Poitsu söi sitten lattian kautta käynyttä pinaattikeittoa

  • Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Tein ihan pakasteesta otettua pinaattikeittoa ja nostin poitsulle 2v lautasele annoksen jäähtymään ja toinen sai ihan kamalan raivarin, kun se ruoka olisi pitänyt saada just nyt heti. Selitin että sen pitää hetken jäähtyä, että vielä ei voi syödä ja että hetki odotetaan ja kun silmä vältti niin jätkä sai lautasen reunasta kiinni ja kun se lautanen tietysti oli kuuma, niin tiputti sen lattialle ja pinaattikeitot pitkin lattioita ja huuto vielä suurempaa.

No hetken siinä vedin henkeä ja otin lusikan ja lusikoin kaiken mitä pystyin takaisin lautaselle ja sanoin, että saat luvan syödä sitten lattialla käynyttä keittoa, ainakin se jäähtyi. Omasta kupista pistin vielä vähäsen sekaan ja jätkä veteli hyvällä ruokahalulla kupin tyhjäksi.

Tuo on kans sellainen tapaus, että kaikki pitää saada just heti, eikä hetkeäkään odoteta, isäänsä siinä tullut :)
 
haha olipa hauskaa
Seuraavan kerran kun käyt vessassa ja pyyhit persees niin säästä se paperi,voit sillä samalla paperilla pyyhkiä sit poitsun nuhanenän. :)
Olet oksettava.
 
"shihtzu"
[QUOTE="dilledong";22201323]Oletko ihan idiootti?![/QUOTE]

Ja millä tavalla idiootti, siinä oli kaksi vaihtoehtoa, että syö sitä lattian kautta käynyttä tai ei syö ollenkaan, kun sitä ei enempää ollut, kuin juuri meille molemmille annos. Ja miljoona kertaa olen sanonuit, että se lautanen on kuuma, että hetki odotetaan, että jäähtyy, mutta kun ei usko niin ei. Eikä tuota näyttänyt se haittaavan yhtään, vaikka lattialla olikin käynyt.
 
[QUOTE="shihtzu";22201291]Tein ihan pakasteesta otettua pinaattikeittoa ja nostin poitsulle 2v lautasele annoksen jäähtymään ja toinen sai ihan kamalan raivarin, kun se ruoka olisi pitänyt saada just nyt heti. Selitin että sen pitää hetken jäähtyä, että vielä ei voi syödä ja että hetki odotetaan ja kun silmä vältti niin jätkä sai lautasen reunasta kiinni ja kun se lautanen tietysti oli kuuma, niin tiputti sen lattialle ja pinaattikeitot pitkin lattioita ja huuto vielä suurempaa.

No hetken siinä vedin henkeä ja otin lusikan ja lusikoin kaiken mitä pystyin takaisin lautaselle ja sanoin, että saat luvan syödä sitten lattialla käynyttä keittoa, ainakin se jäähtyi. Omasta kupista pistin vielä vähäsen sekaan ja jätkä veteli hyvällä ruokahalulla kupin tyhjäksi.

Tuo on kans sellainen tapaus, että kaikki pitää saada just heti, eikä hetkeäkään odoteta, isäänsä siinä tullut :)[/QUOTE]

No voisko sen ruuan laittaa ens kerralla jäähtymään sillä välin kun lapsi leikkii? Ei kai lasta tartte siihen pöytään ottaa tuijottamaan vähän samalla tyylillä kuin "näin ruoho kasvaa..." :)
 
[QUOTE="shihtzu";22201377]Ja millä tavalla idiootti, siinä oli kaksi vaihtoehtoa, että syö sitä lattian kautta käynyttä tai ei syö ollenkaan, kun sitä ei enempää ollut, kuin juuri meille molemmille annos. Ja miljoona kertaa olen sanonuit, että se lautanen on kuuma, että hetki odotetaan, että jäähtyy, mutta kun ei usko niin ei. Eikä tuota näyttänyt se haittaavan yhtään, vaikka lattialla olikin käynyt.[/QUOTE]

Mie oisin kyllä antanu oman annokseni lapselle enkä lusikoinut lattialta syötäväksi. :x
 
"shihtzu"
No voisko sen ruuan laittaa ens kerralla jäähtymään sillä välin kun lapsi leikkii? Ei kai lasta tartte siihen pöytään ottaa tuijottamaan vähän samalla tyylillä kuin "näin ruoho kasvaa..." :)
No tuolla keittiössä touhusi mun kanssa ja näkihän se että minä sitä ruokaa tein ja kun se ruoka pitää saada just heti. Ei poitsu pöydällä istunut vaan ruoka oli tuolla keittiön tasolla jäähtymässä ja pääsi huomaamattani sinne ja sai napattua lautasesta kiinni, tuo kun kiipeää minne vaan.
 
