Pohjois-Karjalan odottajat

Heipä hei!

Kotiuduttiin vknloppureissulta juuri.
Kiitos sasuliinille tsempityksistä! Johan teijän nyytti alkaa olla siinä vaiheessa että saa tulla jos on tullakseen. :) Voi hitsi ku ittekkin pääsis jo jännäämään et millon tulee lähtö!

Olitte pähkäilly tota ilokaasu juttuu minä hämmennän vähän soppaa lisää, eli meille neuvolassa taas sanottiin, että joensuussa ilokaasusta on nyt luovuttu kokonaan, just sen takii et huonot laitteet (kai) et henkilökunta sille altistuu liikaa, mut jos siellä sit helmikuussa remppaa tehdään niin niille niin en sit tiiä. Sekavaa...

HIHHEI Chessa! Meillä on hyvät tsänssit ollakkin sit samaan aikaan laitoksella :)

Sit heinäkuisia oli ilmottautunu lisää, taitaa tulla tunku äpolilla heinäkuussa :) tervetuloa Saaruska ja maria! Tytyllä taitaa LA mennä elokuun puolelle? tervetuloa!

Joku jos osaa/viitsii niin vois tehdä sellasen listauksen meistä et pysyy kärryillä sit paremmin. Minä kyllä viitsisin, mut en taida osata :ashamed:

Uuna 30+5
 
Ainiin, saaruskalle piti vielä sanomani että olen huomannu saman ilmiön, että miten niitä raskautuneita nyt sit on noin paljo! Mut se taitaa vaan johtua siitä että pistää merkille paremmin kun itsekkin on siinä "siunatussa tilassa" :D

Ja sit vielä on mukavaa lueskella noita sairaalan kehumisii, tulee paljon luottavaisempi olo! Kehukaa vaan lisää! Varsinkin kun sain aika huonon ensivaikutelman ja kuvan rakenneultrakäynnistä siellä :( ultraaja oli tosi tyly ja hyvin robottimainen, ei kertonut hlökohtasesti mitään, luetteli vaan lääkärikielellä hoitajalle tietoja jotka se vissiin kirjasi ylös?
No mut, ehkä synnytys sit paremmin. Ja onhan tässä vielä se synnytystapa arviointi (vaimikäsenytoli) siellä.
 
Kiva, uusia odottajia on taas tullut mukaan. =)

Yhdyn myös uunan ja saaruskan ihmettelyyn siitä, miten vasta nyt itse raskaana ollessa huomaa muitakin raskaana olevia. Ennen odottavia äitejä ei tuntunut olevankaan ja nyt joka kauppareissulla vastaan kävelee raskaana olevia naisia. Mutta ihanaahan se vaan on, että muutkin saavat kokea tämän ihanan odotuksen tunteen.

Jokos teillä "heinäkuisilla" on mahat kasvaneet niin että erottaa jo vauvamahan? Itselläni alkaa olla jo jonkinlaista vauvamahaa, asiasta tietämättömät ovat ainakin jo tulleet onnittelemaan, että eiköhän sen jo selvästi sitten erota. :) Itse tykkään kyllä kasvavasta mahastani enkä yritäkään piilotella sitä vaatteiden alle.

Tuo uunan mainitsema lista olisi erinomainen, mutta täytyy myöntää, että en minäkään taida sellaista osata tehdä. Listasta olisi helppo hahmottaa ketä kaikkia meitä täällä on ja missä vaiheessa. Mutta toivottavasti tästä meidän joukosta löytyy joku tietokonenero, joka listan laittaisi pystyyn. :)
 
Mukavaa maanantaita!

Hyvä juttu, että uusia odottajia on tullut pinoon mukaan :flower:

Sasuliinilla tosiaan jännät paikat meneillään, siellä voi vaavi ilmoittaa tulostaan milloin vain :) Kovasti tsemppiä vaan tulevaan koitokseen!

Kyllä ainakin tällä heinämassulla on massu jo näkynyt jonkin aikaa! eipä voi erehtyä enää että minkä takia massu on pyöristynyt :D Mulla kohtu on eteenpäin kallistunut ja kolmas raskaus meneillään niin näkyy jo aikaisessa vaiheessa. Mammahousut ollut jo käytössä muutaman vkon!

