - nythän sitä voi tehdä vaikka parvekkeella tai takapihalla istuskellessa, kun on aika ihana ilma. B) Jaksuja sinne kovasti!

Väre, aivan oikea liike, kun olet keskittynyt omaan jaksamiseesi, hyvinvointiin ja pesänrakennuspuuhiin. =) Ja nautihan tosissaan nyt siitä, kun se kaikki syntymä ja lapsen näkeminen on vielä edessä, sillä se on aika ainutlaatuista. :heart:

(.) Täälläkin on pesänrakennusta puuhattu hurjasti ja pyykkiä pesty illoin ja öin, eli sen minkä sairaalasta raaskii olla poissa. Kun jäi tosiaan aika lailla kesken, mutat nyt pikkuhiljaa alkaa olemaan valmista sille, että pikkuneidit voisivat tulla kotiin äidin ja isän luo. Painot on nousseet, mutta aika hitaasti kyllä. Ja Pandalla eli pienemmällä vielä hitaammin. Täytyy tällä viikolla keskustella lääkärin kanssa, että miltä tilanne hänen mielestään näyttää.

Ihanaa aurinkoista viikkoa kaikille! :flower:
 
nostampa pinoa, ettei katoa!

tänään kävin keskussairaalan lääkärillä, tämä oli se "ylimääräinen" aika.
siellä tsekattiin paikat, ja kaikki oli hyvin. mittaili myös vauvan, painoarvioksi sai 1260kg, kuulema menee käyrien keskellä.
kovasti uteli miksi keinoalkuinen raskaus ja monesko hoito oli, ja onko minussa jokin vika kun keinoalkuinen raskaus. missä olen käynyt NT- ultran ja miksi ei vaan jatkettu insseillä, jos kerta minussa ei vikaa. selitä siinä sitten, että inssejä kyllä tehtiin 6, ja meitä kehoitettiin jatkamaan ivf:llä koska onnistumis% parempi ja se saatanan hedelmöityshoitolakikin oli tulossa. ei tainnu uskoa mun sepustuksiani tämä ylilääkäri mäntymaa.
kaikki siis meidän pienellä hyvin. ja uuden "ylimääräisen" ajan sain heinäkuulle. on kuulema tapana seurata tarkemmin keinoalkuisia raskauksia.
 
Rakkaat mammat, mihin olette kadonneet? :wave: Oletteko jo lähteneet kaikki synnyttämään? =)

Meillä tytöt pääsevät kotilomalle nyt keskiviikkona ja jos kaikki menee hyvin, sen sen jälkeen sitten jäädäänkin suoraan kotiin. =) :heart: Hyvin ovat kasvaneet ja tosi reippaita ovat eikä nenämahaletkujakaan enää ole, vaan jaksavat syödä itse. Tempperamenttiakin löytyy. ;)

Ihania aurinkopäiviä kaikille odotuksen kanssa ja tulkaahan pian kertomaan vauvauutisia! :flower:
 
mmm
Täällä on tosiaan hiljaista :eek:

Kurre tänään onkin tyttöjen kotilomapäivä, tule kertomaan miten meni.

Kamilla miten menee?

Muutkin hei, tulkaahan kertomaan kuulumisia!

(.) Tänään on siis laskettu aika, mutta ei mitään tapahdu. Taitaa todella viihtyä tuolla ahtaassa yksiössään :) Neuvola olisi nyt iltapäivällä ja viimeksi oli puhe, että jos tulen niin soitetaan äitipolille mahd. jatkosta siis toivottavasti käynnistyksestä. Tosin empä usko, että alkavat käynnistämään vielä, mutta yritetään kovasti. Painoarviohan alkaa nyt olemaan jo neljä kiloo ja ahdistelut palanneet jälleen, joten ei varmaankaan ole haittaa jos alkaisivat käynnistämään :D Eilen tuli päivällä kolme säännöllistä tosi kivuliasta supistusta, mutta ne sitten loppuivat lyhyeen, vaikka lähdin lenkillekkin ja illalla saunaan, mutta ei! Täällä sitä istutaan koneella yhtenä kappaleena :LOL: Puhelinkin pirisee useita kertoja päivässä kun ystävät ja mummot kyselevät, että joko....aivan niin kuin niille ei ilmoitettais sit kun jotain tapahtuu :( Jotenkin tuntuu, että taitaa mennä kesäkuulle tämä synnytys. Isäänsä tullut, ei hopulla pilaan hyvää asiaa :LOL: Jos minuun olisi tullut niin olisi syntynyt jo monta viikkoa sitten :D Taidampa lähteä ottamaan tirsat, kun tuppaa nuo yöunet jäämään vähiin ton wc-rallin takia. Pitää kerätä taistelumieltä iltapäivän neuvolaan ;)