[QUOTE="shihtzu";22201416]No tuolla keittiössä touhusi mun kanssa ja näkihän se että minä sitä ruokaa tein ja kun se ruoka pitää saada just heti. Ei poitsu pöydällä istunut vaan ruoka oli tuolla keittiön tasolla jäähtymässä ja pääsi huomaamattani sinne ja sai napattua lautasesta kiinni, tuo kun kiipeää minne vaan.[/QUOTE]

Ei sen lapsen tartte siellä keittiössä pyöriä. Laita mielenkiintoista puuhailtavaa siksi aikaa. Onneksi ei tippunut kuuma keitto kasvoille. "Ennakoi, tiedät kyllä miksi" on hyvä mainoslause liikenteeseen mutta sopii tosi hyvin myös lastenkasvatukseen :D
 
"vieras"
mäkin olisin kaapinut sen lattialta. En puunaa lattiaa joka päivä, mutta ei se nyt niiin likainen voi olla. Sukkasillaan meillä kuljetaan. Sitäpaitsi, ihmisen pitää altistua edes oman kodin mikrobeille, niin vastustuskyky pysyy kuosissa ja suolistobakteerit iloisina...
 
no tuota
Jos teillä on puhtaat lattiat ni ei kai siinä keiton syömisessä mitään pahempaa.

MUTTA: Teillä oli suojelusenkeleitä matkassa tai joitain! Poitsu olis tosiaan voinut polttaa itsensä pahastikin sen keiton kanssa. Kun nyt tiedät lapsen noin vilkkaaksi niin ens kerralla et jätä kuumia ruokia/juomia hetkeksikään valvomatta. Nimim. omaa kokemusta on.
 
"shihtzu"
Ei sen lapsen tartte siellä keittiössä pyöriä. Laita mielenkiintoista puuhailtavaa siksi aikaa. Onneksi ei tippunut kuuma keitto kasvoille. "Ennakoi, tiedät kyllä miksi" on hyvä mainoslause liikenteeseen mutta sopii tosi hyvin myös lastenkasvatukseen :D
Helpommin sanottu kuin tehty, ei tuota kiinnosta muualla touhuta sillä aikaa, se tulee kuitenkin aina sinne keittiöön mun perässä.
 
"shihtzu"
[QUOTE="vieras";22201651]Pojan käytös pitää kostaa sen isälle. Kiihota se illalla kuumaksi ja sano sitten, että "ootellaan tässä pari tuntia ja opetellaan kärsivällisyyttä".[/QUOTE]

Vähän mahdotonta kun lapsen isä ei enää asu meidän kanssa :)
 
"shihtzu"
Jos teillä on puhtaat lattiat ni ei kai siinä keiton syömisessä mitään pahempaa.

MUTTA: Teillä oli suojelusenkeleitä matkassa tai joitain! Poitsu olis tosiaan voinut polttaa itsensä pahastikin sen keiton kanssa. Kun nyt tiedät lapsen noin vilkkaaksi niin ens kerralla et jätä kuumia ruokia/juomia hetkeksikään valvomatta. Nimim. omaa kokemusta on.
Joo sinänsä onni onnettomuudessa, ettei pahemmin käynyt, varpaille keittoa vähän sai, mutta oli sukkahousut jalassa, joten ei paljoa polttanut ja hyvin vähän sitä niille varpaille roiskahti, lattialle siis kaikki lensi. Mä olen yrittänyt olla aina varovainen, mutta välillä sattuu ja tapahtuu, vaikka kuinka yrittäisi ennakoida.
 
