Pohjois-Karjalan odottajat

laaraP: tervetuloa pinkkaan mukaan, ihana kun siekin noin loppumetreillä. Toivottavasti tosiaan paranet ennen tositoimia ettei sairastelu verota voimia turhaan. :flower:

Lakta: miusta toi paino vaikuttaa hyvältä, ja ainakin ton vau-kirjasen mukaan se ois jees. Toivottavasti pieni vielä pystyy/pystytään kääntämään *pitää peukkuja*.

Meilläkin tää vauva on perätilassa, toivottavasti kerkeää kääntymään vielä. :heart:
 
Uuna: Mie oon Lieksassa asunu osan elämästäni :D

Ilokaasusta: Tänään sanottiin polilla, ettei ilokaasua enää saa. Harmi niille, jotka ois halunnu :/

laaraP: Juu, pidin ja se jäi sit, ku porukka oli niin hiljaa. Nyt siellä on toinen ja taitaa yhtä hyvällä menestyksellä pyöriä :LOL:

Lakta: Ah, et sit ollu samaan aikaan polilla. Kyl tuo miun mielestä koon puolesta käyrillä vielä on, siis siun vauva :)

Omat päivän kuulumiset:

Tänään oli siis sekä (ylimääräinen) ultra, että pelkopoli.

Muksu voi hyvin. Kovin oli elosa ja liikkuvainen. Virtauksia ei meinannu saaha selville. Painoarvio tällä hetkellä 1730g eli mennään keskimaastossa tälle haavaa. Huojentavaa, ettei mee liian isona. Vissiin samaa kalipeeriä on ku esikoinenki siltä osin, et nuppi ja reisimitta isompia ku vartalo - jos oikein kuulin. Kohdunkaulaa 3cm ultran mukaan eli näppituntumalla kai sen 2cm.

Seuraava kokokontrolli äitiyspolilla on 3.3.2009 eli sokereiden tiimoilta tuota tullaan nyt sit seuraamaan vähä tiheemmin, mikä lienee vaan hyvä.

Pelkopoli oli hyvä homma tälläkin kertaa. Pari tuntia meni nytkin ja käytiin läpi monenmoisia juttuja. Ensinnäkin käytiin läpi esikoisen synnytys ihan suoraan papereista. Selvis aika monta asiaa, et miks on käyny mitenki (mm. nää infektiot, imukupin käyttöönotto, tunnottomuus jaloissa epiduraalin aikana jne.).

Sit käsiteltiin kivunlievitysasioita ja tässä kohtaa todettiin, et paras vaihtoehto meikäläiselle on eka ottaa kohdunkaulanpuudute ja jos se ei jelpi tarpeeks ni sit kevyt spinaali eli tarkotus saaha apu lantionseudulle eikä niin, et vaikuttas jalkoihin. Ammeesta mainihti nyt kans, et sitä vois kokeilla, jos tarpeelliseks nään. Tosin epäilen, et nään. Kirjottihan tuo sit siitäki, et ei tarvis painella päätä rintaan tai kylkiasentoon meikäläistä yrittää.. Seurasin vaan, et kynä sauhus ku purppasin.

Lapsen koosta sano, et esikoinen on ollu siinäki suhteessa sen verran iso, et nuppi ei oo ollu pienimmästä päästä (36cm) ja tästä syystä ei tarvis olla huolissaan, et vaikka tää kakkonen oiski painavampi suhteessa esikoiseen ni se, et jos pää on samaa kokoluokkaa tai vaikka sentinki isompi ni ei tuu tuottamaan normisynnytyksessä ongelmia. Tää perustuu myös siihen, et sen verran vähän aikaa on edellisestä synnytyksestä. Saapa nähä nyt sit..

Ai niin ja ultran perusteella ei nyt sit muksu ookaan kiinnittyny :LOL: Ihan hyvin. Mitenkähän ens kerralla :D

Näin siis täällä. Sokereita seurataan. Vauvan kokoa seurataan. Kokonaisuudessaan ihan hyvä mieli tän päivän saldona.

pietu- ja oikku rv 31+2
 
pietu hei, pitääkö äitipolille mennessä kuitenkin ilmoittautua siinä ala-aulassa vai riittääkö ilmoittautuminen siellä äippäpolilla vasta? Tää on mulle ollut aina epäselvää tietoa... :)
Hyvä, että pelkopoli auttoi ja pikkuinen voi hyvin ja kasvaa sopivasti :)

Kyllä miulla mieli myllertää eilisen jäljiltä. Kun sektiohan voi olla jopa edessä ja hiukan jo ajatellut sitäkin, että jos niin käy. Haluaisin kyllä ihan tavallisen alatiesynnytyksen, mutta en siihen perätilassa suostu kyllä, kun arvioivat jo eilen, että lantioni ei oo reiluimmasta päästä... Mutta jatkan phdintoja ja netin selausta, kunnes ensi viikolla nähdään, että mikä tilanne on. Ainakin sillä hetkellä...

