Puhun kännissä aivan sekoja... Suurentelen asioita ja huononnan itseäni.

  • Viestiketjun aloittaja "miuku"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="miuku";24225230]En vedäkään enää. Pelkään vaan, että niistä tulee myöhemmin harmia. Että ihminen on uskonut kaiken ja levittää minusta väärää tietoa tai on jopa nauhoittanut puheeni.[/QUOTE]

Vai että ihan nauhurin kanssa epäilet kännäilykavereittesi liikkuvan. Mitäs iloa he saisivat sinun dokumentoimisestasi? Oletko kenties niin rikas että sinulta voisi kiristää lastensuojeluilmoituksella omaisuuden :O
 
no problem
mulle itseasiass useinkin on käynyt samoin ja jotkut kaverit tunteekin vaan sen känniminän kun ei vaivaudu tapaamaan paitsi kun mennään baariin. ne sitten sen perusteella arvioi mm mun äitiyttä. viimeksi sitten suutuin tosissani ja sanoinkin että ole hyvä vain ja tule katsomaan todellisuutta tai pidä turpasi kiinni sen perusteella millainen olen kun olen humalassa tietenkin ilman lasta. olipa sitten hiljaa. jos joku soittaisi esim lastensuojeluun ja sanoisi että kun se kännissä sanoi nii ja näin nii saattaisi ne tulla tarkastamaan mutta eihän ne puheet totta ole, ja sitten voi selvittääkin asian että kännissä saattaa sanoa mitä ei tarkoita, eiköhän sen kaikki normaalit ihmiset tajua. että tuskinpa mitää ongelmia tulee. voithan selvittää asian sille ihmiselle vielä, sanoa että taisin eilen puhua vähän liioitellen että ei ne asiat ihan niin ole.
mullakin siis samanlainen tarve saada itsensä vaikuttamaan mahdollisimman pahalta ja huonolta kaikkien silmissä. kai se on jotain pelkoa siitä että Jos olisinkin tällainen niin olisi kauheaa. ehkä myös huomionhakua, mutta tosiaan suositetlen juttelemaan sen ihmisen kanssa vaikka.
 
"miuku"
mulle itseasiass useinkin on käynyt samoin ja jotkut kaverit tunteekin vaan sen känniminän kun ei vaivaudu tapaamaan paitsi kun mennään baariin. ne sitten sen perusteella arvioi mm mun äitiyttä. viimeksi sitten suutuin tosissani ja sanoinkin että ole hyvä vain ja tule katsomaan todellisuutta tai pidä turpasi kiinni sen perusteella millainen olen kun olen humalassa tietenkin ilman lasta. olipa sitten hiljaa. jos joku soittaisi esim lastensuojeluun ja sanoisi että kun se kännissä sanoi nii ja näin nii saattaisi ne tulla tarkastamaan mutta eihän ne puheet totta ole, ja sitten voi selvittääkin asian että kännissä saattaa sanoa mitä ei tarkoita, eiköhän sen kaikki normaalit ihmiset tajua. että tuskinpa mitää ongelmia tulee. voithan selvittää asian sille ihmiselle vielä, sanoa että taisin eilen puhua vähän liioitellen että ei ne asiat ihan niin ole.
Kiitos. Onneksi on muitakin kohtalotovereita. Niin, en tiedä uskoisiko viranomaiset kännipuheita. Asiathan voi aina onneksi tarkistaa.
 
minäkans
Aivan idiootti kun juon! Ja ikääkin jo 29 ja lapsia 3. Silti joskus vain tuntuu tosi kivalta ottaa pikkuhiprakat ja sitten tulee juotua liikaa ja oltua tyhmä. Ja sen taas unohtaa muutamassa kuukaudessa....
 
no problem
miksi sä muuten kännissä pidät itseäs huonona äitinä? onko sulla selvinpäin sellainen olo, että olisit sellainen?
minäkin vastaan tähän kun on samantyyppinen tilanne. minä ainakin pelkään kuollakseni että olen huono äiti vaikka tiedän etten ole. perfektionismi, suorittaminen ja herkkyys tätä aiheuttaa huono itsetunto. ja humalassa sitten kontrolli pettää ja kaikki kauhukuvat siitä että olisikin oikeasti huono äiti saa vallan ja etsii tavallaan varmistusta muilta ettei näin ole, tai sitten yrittää vaikuttaa huonolta äidiltä, jopa valehtelee, syytä en tarkkaan tiedä että miksi, samaa juttua on se kun ylipäätään haluaa olla muiden silmissä huono, pelkoa ja huonoa itsetuntoa siihen mittaan asti että jopa valehtelee asioita.
 
no problem
[QUOTE="miuku";24225452]Kiitos. Onneksi on muitakin kohtalotovereita. Niin, en tiedä uskoisiko viranomaiset kännipuheita. Asiathan voi aina onneksi tarkistaa.[/QUOTE]

no jos uskoisi niin poliisille ainakin tulisi tuhansia laittomia uhkauksia, kunnianloukkauksia jne esim perjantaiyöllä klo.01-03 välillä jo :D eli tuskinpa. jos toistuvasti kuitenkin puhelee samoja asioita kannattaa se selvittää tosiaan.
 