nojoo
Monesti nostelen meidän tytölle ruokapaloja lattialta, jos tiputtelee. Ei meillä mitkään steriilin puhtaat lattiat ole, mutta en vaan jaksa skitsota. Eikä muuten juuri sairastella. Kyllä ne sitten tunkee viimeistään pihalla hiekkaa suuhun tai jotain, jos eivät muuten saa luonnollisia mikrobeja, joten tuskin yksi lattian kautta käynyt keittokaan on haitaksi.
 
no tuota
[QUOTE="shihtzu";22201707]Joo sinänsä onni onnettomuudessa, ettei pahemmin käynyt, varpaille keittoa vähän sai, mutta oli sukkahousut jalassa, joten ei paljoa polttanut ja hyvin vähän sitä niille varpaille roiskahti, lattialle siis kaikki lensi. Mä olen yrittänyt olla aina varovainen, mutta välillä sattuu ja tapahtuu, vaikka kuinka yrittäisi ennakoida.[/QUOTE]

Hyvä että tämän kuitenkin tiedostat :) Tuntui aloituksessa jäävän toisarvoiseksi jutuksi. Vahinkoja tapahtuu, mutta ne kannattaa yrittää minimoida. Meillä reilu vuoden ikäisenä lapsi poltti itsensä kuumalla vedellä, jonka kaatoi teemukista päälleen :( Sairaalaan mentiin ja II asteen palovammat. Samaan aikaan siellä oli kaks muutakin 2-3-vuotiasta samasta syystä. Toinen oli juurikin kipannut lautasellisen velliä päähänsä. Pienellä oli koko pää paketissa.
Teilläkin, jos ois ollut jotain todella kuumaa, ne sukkikset ois vaan pahentaneet tilannetta.
 
"vieras"
[QUOTE="shihtzu";22201707]Joo sinänsä onni onnettomuudessa, ettei pahemmin käynyt, varpaille keittoa vähän sai, mutta oli sukkahousut jalassa, joten ei paljoa polttanut ja hyvin vähän sitä niille varpaille roiskahti, lattialle siis kaikki lensi. Mä olen yrittänyt olla aina varovainen, mutta välillä sattuu ja tapahtuu, vaikka kuinka yrittäisi ennakoida.[/QUOTE]

Noi ipanat on niin nopeita ja yllättäviä teleskooppikäsiä tarvittaessa. Meillä hei eilen puoltoistavuotias löysi jemmaamansa hampparin sämpylän palan ja siitä ne sit tappeli 4v isoveljen kans, et kumpi saa syödä :) Ei se niin vaarallista ole, jos lattian kautta käy ruoka, etenkin jos ei ole esim eläimiä ja on suht puhtaat lattiat. On meilläkin kaavittu makaronilaatikkoa joskus lattialta takasin lautaselle... kuten joku jo mainitsikin, kyllä oman kodin bakteereille pitää löytyä vastustuskykyä. Sitäpaitsi, lika, nälkä ja vilu pitää allergiat loitolla ;)
 
"vieras"
Vahinkoja tapahtuu, mutta ne kannattaa yrittää minimoida. Meillä reilu vuoden ikäisenä lapsi poltti itsensä kuumalla vedellä, jonka kaatoi teemukista päälleen :(
Teilläkin, jos ois ollut jotain todella kuumaa, ne sukkikset ois vaan pahentaneet tilannetta.
Mä kaadoin itse itseni päälle kuuman teemukin ja jouduin kans lääkäriin ja toisen asteen palovammat sain jalkoihini. Mulla oli verkkarit jalassa ja myöhemmin nauratti, että ei ole kyllä koskaan niin vauhdilla kesken juoksun lähtenyt housut jalasta. Mutta uskomattoman kipeää teki ja pahaa sai aikaan 2 desiä kuumaa vettä!
 
[QUOTE="shihtzu";22201681]Helpommin sanottu kuin tehty, ei tuota kiinnosta muualla touhuta sillä aikaa, se tulee kuitenkin aina sinne keittiöön mun perässä.[/QUOTE]

Itse olen kyllä tehnyt lapsille pienestä pitäen selväksi että keittiö ei ole leikkipaikka. Ja nuorimmainen on tällä hetkellä just ton vähän vajaa 2v. Suurin osa keittiön tapaturmista sattuu keittiössä joten se ei ole taaperolle hyvä hengauspaikka. Sitten tiskaamiseen tms naperon voi ottaa mukaan läträämään vaahdolla mutta ei kuumien ruokien lähelle.
 

Yhteistyössä