Hellurei vaan täältä sateisesta pohjolasta :wave:

mmm 40+0
 
Myöhäisiltaa rakkaat pömppikset!

Kurre, mahtavaa että tytöt pääsi kotiin, toivottavasti pysyvästi!! Minkä verran pikkuiset nyt painaa?

mmm, tutulta kuulostaa noi kyselyt :D Mulle kans viestejä pukkaa ja kun kirjaudun Facebookiin niin ei mee kauaa kun joku laittaa chattia että "onko jo tuntemuksia, joko vauva pian syntyy?" Kuinka neuvolakäynti sujui, soititteko polille jatkosta?

Mitäs Astartelle, Hobelle ja Väreelle kuuluu? :wave:
Entä kuinka Ulpun vauva-arki on lähtenyt sujumaan?

( . ) Tänään rv 39+3, sunnuntaina LA :eek: Viime maanantaina kävin polilla ja silloin lääkäri sanoi että kohdunsuu on pehmentynyt mutta kanava täysmittainen ja kiinni. Parina yönä on ollu 1-2 supistusta (ei kivuliaita) mutta muuten ei mitään merkkiä että synnytys olis lähestymässä. Eli hyvin samanmoiset fiilikset ku sulla mmm, yli varmaan menee. Huomenna meen uudestaan polille. Seuraavat aika tarkkaan ilmeisesti ton verenpaineen takia. Lääkkeet on aika nihkeesti auttanu, alapaine siinä 90-94 tietämillä lääkkeistä huolimatta. Turvotus kans jatkuvaa. Yöt nukun suht hyvin eikä masu oo mielestäni mikään mahdottoman iso viikkoihin nähden. Maanantain neuvolas sf-mitta oli tippunut (?!) 36:sta 33:een. Kätilö sanoi syyksi sen et vauva olis vähä laskeutunut. Paino oli iloinen yllätys siinä mieles että kahdes viikos se oli tippunut 200g :) Vaikka lukemat karseet onkin, nyt tullut yht. 15 kg
raskauden alusta :whistle:
 
Täällähän minä :wave: !

Kurre, miten meni kotipäivä? Mahtoi olla jännittävää..? Mä oon jotenkin luullu että keskoset pääsis kotiin vasta lasketun ajan tienoilla,mutta ilmeisesti luulo ei ole tiedon väärti! Mahtavaa jos teidän pienet pääsee jo kotiin :heart: ! Onko heillä samanlaiset temperamentit vai molemmilla erilaiset?

Mmm:lle ja Kamillalle jaksuja viime hetkiin! Hui, teillä on jo h-hetket käsillä.. Eikö oo menny tää raskausaika nopeesti? Itestä ainakin tuntuu siltä. Ensin oottaa tätä neljä vuotta ja sit se on ohi n.40 viikossa, ei oo reilua :p . Etenkin kun eka puolisko meni enemmän tai vähemmän epäuskosissa fiiliksissä.

Tuskin sulla kamilla kauheesti menee yli jos sun mahakin on jo noin kivasti laskeutunu! Onko ollu sen johdosta enemmän kipuja/vihlontaa alakerrassa? Eikös tuo sun painonnousu oo aika "keskiverto"? Mutta hyvä jos on nyt jopa laskenu, loput voi sit jättää synnärille ;) !