Tuosta ilokaasusta täytyy kyllä kysyä kunhan rakenneultraan menen (tän kuun puolivälissä) että miten sen laita on, saako sitä vai ei.. Kiinnostaa siksi kun mulla molemmissa synnytyksissä ollut iso apu siitä ja toivoisin tietysti että sitä voisi tässä kolmannessakin synnytyksessä saada.
Noista kätilöistä/lääkäreistä sen verran että onhan siellä tietysti erilaisia persoonia ultraamassa yms. Muistelen että eka raskaudessa oli joku lääkäri tekemässä np ultran joka ei paljon mulle puhunut vaan nimenomaan hoitajalle. Jotkut kätilöt on huomattavasti rauhallisempia ja hiljaisempia kuin toiset. Mulle on aina synnytyksissä sattunut puheliaat ja rempseät kätilöt, joka on mulle kyllä passannut - en itekkään kauhean hiljainen tapaus ole :D

Ja tuosta listauksesta, mie tekisin mielelläni mutta en tiedä yhtään että miten tehhään!! ei ainakaan minust löydy tietokoneneroa!

Täytyy rientää ruuan laittoon ja kohtapa nuo lapset herää päikkäreiltäkin.

katta2 ja mörö 18+5
 
Moikka kaikille,

Tuo listaus on hyvä idea, kun vielä löydetään joku joka sen osaisi tehdä. Mulle tää tekstin lihavointikin tuotti alkuun päänvaivaa. :kieh:

Meillä oli neuvola tänään ja siellä sattui olemaan ultra paikalla ja hoitaja ystävällisesti tarjoutui katsomaan, mitä meidän vauva touhuaa. No siellähän oli perinteiset vilkuttelut ja kuperkeikkashow menossa ja vauva näytti edelleen vahvasti pojalta. Kuunneltiin myös sydänäänet ensimmäistä kertaa ja uskomatonta se kyllä on, että siellä se pieni sydän vahvasti sykkii.

Meillä on siis menossa viikko 16 ja masu näkyy jo mukavasti. Olen hoikkarakenteinen ja viimeiset kaks viikkoa on kyllä kumpu erottunut kun käytän tyköistuvia vaatteita.

Onko teillä muilla sellaista, että ei voi "uskoa" olevansa raskaana? Niin kauan kun tätä vauvaa hartaasti on toivottu, niin mulle tulee sellasia oloja, että voidaanko tosiaan olla näin onnekkaita että ollaan "onnistuttu"!

Kaikille mukavaa alkanutta viikkoa. :)
 
Marialle ja muillekin: Kyllä on vieläkin sellanen olo, että jotenkin "epäilee" olevansa raskaana... Tai siis ollaan nyt vielä 16+ viikoilla ihmeteltu miehen kanssa, että "siis minun munasolu hedelmöittyi sinun siittiöillä" =) Ollaan vissiin vähän hitaanlaisesti sytytty tähän raskauteen. 15 kuukautta tähän ekaan plussaan meni, joten sikälikin tottui jo ehkäisyttömyyteen ja sellaseen "ei meille taida vauvaa tulla"-oloon. Tänään esimerkiksi otin pari ylimääräistä sydämenlyöntiä kun rupesin miettimään että herrajestas mullei oo ollu kuukautisia moneen kuukauteen... Että silleen.

Mulla on mahamakkarat pullahtanu vauvamahan ohella hyvin esille, joten raskaus kyllä näkyy ainakin iltaisin ja syönnin jälkeen töissä. Töissä en kuitenkaan ole vielä julkisesti "tullu kaapista ulos" vaan pidän löysiä vaatteita, huppareita ja sellasia. Nyt kuitenkin aamusta tuskailin housuja ku eivät meinanneet mahtua päälle kunnolla. Löysin kirpputorilta kolmet mammahousut joten sitä ongelmaa ei nyt enää ole. Ihanat päällä, ei purista eikä kiristä, sellasia kankaisia tuubihousuja kahet ja yhet farkut.

