Pömppömahaisista plussanneet!

mmm
Täähän menee jo vallan mahdottomaksi kun ehtii kirjoitella jo toista kertaa tälle viikolle :LOL:

Ella viimeiset työ puristukset ja sitten se aaahhhh äippäloma alkaa :) ps. äippälomalla sitä dementiaa ei ihmettele enää kukaan ja voin kertoa ettei se tilanne ainakaan parane kun se vauva saapuu maailmaan :LOL: Nautinnollista loppu etana aikaa :wave:


Kamilla ihania kuvia Seidistä :heart: on se niin söpö :) Taidampa itsekkin yrittää laittaa kuvan Minni-neidistä siis jos vain osaan :D

Haave oot kyllä niin onnellisessa asemassa kun neuvolassa voi ultrata vaikka joka kerta, mahtavaa! Ja onnottelut siirtymisestä toiselle "kymmenelle" vai miten se sanotaankaan... rohkeesti vaan ostelemaan äitiysvaatteita heti kun niitä tarttee. Nykyään on tarjontakin tosi hyvä. Itse olen vielä koukussa joihinkin äitiyspaitoihin, varsinkin kun ne on pitkiä ja joustavia. Ei palellu selkä ja helppo imettää :D

Minni-neidille puhkesi eilen ihka ensimmäinen hammas ja sitä esittelee innoissaan eipä tarvitse enää pelkkiä ikeniä ulkoiluttaa :LOL: Yritän laittaa sen kuvan jos vain osaan.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:

mmm
 
mmm, kokeile mennä Aijaa.com, sit lisää kuva. Sit selaa, valitse kuva koneeltasi ja lataa. Sit se lataa ja kun on valmis niin tulee vaihtoehtoja et pieni kuva, iso kuva jne. Mä maalasin sen pieni kuva kohdan tekstit (toinen palkki ylhäältä ) ja kopioin tänne. Sillä pitäis onnistua! Olis kyllä tosi kiva nähdä Minnin kuva!!! =) :heart:
 
mmm
Kamilla kovasti yritin vaan kuva tuli väärä ja katosi lopulta jonnekkin.... :ashamed: pitikö muuten kirjata itsensä sisään eka? Kokeilen tässä taas kun ehdin, nyt vaan pikaisesti koneella. Miten muuten teillä mahdollista saada se "sikspiiki" Seidille? Meillä Minnillä ikää 5 ja puol kk silloin ku ois 6kk-3v rokotus niin meinasivat ettei sit vielä piikkiä saada, jep jep. meinaattako ottaa jos mahdollista? Isommalle tytölle(10v) tuli koulusta lupa lappu ja kyllä sen allekirjoitin, joten hän nyt sit saa sen todennäköisesti ens viikolla. Itse saan työn puolesta, vaikka olenkin älomalla niin ehkä ens kuun puolessa välissä. Tuntuu vaan rokotteet olevan kortilla ainakin täällä pohjoisessa.

Mitäs muut??? Mitään uutta?????

Meillä oli eilen neuvola 67cm ja 8200g :D ja kaksi rokotetta pistettiin ja yöllä nousi kuume. Nyt aamulla 38.2 supon laitoin mutta neiti kyllä hyväntuulinen ja terhakka. Kaksi hammasta alhaalla jo, joten imetys joskus hieman tuskallista :LOL:

Taidampa mennä päiväkahville ja lukea päivän lehdet kun Minni-neitikin on päikkäreillä. Aurinkoista päivän jatkoa kaikille :wave:


mmm ja Minni-neiti 5kk(huomenna)
 
mmm
Mikä ihmeen sikspiiki :eek: siis tarkoitin "sikapiikki" sikainfulenssaa mahd. estämään. Ei näköjään enää osaa edes kirjoittaa :ashamed: tosin huonosti nukuttu yö takana, se kyllä selittänee paljon :D
 
mmm, en oo kirjautunut sisälle aijaa.comiin. Pitäis toimia niin et meet "lisää kuva" kohtaan, kuvatiedosto kohdassa valitset selaa. Sit valitset kuvan koneelta ja painat avaa ja lataa. Sit pitäis tulla et "kuva ladattu onnistuneesti". Sen alta maalasin "pieni kuva"-kohdan ja kopioin sen tänne. Niin mä sen sain onnistumaan :saint:

 
:wave: Vauvantuoksuisia terveisiä täältä.