"miuku"
Vai että ihan nauhurin kanssa epäilet kännäilykavereittesi liikkuvan. Mitäs iloa he saisivat sinun dokumentoimisestasi? Oletko kenties niin rikas että sinulta voisi kiristää lastensuojeluilmoituksella omaisuuden :O
No heh. Ei kun olen pyöriny aikaisemmin yhden ihmisen kanssa, joka harrasti salaa kuvailua ym :( No sitä iloa he varmaan saisivat, että voisivat levittää musta perätöntä paskaa.
 
"miuku"
minäkin vastaan tähän kun on samantyyppinen tilanne. minä ainakin pelkään kuollakseni että olen huono äiti vaikka tiedän etten ole. perfektionismi, suorittaminen ja herkkyys tätä aiheuttaa huono itsetunto. ja humalassa sitten kontrolli pettää ja kaikki kauhukuvat siitä että olisikin oikeasti huono äiti saa vallan ja etsii tavallaan varmistusta muilta ettei näin ole, tai sitten yrittää vaikuttaa huonolta äidiltä, jopa valehtelee, syytä en tarkkaan tiedä että miksi, samaa juttua on se kun ylipäätään haluaa olla muiden silmissä huono, pelkoa ja huonoa itsetuntoa siihen mittaan asti että jopa valehtelee asioita.
Tämä on niin totta ja kuulostaa tutulta..oispa kiva tietää tähän psykologinen selitys :D
 
"miuku"
Alkuperäinen kirjoittaja minäkans;24225456:
Aivan idiootti kun juon! Ja ikääkin jo 29 ja lapsia 3. Silti joskus vain tuntuu tosi kivalta ottaa pikkuhiprakat ja sitten tulee juotua liikaa ja oltua tyhmä. Ja sen taas unohtaa muutamassa kuukaudessa....
Muutamassa kuukaudessa!? HUIIIIH, en jaksa tätä niin kauan!
 
"miuku"
[QUOTE="miuku";24225620]Oispa kiva tietää, miksi ihminen kännissä tekee mitä tekee. Totta kai selvinpäinkin tulee huono-äiti tunteita, mikä on ihan normaalia.[/QUOTE]

Lisään tähän vielä, että kenelle tahansa varmasti tulee huono-äiti tunne, jos ei jonakin päivänä ehdi niin paljoa esimerkiksi leikkiä lapsen kanssa. Mutta ei mitään sellaista jokapäiväistä tai pysyvää tunnetta ole todellakaan...
 
no problem
[QUOTE="miuku";24225530]Tämä on niin totta ja kuulostaa tutulta..oispa kiva tietää tähän psykologinen selitys :D[/QUOTE]

olisi kyllä. se on kummallinen se ajatusketju sillon humalassa päässä "sillon kerran en tehnyt jotakin oikein eli teen aina kaiken väärin enkä varmasti tajua kaikkea mitä teen väärin joten teen enemmän kuin kaiken väärin joten sanon kaikille että vähintään teen kaikkea pahaa etten nyt varmasti valehtele ja kun on kauhea syyllisyys siitä yhdestä virheestä" kai tietyntyyppinen luonne sitten vain on taipuvainen tähän, huonohko itsetunto, syyllisyydentunto, tietty dramaattisuus jne. itse lasken tuon nollaukseksi, saa purettua ne pelot pois sieltä alitajunnasta, mutta niin ehkä sen voisi tehdä hiljaa pään sisällä eikä puhua toisille niinkuin heillekin olisi selvä tämä suurenteluasia. kun ei ole. toisaalta uskon etteivät ne oikeat huonot äidit asioistaan puhuisi samalla tavalla. vaan juuri me ns perfektionistiäidit.
 
"miuku"
olisi kyllä. se on kummallinen se ajatusketju sillon humalassa päässä "sillon kerran en tehnyt jotakin oikein eli teen aina kaiken väärin enkä varmasti tajua kaikkea mitä teen väärin joten teen enemmän kuin kaiken väärin joten sanon kaikille että vähintään teen kaikkea pahaa etten nyt varmasti valehtele ja kun on kauhea syyllisyys siitä yhdestä virheestä" kai tietyntyyppinen luonne sitten vain on taipuvainen tähän, huonohko itsetunto, syyllisyydentunto, tietty dramaattisuus jne. itse lasken tuon nollaukseksi, saa purettua ne pelot pois sieltä alitajunnasta, mutta niin ehkä sen voisi tehdä hiljaa pään sisällä eikä puhua toisille niinkuin heillekin olisi selvä tämä suurenteluasia. kun ei ole. toisaalta uskon etteivät ne oikeat huonot äidit asioistaan puhuisi samalla tavalla. vaan juuri me ns perfektionistiäidit.

Ehkä se on sitä nollausta. Alkoi jo morkkis vähän helpottaa :)
 
hölmö se minäkin
En vedäkään enää. Pelkään vaan, että niistä tulee myöhemmin harmia. Että ihminen on uskonut kaiken ja levittää minusta väärää tietoa tai on jopa nauhoittanut puheeni.
Sama vika itsellä, levittelen kännissä hirveitä asioita itsestäni ja tulee hirveet morkkikset et mitä tästä seuraa. nyt tajunnut asian ja ottanut itseäni niskasta kiinni ja suunnistanut a-klinikalle. no toivottavasti olet selviytynyt asioidesi kanssa, ettei ole tullut mitään hankaluuksia.
 
hölmö se olen minäkin

Yhteistyössä