Minäkin kannatan listausta, mitäs siihen vois laittaa? ikä (oma ja miehen), monesko raskaus, LA, mitä vielä?
 
mammat :D
meillä on "hienoisia" ongelmia nauvolantädin kanssa. onneks mies on mukana ainaan :whistle:
tädin vaihto onnistuu vasta ens kuussa kuulemma.huoh!

arvatkaa kuka osti jo vaunut B) joo on liian aikasta mutta kun halvalla sain :LOL:

mies oli eilen revetä ko into piukeella menin kertomaan, että on se hyvä et kesällä vauva syntyy.voi tehokkaasti käyttää kaks ale aikaa vauvan vaatteisiin.ei mies oikein ymmärtäny :whistle:

asiaan...
kaikilla tuntuu kuitenki raskaus etenevän hyvään malliin! pidetään peukkuja, että loppuun asti menee hyvin!

mimmosia neuvolantätejä teillä on?
ja kuinka moni meni siihen seulaan?
 
maria ja saaruska Täällä myös on välillä epäuskoinen olo raskaudesta. Ei meilläkään raskaus alkanut ihan "sormia napsauttamalla" vaan pitempi aika meni yritykseen. Jos maha ei olisi jo kasvanut niin raskautta olisi vaikeampi käsittää. Liikkeitä en vielä ole tuntenut, vaikka aina niitä yritänkin kuullostella. Hieman on koko ajan pelko, että vauvalla ei olekaan kaikki hyvin ja neuvolaan yms. käynneille mennään aina vähän jännittyneinä, että mitä jos kuullaankin huonoja uutisia. Alku meillä meni pelätessä keskenmenoa, kun ensimmäiset viikot tuli veristä vuotoa, mutta onneksi se sitten loppui ja pikkuinen jaksoi sinnitellä mukana. Rakenneultra on kolmen viikon päästä ja sitä kovasti odotellaan.

uusiomami Meillä on kiva neuvolantäti. Viime kerrallakin katsoi ultralla mahan päältä pienokaista, kun mies oli ekaa kertaa mukana eikä ollut vielä nähnyt pientä. Muuten kai yleensä kuunnellaan pelkästään sydänäänet dopplerilla (vai mikä se nyt onkaan).

Hankintoja meilläkin on tehty sen verran, että vaunut on varattu. Oli tosiaan niin hyvä tarjous, että kannatti ostaa. Tosin maksettiin vasta varausmaksu ja vaunut odottavat liikkeessä noutoa ja sovittiin, että jos jotain tapahtuu niin liike lunastaa vaunut takaisin. Vaatteita olen alennusmyynneistä hamstrannut ja kirppikseltä olen myös tehnyt löytöjä. Seuraava ostoskohde taitaakin sitten liittyä itseen, kun pitäisi saada sellaiset housut, jotka eivät purista mahan kohdalta. Mistä olette muut löytäneet äippähousuja? Luullakseni ainakin H&M:ltä saa ihan kohtuuhintaan.

Onnistuisikohan listaus, jos jokainen täydentää omalta kohdaltaan kopioimalla aina edellisen listan. Siis en osaa paremmin selventää, mutta jos aina edellisestä viestistä ottaisi kopioimalla listan ja lisäisi siihen omat tietonsa.

kira 27v ja 29v / ensimmäinen / LA 13.7.

Jos tulee mieleen mitä muuta tietoja tuohon voisi laittaa niin täydennetään sitten.
 
Voisin ilmoittautua mukaan porukkaan, jos se sopii?! :) Raskauden alussa kävin täällä palstoilla enempi kirjoittelemassa ja lukemassa ja sitten se on vain jäi... En tiedä kuinka aktiivinen jaksan nytkään olla, mutta mukaan tulisin silti :)

Minä 28v, mies 27v, esikoista odotellaan ja LA 28.3.

Nyt hiukan pientä huolta vain, kun sf-mitta ollut alakäyrillä ja yhdessä ylimääräisessä ultrassa jo käytiin ja tällä viikolla uudestaan, niin tiedetään että onko meidän pienokainen vain omilla käyrillään vai kasvaako hiukan eri tahdissa kuin "massa". Mutta parin päivän päästä ollaan fiksumpia, eli onko aihetta huolestua vaiko eikö...