Meidän pikkuneiti :heart: 3340g 51cm päätti sitten yllättää ja syntyi 11.11. viikolla 37+4.
Mulla kyllä oli sellainen tunne, että tämä kaveri olisi ajoissa tulossa, vaikkei mitään supistuksia tms. merkkejä ilmassa ollutkaan, mutten silti kuitenkaan vielä viime su-iltana nukkumaan mennessä osannut kuvitella, että juuri sinä yönä sairaalaan lähettäisi. Heräsin kuitenkin puolen yön jälistä lapsiveden lorahteluun ja sairaalasta käskettiin tulla, jos vettä tulee vielä lisää ja tulihan sitä. Joten siinä sitten alettiin tavaroita kasaamaan ja ei kun menoksi. Supistuksia oli, mutta vielä melko lieviä, joten neljän tunnin synnytyssalissa olon jälkeen siirryin osastolle niitä kunnollisia odottelemaan ja niitä sitten odoteltiinkin yli vuorokausi. Lopulta kaikki kävi varsin nopeasti, sillä ti-ilalla kymmenen jälkeen supistukset olivat hieman pitkäkestoisempia, ei kuitenkaan voimakkaita, kunnes sitten siitä kovenivat ja yhden jälkeen siirryttiin takaisin saliin. Epiduraalia ei enää siinä vaiheessa voinut antaa, kun edistyminen oli ollut niin nopeaa, puudutuksen kuitenkin sain ja se oli yllättävän hyvä. Neiti syntyikin sitten heti miten puol3 jälkeen, joten eipä siinä sitten paljoa muuta ehtinytajatella kuin vain sitä hetkeä, jolloin vauvan saa ulos syliinsä. Hirvittävän nopeasti lopusta huolimatta mulle jäi tästä synnytyksestä ihan hyvä tunne. ;)

Nyt ollaan sitten kotiuduttu pienen keskolavisiitin jälkeen, jossa neiti sai vuorokauden verran sokeritippaa ennen vierelleni pääsemistä. Vauvantuoksuinen arki on täällä lähtenyt käyntiin varsin onnellisesti ja hyvin. Väsy iskee välillä, mutta se paljoa lannista, kun saa tuosta pienestä nauttia. Meillä isoveli on ihan hurahtanut ja pikkusiskon lähelläolo on hänelle erittäin mieluisaa. Ja tietenkin myös isi on superonnellinen. :)

Sen verran vielä, että kyllä nämä lapsettomuuskokemukset pistivät itkettämään varsinkin tuolla sairaalassa osastolla synnytyksen käynnistymistä odotellessa. Jotenkin vaan tuntui, että siinä kohtaa ei millään olisi enää malttanut odottaa ja toisaalta pelätä, mikä vielä voisi mennä pieleen.

Teille kaikille oikein lutuisia vauvapäiviä! Täällä ainakin aiotaan niitä viettää täysin rinnoin (lue: maitoa siellä ja täällä ja ihan joka puolella)! :LOL:
 
Onnea Ella pienestä tytöstä!! :heart: :flower: Ja muistan hyvin, kun maitoa oli siellä ja täällä ja ihan joka puolella... ;) Vaikka meillä siis kaksi tissittelijää, mutta silti.

Meillä on kasvettu kovasti ja ollaan jo sellasia reilu seitsemänkiloisia prinsessoja ja ikää on siis reilut puoli vuotta. Ryömiminen kiinnostaa muttei vielä oikeen päästä eteenpäin, vaikka kuinka huitoisi ja heiluisi, mutta onneks lattialla viihdytään sitä harjoitellessa hieman pidempään kuin aikaisemmin. Mutta sitten kun voimat ja kiinnostus loppuu, niin temperamentilla siitä ilmoitetaan. Todellakin. :LOL:

Soseet on suurta herkkua, ja kasviksia ja hedelmää syödäänkin reilusti, ja nyt aloiteltiin kanaa myöskin. Mä olen itse kasvissyöjä, mutta hyvin näyttää tytöille liha maistuvan, taitavat tulla isäänsä. Kunhan saatais istuma-asento tukevammaksi, niin voitais ottaa syöttötuolit käyttöön ja aterioinnit vois olla helpompia ja sitten voisi antaa paremmin itsekin tytöille herkkuja maisteltavaksi. Ainakin ne vois sitten pyyhkiä pöytään ja heitellä lattialle.