Mukavaa viikonloppua!! ;)
 
^vastaan nyt pietun puolesta ku aikasemmin tänne ehin,ei tarvii alhaalla ilmottaa.ylhäällä vaan nappaa jonotusnumeron ja ilmottautuu siinä.

eilen siis oli se neuvola,vauva kuulemma jo kiinnittyny.kaikki muuten hyvin,paitsi verenpaineet korkeella(saattaa myös johtuu siitä et oo kipee). sain mittarin kotiin ja ihan hyviä lukemia sillä saanu.vähän on supistellu mutta ei mitään sen kummempaa.mutta onhan tässä vielä 2 viikkoa laskettuun aikaan:D
 
tulin tänään ulos kaapista ja kerroin esimiehelle raskaudesta (vk17+1). Kumma että meinasi mennä itkun tihraukseksi taas, en vissiin ole pystynyt kellekään sanomaan raskaudesta ilman että alkaisi itkettämään. Kummallista, eihän tässä siis suru-uutisesta ollut kysymys, mutta hyvin monessa tilanteessa olen ollu tippa linssissä viimeisten kuukausien aikana. Toki raskaus oli sillä suunnalla jo huomattu, ostin ison läjän taasen mammavaatteita ku ei mahdu entiset kunnolla päälle. Uusi tuttavuus mulle oli Kappahl, jossa oli tosi paljon vaatteita, jotka mahtuu päälle. En tiiä onko tuolla ketjulla virallisia mammamallistoja, mutta halvalla kokoja L ja 42-44 (vitosella villatakki ja paita, 2 e teepaitoja, ei paha)

Nyt siis tässä alun ja puolenvälin raskausvaiheessa oma napa on tätä vaatteiden kokoa ja mahan kasvattamista, enkä vielä osaa kommentoida vauvan kääntymisiä tai synnytysjuttuja. Niitä on kyllä kiva lukea!

Niin ja mulle voipi laittaa paikkakunnaksi Joensuun.

Pietu Mun lääkitys on siis ollut tasaisesti koko raskauden ajan sama kun sullakin, eli 1 / 1,5 0,1 mg tyroksiinia. kun tulin raskaaksi niin TSH oli 3.65 ja siitä tähän annostukseen siirryttäessä TSH 2 eli ok. Mulle tyroksiini toi ihan selkeästi plussan, sitä ennen oltiin 15 kk ilman ehkäisyä TJOT-menetelmällä. Tosin vuoden jälkeen kerettiin jo käydä lapsettomuusklinikalla tutkimuksissa ja sieltä suositeltiin inseminaatiota. Onneksi ei ainakaan nyt vielä tarvinnut siihen ryhtyä.

Viikonloppuja kaikille!
 
Hyvä idea lisätä listaan paikkakunta. Tietenkään eihän sitä ole pakko ilmoittaa.

Itse olen Joensuusta.

Saaruska Asutteko missä päin Joensuuta? En loukkaannu, jos et halua tarkemmin paljastaa. =) Itse asumme keskustan tuntumassa.

Minäkin olen kierrellyt kaupoissa etsimässä mammavaatteita, lähinnä housuja, kun omat alkavat jo puristaa, mutta en ole löytänyt sopivia. Ongelmana on se, että olen suht hoikka niin pieninkin koko vielä tässä vaiheessa on liian iso. Täytyy kai katsella saaruskan tavoin sitten normaalimallistosta isomman kokoluokan housuja. Mutta niissä jää helposti reiden kohdat löysiksi, jos vyötäröltä istuvatkin hyvin. Onpas tämä nyt ongelma, täytyy kai tyytyä pitämään kuminauhavyötäröisiä hameita, vaikka näin pakkassäillä ei kyllä houkuta tämmöistä vilukissaa.
 
Päivittelin tonne listaan noita uusia tietoja, toivottavasti huomasin laittaa kaikki. Hiljasia olete olleet tänäpäivänä!