Lakta + Murkula 32+3
 



HELMIKUU

SASULIINI87......27v, mies 27v.....TOINEN (10/06).............LA 19.2

MAALISKUU

SANNI-MARIA......29v, mies 29v.....ESIKOINEN....................LA 21.3
LAKTA.................28v, mies 27v.....ESIKOINEN....................LA 28.3

HUHTIKUU

CHESSA..............???????...............KOLMAS.........................LA 5.4
UUNA..................23v, mies 24v.....ESIKOINEN.....................LA 7.4
PIETU-................28v, mies 31v......TOINEN (08/07).............LA 7.4

HEINÄKUU

KATTA2...............26v, mies 31v.....KOLMAS (02/05, 04/08)...LA 1.7
UUSIOMAMI-77...31v, mies 37v.....EKA YHTEINEN.................LA 10.7
KIRA....................27v, mies 29v.....ESIKOINEN......................LA 13.7
SAARUSKA76.......32v, mies 34v.....ESIKOINEN......................LA 16.7
MARIA-................27v, mies 28v.....ESIKOINEN......................LA 26.7
PIULI...................24v, mies 26v.....TOINEN (2 vuotta)...........LA 29.7



RICOLETTO.........31v, mies 28v.....ESIKOINEN.......................LA syys-loka
TYTY86................??????................??????..............................????







:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Hehe, jaksoimpas säätää, hetki meni harjotellessa mut oppihan tuon nopeasti.

Lakta Tervetuloa ja toivotaan et pikkunen ois vaan persoonallinen ja kasvelisi omaa tahtiaan! Säkin oot sit hetikohta lähdössä.

Neuvolatädeistä: ihan kiva täti, vähän kuivahko, mutta eipähän hössötä ja omaa terveen maalaisjärjen! Ihan tyytyväinen oon.

Mullakin on jo vaunut :D! Saatiin ne n. viikko sitten ja kyllä nyt kelpaa pikkusen köllötellä. Pitäsköhän tässä jo muuta rueta hankkimaan kanssa? No ei vaineskaan, on tota vaatetta jonkunverran ja pinniski on ja kaukalo. Mut paljon puuttuu vielä. Kaipa sitä kerkee? :)

Vaatteista Mä ostin yhet mammahousut joskus viikolla 22, ja nyt ne on pienet :D sit kävin vaan ostaa tollasii löysempii housuja ja sit kävin kangaskaupasta resoria joista tein masutuubeja. Ne äitiyshousut on niin kalliita et enköhän mä muutman kk:n nuilla pärjää. ja ne käy sit jälkeenpäinki viel.

OIH! Ihanaa kun teillä on noi rakenneultrat kohta! Minäkin haluaisin vielä kurkkaamaan vauvelia, katotaankos sitä sit sillon viikolla 37 vielä siel synnytystapa arvioinnissa/ tutustumiskäynnillä tietääkö joku? Se 4D ois taas kiva, mut eihän siitä oo enää kauan niin saa jo nyytin syliin...

Uusiomami: Hyvähän se on ajatella taloudellisesti! Itsekkin olen hommannut kaikki vaatteet alesta, hyvin sattu meidänki kohdalle tää ale :D

katta Hyvä! Valtuutamme siis sinut selvittämään tämän mystisen ilokaasuasian!

Saaruskalle tsemppiä piilotteluun :D

Ihanaa Maria että oot päässy taas vaklaa asukkia! Ja et mieskin näki! Pirtee poju siis vissiin tulossa, meijän nyytti on aina ollu aika rauhallinen ultrissa.

Kyllä on herkkua taistella nyt enne vauvan syntymää nämä omat hampaat kuntoon kun viimeks varmaan käynyt hoidattamassa ne joskus yläasteella :ashamed:
Oon ravannu 6 krt viimesen 2kk:n aikana siellä, HUH! Ja vielä kerran pitäs mennä 2 vkoa ennen LA:ta :D

Täällä ilmottautuu kans yksi epäuskonen, aina aamusin ensiks kokeilen masua ja mietin: ei hemmetti ei se ollu unta :D

Uuna 31+0! Taas poksui viikot, HUI
 
Täällä yksi Pohjois-Karjalan odottaja. Tuolla elokuisissa palloilen ja toista oottelen syntyväks 7.4. Esikoinen tulee nyt 1.5-vuotiaaks tässä kuussa. Ite siis vielä ruhtinaallisen kuukauden 28v. ja mies täyttää tänä vuonna 32v.
Asustellaan n. 20km Joensuusta pohjoiseen tällä haavaa. Taustalla useemman paikkakunnan rinki vedettynä vuosien saatossa eli jonkunlainen otanta Pohjois-Karjalasta noin muutenkin :D

Listaan voi laittaa:


pietu- 28v./mies 31v. LA 7.4. toinen lapsi (08/2007)
ja poikaa näillä näkymin odotellaan (esikoinenkin on poika)

Ilokaasusta:
Justiinsa neuvolassa kysyin asiasta niin sanovat, jotta on jäämässä/jääny pois ilmastoinnin takia. Meinasin tuosta vielä kysellä torstaina ku itellä polikäyntiä ultran ja pelkopolin merkeissä.

