Poliisi ampui ketun leikkipuistossa lasten nähden, vanhemmat järkyttyneitä

  • Viestiketjun aloittaja hitaat hämäläiset
  • Ensimmäinen viesti
dddd
Voi luoja taas mitä idioottivanhempia paikalla. Jos pelkää lastensa traumatisoituvan, niin kannattaa viedä piltit muualle, kun näkee ketun tai vaikkapa poliisin. Meillä 7 v poika on käynyt isänsä kanssa metsällä jo useamman vuoden, eikä olisi ollut moksiskaan tuollaisesta. Tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää että sairas eläin on syytä lopettaa.
 
. . . . . .
Alkuperäinen kirjoittaja hitaat hämäläiset;30311421:
Taisit itse olla paikalla ja nyt koet saaneesi traumoja :LOL: kun et tajua ettei villieläimen luona ole hyvä olla.

Itselläni ei ole leikki ikäistä lasta joten en käytä perhepuiston palveluja ;)
täh?
 
Ja taas jaksaa
[QUOTE="nuuh";30311548]Siinä on taas samsungit ja lumiat olleet osamaksuhintansa väärtejä :D " Kato Lumi-LLapio tuolla on kettu! Onkohan se sairas kun ei liiku? Mene vaan Lumi-LLapio katsomaan ja taputtamaan, isi ottaa kuvia ja videota. Laitetaan juutuuppiin ja veispuukkiin, ota Rénee-Charm-Antti mukaan ja silittäkää, noooiiin hyvä!
Ai kattokaas nyt tuleekin poliisisedät ja syöttää sitä, vooooi ku söpöä. Kattokaa se puree, ihana lutunen! Voi kun se on kipeä. Hei kauheeta nyt ne ampu sitä, kattokaa NE AMPU SITÄ!!! PYSSYLLÄ AMMUTTIIN VOI EEIII!! Väistä vähän että saan kuvattua, väistä nyt!!! Kato siinä se kituu, kato nyt....kato! Nyt saa hyvän kuvan.....hei ne ampuu uudestaan, tulkaa kattomaan! Uus ampuminen, tulkaa hei!"
Ja NYT vasta ymmärretään järkyttyä :D :D[/QUOTE]

Kiitti hyvistä nauruista! Nuo nimet... :LOL:
 
"123"
Minusta tuossa uutisessa tuli selväksi että poliisit eivät varoittaneet (tai käskeneet!!) ihmisiä perääntymään, vaan ampui vaikka lapset olivat ihan ketun vieressä. Eikö tuon pitäisi olla jo kiellettyä? Kai siinä joku suojaetäisyys pitäisi olla?

Ja toinen mikä tietysti on harmillista on se, etteivät edes saaneet eläintä heti hengiltä vain jättivät sen kitumaan. Kuitenkin siinä varmaan on jokin aika mennyt kun on pyssy viety autoon, ihmetelty hetki ja haettu pyssy takaisin ja ammuttu uudelleen. Vois kuvitella että poliisi (kai ne harjoittelee ampumista?) saisi paikallaan pysyvän eläimen läheltä ammuttua ihan yhdellä laukauksella.

Mutta juu, hulluja vanhempia jos ovat antaneet lasten mennä lähelle kapista kettua, kiva rumba rabies-rokotteiden kanssa jos olisi päässyt puremaan. Ei ois ihan halvaksi tullut.
 
katja fox
Ensinnäkin on aika huono merkki, jos kettu viihtyy leikkipuistossa. Puree poliisia. Ja on sairas.
Eläimiä lopetetaan. On varmaan totta, että lasten ei ole kiva nähdä eläimen lopetusta, mutta tilanne eteni tällä kertaa näin. Eiköhän nuo lapse selviä traumoistaan.
Kuvitellaanpa että poliisi olisikin purrut kettua. Olisiko poliisi silloin sairas? Kai sitä nyt puolustautuu jos toiset tulevat aseistettuna hätyyttämään.
 
ei hyvää päivää!
Mua ihmetyttää tässä ainoastaan se, miksi kukaan vanhempi antaa lapsensa ihmetellä kapisen ketun lähellä ja päästää vielä pällistelemään vierelle sen jälkeen kun se on ammuttu? Ja poliisi laitetaan syntipukiksi, vanhempien vastuullahan se on katsoa lastensa perään. Kapisten kettujen lähelle ei todellakaan ole lapsilla asiaa, sen lisäksi että voivat olla arvaamattomia, kapi on tarttuvaa -myös ihmisiin! Eikä huonolla tuurilla siihen kettuun tarvitse edes koskea kapin saadakseen.