Kyllä se aika vaan lentää, ja vaikka kahden vauvan kanssa on aika kovasti työtä ollut ja unet vähissä ja väsy päällä, niin silti tulee mieleen, että ehkä vielä joskus uudemman kerran sellainen ihan pieni nyytti kainaloon tuhisemaan.... :heart: No joo, katsotaan tota sitten useamman vuoden päästä, kun alkaa tekeminen loppua. Heh.





 
mmm
Ellalle ja koko perheelle tietty mielettömästi onnea :heart: Lisää neitokaisia, melkoinen tyttö-buumi :)

Kurre olipa kiva kuulla teistä ja nähdäkin :LOL: tosi saman näköisiä nuo söpöliinit, tosin selvästi toinen "tytömpi". Kateellisena katselen noita teidän laittamia kuvia, ne mun kuvat on tuolla jossain bittiavaruudessa :ashamed: Mutta vielä yllätän joku kaunis päivä.


Ja ihan pikaisesti meiltä: Minni-neitikin omaa loistavan ruokahalun kasviksia, lihaa, kanaa, hedelmää ja tietty TISSIÄ, ai niin velliä ja puurokin menee.... Ollaan jo reilusti yli 8 kiloisia :D
varsinainen jutikka :LOL: Lempiharrastus tällä hetkellä hyppiminen, joten äidillä habaa riittää.... :LOL: istuma-asento on pop, kuka sitä enää selällään viihtyis, mutta ilman tukea ei onnistu, eikä syöttötuoliin ole vielä päästy. Varsinainen hymy-tyttö jolla tempperamenttia riittää, eikä yölläkään vielä malta nukkua tissittä, jeeee :LOL: nyt tarttee lopettaa jollakin taitaa olla nälkä kun jyrsii äidin kättä pikku hampailla :)

Terkkuja kaikille täältä pohjoisesta ja ihanaa joulun odottelua :wave:


mmm ja Minni-neiti
 
aarg! mulla oli pitkä juttu jossa kaikille teille asiaa ja nyt se sit katosi jonnekkin...

nyt lyhykäisyydessään:

Ellalle valtavan suuret onnittelurutistukset. Ihanaa että piinailu+kohtalontoveri ystäväni teillä arki tuoksuu maidolle ja rakkautta ilmassa.

Ihanaa oli kuulla teistä kaikista muistakin!

kysymys, Onko kellään vielä alkanut menkat? Mulla ei vielä ainakaan, mut imetänkin vielä.
 
Nostellaanpa vähän täälläkin pinoa :wave:
Mitä pömpöille kuuluu? =)

Täällä kaksi hammasta bongattu ja on niitä vähän itkettykin öisin.. Toinen on jo selvästi näkyvissä ja toinen kovasti tulollaan. Alhaalla molemmat. Eilen oltiin 6 kk neuvolassa ja neidon mitat oli 67,5 cm ja 6858 g eli hoikkeliini vauva meillä :heart: Hyvin kyllä syö, mutta touhuaakin sitten niin että kuluttaa tehokkaasti syömänsä :D Kovasti kääntyilee masulleen ja takaisin ja sylissä ollessaan kaikki pitäis saada käsiin (tai suuhun ;) )

Ulpu, ei oo menkkoja kuulunut täällä ja imetän kans vielä.
 
mmm
Täytyy vähän nostatella kun on tosiaan tiputtu jo kauas. Mites joulu on mennyt pömppiksillä ja eka joulu pömppisvauvoilla?

