Pohjois-Karjalan odottajat

Ilmottautuu kasassa olevaksi! :wave:

katta: toivottavasti ens kerralla sf-mitta on kasvanut paremmin. Kyllähän niitä heittoja aina tulee, vauvankin asennosta riippuen. :)

Varanikki: hyvä hb on ollu siulla. Kurja kun alkaavat edes yrittää kuuntelee noita sydänääniä vanhoilla laitteillaan, tulee vaan sitten murehdittua. Eikö ne neuvolassa sanoneet mitään tuosta tuhruttelusta? Aktiivisena keskustelupalstojen seuraajana :)D) oon huomannu, että aika monellakin on jonkinasteista tuhruttelua ollu alkuraskaudessa ilman kummempaa syytä.

Sarppa: mie kävin just tuolla lääkärillä edellisessä raskaudessa, oli tosi hyvä ja perusteellinen. Huomiselle tsempit!

Chessa kera jääräpäisen maha-asukin 39+1
 
Chessa, sanohan se siellä että voi olla "menkat" tai voi olla kohdunsuulta, tai voi olla mitä vaan. Täti ei ollut kovin huolestuneen oloinen. Oletettavasti jos olisi KM olisi jo kivut ja reilu vuoto alkanut.
Täti vielä muuten sanoi että kuuntelee jos lupaan olla säikähtämättä.

Hb on todella poikkeuksellinen arvo ollakseen minun, normaalisti noin 120 kieppelillä pyörinyt nimittäin :D

 
Moi kaikille pitkästä aikaa!

Kiva että keskustelu on jatkunu vilkkaana ja uusia odottajia on tullu useita. tervetuloa vielä minunkin puolesta, vaikken kovin aktivisesti ole kirjoitellukaan vähään aikaan. Mulla ei oo erikoista raportoitavaa, maha kasvaa "yläkäyrillä" rv 23 (?) sf oli pari senttiä suurempi tilastoissa ja painoakin vauvalla enemmän kun oppikirjojen mukaan. Ensikertalaisena riemastuin spontaanisti, et "sittenhän vauva syntyy aikaisemmin ku heinäkuulla" mut lääkäri naurahdellen oli mieluummin sitä mieltä että se syntyy isokokoisempana. Itku pitkästä... vai miten se meni.

Mutta maha on iso omasta ja miehen mielestä ja se on ihanaa! kiva olla raskaana pitkän tjottailun jälkeen, kiva hehkuttaa tästä, kiva sitä ja tätä.... taitaa olla kevättä ilmassa.

rv 24+4

ainii äiti on sairaalalla töissä ja se sano, että heinäkuun synnyttäjiä näyttäisi olevan ennätysmäärä! Että siellä nähdään. Käykös teistä joku muuten mammajumpassa tai salilla Joensuussa?
 
Varanikki Jos yhtään lohduttaa niin mulla oli alkuraskaudessa aika runsastakin vuotoa välillä. Tietysti siitä sitten huolestuin ja olin jo varma, että kesken menee, mutta onneksi kyydissä oli sitkeä kaveri ja sydänäänet löytyivät ultratessa. Ultrassa kävin joskus rv:lla 6-7, jolloin sydämen syke näkyi. Lääkäri sanoi vuodon tulevan istukasta, kun istukka oli sijoittunut kohdunsuulle. Toivottavasti teidänkin pikkuisella on kaikki hyvin, tuo odottaminen vaan on niin hermoja raastavaa, kun joutuu elämään epätietoisuudessa ja koko ajanhan asia varmasti mielessä pyörii. Lohtuhalaus. :hug:

Chessa Siellä tuntuu olo olevan aikalailla jo tukala, kun synnärille olisi kiirus. No jaksamista vielä viimeisiin päiviin, "lähtö on varmasti lähellä". =)

katta Itselläni on mitattu vasta kerran tuo sf-mitta, joten sen vaihtelusta en osaa juuri kommentoida, mutta toivon, että kaikki on siellä hyvin. Ja varmasti, niinkuin chessa tuossa sanoi, että vauvan asento jo vaikuttaa paljon tuohon mittaan.

saaruska Mukavaa kuulla sinunkin kuulumisia. :) Vai tulee heinäkuussa olemaan ruuhkaa synnärillä. Onhan se tietysti mukavaa, että vauvoja syntyy, mutta näin ensikertalaisena sitä tietysti toivoisi, että saisi parhaan mahdollisen "huomion" sairaalassa ja näinhän ei voi mitenkään olla, jos synnyttämässä on useampi samaan aikaan.