Ai niin.. ja tänään oli neuvola:

painonmuutos 311g/vko (kokonaisnousu 5.9kg)
turvotus +/+
RR 120/72
pissa puhdas
Hb 131
Sf-mitta 28cm
raivotarjonta
sykkeet + (128-145 välillä)
liikkeet ++

Lapsi painunu alas ja näillä näkymin on jo kiinnittyny - tää oli pieni yllätys - muutenki on syvemmällä tää eläjä mitä esikoinen oli muinoin (tosin tääkin tykkää olla vasemmalla kyljellä enemmän).
Eilen määrätyistä Buranoista sano, jotta hän ei niitä söisi, koska suositus on, ettei rv 28 jälkeen sais ottaa lapsen verenkierron takia. (Toisin sanoen olin muuten ite taas vaistoni kans oikeessa, ku lekurin määräystä epäilin..)

Sokeriarvojen takia nyt sit varattiin pelkopolipäivälle myös ultra, jossa tarkistetaan vauvan koko. Huomenna on sit kerättävä sokeriarvoista kaari eli mitattava pitkin päivää sekä ennen ateriaa, että jälkeen aterian. Kortti mukaan polille. Ja mikä parasta, saan sokerimittarin kokonaan omaksi! (Miule tehty siis kaks rasitusta, joissa molemmissa tuo 1h arvo likellä ylärajaa. Kotimittauksissa aterianjälkeisissä arvoissa heittoja.)

Kilppariarvot katotaan seuraavan kerran rv 36-38 väliin verikokeella. (Miula vajis ja tässä raskaudessa lääkitystä jouduttiin nostamaan arvojen muutosten takia.)

Kaikki siis kutakuinkin ok.

pietu- ja oikku rv 31
 
Pietu tervetuloa ja olet listaan päivitetty. Tutun olonen LA sulla ;)
Omituista että lääkäri määränny buranaa, mäkin oon kuullu että nimenomaan viimesellä kolmanneksella sitä ei suositella otettavaksi, höh. Hyvä että kaikki kuitenkin kutakuinkin on ok ettei mitään isompaa!
 
Juu en tiiä miten listan saisi etusivulle muuton ku aloittamalla uuden, mutta kiitoksia Uuna, tuosta on helppo käydä katsomassa "kuka kukin on".

Pietu mulla on kanssa kilpparilääkitys vajaatoimintaan elikkä tyroksiiniä. Kesällä mitattiin TSH noin 6 ja lääkkeet sain syksyllä. Aloitin lokakuussa puolikkaalla (eka plussaus muuten heti kokonaisessa kierrossa) ja sitten nostettiin puolitoista ja kokonainen vuoropäivin. Nyt TSH oli viime mittauksessa 2 eli ok. Mikä sulla on annostus ja missä lukemissa olet menny TSH:n kanssa jos saan udella? Ja miten tiheään sulta on kilppariarvoja raskauden aikana mitattu?

Töissä piilottelu on onnistunu omasta mielestä hyvin, tänään tosin yks sanoi, että on kattonu että liikun kun raskaanaolevat ( :eek: ) ja onnitteli... hmmm, ehkäpä niin. Kuulemma liikun pehmeämmin ( :eek: :eek: )
 
Hienoa Uuna, kiitos listauksesta! Nyt on paljon helpompi seurailla "kuka on kuka". :)