Täällä on miehen kanssa leffa & mässy ilta :D Kauhee ähky eikä tuon pikkusen punkamienn hirveesti auta :D Mut eipä saa syyttää kun itteään :ashamed:

Pietu ole onnellinen että kuitenkin olet päässy täältä pois! :D Mekin ollaan yritetty ja tänä keväänä jo etittiinkin asuntoa Joensuusta päin mut miehen työt sitten jatku niin tänne jäätiin.. ties miten pitkäksi aikaa :| Hienoa että ultrassa kaikki oli ok :) mukavaa kuulla painoarvoita ja sen sellasia kun samassa mennään.

laaraP teretulemast! säkään et kauan kyllä seurassamme viihdy varmaankaan, ainakaan odottajan muodossa :)

Saaruska oli sit tullu ulos kaapista, hyvähyvä! Toi on kyllä yks inhottava asia tässä vauvan saannissa tuo vaatteiden metsästys ja ärsyttää kun ne pitää niin kiskurihintoja niistä mammavaatteista prkl! Onneks oon pärjänny just vaan vähä isommilla vaatekokoloilla minäkin. Paitsi et just toi mitä kira mainitsi et jäävät sit reisistä roikkumaan.. no mutta mammat eikun vaan ompelemaan ja kaventelmaan sit!

Chessa Joo, surut pois ja kukka rintaan! Eli sairaalakassiin täytyy muistaa pakata :) Toivotaan et vaavi kääntyy, kyllä varmasti.

Laktalle Pidetään täälläkin peukkuja!

Neuvola oli mul eilen, kaikki oli ok, tinttara oli rt, sano et syvälle on jo painuna. Ja taas tullu 1kg per vko painoa grr :D. Hb oli 138 ja verenpaineetkin ok niinkuin myös pissa puhdas. Eli hyvin menee!

Minä alan olla jo aika täynnä jo tässä vaiheessa tuota mahaani, kun se vaikeuttaa minun liikkumista niin paljo, asia jota inhoon ylikaiken, vilkas ja liikkuvainen kun olen. No mitä sitä ei oman pienen puolesta kestäis :D

Uuna 31+4
 
Iltaa.

Juu, liikkuminen on täälläkin vähän tönköhköä niinkuin Uunallakin. Kiva lasten kanssa puuhailla kun ei taivu mihinkään suuntaan ja liikkuminen on kuin hidastetusta elokuvasta. Sitten jos erehtyy lattialle istumaan niin huuto pääse kun joka paikkaa kolottaa. :saint:
Komeesti oli muuten tullut painoa Uunalle, ihan mielekiinnolla ootan mitä neuvolan vaaka huokaa täälläpäin keskiviikkona. :D

Mie oon muuten pitäny äitiyshousuja mutta yhdet normaalit ostin xl-kokoisena kotihousuiksi ja todellakin ne on reisistä löysät ja niin, saamaton kun olen niin saavat ollakkin eikä oo nyt kyllä ompelukonettakaan käytössä. Tällä hetkellä on kahdet "edustuskuntoiset" housut ja niillä aion loppuun asti pärjätä. Kolmet äippähousut meni jo jokunen aika sitten pieniksi. :ashamed:
Huuto.netistä kannattaa muuten niitä housuja katella, saattaa onnistuu tekee löytöjä edullisesti.

pietu: hieno homma, että pelkopoli oli positiivinen kokemus (taas... ilmeisesti oot käyny aiemminkin...) ja sait käytyä läpi mieltä askarruttavia asioita. Voi että miekin tahtosin vähän tietää mitähän tää asukas mahtaa tällä hetkellä painaa. :)

Kurkku on kipee, toivottavasti ei iske tauti. :snotty:

Mukavaa viikonalkua masun kasvattelijoille!

Chessan pieni tänään 32+0 :heart:
 
uusille mammoille!

sairaalalla käyty ja neuvolassa käyty. ja taas meni itkuksi neuvolan käynnin jälkeen. Se täti on ihan kamala. Sairaalassa kävin ravitsemusterapeutin luona ja hän on erittäin tyytyväinen ruokavaliooni ja liikunnan määrään. Paino ei saa tippua yhtään (minulla on hiukan ylipainoa,n 15kg, ja ennen raskautta aloin laiharille ja nyt totta kai vähän jäissä homma :D ). Neuvolan tädin mielestä voisin hyvinkin painoa pudottaa mutta ravitsemusterapeutti on erimieltä. Tää RT sanoi ettei laihduttaa saa vaikka ylipainoo ois paljonkin. On täysin
normaalia , että paino nousee 6-8 kg. Ja minulla on laskenut 3kg.
Vauvalla on kaikki hyvin ja minulla on kaikki hyvin. Mutta tää täti aiheuttaa ihan kamalan olon |O Haluisin nauttia tästä raskaudesta koska tiedän, että tämä on viimeinen vauva.Mutta miten nautit kun jokainen neuvola käynti on yhtä hel.....ä!!