Itse käyn jumppatunneilla joensuussa. Odottavien äitien mammajumppaan kansalaisopistolle yritin, mutta kaikki paikat oli jo täynnä. Tosin jätin toivomuksen, että sellainen ryhmä vielä järjestettäisiin keväällä. Eli jos muillakin on kiinnostusta tuollaiselle odottavien mammajumpalle niin laittakaa palautetta kansalaisopistolle, ehkä ne sellaisen vielä järjestäis keväämmällä. Eli itse oon käynyt ihan noilla joenvolin jumppatunneilla. Oman voinnin mukaan olen jumpannut ja neuvolassakin sanoivat sen olevan vaan hyväksi. Enpä olekaan muita "odottavia mammoja" tunneilla nähnyt.
 
moikka. oon käynyt jo pitkään lueskelemassa teitä, mutta ei vaan ole aikaseks saanut kirjoittaa. jos vaan vielä huolitte mukaan niin voisin tänne teidän ketjuun liittyä =) laskettu aika mulla on 24.6 ja kolmas on tuloillaan. lääkäri neuvola oli viime viikolla ja kaikki oli ihan hyvin, kohdunsuu oli kyllä jo pehmentyny. Kait se on normaalia?
 
Ricoletto
Mie tulin ilmoittamaan, että tiedot voisi poistaa tuosta listasta. Ajattelin ensin että odotan ekan neuvolan yli, että laskettu aika varmistuu ja sen sitten ilmoittelen teille, mutta Meidän pikkuinen päätti lentää taivaaseen. viikon 12 alussa alkoi niukka vuoto ja kun menin naistentautien polille, ultrassa todettiin että sikiö oli kooltaan 8+2 eli oli kuollut jo 3 viikkoa aiemmin. Lääkkeellinen tyhjennys 2 vkoa sitten ei onnistunut, joten viikko sitten tehtiin kaavinta. Täytyy sanoa, että sain tosi hyvää palvelua ja apua sekä lapsettomuus, että naistentautien polilla asioidessani. Meillä jatkuu lapsettomuushoidot syksyllä IVF-hoidoilla. Joten ehkä vielä tähän pinoon palaillaan. Käyn kyllä jatkossakin lueskelemassa kuulumisianne kun ehdin jo vähän "koukuttua" lukemaan kirjoituksianne.
Ikävä uutinen näin iloisten joukossa, mutta ajattelin kuitenkin kertoa syyn tähän hiljaiseloon ja samalla toivottaa onnea palstalaisille odotukseen ja synnytykseen!
 
Ricoletto :hug: :hug:

Tuota tilannetta tasan minäkin pelkään. Olen tuhrutellut 23.3 alkaen välillä enemmän ja välillä vähemmän, eilen vuosin kirkkaanpunaista verta siteellisen. Ultraan minua ei neuvolasta laitettu ja yksityiselle ei ole varaa mennä. Pelkään todellakin saavani 12 viikon ultrassa kuulla saman huonon uutisen kuin sinä :( Sitä ultraa odotellessa.

VN 9+2
 
Mukavaa lauantaita! =)

Ricoletto :hug: ja kovasti jaksamista! Tsemppiä tuleviin hoitoihin ja toivottavasti palailet pinoon pian =)

Kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille paljon paljon onnea!!! =)

chessa ja kira Kiitos kannustavista kommenteista! =) Mietiskelin itsekin tuota että jospa se johtuisi asennosta tai mittavirheestä tuo heitto, ja aika hyvillä mielin kyllä olen ollut. En turhia nyt vielä murehdi, katsotaan sitten mitä lääkäri on mieltä. Toivotaan että kohtu kasvaisi normaalisti!