Uusiomami, voihan kurjuus jos ei kemiat pelaa neuvolatädin kanssa. Itselleni tuli sama fiilis ensimmäisen neuvolan jälkeen. Se oli niin "kalvosulkeista", kun olin odottanut että enemmän keskityttäs henkilökohtaisesti meidän asioihin, eikä tulisi niin paljon kirjakielellä "diipadaapaa". Siis tärkeitä asioita varmasti kaikki, mutta noh, ymmärtänette mitä tarkoitan. Ehkä oon vaan liian vaativa asiakas. :D
No, jokatapauksessa fiilikset muuttui positiivisempaan suuntaan viime kerran jälkeen kun siellä ihan hyvää hyvyyttään ultrattiin ja keskityttiin enemmän meidän asioihin. Sain tarvitsemani huomion ilmeisesti. Vaan kylläpä se on tärkeetä että neuvolaan ja vastaaviin paikkoihin voi mennä kivalla fiiliksellä.
Ja hehe - itse myös olen hehkuttanut tuota, että kätevästi saa aleista ostettua vauvantavarat, nyt kun on jo ensimmäinen kierros joulun jälkeisistä tehty ja seuraava osutetaan juhannuksen jälkeen. Kylläpä osaa muuten lastenvaatteet olla hintavia. Tein itse mukavia löytöjä Kapp'ahlista kun siellä oli vielä aletuotteista -50%. Muita kun vaatteita ei oo vielä hankittu, mutta tuttaviltamme on varattu jo vaunut ja autokaukalo. Apua: Mitkä ne ensisijaiset hankinnat edes ovat?
Hetkittäin kun ymmärrän että meille tosiaan tulee vauva, niin seuraavaks puskee paniikki päälle, että en "osaa toimia" lapsen kanssa.. Mutta kai nämä kaikki tuntemukset on normaaleja ja kyllä se lapsi sitten opettaa.

Olisin kiinnostunu kuulemaan teidän ajatuksia synnytyksestä? Meillä esikoisia odottavilla ei ole mitään käsitystä mitä tuleman pitää, mitkä fiilikset? Entäpä te joilla on lapsia, tuntuuko helpommalta lähteä nyt synnyttämään kun tietää jo vähän mitä odottaa? Tietty kaikki synnytykset on erilaisia. Itse olen nyt havahtunut ensimmäisiä kertoja siihen, että täytyyhän se vauva tosiaan saada uloskin sieltä. Vielä ei varsinaisesti pelota, mutta mietitytttää taitaa olla oikea sana.

Oikein kivaa keskiviikkoa kaikille!

 
Kiitos uuna, hienon listan olet tehnyt. Halutessasi voit aloittaa uuden ketjun niin saahaan tuo lista ekalle sivulle näkyviin.

synnytyksestä Itse en (tällä hetkellä) pelkää mitä tuleman pitää, oikeastaan odotan, että pääsen kokemaan synnytyksen. Luotan suuresti sairaalan henkilökuntaan, että ovat ammattitaitoisia ja osaavat hommansa. Tietysti pitää toivoa, että sinne sairaalan keritään synnyttämään, mutta eiköhän homma näin ekakertalaisella kestä niin kauan ettei ole pelkoa syöksysynnytyksestä. Välillä kyllä mietityttää, että jos synnytyksessä jokin meneekin pieleen, mutta vielä ei ainakaan synnytyspelko ole vallannut mieltä. Tällä hetkellä keskityn pitämään huolta itsestäni, että vauvallakin olisi hyvä olla mahassa ja viihtyisi siellä kasvamassa heinäkuulle asti.
 
Täällä ollaan tänään menossa sairaalalle siihen "synnytys tutuksi" -valmennusiltaan. Kuulemma varsin konkreettinen tilaisuus, saakohan tämän jälkeen enää yhtään yötä nukuttua ennen synnytystä... :D No onneksi ei oo synnytyspelkoja, ainakaan vielä :) Ja siis minä kanssa tavallaan odotan sitä synnytystä, siltä ainakin nyt tuntuu. Kun siitä on selvinnyt muutkin, niin enköhän minäkin. Kun sitä kipuakaan ei kuulemma voi oikein kertoa miltä tuntuu, pitää itse kokea. Mutta ihan hyvin mielin olen vielä synnytyksen suhteen.

Ja huomenna olisi sitten ylimääräinen ultra. Toivotaan, että pikkuinen on sitten vaikka vain vähän "normaalia" pikkuisempi, mutta kaikki hyvin. Tulen infoamaan tilanteesta.