Äippäpoli käynti meni hyvin.Aamu sokeri on hintsun liian korkee.Sais olla aamupaasto 5.5 ja miulla on 5.2-5.6.Nykyisin annettaan tooos herkästi insuliinia joten minullakin on kai edessä.Lääkäri selitti ettei ennen olisi vielä annettu yli 6 arvoillakaan. Niin ne ajat muuttuvat
=)

Ja sitähän miun piti teiltä oi arvon mammat kysyä, että miten teillä on ollut se ns synnytysvalmennus?onko semmoista enää? Mies tossa tokas ettei olisi kovin innokas lähtemään kun hälläkin on jo kaks lasta.(siis meillä on yhteensä 4 lasta :D ). Että hänestä tuntuu niin "hölmöltä" istua ja kuunnella asioita joille et loppu kädessä voi mitään."vauva tulee tyylillään ja minä siinä vaan tojotan haavi auki ja mietin onpa se pieni..." miehen sanoja lainaten :D

ai joo ja me tällä hetkellä Outokummussa.( Ja anteeks jo valmiiks niille jotka on täältä kotosin!!) en tykkää en yhtään asua täällä :ashamed: Oon muuttanut tänne miehen perässä noin 2 v sit ja yrittänyt kaikkeni vaan eih,tää on aika karmeeta. Ainuttakaan kaveria en ole saanut ja nää on muutenki aika hmh sisään päin lämpeneviä....
Että valitusta voi pukata välillä kehiin B)

vaan tulipahan marmatusta :LOL:

uusiomami ja elohopee

muoks****** mitä mie nyt oon tehny ko toi koko teksti on nuin tummaaa |O enkä saa ees muokattua |O
 
Moro moro :wave:

Alkaa olla monella jo jännät paikat =) kohta h-hetki käsillä, kovasti tsemppiä vaan synnytykseen kaikille nille jolla se alkaa olemaan ajankohtainen!

Täällä vointi ok, nyt on alkanut liitoskivut ja kovasti on paineen tunnetta alhaalla. Supistuksia on ollut ja paha vatsakramppikin sillon 3 vkoa sitten. Onneksi kaikki kuitenkin kunnossa!

Harmi että uusiomamilla on huonoja kokemuksia neuvolatädistä :hug: Se on inhottavaa jos joutuu aina neuvolaan mennessä jännittämään ja stressaamaan - mie muistan kun esikon aikaan oli sellanen täti neuvolassa että siittä ei tienny millä päällä se aina oli ja millon oli mikäkin asia vinossa, ja painoahan tuli tietysti aina liikaa :( Onneksi meillä on nyt neuvolassa tosi mukava nainen! Ei tartte panikoida neuvolakäyntejä, päin vastoin on tosi mukava aina mennä!

Eilen oli neuvola ja pelkäsin että vaaka näyttää kauheita lukemia, mutta onneksi ei! oli tullut vain 100 gr/vko painoa, hb oli alhaalla 113 ja rautaa pitäs nyt lisäillä. Sf mitta oli ihan mieletön :whistle: en edes muista mutta suurin tähän mennessä näistä kolmesta raskaudesta näillä viikoilla... Kyllähän tuo mieskin sanoi että ompas massu pompsahtanu!
Ens vkolla rakenneultra, saa kuulla tuota kokoarviotakin sitten, vähän kyllä jännittää.....

Mammavaatteista, mie olen ostanut muutamat housut ja sitten entisiä housuja löytyy kolmet. Eiköhän noilla pärjätä. Hame tekis mieli kesäksi ostaa... Äitiystoppeja on parit ja sitten sellasia pitkän mallisia t-paitoja oon ostanu, jotka menee varmasti koko raskausajan. Ja muutamia paitoja on jääny sit ed raskauksista. Muutamia pitkähihaisiakin mammapaitoja oon ostellu.... Aika paljonhan tuota on tullu hommattua - mut annanpahan eteenpäin kun ei itte tartte niitä enää =)

Lyhyesti oli tarkotus kirjotella mutta niin se vaan tuppaa aina venymään nämä tekstit! =) Hyviä vointeja itse kullekin ja mukavaa tiistaita!

katta2 ja mörö 19+6 (huomenna poksuu puoliväli!!!!)
 