Täällä pohjoisessa lunta ja pakkasta on riittänyt vuoron perään. Nyt on lumen vuoro :) kola tullut erityisen tutuksi, mutta hyvin käy kinkun sulatuksesta :LOL: Minni-neitikin nautti täysin rinnoin joulun vietosta ja kaikiesta kimmeltävästä ja rapisevasta. Joululahjojakin kertyi aika kasa, vaikka pukista ei vielä tänä jouluna nähty vilaustakaan. Ennen joulua Minni-neiti sai kolme ihka uutta serkkua, kun kolmoset syntyivät vko 35 ja rapiat terveinä :heart: :heart: :heart: saldona oli kaksi poikaa ja tyttö(onneksi) :D Nyt odottelevat kotiin pääsyä jahka saavat painoa tarpeeksi. Olivat kyllä jo syntyessään "isoja" tyttö n. 2kg ja pojat rapiat 1kg800g. Joten ensi jouluna mummolassa vipinää riittää... :LOL: Kouluunkin menevät serkukset sitten samalle luokalle. Niin ja onpas tulosssa Minni-neitille lisää kavereita toukokuussa kun tuttava pariskunta saa kaksoset(pojat), joten sitähän tuntee olonsa erityiseksi kun on onnistunut saamaan yhden vauvan kerralla :LOL:
Neiti ei vielä ryömi kunnolla, mitä nyt pyörii ympäri ja onnistuu kyllä välillä hankkiutumaan eri paikkaan kun mihin laitettiin. Tosin isä kävi ostamassa Minni-neidille mersun(kävelyteline) ja se onnistuttu ajamaan kertaalleen jo puuhun(joulukuuseen) :LOL: joten vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Hampaita on tehty nyt eteen ylös tuli molemmat yhtä aikaa ja sen vuoksi nuhaa, kuumetta, kärttyilyä ja unettomuutta riittämiin. Nyt tuntuu alkavan helpottaa...onneksi. Äitikin muistuttaa panda-karhua ;) nyt täytyy lopetella ja palata myöhemmin uudestaan :wave:

Terkkuja kaikille ja tulkaa nyt ihmeessä kertomaan kuulumisia!

Hyvää uutta vuotta kaille!


mmm ja Minni-neiti huomenna 7kk
 
Hyvää v. 2010 kaikille pömpöille! :heart:

Täällä oli oikein mukava ensimmäinen joulu, meni ihanan leppoisasti! Neiti nukkui kun syötiin ja ehdittiin ottaa päikkäritkin ja sit olikin lahjojen jakamisen vuoro. Ja samoin ku teillä mmm, lahjapaperit ja narut oli niitä kiinnostavimpia! :D

Seidi on hyväntuulinen pikku neiti ja syö jo tosi paljon kiinteitä päivässä. Aamuin illoin puuro ja sit kahdesti lämmin ruoka. n. 2,5 pilttipurkkia yhteensä. Imetän vielä, ehkä sitten kun Seidi on n.10 kk ikäinen lopettelen. Nyt on hampaita tulossa ylhäälle ja on nukkunut vähä ehkä heikommin ja on ärtyisämpi, mut eikö se tästä taas. Meillä kans Seidi on tosi utelias ja kaikkea pitäis saada kokeilla ja laittaa suuhun. Päristely on kans hoksattu ja sehän onkin tosi kivaa kun on ruokaa suussa :/ ;)

Huh, en voi mmm edes kuvitella minkälaista olis arki kolmosten kanssa. Ei taitaisi meikäläiseltä ainakaan voimat riittää, ei millään :eek: Hienoa kun pikkuiset syntyivät terveinä ja olivat noinkin hyvänkokoisia! On siinä vanhemmilla askaresta vauvojen kans :whistle:

Jos ootte Facebookissa, olis kiva saada yksärillä viestiä, niin vois laittaa kaveripyyntöä ja pitää siten yhteyttä! :wave: Tää pino kun pakkaa olla niin hiljainen nykyään.

Kamilla ja Seidi 7kk tänään :)
 
mmm
Kamilla todellakin hiljaista on kuin huopatossutehtaalla :LOL: Kolmosista sen verran, että hyvin voivat ja kotiin pääsevät todennäköisesti ensi viikolla ja paivavat kaikki jo yli 2kg ja syövät itse :) Siitäpä se työsarka sitten vanhemmilla alkaa... :D Facebookissa ei olla :ashamed: kun ei saada mitään aikaiseksi ja tietokone tuntemuskin on aika heikko :whistle: ehkä joskus, toivotaan.

Tulkaahan kertomaan muutkin kuulumisia :wave:


mmm ja Minni-neiti 7kk ja risat
 
Moi! :wave:

Täälläkin mennään jo yli puolen välin, nopsasti tää aika menee!

Rakenneultra takana ja kaikki näyttis olevan hyvin, silloin ei pirpana suostunut jalkoväliään näyttämään, mutta siitä viikonpäästä oli neuvolassa ultraus ja silloin näytti vahvasti että POIKA olis tulossa. :heart: Pikkuisen on ollut kipuja, sanoivat supistuksiksi, mutta itse epäilen että ovat endosta ja kiinnikkeistä johtuvaa. On kyllä pitänyt tosiaankin vauhtia hidastaa ja joskus ottaa särkylääkkeitäkin.