Meillä ollaan vietetty parina päivänä kuopuksen synttäreitä, 1 vuotta täytti meidän pikkuinen =) On se vaan niin hassua miten aika hurahtaa nopeasti mennä! Tohkeissaan on sankari juhlistaan ollut ja mielellään varsinkin synttärikortteja katsellut :heart:
Omaan oloon ei suurempia, vointi ollut suhteellisen hyvää. Nyt alkaa tuntumaan alaselässä kipuja, varsinkin kävellessä ja jos touhuaa enemmän kotihommia. Liitoskipuja myös jonkin verran. Supisteluja ei ole kauheasti ollut. Olo on muuten kyllä kun norsulla!!! Mitenkähän iso sitä vielä onkaan! :whistle:

katta2 ja mörö rv 27+3
 
Tyttö syntyi 31.3! Mittaa pikkusella oli 48cm ja painava oli 3080g :) Tänään päästiin kotiin ja olo on niin onnellinen mutta väsynyt. Kirjottelen myöh. sitä synnytyskertomusta vaikkasta.

Terv. Uuna ja pikkutyttö 4vrk
 
Ricoletto Todella suuret pahoittelut ja lohtuhalaus. Voimia sinulle sekä miehellesi asian käsittelyyn. Surkaa rauhassa. Ja paljon onnea ivf-hoitoon, toivotaan (ja tietysti ehdottomasti uskotaan) että liityt vielä meidän seuraamme.

uuna Paljon onnea sinulle ja miehelle prinsessan syntymän johdosta!!! Synnytyskertomus olisi mahtavaa lukea, kunhan vain ennätät kirjoittamaan. Nauttikaa nyt täysillä vauva-arjesta.

varanikki Ikävää, että siellä vuoto runsastui. Mutta niin kauan kuin ei vuodon seassa ole hyytymiä, on toivoa. Vaikka täytyy myöntää, että silloin aikoinani en itsekään tuota jaksanut uskoa vaan olin aivan varma, että kesken oli mennyt. Jaksan kuitenkin pitää peukkuja puolestanne, että sitkeä kaveri on matkassa. Varmasti piinaavaa odotella ultraa, ymmärrän tuskasi. Voimia!

katta Teillä tulee pieni ikäero lapsukaisten välille, kun kesällä syntyy vauva ja kuopus täytti vuoden. Onnittelut täältäkin 1-vuotiaalle. :flower:
 
Miten voi olla mahdollista, ettei Joensuussa pääse ultraan, jos vuotaa verta? Ed. raskaudessa vuosin ruskeeta tuhrua paperiin kerran vessassa käydessä rv8 eli sillon ois normisti tullu menkat. Sain heti lähetteen ultraan ja syke löytyi. Sillon asuin eri paikkakunnalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Miten voi olla mahdollista, ettei Joensuussa pääse ultraan, jos vuotaa verta? Ed. raskaudessa vuosin ruskeeta tuhrua paperiin kerran vessassa käydessä rv8 eli sillon ois normisti tullu menkat. Sain heti lähetteen ultraan ja syke löytyi. Sillon asuin eri paikkakunnalla.
Tuossa Hammaslahden neuvolassa sanottiin sillon et ei pääse ultraan, eivät ota. Siis silloin vuosin vain ruskeaa tuhrua ja tipan punaista seassa. Nyt on enemmän verta tullut. Pakko on asenteen muuttua maanantaina jos sinne asti pääsen.
 
Onnea Uuna :flower
Viim kierto tuli ja meni ja samalla haaveet myös kolmannesta rakkaasta,miehen ilmoitti ettei haluakkaan enää lapsia..olen aivan tyhjä....

Paljon voimia ja onnea kaikille odotukseen ja synnytykseen,taustailen :heart:

Varanikki sulle pidetään paukalot ja varpaat ristissä että kaikki ok!! :)
 
Varanikki
Aikoinaan kun esikoista odotin, oli samanlainen tilanne, että tuli tuhrua.
Menin Moilasen luo, ja sanoin että sattuu ja tulee tuhrua, niin pääsin ultraan.
Liioittelemalla pääsee aina :whistle:
Tiedän, se ei ole hyväksyttävää, mutta sainpa ainakin mielenrauhan
:hug:
 
Uuna paljon onnea prinsessasta :flower: :heart: :flower:

pp73 :( :hug:

Marsupilami- Tämä ei ole enää tuhrua, aivan on kuin menkat olisi. Tosin vaihtelee tuo vuoto ruskeasta punaiseen eri tavalla. Hyvin vähän menkkakipumaisia tuntemuksia.
Huomenna soitto neuvolaan, katsotaan kehottaako vain odottelemaan kotona.