Mäkin haluaisin kuulla Ulpun kuulumisia! Ja muidenkin tietty!

ON: huomenna ois taas rd-äippäpoli käynti. Tekevät samalla synnytystapa-arvion. Mä en vielkään näe itteäni synnyttämässä..mieleikuvitus ei taida riittää vielä niin pitkälle. Jotenkin en osaa visualisoida tätä rakasta vauvaa masun ulkopuolelle. Vaikeeta selittää, mutta on jotenkin tosi ristiriitainen olo. En raaskis luopua tästä masusta tai jotain..
Ihanaa kun ovat luvanneet helteitä ! Niitä ootan kieli pitkällä :p . Nyt on jo niin valmista että saan vaan olla ja lökötellä-ihanaa! Lueskelen ja lauleskelen vauvalle joka päivä ja kiikutellaan keinutuolissa. Hauska nähdä toimiiko nuo sitten "livenä" rauhoittelumielessä.

Nyt on välipala-aika, joten Vi ses ja rutistukset kaikille Pömpöille pömpön kanssa tai jo ilman!

-Väre rv. 36+2
 
Väre, kiva kuulla susta ja et kaikki sielläkin kunnossa! =)
Olin tosiaan ä-polilla tänään ja kylläpä osui taas "mukava" (mies)lääkäri ultraamaan :kieh:
Ei puhua pukahtanut ultratessa yhtään mitään ja sen jälkeen vaan mutisi että vauva on pieni. Naurahdin siihen et "on se kumma kun vauva on pieni vaikka äiti on iso" niin arvatkaapa mitä tää herrasmies siihen totes!? "Joo, rasvaa on kyllä vaikka muille jakaa!" Ja ihan noilla sanoilla! :eek: Tuskin uskoin korviani |O Tottahan se on, mutta tarviiko se nyt oikein ääneen sanoa :( Sit se rupes sanelemaan koneeseen ja mä siinä nieleskelin kiukkuani vaikka teki mieli haistattaa pitkät!
Noh, sen verran sain sit irti et vauva kasvaa omalla (alhaisella) käyrällään ja kokoarvio on nyt 3.3kg mikä mun mielestä kyllä on ihan sopiva. Verenpaine oli hyvä, 122/85 ja pissa puhdas. Lapsiveden määrä vähentynyt (mikä kuulemma kuuluu tähän aikaan kun LA lähestyy). Kohdunsuulla ei oo tapahtunut mitään sitten viime käynnin (vko sitten maanantai) ja viikon päähän laittoi seuraavan poliajan.

Että tällaista täällä, palataan taas!

Kamilla 39+4
 
mmm
Kamilla no johan oli tollo lääkäri, harmi että jouduit kokemaan tollasta ja vielä raskauden tässsä vaiheessa. Varsinkin kun me kaikki muutkin olemma turvoksissa ja omaamme myös rasvaa ihan riittävästi! Kuten tiedämme lääkärikoulutukseen pitäisi liittää noin vuosi ihmissuhdekoulutusta :kieh: Ja mikä pieni se vauva nyt on, haloo????? melkein kolme ja puol kiloo joten kai ihan normi kokoinen. No toivottavasti seuraavalla kerralla sit joku järkevämpi lekuri.

Väre mites polikäynti meni?

Kurreeeeee, Ulpuuuuuu :wave:

(.) Niin täällä edelleen yhtenä kappaleena, huh huh ja tukalaa on. Neuvolakäynnistä ke saldona: pissanäytteeseen osittain irronnut limatulppa?, paino tippunut reilu puoli kiloa, sf-mitta -1cm nyt 35cm joten arvaatte varmaan soittiko äitipolille, no eipä tietenkään :kieh: On kuulemma niin selvät lähestyvän synnytyksen merkit ilmassa, joopa joo..... :| antoi kuitenkin uuden ajan tälle päivälle ja sitten soittaa polille(näkis vaan) ja nythän on viikonloppu vastassa joten tuskin tapahtuu mitään ennen kesäkuuta!!!!! Terkka huomasi kyllä tuskaisuuden ja hermostuneisuuden, yläpainekin on lievästi koholla, siis minulla jolla se yleensä on alle sata nyt 150 kieppeillä, no vähemmästäkin :LOL: Eli iltapäivällä viisaampia, mutta tuskin siis mitään tapahtuu ennen ensi viikkoa. Olisi se tietty parempi kun käynnistyisi itsestään eli sitä toivoessa. Eikä sitä kyllä viikonlopuksi viitsi synnärille lähteäkkään kun on luvattu NIIIIIN ihania helteitä eli niitä odotellessa tänne lappiin :wave:

Helteistä viikonloppua kaikille!

mmm 40+2
 
Kukkuluuruu muruset! B)

Väre, mä ymmärrän täysin ton sun ristiriitaisen fiiliksen, ettei osaa kuvitella vauvaa vielä masun ulkopuolella eikä tahtoisi luopua mahasta. Mulla on ikävä vauvamasua, ja kun se vielä hävisi silleen yllättäen ja aika aikasin, niin ei ehtinyt henkisesti varautua siihen, ettei potkuja enää tulekaan eikä siellä möyri kukaan. Mutta onneksi ne möyrii nyt tossa sohvalla vieressä, joka on ihanaa. :heart:

Kamilla ja mmm, jaksamista siihen loputtomalta tuntuvaan odotteluun! :hug: Lupaan, ettei enää kestä kauaa ollenkaan... ;)

Kamillan
kohdalle osui kyllä melkonen ihmissuhde-ekspertti polilla, huhhuh! :kieh: Toiset vaan on niin lahjattomia tolla sektorilla, emme välitä niistä ollenkaan.

Kiitos kyselyistä, tänään kotiuduttiin sitten kokonaan, eli sairaalajakso on nyt toivottavasti lopullisesti ohi. :flower: Tytöt on kasvaneet hurjasti ja painavat nyt 2120g ja 1860g. Äidin isot tytöt! :) Palaan pian kertomaan tarkemmin kuulumisia, nyt on mentävä ruokintapuuhiin.

Ihanaa viikonloppua kaikille! B)
 
Anteeksi kun on jäänyt ihan kirjoittamatta mitään. Nolona lähetän vasta nyt Kurrelle ja koko perheelle sylin täydeltä onnitteluja. :heart: Arvaa vaan montako kertaa olen aloittanut kirjoittamisen, mutta kuinka ollakkaan kerta toisen jälkeen tullut jotain yhtäkkistä ja tekstit on jäänyt kesken. Toivottavasti olet tuntenut ne onnentäyteiset ajatukset teitä kohtaan ilman netin välitystä, sillä niitä olen ajatuksissani paljon lähetellyt.

Onkohan mmm ja Kamilla jo synnyttäneet?

Meillä yritetään saada jonkinlaista rytmiä päivien kulkuun ja pikkuhiljaa jotain jo opittukin. Ristiäiset on nyt pidetty ja keskitytään nyt vaan toisiimme. Poika nukkuu yöt hyvin. Hän herää kahdesti yössä syömään ja jatkaa heti taas uniaan. Päiväunet on huomattavasti lyhyempiä ja paripäivää sitten hän nukkui koko päivän aikana vaan yht. 3h. Jotenkin tämä vauva-arki on kuitenkin tuntunut helpolta ja ollaaan nautittu joka hetkestä.
1kk neuvolassa hän oli kasvanut huimat 6cm ja painoa oli tullut 1225g!
Rintamaidolla mennään ja sitähän riittää myös pakkaseen. Välillä ollaan ihan hätää kärsimässä kun maito suihkuaa kaikkialle ja pitkin naamaa. Voitteko kuvitella että mun oli ostettava uudet imetysliivit kun rinnat pursusi entisistä ulos. Nää nykyiset on hei kokoa J70!! :LOL: että ihan tälläinen luomu-koti-pornostara täällä...
Neuvolassa muuten ihan hölmistyin kun terkka yhtäkkiä kysyi että ollaanko me jo mietitty ehkäisyä? EHKÄISY? Kuulosti ihan oudolta.
Jaa tarvii taas mennä. Ihanaa odotusaikaa ja maidontuoksuisia pusuja pikku pömppisvauvoille!