Luulen, että poliisit eivät halunneet ottaa sitä riskiä että tautinen villieläinen lähteekin puremaan jotain lapsista. Tai lähtee sinne puistoon heilumaan ja tiputtaa punkkinsa jokaiseen liukumäkeen. Tästähän nimittäin vasta haloo olisikin noussut! Ja jos puistoa olisi alettu tyhjentämään, siellä olisi jokainen liikkunut rivakasti ja äänekkäästi, näin pelästyttäen ketun. Mitähän sitten olisi käynyt?

Minusta tuo on ihan oikein toimittu, vanhemmilta tahditonta jäädä lastensa kanssa pällistelemään kituvaa eläintä. Olisivat antaneet poliisin hoitaa työnsä.
Kai ne vanhemmat nyt ainakin ovat näille traumatisoituneille pilteilleen opettaneet, että kituva ja kärsivä eläin KUULUU lopettaa, eikä ihmetelleet kotona miten julmia poliisit olivat.

Tuossa on toimittu kuten lakikin vaatii ja lievimmän haitan periaatteella vaikka kukkahattutädit kuinka kauhistelisi.
 
........
Poliisit toimivat suunnilleen oikein. Tosin heidän olisi pitänyt ampua kettu heti paikalle saavuttuaan. Selvästi sairas elukka.

Lapset saivat hyödyllisen opetuksen elämästä. Ehkäpä myös muutamat hysteeriset puunhalaajat. Lapsia eläimen tappaminen ei pidemmän päälle järkytä. Arvostan vanhempia, jotka päästivät lapsensa katsomaan kuollutta kettua. Kuolema on osa elämää ja asia on hyvä tiedostaa pienestä pitäen. Elävän ketun lähelle lapsiaan päästäneet ovat kaheleita ituhippeijä tai muutoin todellisuudesta vieraantuneita. Heiltä pitäisi ottaa lapset pois.
 
reality
"Tottakai sairas kettu on hyvä lopettaa, mutta jos sille ehti syöttää poliisisetäkin hampurilaista niin toinen poliisisetä olisi varmasti ehtinyt sillä välin ohjeistamaan vanhempia poistumaan paikalta, koska joudumme lopettamaan ketun. Mahtoi nuo poliisit olla melkoisen taunoja, ottaen vielä huomioon että toinen oli saanut käteensä pureman kun oli mennyt syöttämään kapista kettua paljain käsin... ? HALOOOOOOOOO."

Lain mukaan eläin on ensin yritettävä häätää paikalta, siksi ovat varmaankin hampurilaista tarjonneet jotta kapikettu saataisi kiinni/pyydystetyksi/häädetyksi. Toinen on, että tuolla tavoin varmistivat ketun olevan sairas -terve kettu ei yleensä lähesty ruokaa tarjoavaa ihmistä. Missä muuten on sanottu että poliisi oli paljain käsin?
Vanhemmat ovat kyllä nähneet että ase on haettu autosta, se on laitettu valmiiksi ja sillä on tähdätty, pitää olla todella tyhmä ja uusavuton ihminen jos ei ymmärrä mitä siinä tilanteessa tapahtuu. Ei ole mistään puskista tuo laukaus tullut ja poliisit ovat kyllä keskenäänkin ihan ääneen tämän päättäneet. Vanhemmat olisi tässä vaiheessa fiksusti toimiessaan peittänyt edes lastensa silmät, jos itse eivät viitsi paikalta lähteä, mutta ei kun ne vain häärää kameroidens kanssa ja sitten valitetaan kun ei ehditty tajuamaan että sitä eläintä aletaan lopettamaan. Jos taas poliisi olisi kovaan ääneen kailottanut että nyt ruvetaan ampumaan, niin oikeasti suurin osa olisi jäänyt paikalle, osa alkanut ehkä hysteerisenä siirtymään muualle tai kiljumaan kakaraansa kauemmaksi, mistä kettu olisi säikähtänyt. Surkeaa porukkaa.
 
jxjbdnd
Ei se kettu mitään kitunut. Perus kuolin refleksit. Oikein että ampu eikä ne lapset mitään traumoja saa jos vanhemmat ei ylireagoi. Ei mulla mitään traumoja oo vaikka 4v asti oon mettällä mukana ollu ja kuolleita eläimiä kantanu. Nyt oon 16v normaali nuori ja metsästystä harrastan
 
Taas sellaisia juttuja, en ymmärrä ollenkaan. Tottakai se oli lopetettava.


Jos joskus hommaan koiran ja se pitäisi joskus lopettaa niin menen metsään ja ammun sen itse. Ajattelisin että sen verran olen velkaa että pitää olla pokkaa lopettaa se itse silmätysten eikä viedä jonnekkin piikille.
Kuului asiaan? Ei varmaan mitenkään.

Hyvät päivän jatkot kaikille traumatisoituneille palstamammoille ja heidän lapsilleen.
 

Yhteistyössä