Viime yön valvoessani päätin että nyt alan ajatella ettei masussa mitään olekaan, että on sitten helpompi kestää pettymys tulevassa ultrassa. Hajoan palasiksi, mutta näin on helpompi. :'(
 
Ricoletto
Varanikki: :hug: noi sun oireet kuulosti niiiiin tutuilta..otan osaa.

Kun itsellä alkoi vuoto, soitin neuvolaan ja sain ohjeet seurata tilannetta ja jos vuoto runsastuu, niin käydä lääkärissä. En asu Joensuussa, vaan naapuripitäjässä, mutta töissä käyn Joensuussa, ja päätin että jos vuoto jatkuu edelleen maanantaina painelen ensiapuun sairaalalle. Eivät passittaneet pois, kun selitin että töistä suoraan olen tullut, saattelivat vain naistentautien polille ja siellä tekivät ultran..ja kaikki kävi tosi nopeasti. Kukaan ei kyseenalaistanut että ultrataanko vai ei. Päinvastoin lääkäri sanoi, että olin menetellyt oikein. Viikonloppupäivystyksestä olisivat vain antaneet ohjeet odotella viikonlopun yli ja seurata tilannetta ja että oli hyvä että menin suoraan sairaalalle.
Saikulla sain myös hyvät ohjeet ja vielä synnärin suoran päivystysnumeron mukaan, jos olo äkkiä huononee esim. viikonloppuna, jolloin vain normipäivystysnumero on käytössä (ja aina varattu).

Eli omat kokemukset jäi tästä positiivisiksi. Ei olisi tullut mieleenkään jäädä oman kunnan terveyskeskukseen odottelemaan että mitä tekevät. Eli kannattaa olla "omatoiminen". Neuvolatädit on rutinoituneet toistamaan kaikille sitä samaa..ainakin itsestä ekan käynnin jälkeen siltä tuntui.
 
Pikaisesti kun vielä makuuhuoneesta vielä tuhina kuuluu... :heart:

Tyttö syntyi 3.4. Painoa 3435g ja pituutta 48cm. Eilen illalla kotiuduttiin.

Mitä pikaisesti silmäilin niin Uunalle suuren suuret onnittelut! :flower:

Ja Varanikille sekä Ricoletolle pahoittelut. :'( :hug:
 
Maanantaihuomenia! =)

Ihan ensiksi suuren suuret onnittelut Uunalle ja Chessalle pikku nyyteistä! Ja oikein ihanaa vauvantuoksuista elämää teille molemmille :flower:

Varanikki, :hug: ja jaksamista !

pp73 :hug:

kira, Kiitos onnitteluista! =) Pieni ikäero tulee kakkoselle ja kolmoselle mutta niinpä me sitä vähän tarkoitettiinkin että samaan syssyyn nyt sitten lapsukaiset jos vaan luoja suo, ovat sitten kavereina tosilleen =)

Täällä vkonloppuna hurjia kipuja alavatsassa ja selässä - en tiedä mistä nyt moinen johtuu :/ Viime vkolla aattelinkin että ompa hyvin mennyt nyt muutaman vkon kun ei mtn kipuiluja ole ollut... Sukkapuikkokipua ja jatkuvaa sellaista - kävely etenkin on ihan tosi vaikeaa!

Ei kummempia tällä kertaa, vointeja jokaiselle!
katta2 ja mörö rv 27+5
 
Ricoletto, minä sain ohjeet että jos side riittää niin ei tarvitse huolestua. Missään vaiheessa en ole vuotanut siteellistä enempää päivässä, enkä yössä. Hiljainen ja hidas sekä kivuton KM :(
Odottelen tässä nyt neuvolasta soittoa, että miten tästä eteenpäin. Eiköhän tämä tästä.

 

Yhteistyössä