No, niin... Eli täällä oli tänään äitipoli, kun olivat sitä mieltä viime viikon ultrassa, että vaavi on pikkuinen, lapsivettä vähän ja perätila. Eli sinne minut passitettiin...

:D Eli tuo kertonee kaiken, kaikki siis hyvin. Oikeastaan käynti oli turha, ainut että mieli sai rauhan. Kuulemma koko viikkoja vastaava (2120g ja 33+3), lapsivettä normaalisti ja perätilassa kyllä edelleen, mutta näillä viikoilla eivät vielä edes harkitse mahdollista kääntämistä. Eli sain uuden ajan parin viikon päähän, sitten kokeilevat kääntää, ellei tässä nyt itse siihen mennessä käänny.

Tuntuu vain niin hassulta, että muutokset viime viikkoon ei kovin suuria ja minä sain tässä viikon verran vaivata mieltäni, että onko kaikki nyt hyvin ja onko se ressukka pieni ja entäs se vähäinen lapsivesi... Miten nää voi mennä näin? :) Varsinkin kun viime viikollakin kävin ihan lääkärillä, en terveydenhoitajalla... Tulipahan reilut 25 ? laskua ja huomattavasti parempi mieli.

Nyt sitten toivotaan, että kun pikkuinen jaksaa masussa peuhata, niin jaksaisi itsensä kääntää 180 astetta siinä samalla liikkuessa :) Aikaa kaksi viikkoa, aika alkaa än-yy-tee NYT...

Hei, kuten uusiomami-77 kyseli, niin onkos niitä synnytysvalmennuksia nykyään? Tai siis onhan se synnytys tutuksi -info saikulla, jossa jo olinkin, mutta entäs niitä sellaisia muita iltoja joita leffoissa näkee? :) Tuolla infossahan selvisi sekin, ettei mitään leffahengityspuuhkutuksiakaan ole, niin kuin ehkä minäkin ensisynnyttäjänä hiukan luulin... Mutta perhevalmennuksesta puhutaan ainakin kaupungin neuvola-sivuilla, onko niitä siis? Mulle ei oo neuvolassa mainittu mitään, perjantaina kyllä menen, että sitten tietty saan kysyttyä, mutta täältä varmaan löytyy vastaus nopeamminkin :)

Ka, jatkan hyvissä mielin vapaapäivänjatkoa, tänään lähdetään äidin kanssa vähän vaavivaate/-tavara ostoksille, mitähän kaikkea sitä pitäisikään ostaa... Oon aika pihalla siitä mitä pitää olla valmiina.

Lakta + Murkula 33+3
 
Uusiomami: eikö siulla ois mahdollisuutta vaihtaa tuota neuvolan tätiä? Ikävää tuo kun ei voi hyvillä mielin mennä neuvolaan. :/
Synnytysvalmennuksesta ei hajuakaan ja ei kyllä ois mentykkään kun on vielä suht tuoreessa muistissa kaikki. ;)

katta: otan osaa liitoskipuihin, ne on ikäviä. Ootko muuten huomannu et noi liitoskivut tulis aina vaan aikaisemmin ja aikaisemmin kun raskauksia useempi takana? Miulla ei esikoisesta ollu ollenkaan, kuopuksesta alkoi joskus +20 ja tästä jo aikaisemmin... mitenhän ois jos vielä tän jälkeen raskautuisin. :)

Lakta: ihana, että kaikki oli hyvin. Nyt sitten enää vain se kääntyminen. :)

Tänne ei kummempia, neuvola huomenna. Ilmavaivoja, ilmavaivoja. :x

 
Moikka mammat!

Jokohan Sasuliini ja Laarap ovat tositoimissa?

Terveisiä neuvolasta tulin kertomaan :wave:
Tärkein ensin eli ilokaasuasia: Terkka soitti minulle sen vkon 37 ajan äippäpolille ja kysyi siitä ilokaasusta. On kuulemma ollut vanhat laitteet joissa vikaa ja tänään luultavasti on tullut jo uudet vehkeet eli ILOKAASUA SAATAVILLA!
Sitten muita kuulumisia jos jotakuta kiinnostaa...
rv 34+5 (32+3)
paino +613 g/vko (+800 g/vko)
rr 130/70 (132/78)
turvotus ei, samoin pissa puhdas
hemppa 120 (106)
sf 34 (32) tää mittahan menee ihan viikkojen mukaan, huhhuh...
rt
syke 139 ja liikkeet ++

