Pojalla pää turvoksissa.

  • Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti
äiskä
Osaako joku sanoa tästä jotain?
Pojalla 2v. on nyt jo kolmatta kertaa naama tosi turvoksissa. Otsa ja silmäkulmat ovat ihan turvoksissa, hyvä kun raukka näkee :(
Ei ole kolhinut itseään mihinkään, ei mustelmia. Pieni itikan pisto otsassa on, mutta viimeksi en päästä löytänyt mitään jälkiä.
Käytin poikaa tänään lääkärissä joka ei osannut oikeen muuta tehdä kuin määräsi allergiakokeisiin ja niiden jälkeen aloitetaan allergia lääkitys ja jos turpoamisia taas tulee mietitään uudestaan.
Oon vaan tosi huolissani! Tuleeko kenelläkään mieleen mitään mihin tälläinen turpoilu voisi liittyä?
 
En tiedä onko lainkaan sama asia, mutta meidän 3v. pojalla oli muutama viikko sitten aamulla herätessä silmän alapuolelta huuleen asti toinen puoli naamasta turvoksissa. Sillä oli myös lämpöä ja vein sen illalla lääkäriin, niin sillä oli bakteerin aiheuttama tulehdus ja sille annettiin suoraan suoneen antibioottia muutama päivä ja sitten jatkettiin suun kautta otettavilla vielä viikko. Mutta siihen tulehdukseen liittyy kuume. Onko teidän pojalla kuumetta? Se tulehdus saattaa tulla just jonkun ötökän pistoksesta tai sitten jostain muusta. Meidän pojan tulehdukselle ei tiedetty syytä. Ötökän pistosjälkeä ei ainakaan näkynyt missään.
 
Ihan ekana tulee mieleen nokkosrokko, urtikaria. Kaverilla oli kerran kaikki nivelet ym todella turvoksissa (joutui saikulle kun ei pystynyt tekemään hoitajan työtä) ja ainoaksi syyksi löytyi nokkosrokko. En muista liittyikö johonkin lääkitykseen, mutta ihan yks kaks se tuli.

Muutenhan se ei ole vaarallinen, ellei turvota myös hengitysteitä.
 
vieras
Meillä turvotusta aiheuttaa nokkosihottuma. Mutta siinä kyllä on punaisia läiskiä myös. Ilmaantui pojalle alle kaksi vuotiaana, ja on silloin tällöin vaivannut. Testeissä ei syytä siihen löytynyt silloin, testasivat tavallisimmat allergeenit. Olen itse huomannut, että tuo ilmaantuu aina kun jotain sairastaa, flunssaa tms. Menee ohi nopeasti yleensä.
 
Mulla kuopuksella 2½v pojalla turpoo silmät kun on koirien ja kissojen kanssa tekemisissä viimeks niin että koko toinen silmä turpos kiinni.
Lääkäri määräsi silmiin tippoja ja viimeks ei silmät turvonnu ollenkaan ja eikä edes valittanut kipua (kutinaa). lisäks oraaliliuosta.

Eli voi hyvinki olla allergiaa.
 
äiskä
Ei olla syöty mitään normaalista poikkeavaa.
Tänään siis oli pikku itikan jälki otsassa, mut viimeksi kun turposi niin en löytänyt mitään pistosta. Ekan kerran kun turposi huomasin perjantaina itikan pistoksen otsassa, mutta naama turposi vasta sunnuntaina ja enemmän toiselta puolelta kuin itikan purema.
Päästä on turvoksissa vain ylä osa. Ohimot, otsa keskeltä, silmäkulmat jne..
Ei poske tai huulet.
Monsterin näköinen pikkumies :(
 

Yhteistyössä