Hankintoja en ole vieläkään uskaltanut aloittaa, vaunut ostin ystävältä kun olisi ne muuten vienyt kirpputorille. Muutamia vaatteita toi joulupukki pojulle, mutta itse ei olla siis hommattu vielä mitään. Jotenkin tuntuu kamalan ylivoimaiselta, kun en edes tiedä mitä pitää hommata, minkä kokoisia ja minkä verran... :/ Ajatuksen tasolla ollaan kyllä suunniteltu mihin vauvan tavarat laitetaan, nimiä ollaan vähän mietitty ja yksimielisyyteenkin jo päästy. Lopullinen päätös tehdään sitten varmaan vasta kun vauva syntyy.
Meillä ei mies varmaan voi pitää isyyslomaa heti vauvan synnyttyä, kun hänellä on töissä keväällä juuri sesonkiaika ja pitää päivää tulee varmaan tekemään. Toisaalta vähän harmittaa mutta meille ne on isoja rahoja mitä hän tuon n. kuukauden aikana tienaa. Niitä ei mitkään kelan isyyslomarahat voi korvata.

Muuten vointi on ollut hyvä, kamalaa meteliä pitää poika mahassa aina illalla! Kyllä se rakkaus ja kiintymys ainakin mulla on jo tuohon lapseen syntynyt. :heart: Mulla vaan pikkuisen hormoonit heittää ja tunteet on pinnalla, siitä syystä tulee märsättyä milloin millekkin asialle. Onneksi mies on todella ymmärtäväinen ja pitkä pinnainen.

Eipä täällä muuta, tulkaa muutkin kertomaan miten menee!

Haave & Oskari 22+6 :heart:
 
Terppa kaikille :wave:

Ajattelin kirjoittaa tänne pömppisodottajien puolelle kuulumisia...

Eli ne jotka ei ole tuolta lapsettomuuspuolelta käyneet lukemassa Pömppis-pinosta uutisia, niin täällä mennään onnellisesti jo puolessa välin raskautta :heart: Viime kesänä kävin kirjoittamassa uutiset, että olen eronnut ja vauvahaaveet saa haudata toviksi jos toiseksikin. Elämä kuitenkin yllättää ja uuden rakkauden kanssa saimme pienen elämän alulle syksyllä, todellinen luomuylläriplussa siis :heart: Oli häkellyttävää nähdä ne maagiset kaksi viivaa raskaustestissä, jota oli jo vuosia rutinoitunut tekemään enemmän ja vähemmän. Ja ilman plussaa (paitsi ekasta IVF:stä plussa kesällä 2008, joka menikin sitten kesken) . Nyt tosin tein testin, koska täti oli muutaman päivän myöhässä enkä todellakaan osannut odottaa, mikä ihana ylläri odotti.

Plussasta vaan sitten hissukseen eteenpäin, onnellisena mutta erittäin epäilevänä raskauden normaaliin jatkuvuuteen. Kaikki on kuitenkin mennyt paremmin kuin hyvin, varhaisultrassa näkyi syke, niskaturvotusultrassa kaikki OK, sydänäänet kuultu neuvolassa ja nyt sitten on rakenneultra takana. Meille on tulossa poika :heart: :heart: Olen pakahtua onnesta, varsinkin kun pikkuinen hentoisilla potkuillaan muistuttaa olemassa olostaa. Johan silloin äitiä hymyilyttää =)

Mieheni asuu toisella paikkakunnalla, välimatkaa meillä on yli 400 kilsaa. Toukokuussa olen muuttamassa hänen luokseen, kun jään ensin kesälomalle ja siitä sitten äippälomalle. Eli suuri muutos sillekin saralle. Äippäloman aikana sitten mietitään, että minne asetutaan... Minulla kuitenkin on erittäin hyvät mahdollisuudet löytää oman alan töitä sieltä suunnalta, mutta katsotaan nyt sitten ajan kanssa. Tärkeintä on että voimme tarjota vauvalle hyvän elämän alun :heart:

Palaillaan ja vaihdellaanhan kuulumisia :wave:

retuli ja önni-poika 20+3
 

Yhteistyössä