Hassulta tuntuu ajatella että kohta mennään jo synnytystapa-arviointiin ja silloin vauveli on jo valmis syntymään jos niikseen tulee. Kyllä toisaalta voisin jo luopua tästä mahasta, sen verran vaivoja ja kremppaa tuo jo aiheuttaa. Liitoskipuja, närästystä, ristiselkävaivoja, iskiasta, istumis- ja nukkumisasentojen löytämisen vaikeutta, käsien puutumista, niska-hartiaseudusta johtuvaa leukojen kipuilua (johon onneksi hieronta auttaa ja isäntä sitä onneksi suostuu tekemään)... Jos ei näitä ihania möyrimisiä masusta tuntuisi niin tuskaa olisi. Onneksi ne vähän piristää oloa ja muistuttaa että vaivoille on palkka tulossa =)

Kauhea jano, tarttee lähteä kohti keittiötä!

Sanni-Maria ja pikkunen 34+5
 
:wave: täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena..vähän jomottelee paikkoja,ei muuta.vauva on kyllä lähtöasemissa,mut ei näköjään haluu poistua yksiöstään :D toissapäivänä neuvolassa veikkasivat,et menee samoille viikoille ku esikko,eli 41.mut eihän sitä koskaan voi tietää..pitäs varmaan lähtee lenkille ja siivoilla,jos se nyt jotain auttais.toisaalta tekee vaan mieli makailla sohvalla.ilmottelen sitten tänne,jos jotain alkaa tapahtua!
 
Hieno juttu, että ilokaasu on taas käytettävissä. =)

Sanni-Maria alkaa tosiaan olemaan kohta loppusuoralla ja laaraP pääsee kohta nuuskuttelee vauvaa... voi kun aika kuluis nopsaan niin ois ittekki samassa tilanteessa. :heart:

Täälläkin neuvola takana, RV 32+3
RR 114/70 (101/62)
paino +887 (280)
pissa puhdas (sama)
turvotus - (-)
Hb 128 (116)
Sf 31 (30)
Tarjonta rt (pt)
Sykkeet ja liikkeet ++ (++)

Sykkeistä en sen tarkempaan tiedä kun ei neuvolantäti koskaan sano paljon se on, pitänee seuraavalla kerralla kysyä. Sf-mitta ei oo hirmuisesti noussut, johtunee siitä että vauvan pää on kuulema tosi alhaalla eli alaspäin on vauva tullut. Mutta nyt oltiin rt!!! :D
 
Huomenia :wave:

laaraP :lle tsemppiä vaan koitokseen! Ja tosiaan tuo synnytys voi alkaa nopsastikin
vakkei sen kummepia enteitä oiskaan =) Mulle kummassakin edellisessä raskaudessa sanoneet että tulevat reilusti ennen la ja kumpikin typy on ootellu laskettuun aikaan, toinen meni hieman ylikin! Joten ei voi tietää millon nuo vauvat haluaa tulla pois, oottelua vain =)

Chessa: Kyllä se ihan totta on että nuo liitoskivut alkaa aiemmin mitä useampi raskaus kyseessä. Tosin muistelen että kakkosesta alkoi jo hitusen aiemmin kun tästä kolmannesta - kivuliaita ovat ainakin ! ja hyvä juttu että vauva raivotarjonnassa, toivotaan että pysyy myös !! =)

Tänne ei kummepia, liikkua pitäis enemmän ja varmaan tuota syöpöttelyä vähentää :whistle: on sellanen valasolo että huh huh! Vauvalla varmaankin kasvupyrähdys meneillään kun massukin on hurjasti kasvanut!
Huomenna ois rakenneultra ja pääsee näkemään vaavin touhuja - jännittää myös vähän että onhan kaikki kunnossa, toivottavasti! =)

Nyt ei muuta kun vointeja kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa!
katta2 ja mörö 20+5
 
Pitkästä aikaa morjens!

meillä netti lopetti toiminnan, samoin kävi yksi kerrassaan televisiokanaville. Joku häikkä jossain mutikassa ilmeisesti. Töistä kirjoittelen nyt nopeasti.

Mun vauveli on alkanut lähettää pieniä hentoisia potkuja äidilleen :) Suloista, tosi hellää ja pientä kuplintaa, ihan niinku täällä on monesti todettukin, että niinku kalanpyrstöllä vähän heilauttaisi. Sitä jostain syystä käy silloin tällöin mielessä, että onko kaikki hyvin, mutta nyt ainakin tältä osin voi olla hyvillään, mahassa siis on elämää :heart: Ja koko ajan tihenee vain "potkut".