Mulla on ainakin tosi mukava neuvolatäti, ei hötkellä liikaa ja ihan asiallisesti käydään jutut läpi ja kysyä voi jos kysyttävää... Hän kyselee voinnit ja on kiinnostunut jos jotakin ongelmia elämässä/raskaudessa. Oli jotenkin outoa, kun viimeksi jouduin käymään toisessa neuvolassa eri ihmisellä, niin ei se tuntunut niin hyvältä, kun omaan "tätiinsä" niin tottunut. Että täällä ollaan kyllä tyytyväisiä :)

Mutta palailen valmennusten ja ultrien jälkeen asiaan :)

Lakta + Murkula 32+4
 
Uuna: Kannatan uutta pinoa, koska ensmäiseen viestiin et ainakaan saa, kun ei oo siun alottama ketju ellet sit oo ekalle sivulle kirjottanu - tarkistin, jotta oot - ja muokkaa ekaa viestiäs ja lisää siihen. Aika ylhäällähän tuo siun viestis on :) Siihen nähen ei tarvis uuttakaan alottaa.

Saaruska76: Miula annostus on nyt silleen, et syön joka toinen päivä yhen kokonaisen ja jokatoinen sit puoltoista tablettia. Tähän asti pienimmällä mahdollisella annostuksella pysyny ruodussa, mut nyt ei. Arvoja on seurattu joka kerta, ku on otettu pieni verenkuva muutenki odotuksen kannalta ja nyt sit erikseen tulee rv 36-38 väliin. Mimmosella annostuksella siula?

Lakta: Miulahi on huomenna erikseen ultra ja sit pelkopoli perään. Ultrassa klo 11.15 ja pelkopolilla klo 13. Onks siulahi ä-polilla vai tk:ssa?

Uskaltaskohan tuonne listaan lisätä meistä vielä sen, et miltä paikkakunnalta ollaan vai pietäänkö vaan tälleen Pohjois-Karjalan odotuspinona. Mietin vain, et tiä vaikka tulis tuttujaki keskenään, jos samasta kunnasta sattuu olemaan porukkaa =)

pietu ja oikku 31+1
 
Kiitoksia kehuista ;) Kehukaa vaan lisää niin muokkaan sitä koko ajan :D Nyt se oli liian räikee joten yksinkertaistin sitä hieman, ei satu niin silmiin :D

Jännä Saaruska että liikut "pehmeämmin" minusta tuntuu, että minä rynnistän massani voimasta joka paikkaan, tai lyllerrän :D "yy kaa koo yy kaa koo pingviinit on täällä joo" Meillä anoppi oli huomannu kuulemma ihan sillon ekalla kerralla että oon raskaana, olin kuulemma "hehkunut"

Synnytyksestä: ei pelota, mutta aivan kuten Maria asian ilmaisi niin mietityttää :) Enemmänkin juuri se että selviäähän vauva siitä terveenä ja elossa, itsellä ei niinkään väliä :D Vähän samoilla fiiliksillä mennään kun Lakta eli miksen minä selviäisi siitä kun on monet miljoonat naiset selvinneet. Eikä mua syöksysynnytyskään pelota (en pidä sitä mahdollisena), mutta oikeastaan sektio kammottaa, siihen en haluis mutta jos tilanne sitä vaatii niin sit mennään sillä. Olen ehkä myös tietoisesti ajattelematta synnytystä syvällisemmin, enemmän keskityn siihen että kunhan saan sen nyytin terveenä syliin asti..

Kateeks käy pietua ja Laktaa kun pääsevät huomenna vakoilemaan pieniä.
Niin hei, kukaan ei valistanut mua siitä kun aikasemmin kysyin et ultrataanko äitiyspolilla siinä tutustumis/synnytystapa arviointi käynnillä rv37?

Taidan laittaa vaan tohon etusivulle oman ekan kirjotuksen paikalle ton listan, et sieltä sit löytyy!

Minä ainakin voin paikkakuntani paljastaa, eli Lieksassa asustellaan. Taidan lisätä sen myös listaan..