Ulpu ja poika (reilut 5vko)
 
Tervehdys teille kaikille!

Ollaanpas täällä jo odotuksissa pitkällä ja osa jo ihanan pienen nyyttinsä syliiin saanutkin. :heart:

Kurren innoittamana sain nyt vihdoin tultua tänne odotuspuolelle kirjoittamaan. Alkuraskaus on mennyt lievässä paniikissa ja sumussa, huoli on ollut suuri milloin mistäkin asiasta. On se vaan niin ihmeellistä, miten tiukassa kaikkien pettymysten aiheuttamat muistot voivatkaan olla. Täällä on kasassa nyt viikkoja 15+. Viimeisimpänää huolenaiheena on työpaikalla juuri ennen kesäloman alkua ollut parvorokkotapaus ja minä kun en ole sitä koskaan onnsitunut vielä itselleni saamaan. Toivon sydämeni pohjasta, että en tälläkään kertaa, mutta jännitys on siis päällänsä koko ajan. Seuraava verikoe otetaan ensi perjantaina ja sitten taas siitä muutaman viikon päästä.

Teille kaikille mitä suloisinta odotus- tai vauva-aikaa!
 
Vilkutukset kaikille täältäkin pitkästä aikaa :wave: !

EllaElias, mukavaa kun uskaltauduit mukaan! Ja mä ainakin ymmärrän täysin sen että että ei uskalla kirjoittaa kun kaikki aika menee pelkäämiseen. Taisin itsekin uskaltautua tänne about noilla viikoilla.
Piti vaan tulla sympatiseeraamaan tota parvoasiaa. Meillä oli kanssa töissä (ekaa kertaa ikinä, toki just silloin kun mä oon onnistunut raskautumaan..) parvorokkoa ja mulla hirvee pelko ja paniikki. Musta otettiin se vasta-aine verikoe ja sen aikaa kun tuloksia odoteltiin olin saikilla. Onneks kävi ilmi että musta ne vasta-aineet löytyi! Ja toivottavasti löytyy sustakin! En oo mitenkään tietoisesti sairastanu kyseistä rokkoa joten sen on voinu saada tietämättään ja siten ne vasta-aineet myös. Jaksuja tulosten odotteluun!!
Meillä oli viime kaudella myös enterorokkoa, täitä ja kihomatoja ja mä en saanu mitään noista, en edes tavan flunssaa :D .
Ja voi kun jotenkin saisin näin virtuaalisesti sun huolet ja pelot kaikkoamaan ja voisit vain ja ainoastaan nauttia tästä raskausajasta!

Mulla oikeesti hävis loputkin panikoimiset vasta rv.27+, kun tiesin että siitä eteenpäin pienellä on jo mahkut selvitä masun ulkopuolellakin. Ja yhtään ei auttanut vaikka yritin tulkuttaa ittelleni että ei tarvii pelätä tai huolestua joka asiasta, kun se pelko menetyksestä on-se on.
Joten tää loppuraskaus on menny kuin siivillä ja "nautintoaika" tuppaa loppumaan kesken.

Mulla on äippäpoli taas huomenna, tällä kertaa kasvukontrolli (vauvan, ei mun :kieh: ). Viimeksi tossa 10pvää sitten huomasivat että vauvan masun ympärys ei ollu kasvanu tarpeeksi ja muutenkin on aika pienikokoinen, niin nyt sit seurataan että onko kasvanu tarpeeksi. (mielenkiintoista vaihtelua siihen että ollaan yli kaksi kk:tta rampattu siellä vahtaamassa että vauva ei kasva liikaa tän mun rd:n takia..). Jos ei toivottua kasvua oo tapahtunut niin väläyttelivät jo käynnistystä että otetaan vauva tänne puolelle kasvamaan. Eli elämme jännittäviä hetkiä! Tosi paljon jännittää tuo huominen mutta uskon että tää meidän Tirppa on älynny kasvaa sen verran että kaikki ovat tyytyväisiä :heart: . Kauhiat sambaamiset hän ainakin aloittaa joka kerta kun mä syön jotain, eli ainakin ruoka maistuu :D !