Tsemppiä vielä kaikille synnyttämään menijöille! Tulkaahan kertomaan kokemuksianne. Ihanalta tuntuu ajatella, että itsekin joskus hamassa tulevaisuudessa olisi kokemassa samaa.

18+4
 
Vieläkös sasuliini ja laaraP ovat yhtenä kappaleena? LA lähestyy... Niin, tulkaahan sitten kertomaan kumpi sieltä tuli (vai oliko se jo teillä tiedossa?). Ja synnytyksestäkin olisi kiva kuulla, kunhan sitten jaksatte ja ennätätte kirjoittelemaan.

Meillä on rakenneultra perjantaina ja jännittää kauheasti, että jos vauvalla ei olekaan kaikki hvyin. Itse olen yrittänyt kuulostella niitä vauvan potkuja, mutta en ole aivan varma olisinko niitä tuntenut. Tässä vuosien varrella on oppinut ainakin sen, että oma pää voi tuottaa mitä vain kun oikein kovasti toivoo.

Mutta hienoa saaruska, että siellä jo liikkeet tuntuvat. Onkohan tuo liikkeiden tunteminen miten yksilöllistä, kun viikkojen puolesta luulisi minullakin jo tuntuvan, kun on jo 19+1.

katta2 Miten rakenneultra meni, tulehan kertomaan uutiset? Eivät kai ne siellä kerro lapsen sukupuolta, jos ei sitä kysy? Me nimittäin emme halua sitä tietää ja olen miettinyt, että pitäisikö minun se jo heti ultran alussa ilmoittaa lääkärille ja hoitajalle.

 
:p vieläkin yhtenä palana..huomenna taas neuvolaan.pitänee toivoa vaan että alkaa syntyä itekseen,viimeks jouduttiin käynnistellä,kun vettä tihku ja paikat oli vielä kiinni..nyt pari päivää ollu selkäsärkyä ja vähän supistellu.toivottavasti ens viikolla viimestään syntyis,painoarvio näille viikoille n.4kg,esikko painoi saman verran=) ja sukupuolta ei tiedetä,ei suostunu paljastamaan itteään meille missään ultrassa :whistle: samoin sydänäänet,antanu kuunnella kunnolla vasta 3 kertaa,kun kyljellään makaa..aika salavauva :heart: mutta ilmottelen huomenna neukkukuulumiset=)

kira mulla ekat liikkeet tuntu tässä raskaudessa tooosi aikasin,mutta viimeks tunsin liikkeet vasta viikoilla 20+..ja istukan paikka vaikuttaa niihin kanssa jonkun verran=)
 
Moikka :wave:

Mukava juttu että saaruskalla vauveli on alkanut ilmoitella itsestään potkujen muodossa =) kaikki alkaa tuntumaan todellisemmalta, tosiaankin että siellä massussa on oikeasti elämää!

Meillä tosiaan tuo rakenneultra oli tänään, kira oli jo kuulumisia kysellyt =) Mua jännitti tosi paljon etukäteen mennä, kun eihän sitä koskaan tiedä että jos jotain poikkeavuuksia löytyykin. Mutta kaikki oli loistavasti :D Masussa potkiskeli vilkas kaveri joka ei meinannut näyttää napaansa (kuten ei silloin np-ultrassakaan meinannut näyttää), sukupuolta ei haluttu tietää eikä kätilö sitä meille kertonut. Ei olla aiemmissakaan raskauksissa kysytty ja eivät ole sitä koskaan automaattisesti kertoneet, varmaan sitten katsoisivat jos haluais tietää. Tosin tämä meidän mussukka oli jalat tiukasti koukussa, että en tiedä oisko tuo sukupuoli näkynytkään. Painoa vauvalla tällä hetkellä 380 gr, vastaa täysin viikkoja, eli 20+6. Kätilö oli jotenkin kiireisen oloinen niin kauheasti ei muuta keretty juttelemaan, vaikka normaalisti kyselevät enemmänkin.

Olo on ollut flunssainen TAAS parin pvän ajan.. tänään ollut myös muutama supistus ja liitoskivut ei kun kovenee :( Mutta jospa ne helpottais, hyvä mieli ultrakäynnistä jäi ja mukava oli nähdä vauvan touhuja! :heart:

Hyviä vointeja kaikille ja miekin odottelen synnytysuutisia ja kertomuksia mielenkiinnolla!

katta ja mörö 20+6
 
Onnittelut katta hyvistä ultrakuulumisista :flower:. Toivottavasti flunssainen olo pian helpottaa.