Uuna 31+1
 
Hurja kun te ootte paljon kirjoitelleet, mie oon ihan pihalla jutuista. B)

Uuna: juu, kyllä miulla ainakin on ultrattu molemmissa raskauksissa joten voisin vaikka väittää et se on ihan käytäntö. =)

Synnytystä ootan innoissani, kuopusta kun olin synnyttään niin se tuntui niiiiiin helpolta ja nopeelta (ainakin näin jälkikäteen ajatellen :D ) niin toivottavasti tämä menee samoja kaavoja. :heart:

Lakta: toivottavasti pieni on kasvanut hyvin omalla käyrällään. :)

Uuna:
saatetaan vaikka ollakkin samaan aikaan, pitäiskö sopii vaikka joku neilikka johonki sairaalamekon helmaan niin tunnistetaan toisemme. Niin ja pietu kanssa. :D

Miun tietoihin voi lisätä, että oon 28 ja mies on 31. Ja me asustellaan Pyhäselässä.

Chessan masuasukki tänään 31+3
 
huomenia.

jee!! tänään on neuvola.. toivottavasti olis viiminen käynti.
pitää tulla sit kertoilemaan neuvola-käymisiä.

uuna- kehtaatko vaihtaa listasta mun kohdalle et ikää mulla on 21. mieheni on 27v.
kyllä siinä viikon 37 käynnissä arvioidaan ultralla lapsen kokoa ja katotaan muutenkin kaikki napavirtaukset sun muut. eka kertalaiset käyvät sitten samalla myös lääkärillä, joka kokeilee mahtuuko lapsi tulemaan alakautta. mun ei tarvinnu käydä ku kätilöllä joka sit samalla katsoi kohdunkaulantilanteen.

maria- mie ainakin odotan synnytystä ihan samalla lailla kuin esikoisenkin aikaan. koskaan kun ei tiedä miten se synnytys etenee. nyt ehkä toivon kuitenkin et syntyis nopeammin.

lakta- mulle avasi se "synnytys tutuksi" ilta vasta silmät et kohtahan se mukula on jo maailmassa. myö käytiin se vähän myöhässä viikolla 36 ja jotain. neuvola täti ei muistanu aikasemmin mainita koko jutusta enkä sit itse muistanu sitä ollenkaan, vaikka ollaanhan me se käyty vasta pari vuotta sitten mut kertaushan on opintojen äiti.

teitähän on paljon heinäkuussa synnyttäviä.

sasuliini87 + poitsu 38 tasan.
 
täällä kans yks äiti ilomantsista=) toistan ootan ja LA on 19.2. eli nyt rv.38 tasan :) tänään ois kans mulla neuvola taas.ei oikein oo nyt ollu mitään kunnon tuntemuksia,eilen lieviä suppareita ja lapsi tooosi alhaalla..kohta pitäs soittaa lääkäriaika,ku varmaan angiina päällä,just selvisin korvatulehduksista.toivottavasti ehin parantumaan ennen h-hetkeä:D ainiin ja pietu-,piditko esikoisen aikaan sitä kerhoa p-karjalaisille äideille?olin sillloin mukana,mutta kone meni rikki ja nyt vasta viime keväänä saatiin aikaseks hommattua uus.
 
No, niin... Nyt on yksi ylimääräinen ultra takana ja mieli entistä enempi sekaisin :eek:

Eli nyt kun on viikko 33 menossa niin paino mielestäni suht hyvä, kun oli n. 1800g, eikös? Vaikka ne siitäkin sanoi, mutta kun tässä nettiä tutkin niin eikös se oo kuitenkin ihan "käyrillä"? Kun reilu viikko sitten painoa oli himpun alle 1500g...

Mutta... Lapsivettä vähän ja pikkuinen perätilassa :( Eli uusi aika tuli nyt äitiyspolille, pietu kävin siis nyt ihan tk:ssa, kun sitä kyselit. Ensi viikolla äippäpolilla katsovat sikiön kokoa, lapsivedenmäärää ja mahdollisuutta kääntää, jos edelleen on peppu edellä tulossa... Kovasti tuolla kyllä vielä liikkuu, peukkuja pidetään, että vielä vaikka kääntyisi itsestään. Tuo lapsiveden vähäinen määrä vain voi estää sen kääntämisen. Kokeili vielä tuota lantiota ja kohtua ja kuulemma suht tiukat on paikat, eli tuskin ensisynnyttäjänä perätilassa sitä ulos saataisiin eikä sektio oikein ajatuksena innosta, ellei sitten tietenkin ole pakko... Ajatukset nyt myllertää aika paljon, vaikkei tässä niin suurta huolta kuitenkaan ole/tullut. Mutta laittoi miettimään.

Katsellaan nyt miten asiat etenee...
 

Yhteistyössä