Polkupyörä suosituksia.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sanoisin, että mikä vaan oikeassa polkupyöräliikkeessä myytävä merkki. Malli nyt riippuu aivan ajajasta ja käyttötavasta. Samaten siitä pyörästä pitää pitää huolta, ei se kunnossa pysy jossain ympäri vuoden taivasalla säilyttäessä ilman mitään huoltoja. Monelle niinkin yksinkertainen asia on hukassa, että renkaisiin pitäisi lisätä ilmaa aina joskus. Aina kun laitetaan keväällä ilmaa pyöriin niitä käyttöön ottaessa, niin ympärille kertyy naapuruston pyöräilevä lapsilauma kärttämään pumppaamaan heillekin ilmaa, kun omat vanhemmat eivät sitä ole saaneet tehtyä, puhumattakaan, että olisivat vaivautuneet pumpun hankkimaan. Eipä silti, yhdet noista vanhemmista ihmettelee autonromunsa kanssa, että mitä pitäisi tehdä, kun auton öljyvalo palaa :censored:

Meidän perheen uusin pyörä on murkun Cresent, kevyempi ajaa kuin oma vanha citymaasturini ja vaihteitakin on kolmisen enempi.
 
vierailija.
Minä olen ollut tyytyväinen Helkama-pyöriin. Lapsena sain Helkaman 1-vaihteisen Monikon, jolla ajoin tyytyväisenä yli kymmenen vuotta, kunnes se varastettiin.

Nyt on ollut kohta 10 vuotta ahkerassa käytössä (myös osan talvea) 7-vaihteinen Helkaman Ainotar. Yksi hyvä seikka pyörässä on ollut kunnon vahva tavarateline, joka kestää aikuisen ihmisen painonkin ja siihen sai kiinnitettyä vanhanaikaisen lastenistuimen. Jalkajarrut, kiinteä etuvalo ja etukori ovat olleet käteviä. Pari kertaa olen huollattanut pyörän pyörähuollossa, mitään vikoja siinä ei ole ollut. Viikossa kilometrejä kertyy kesäaikaan pitkälti toista sataa.

Nyt pitäisi tytölle hankkia uusi pyörä ja olen harkinnut samaa mallia. Onneksi mummomalliset pyörät ovat muodissa lapsilla ja teineilläkin. Tyttö onkin jo ahkerasti lainaillut pyörääni ja pitää siitä.
 

Yhteistyössä