Liikkeiden tuntemisesta, esikoisesta tunsin vasta 20+ ja istukka oli silloinkin takana. Etköhän siekin kira kohta ala tuntemaan. Ja peukutukset perjantain ultraan. :)

Saaruskalle onnittelut liikkeiden tuntemisesta, on se vaan niin ihanaa kun pieni alkaa kutittelemaan. :heart:

sasuliinille ja laaraP:lle tsempit täältäkin ja paljon voimia matkaan kun suuri hetki koittaa. :hug:

Täällä ajoittain väsymystä havaittavissa; vois vaan nukkuu, nukkuu, nukkuu... :whistle:
 
pitkään juteltiin sen terveydenhoitajan kanssa ja totes oleensa asiaton. Ja sano ettei nyt pidä ottaa ressiä mistään.

vauvan sydän äänet kuulu hyvin.Ainut vain, että hää eka oli tarjolla ja sit pyyhki karkuun ku mikäkiin....liekkö ennustaa tulevasta B)

hei ja sit selvitin sen valmennusasian!!

eli varsinaista valmennusta ei siis enää ole vaan "valmennus" tapahtuu yhtenä iltana keskussairaalalla.
tämmösen lapun kaappasin matkaani:

sairaalan "synnytys tutuksi" -valmennusillat jatkuvat tuttuun tapaan.
tilaisuus on noin 2-2,5 h mittainen,sisältäen kätilön luennon synnytykseen ja laspivuodeaikaan liittyvistä asioista ja sairaalan käytännöistä, sekä tutustumiskäynnin synnytys -ja lapsivuodeosastoille.

valmennus pidetään joka toinen keskiviikko sairaalan K-kerroksessa, auditori tikkasalissa kello 18.00-20.00.ennakkoon ei tarvitse ilmottautua ja tilaisuus on maksuton.

kaikki ensi- kuin uudelleensynnyttäjätkin ovat tervetulleita kuuntelemaan ja tutustumaan toimintaamme.
tärkeää on, että viikot ois 33-35. ettei mee liian aikaseen (tää oli terkkarin ilmoitus asiaan).

ja päivät ois 4.3 18.3 1.4 15.4 29.4 13.5 27.5 10.6 24.6 8.7 22.7 5.8 19.8 2.9 16.9 30.9 14.10
28.10 11.11 25.11 9.12 ja 30.12

että sinne vaan :)
uusiomami ja ipsukka 19+5
 
neuvolasta tultu juuri ja ylihuomenna uudestaan.nimittäin neuvolatäti totes että tuloklas on isokokonen ja kun mulla ei juuri mitään tuntemuksia ollu,niin ylihuomenna varataan aika ä-polille.siellä sit varmaan tehään taas painoarviota ja ehkä jopa käynnistellään!turvotus on tullu jäädäkseen ja verenpaineet huiteli taivaissa ekan mittauksen jälkeen(mikä johtu kyllä siitä,että innostuin ouhumaan meijän koiranpennusta=) ja sit tokalla kerralla oli ihan normaalin rajoissa.pissa oli puhdas(onneks) mitä neuvolatäti ihmetteli,oli ihan varma että mulla on raskausmyrkytys :kieh: painoo on nyt tullu tähän mennessä tasan 20 kg,jossa on sellaset 10 kg liikaa :snotty: tosin esikon kanssa sama juttu ja pari kiloa vaan jäi kannettavaa hänestä=) ja nyt kun on tuo koirakin nii varmasti tulee enemmän lenkkeiltyä kun edellisellä kerralla..eipä nyt muuta tällä kertaa,jos ei perjantaina kuuluu miusta mittään,niin oon todennäkösesti jakaantumassa =)
 
siis siulla voi olla huomenna jo nyytti sylissä :D voi nääs!!!
elä nyt vielä murehi kilojas.ne saapi pois sit myöhemmin :D
miulla oli kans olevinaan korkeet paineet ja sit lääkäri tokas,että otappa kotiin mittari. Että nää lääkärissä käynnit näköjään on liikaa siulla :LOL: nyt koti oloissa on ollu aivan normaalit ellei liian alhasetki paineet :kieh:
pakko olla utelias..mimmonen koira teillä on? :D

vielä lykkyä pyttyyn vauvamasu loppusuorille ihan kaikille!!!!!
 

Yhteistyössä