Tällasta tänne, tuun sit kertomaan mitä tapahtuu.

Kamillalla ja Mmm:llä taitaa olla jo kovin kiireistä eloa pienten kultahippustensa kanssa :heart: ?!

Ja mukava oli lukea Kurren ja Ulpun kuulumisia! On ne vaan niin pittuisia nuo Kurren tytöt, vaikka varmasti ovat terhakoita ja kasvavat kohisten >3. Ja Ulpulla riittää maitoa vaikka muille jakaa-hieno homma! Ei taida ihan joka kaupasta löytyä noin isoja rintsikoita :D .. Toivottavasti sun selkä kestää ylimääräisen painon!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

-Väre rv.37+5

p.s en jaksa tarkistaa typoja, joten pahoittelut jo etukäteen :snotty:
 
mmm
Jihuuuu ei olla enää yhtenä kappaleena :LOL: eli "pikku" prinsessamme syntyi 30.5 klo 15.54. Pituus vaatimattomat 53 cm ja paino komiat 3950 :D Synnytys sujui tällä kertaa vauhdikkaasti, minun asteikolla voisi puhua jopa syöksysynnyttämisestä. Sairaalaan mentiin n. klo 12 ja tyttö oli siis maailmassa jo ennen neljää. Aamulla lorahti lapsivettä ja supistelut nalkoivat lievinä siitä n. tunnin päästä. Viime hetken shoppailut lastentarvikeliikkeessä ehdittiin kuitenkin suorittaa siinä suppareitten lomassa :D joten kivasti pärjäilin suppareitten kanssa. Sairaalassa sitten kivut kyllä yltyivät koviksi ja luojalle kiitos minispinaalista, sen saatuani ei mitään tietoa kivuista. Synnytys eteni muutenkin jouhevasti ja melkein heti spinaalin saatuani kalvot puhkaistiin ja vauva alkoi laskeutua alaspäin ja sainkin alkaa jo ponnistaa. Ponnistusvaihe oli turkasen kivulias mutta kesti onneksi vain 15 min. Tytöllä oli valitettavasti napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä ja kerkesi siinä hötäkässä vetaseen vihertävää lapsivettä keuhkoihin. Sai sitten imua ja oli jonkun tunnin incubatorissa mutta ei onneksi sen kummempaa. Verensokereita tarkkailtiin pari päivää vauvalta mutta muuten kaikki ok. Itse sain vielä epparin muistoksi :D joka olikin tosi kipeä ja turvoksissa, nyt tosin alkaa helpottaa ja pystyy jo vähän istuskelemaankin. Mutta kaikki nyt siis ohi ja kotona ollaan oltu viime tiistaista. Mitään rytmiä ei tietty vielä ole mutta sen verran kumminkin, että päivät syödään ja nukutaan hyvin ja yöt taas sitten ei :LOL: tyypillistä meillä :D Sen verran vielä että sain sitten järkyttävän flunssan ikään kuin palkkioksi ja nyt sitten jännätään ettei vaan tarttuisi tyttöön :(
Eli ihana vauva tuolla köllöttelee ja koko perhe on onnesta ja unettomuudesta sekaisin. Tyttö taitaa vaatia jo ruoka-annostaan eli täytyy mennä imetyshommiin. Palaan taas paremmalla aikaa jos/kun ehdin :wave:
Jännittävää loppuraskautta odottaville pömppiksille!

Hyvä kun uskalsit jo tälle puolelle Ella


mmm ja tyttö 1vko 2pvä
 

Yhteistyössä